👉 AWOKADO 🥑🥑🥑 12 Przepisów !!!

in #pl-kuchnia6 years ago

Hej! 

Czuję podekscytowanie za każdym razem, gdy nowa osoba dołącza do tagu #pl-wege. Niesamowite jest to, jak wiele kulinarnych możliwości daje dieta bezmięsna! Gdy przygotowując posiłki przestajemy koncentrować się na mięsie, zauważamy wiele więcej produktów, które do tej pory dla nas "nie istniały" ;) I tak przeglądając jak codzień wpisy na #pl-wege, odkryłam @patryshiasroka, która dołączyła do naszej wege społeczności wnosząc nową energię i ...pyszne pomysły na wegańskie jedzenie! @patryshiasroka i jej śniadanie, zainspirowała mnie do zebrania moich przepisów, w których użyłam awokado. 

Awokado na bożonarodzeniowym targu w Funchal na Maderze

Wiem, że w Polsce awokado wciąż jeszcze jest "towarem luksusowym" ze wzgędę na jego cenę, ale też dostęp do dobrej jakości owoców. W supermarektach możemy kupić awokado zupełnie twarde, które potrzebuje kilku dni, by dojrzało i stało się kremowe. Aby przyspieszyć ten proces trzeba zawinąć je w papier i położyć obok jabłek lub bananów. Możemy kupić także awokado już dojrzałe, najczęściej jest to awokado hass, które ma ciemną skórkę. 

Zdjęcie: źródło

Dajcie znać w komentarzu, czy jecie awokado, a jeśli tak, to w jakiej postaci najczęściej? Ja nie zapomnę widoku około 40 - letniej, eleganckiej kobiety, która wracając z pracy w Funchal, stolicy portugalskiej wyspy Madera, zatrzymała się przy straganie z warzywami i owocami przy ruchliwej ulicy. Sprzedawca podał jej połówkę awokado, które zgrabnym (i wprawionym ;)) ruchem obrała dłonią ze skórki i zjadła, tak po prostu! Właśnie takich nawyków żywieniowych potrzebujemy :)

Awokado na drzewie

W tym roku miałam okazję zwiedzić największą na świecie farmę owoców tropikalnych w Australii, która swoją działalność zaczynała właśnie od uprawy awokado, które występuje w ponad 100 różnych gatunkach.

Farma Owoców Tropikalnych w Australii

Awokado stanowi bardzo ważny element naszego jadłospisu przede wszystkim ze względu na wysoką zawartość tłuszczy nienasyconych. Zawiera także wiele witamin: A, B, C, H, PP i minerałów: żelazo, miedź, wapń, fosfor.  Najwięcej wartości znajduje się tuż przy skórce. Niezwykle wartościowym (i drogim ;)) produktem jest także nierafinowany olej z awokado. Co ciekawe jadalna jest także pestka awokado, którą możemy dodawać do posiłku po starciu na tarce.

Zdjęcie: źródło

Ok, zdecydowaliście się już na jedzenie awokado, ale pomimo prób wciąż Wam nie smakuje lub nie macie pomysłu w jakich daniach włączyć je do jadłospisu.. zajrzyjcie do moich przepisów, myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie ;)

🥑 Awokado w stylu fast food

1. Wege Burger z guacamole

2. Burrito z brązowym ryżem, czerwoną fasolą i awokado

🥑 Awokado w sałatce

3. Sałatka ze szpinakiem, awokado i truskawkami

4. Sałatka z komosy ryżowej, czarnej soczewicy i awokado

5. Budda bowl z awokado

 🥑 Awokado & hummus 

6. Hummus z awokado

7. Gryczane naleśniki z hummusem i awokado

🥑 Awokado na obiad

8. Zupa brokułowa z awokado

9. Lasagne z bakłażana i guacamole

🥑 Awokado na słodko

10. Smoothie bowl z awokado: 1, 2, 3

11. Czekoladowy krem z awokado

12. Tarta na surowo z kremem z awokado

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

A ja uwielbiam awokado, mało tego Wam coś powiem, korzystajcie teraz. Wróciłem do Polski na parę dni i co widzę w Biedronce? Awokado tańsze jak na Teneryfie. W przeliczeniu na euro w Polsce koszt za zakup 1kg to około 3 euro, a aktualnie na Teneryfie 6-8euro. Dodam, że na wyspie rośnie dość sporo drzew awokado. Więc jeszcze raz polecam, puki są dobre ceny korzystać. Zdaję sobie sprawę, że około 12 zł za kg to też nie mało ale warto. Tym bardziej, że @zdrowie przedstawiła nam tutaj super przepisy. ;-)

Wow! To ciekawe! Pamiętam te drzewa awokado na Teneryfie. Może sytuacja wygląda tak jak w Nowej Zelandii, gdzie są ogromne plantacje kiwi, a w supermarkecie można kupić kiwi tylko z Włoch.. ;)

Jadłbym częściej awokado ale niestety dla mnie to produkt luksusowy. Jeśli już kupie to lubie mix awokado, banan, żółtko jaja, białko. Taki shake :-) lub dodaje do jogurtu naturalnego i służy jako dip kremowy.

No właśnie tanie nie jest, ja kupuje dosyć często, ale za każdym razem mąż w szoku ile to kosztuje, zwłaszcza ze on raczej nie je :)

@annaburska mój mąż też długi czas nie był do awokado przekonany, a teraz w sklepie sam wkłada do koszyka! Ostatnio jedząc obiad powiedział pod nosem coś w stylu: dobra rzecz to awokado ;))

Bo na awokado to trzeba umieć "polować"! hehe Czasem naprawdę uda się w dobrej cenie ;) Szczególnie jeśli jest jeszcze twarde można kupić na zapas.

Ja awokado dodaje do salatki z tego co mam pod ręką... zazwyczaj rukola, pomidor, mozarella i jakieś prażone ziarno słonecznika lub sezamu, oliwa, sól, pieprz i chyba tyle ;)

Mmm.. brzmi pysznie! 😋

Ja awokado wyjadam po prostu łyżeczką, więc myślę, że znalazłbym nić porozumienia ze wspomnianą tutaj panią ;)

Najlepiej! 😋

Bardzo lubię awokado, ale zawsze mam do niego pecha. Jednego dnia jest jeszcze twarde, a już następnego ma w środku ciemne plamy i idzie do kosza :/ I najbardziej lubię guacamole, z różnymi dodatkami.

Czemu wyrzucasz jak ma plamy? My takie jemy zamiast masła i super się nadaje.

Wyczytałam gdzieś, że taki to już do wyrzucenia. Jeszcze oprócz plam, miąższ tak dziwnie pęka, ale następnym razem spróbuje to jakoś wykorzystać. Dzięki :)

Bo z awokado to trzeba nawiązać przyjaźń, taką nić porozumienia ;)) Nie zrażaj się! Najpierw trzeba je delikatnie nacisnąć, ma być miękkie, ale nie za bardzo. Dobrym sposobem jest oderwanie takiego "koreczka" w miejscu gdzie był ogonek hehe tam ma być zielone, a nie brązowe. Najbezpieczniej jest kupić awokado hass, z ciemną skórką (tak, wiem, że jest droższe ;))

Tylko ja to wszystko wiem, a i tak awokado nie chce ze mną wspołpracować. Macam je codziennie ;), sprawdzam czy jest już miękkie, a tu się okazuje, że znowu zepsute (mam strategię, że kupuje niedojrzałe i czekam aż dojrzeje). I to hass mi robił taki numer, a też byłam przekonana, że z hassem się uda ;) Ale.. parę razy zdarzyło mi się zrobić guacamole, w przypływie desperacji, z jeszcze twardego awokado i było ok. Trochę ciężko je ukręcić na miękką masę, robiłam to takim małym tłuczkiem do mięsia, ale końcowy efekt jest zadowalający. Polecam ;)

Uwielbiam avocado, ale wole je zdecydowanie w wersji na słodko. Taki krem czekoladowy z avocado mmm pycha :)). A wiesz może czy avocado przekrojone dojrzeje mi jeszcze? Pośpieszyłam się i nie wiem czy po otwarciu jest szansa ze jeszcze będę mogła poczekać i użyć pózniej czy już się zepsuje ?

Czekoladowy krem z awokado jest boski! 😍
Najważniejsze, by tą drugą połówkę zostawić z pestką, wtedy awokado nie ściemnieje. Można też zawinąć w papier, trochę zmięknie, ale wydaje mi się, że nie jest już takie jak to pozostawione w całości.

My możemy jeść awokado w każdej postaci. W Ameryce Południowej jest to tanie i czasem z drzewa można sobie zerwać w sezonie za darmo :) awokado najczęściej jemy zamiast masła i jako sos. A jak najdzie ochota to po prostu jak ta pani, ktora opisalaś. PS. Monika ma nawet krem do stóp z awokado :)

Och Wy szczęściarze! Awokado zamiast masła 😍 Jakie to dobre!
A kosmetyki produkuje się chyba na bazie oleju z awokado, zresztą do skóry i włosów można stosować też sam taki olejek.

Dziękuję za to podsumowanie, bo kupujemy czasem większą ilość w dobrej cenie, a później szukam czegoś na co mam ochotę - więc artykuł przyda się na pewno. Zapiszę więc stronę do ulubionych i wykorzystam przy najbliższej okazji :)

Super! Jestem bardzo ciekawa, który przepis wybierzecie :) Koniecznie dajcie znać 😊

Taka ciekawostka - kilka dni temu słyszałem jakąś wypowiedź w radiowej audycji (chyba Antyradio) , że poszukiwana jest osoba do pracy jako konsument awokado :) Badanie ma trwać 6 miesięcy, obiekt badania ma chyba codziennie konsumować jakąś określoną przez naukowców ilość awokado. Dostaje za tą pracę gratyfikację pieniężną (nie pamiętam ile, chyba 2000zł miesięcznie, albo 1000 ;) ) i oczywiście ma dostarczane to awokado do konsumpcji :) Naukowcy chcą sprawdzić/potwierdzić w ten sposób dobroczynne właściwości regularnego spożywania tego owocu...

Co?? To moja Praca Marzeń! 😋

W życiu nie jadłam awokado ani niczego z dodatkie awokado. Aczkolwiek mam koleżankę, ktora wchłania awokado podobnie jak opisywana pani przy straganie :P
Sama nie zaryzykuję kupienia awokado, bo jak mi nie posmakuje to będę musiała wywalić. Ale znajoma obiecała mnie zaprosić na coś z awokado, jakieś ....coś, nawet nazwy nie pamiętam, wie jak to podać, z czym, może posmakuje i zacznę jeść.

Ooo, myślę, ze znajoma zaserwuje guacamole, czyli najpopularniejszy na świecie dip (sos) z awokado. Przygotowuje się go bardzo prosto, a jest pyszne! Super do chleba, zamiast serków, masła itp.
A może się skusisz i zrobisz coś z moich przepisów? Krem czekoladowy przygotowuje się w kilka minut, jest słodki i prawie nie czuć w nim smaku awokado, więc jest dobry na "pierwszy raz" :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60617.06
ETH 2405.89
USDT 1.00
SBD 2.59