DZIEŃ 22 STEEM KALENDARZ ADWENTOWY 2018

in #polish6 years ago (edited)

Oto dwudziesty drugi dzień KALENDARZA ADWENTOWEGO
Dzień 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,
właśnie się zakończył przed nami kolejne wyzwanie.

calendar23.jpg

grafika by @pibyk

DZIEŃ 22

"Dzień łasucha. Jaka jest Twoja ulubiona świąteczna potrawa"

Kalendarz adwentowy będzie publikowany codziennie. Dzisiejsze wyzwanie zostanie zamknięte po opublikowaniu posta dnia jutrzejszego.
Nagrody zasilą konta zwycięzców.

Pozostaw swoją odpowiedz w komentarzu poniżej - wynagrodzone zostaną posty z największą ilością głosów
Nie zapomnij polubić odpowiedzi, która według Ciebie jest najlepsza.

Pamiętajcie, że w konkursie wezmą udział tylko bezpośrednie komentarze do postu, a nie odpowiedzi do komentarzy.

Każde wyzwanie można interpretować w dowolny sposób.




Za zabawę - BARDZO DZIĘKUJĘ. "MBS" Jesteście niesamowici!

Zwycięzcy Steem Kalendarza Dzień 20:

  1. @wadera
  2. @dyzia
  3. @kusior

GRATULACJE! Nagrody gwarantowane zostały przelane.

KISSMAS!

Sort:  

Z tymi świętami jest ten problem, że nie lubię ryb także śmiało można przyjąć, że kocham jeść wszystko świąteczne co nie jest rybą! :D Bigos, pierogi, krokiety, ciasta. Aaaaaaa, ja chyba tylko dla żarcia czekam na święta :D

Cukierki i Jack Daniel's w urodziny ... co? To się nagrało? 🤣😂

Tak na poważnie nie lubię się obżerać w dniu świątecznym. U nas w domu jest wszystko, bigos, ciasto, mięso pieczone. Potem jak człowiek wraca po świętach do pracy, to przez dwa dni nie musi jeść, bo jest tak przeżarty . 😂

W domu mojej babci potrawą świąteczną jest zupa śledziowa na zimno podawana z gorącymi ziemniakami w mundurkach <3!
"MBS"!! Uwielbiam!
Nie wiem czy gdziekolwiek indziej jest to potrawa Wigilijna, więcej o potrawach Wigilijnych dowiem się gdy to ja będę przyrządzać kolację.

Nie jem karpia, nie jem innych ryb, nie lubię słodkiego, więc nie jem ciast, nie przepadam za pierogami, uszkami, bigosem, kapustami i innymi Wigilijnymi wymysłami. Gdyby nie śledziówka głodowała bym tego dnia.

Najlepsze w zupie śledziowej na Wigilie jest to, że babcia zawsze robi więcej bym zabrała sobie do domu <3 Potrafię w święta i po świętach otwierać słoiczek tylko na chwile by upić 3 łyczki by starczyła mi na jak najdłużej.
Zawsze z Wigilii wracam ze słojem, trzymam go na kolanach jak największy skarb. Nieważne prezenty, nieważna torba z rzeczami małych. Liczy się tylko mój słój.

Powiecie- czemu nie zrobie jej sama? Otóż robię! I nieraz nawet babcia stoi nade mną i mi mówi ile czego dać... ale nigdy ne wychodzi mi nawet w połowie tak dobra jak ta mojej babci.

Ślepy śledź! Tak - jest to potrawa wigilijna. Mój dom rodzinny znajduje się na Dolnym Śląsku, dziadkowie, którzy przywieźli tutaj to danie pochodzili z okolic Wielunia, oboje się tam urodzili. :) Różnica taka, że u nas ziemniaki ugotowane bez mundurków. :)

IMG_20181224_181527.jpg
Ślepy śledź na pokładzie, można się zbierać do domu <3

Barszczyk z uszkami. A potem właściwie wszystko mi równie smakuje. W domu mamy miks tradycji po rodzinach męża i mojej, przy czym założenie było takie, że wybieramy tylko to, co jemy z prawdziwą przyjemnością i lepiej zrobić za mało danej potrawy, niż za dużo. :)

Jest jeszcze jedna rzecz, która w Wigilię musi być, i którą podchwyciły też moje dzieci. Otóż po łamaniu opłatkiem czasem zostają kawałki tegóż. Można je zjeść od razu, ale lepiej jest poczekać z tym do końca kolacji, przysunąć sobie bliżej świecę (u nas są zawsze z naturalnego wosku pszczelego), lekko zbrązowić opłatek nad płomieniem i dopiero wtedy zjeść. :)

Ja uwielbiam zupę grzybową z takich grzybków, które uzbierałam w lesie... Pyszna z ziemniakami. Lubię też uszka z kapustą i grzybami podawane z barszczykiem. Kapustą z grochem, czy tez z fasolą nie pogardzę, jako, że to kolejna wegetariańska potrawa na moim stole wigilijnym. No i nie wszędzie znane kluski z makiem na słodko. Polecam.

Congratulations @sp-group! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 200 comments. Your next target is to reach 300 comments.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - Send a gift to to your friends

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58951.49
ETH 2505.59
USDT 1.00
SBD 2.48