DZIEŃ 9 STEEM KALENDARZ ADWENTOWY 2018

in #polish6 years ago (edited)

Oto dziewiąty dzień KALENDARZA ADWENTOWEGO
Dzień 0,1,2,3,4,5,6,7,8,
właśnie się zakończył przed nami kolejne wyzwanie.

calendar10.jpg
grafika by @pibyk

DZIEŃ 9

Święta to przede wszystkim odpoczynek. Gorące kakao, mruczący kot, bajki, filmy z których się nie wyrasta.
Masz swoją ulubioną świąteczną bibliotekę? Jeśli tak, co to jest i dlaczego?

Kalendarz adwentowy będzie publikowany codziennie. Dzisiejsze wyzwanie zostanie zamknięte po opublikowaniu posta dnia jutrzejszego.
Nagrody zasilą konta zwycięzców.

Pozostaw swoją odpowiedz w komentarzu poniżej - wynagrodzone zostaną posty z największą ilością głosów
Nie zapomnij polubić odpowiedzi, która według Ciebie jest najlepsza.

Pamiętajcie, że w konkursie wezmą udział tylko bezpośrednie komentarze do postu, a nie odpowiedzi do komentarzy.

Każde wyzwanie można interpretować w dowolny sposób.




Za zabawę - BARDZO DZIĘKUJĘ. "MBS" Jesteście niesamowici!

Zwycięzcy Steem Kalendarza Dzień 7:

  1. @ewriel
  2. @andzi76
  3. @dyzia


GRATULACJE! Nagrody gwarantowane zostały przelane.

KISSMAS!

Sort:  

W sumie już od dawna nie oglądam filmów w Święta, wolę pograć na kompie. Mam ulubiony film, a raczej bajkę animowaną, ekranizację "Opowieści Wigilijnej" Charlesa Dickensa w wykonaniu Disney'a. Nie pamiętam jak ta bajka się nazywa, chyba "Opowieść wigilijna Myszki Mickey", przynajmniej taki tytuł chodził na VHS-ach. Pamiętam, że rolę Ebenezera Scrooge 'a grał Sknerus McKwacz, jego siostrzeńca Kaczor Donald, współpracownika Myszka Mickey, a ducha wspólnika Scrooge' a grał Goofy.

Dawno tego już nie oglądałem, ale w dzieciństwie to był mój ulubiony film i często oglądałem w czasie świątecznym.

Moim ulubionym filmem oglądanym w czasie świąt jest "Jack Frost" z 1998 roku. Do filmu nie może zabraknąć kawy i ciasta mojej mamy roboty. W mojej Bibliotece nie może zabraknąć Kevina i jego wspaniałej rodzinki oraz "W krzywym zwierciadle: Witaj, Święty Mikołaju (1989)".

Za Grizłoldów duży upvote :D Ta komedia jest nie do... XD

Jeżeli nie macie pomysłu na filmowy wieczór świąteczny, to gorąco polecam film To wspaniałe życie (It's a Wonderful Life). Nie jest jeszcze "wyeksploatowany" przez TVP ani stacje komercyjne. Chyba spece od ramówki nie zorientowali się jeszcze, że pasuje, co aż dziwne, bo jest to amerykański klasyk bożonarodzeniowy. (Na szczęście jest w sieci - w 2016 minęło 70 lat od premiery, więc należy już do domeny publicznej.) Edycja - do domeny publicznej należy film, ale nie skrypt i muzyka.
Nie będę streszczać fabuły - opis znajdziecie i na Fimwebie i na Wikipedii. Zresztą polecam po prostu obejrzeć - bez zaznajamiania się ze szczegółowymi opisami czy recenzjami. Będzie to zapewne silna odmiana od Kevina czy Grincha, ale nie samym Kevinem filmowe święta stoją.

Sama pierwszy raz miałam przyjemność zobaczyć ten film na kursie angielskiego. Kurs był intensywny, każde zajęcia trwały 3 godziny zegarowe, a przed samymi świętami nasza prowadząca przygotowała dla nas taką właśnie filmową niespodziankę. Obejrzeliśmy świetny film i jeszcze zostało sporo czasu, żeby porozmawiać o polskich i amerykańskich tradycjach świątecznych.

Edycja - zabieram link. :)

Lubię obejrzeć sobie stare, klasyczne filmy i coś mi się kojarzy. Wydaje mi się, że kiedyś widziałem ten film. Trzeba będzie sobie go odświeżyć w wolnej chwili.

To nie jest domena publiczna. Przynajmniej nie według polskich norm prawnych. Amerykańskie będą tutaj prawdopodobnie (należałoby zweryfikować) zbliżone, t.j. przejście do domeny publicznej liczy się nie od daty produkcji a od daty śmierci ostatniego z twórców mających prawa autorskie do dzieła. Na pewno jest to reżyser (który zmarł w '91, a wiec jego dzieła do domeny publicznej przejdą najwcześniej w latach 60. [wg. polskiego prawa]). Autorskie prawa majątkowe dotyczą też lektora i tłumacza. Niestety przepisy dotyczące prawa autorskiego bardzo mocno ograniczają legalny dostęp do dziedzictwa kulturowego :(

Jest jeszcze gorzej. :)
Film przeszedł do domeny publicznej, ale później opierając się na wyroku amerykańskiego sądu w sprawie innego filmu, wytwórnia Republic Pictures odzyskała je argumntując, że jest on dziełem pochodnym ich innego utworu, do którego nadal mieli prawa. No i jeszcze parę kruczków prawnych. Zatem stan na dziś - do domeny publicznej należą zdjęcia, RP ma prawa do skrypu i muzyki.

Filmy, filmy... Tak naprawdę nigdy ich nie lubiłem. Wietrzny i zimowy dzień wolę spędzić z książką w ręku. Jest jednak jeden film, który gra w moim serduszku szczególną rolę.

"Ekspres Polarny", bo o nim mowa, opowiada historię dzieciaka, który nie wierzy w istnienie Świętego Mikołaja. O dziwo, w Wigilię nadjeżdża tajemniczy pociąg i chłopiec wchodzi na jego pokład. To początek pięknej i niesamowitej przygody. Nie zdradzę jak kończy się ta historia, ale skoro to film animowany... ;)

Jedna z najciekawszych historii o świętach, która kiedykolwiek powstała. Szczególne znaczenie nabrała dla mnie wtedy, kiedy dzięki niej zrozumiałem, że nie wszystko na świecie można dotknąć i zrozumieć, a najpiękniejsze przygody są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy tylko przełamać strach i zrobić pierwszy krok.

W dzieciństwie takim filmem był oczywiście "Kevin sam w domu" i "Kevin sam w Nowym Jorku". I chociaż do tej pory jakoś mam słabość do Kevina (i tak oto tym nie najlepszym sformułowaniem wyszedłem na pedofila), to ze świętami kojarzy mi się wiele tytułów. "To wspaniałe życie", o którym napisała @bowess jest oczywiście jednym z nich.

Ale są też inne dzieła, które wcale świąteczne nie są, ale dzięki temu, że występuje w nich śnieg, jakoś mi się je dobrze w zimowym czasie ogląda. Przykładem może być "Alive, dramat w Andach", ciężki film o przetrwaniu w beznadziejnych warunkach. I oczywiście "Szklana Pułapka 2" - świetny akcyjniak z kultowym Willisem.

Przez 24 lata życia nie obejrzałem wielu filmów świątecznych. Często oglądałem 2 części "Kevin sam w domu" i z 3 razy Listy do M. Są przecież różne filmy jak na przykład "Święta Last Minute" czy "Świąteczna Gorączka", ale znam je tylko z reklam i nie widziałem każdego z tych filmów dłużej niż 5 minut. U mnie w święta często lecą inne rzeczy w telewizji w wigilię kolędy, a w boże narodzenie jakieś filmy, ale ze świętami nie mają nic wspólnego. Trzeba to w tym roku nadrobić i zarazić całą rodziną świątecznym nastrojem. Już ja się o to postaram. Zapomniałbym napisać że Kevin to klasyk i raz na jakiś czas muszę to obejrzeć, pamiętam jak oglądałem go nawet w lato z kasety VHS, kiedyś miałem świra na punkcie oglądania tych samych filmów co kilka dni. Pierwsza część jest dla mnie najlepszym film świątecznym z tych trzech które widziałem.

Ja to w święta lubię sobie wypić :D

Posted using Partiko Android

Congratulations @sp-group! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 40 posts. Your next target is to reach 50 posts.
You published a post every day of the week

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Szklana pułapka !

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 64259.11
ETH 3172.90
USDT 1.00
SBD 2.56