Jak jeść więcej owoców sezonowych? 🍫🍇🍪 Borówki, maliny i... czekolada 👉Część II

in #polish6 years ago

Hej! Wczoraj pokazałam Wam moje miski pełne gęstego słodkiego koktajlu i kwaśnych owoców, takich jak: czarna i czerwona porzeczka czy agrest. 

Dzisiaj zapraszam Was na warzywno - owocowe ...desery! No bo jeśli wciąż nie możesz się przekonać do jedzenia zieleniny ;)) (czyli tego co otrzymujemy od natury jako największy skarb - żywności bogatej w chlorofil), ale uwielbiasz czekoladę, to ja proponuję Ci pójść na kompromis! 

Koktajl z dodatkiem młodych liści szpinaku, botwiny, natki pietruszki, czy jarmużu możesz podać z dowolnymi sezonowymi owocami, zbożowym ciastkiem, a nawet gorzką czekoladą lub surowym kakao, polecam, bo to dodatkowa dawka antyoksydantów i magnezu. Ktoś powie, że zachęcam do jedzenia ciastek haha a ja odpowiem, jak masz sobie ciągle odmawiać, a w końcu zjeść ich całą paczkę lub całą tabliczkę czekolady, to lepiej zrobić to z głową i zdrowo ;))

Innym pomysłem na deser z owocami jest słynny pudding z nasion chia, który nie gościł jeszcze na moim blogu. Pokaże Wam dzisiaj jego najprostszą wersję, wystarczy trochę nasion, mleko kokosowe i dowolne owoce, by zrobić prostą i zdrową przekąskę.

Ale jestem ciekawa Waszych pomysłów! Podzielicie się?

1. Smoothie Bowl z Borówkami i Czarnym Sezamem


 Składniki do zblendowania:

  • natka pietruszki i selera
  • dojrzałe awokado
  • dojrzałe mango
  • dojrzałe banany (najlepiej mrożone)
  • dowolne "mleko" roślinne

Dodatki do wyboru, u mnie: 

  • borówki amerykańskie
  • czarny sezam
  • ciasteczko owsiane z żurawiną

2. Smoothie Bowl z Czekoladą


Składniki do zblendowania:

  • młody szpinak
  • młoda botwina
  • dojrzała brzoskwinia lub nektarynka
  • dojrzałe awokado
  • dojrzałe banany (najlepiej mrożone)
  • dowolne "mleko" roślinne

Dodatki do wyboru, u mnie: 

  • borówki
  • poziomki
  • truskawki
  • czekoladowa granola (u mnie ekologiczna granola bezglutenowa)
  • czekolada gorzka (min. 70 % kakao)

3. Pudding chia z borówkami


Składniki:

  • szklanka mleka kokosowego 
  • 2 - 3 łyżki nasion chia
  • borówki i jagody

Przygotowanie:

Nasiona chia mieszamy z mlekiem i wstawiamy do lodówki na kilka godzin (w tym czasie można je kilka razy zamieszać). Przekładamy do pucharka i dekorujemy owocami.

4. Smoothie Bowl z Malinami i Papają


Składniki do zblendowania:

  • kilka liści jarmużu
  • dojrzałe awokado
  • 1/2 papai + łyżeczka pestek papai
  • dojrzałe banany (najlepiej mrożone)
  • dowolne "mleko" roślinne

Dodatki do wyboru, u mnie: 

  • maliny
  • borówki
  • papaja pokrojona w kostkę
  • nasiona chia

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Jak zwykle zaskakujące :) A co powiesz na pstę z bobu i limonki? W sumie jakies owoce można dodać, truskawki na przykład :)

brzmi ciekawie !!!! napewno smaczne!

Ojeju to musi być pyszne, ja kocham bób!
@veggie-sloth to dajesz przepis 😀

przepysznosci ... podobnie robie swoje deserki .....45.jpg

Mleko oczywiscie z nerkowcow :) !!!!!! ale moze byc kazde inne, wedle uznania i smaku!

Oh jakie piękne te Twoje deserki! I też podałaś w kielichu 😊

@zdrowie ze względów zdrowotnych/odżywczych jestem jak najbardziej za wszelkiego rodzju zieleniną, a przez przyswalajność zwłaszcza w formie soków, dalej smoothies czy zup.

ale jakoś z czekoladą mi się to gryzie! ;>

w każdym bądź razie racja z tym, aby sezonowe owoce i warzywa jeść jak najczęściej. Każda okazja do tego jest dobra. Ja właśnie najczęściej robię smoothies albo smoothie bowls. Na soki przyjdzie czas kiedś, jak kupimy wolnowyciskarkę. generalnie zauważyłam, że jemy mało warzyw i ciężko wcisnąć te surowe do różnych potraw. ale świat jest pełen pomysłów więc zawsze coś się da zrobić, choćby i warzywny chlebek./ciasto :)

pudding chia już robiłam, chia wygrywają jeśli chodzi o wartości odżywcze i łatwość przygotowania + możliwości łączenia z innymi składnikami.

piękne zdjęcia.

na zdrowie!

MyKitchenLab

Cześć @mykitchenlab 😉
Dziękuję za Twój wartościowy komentarz! To prawda, że często trudno nam jeść "surowiznę" w obiadowych, gotowanych daniach. Dlatego, tak jak piszesz, koktajle, soki i smoothie sprawdzają się rewelacyjnie, spokojnie mogąc zastąpić posiłek, śniadanie, II śniadanie, czy deser.
My po kilku latach "koktajlowania" zaczęliśmy niedawno wyciskać soki w wyciskarce wolnoobrotowej. Ona sprawdza się szczególnie do twardych warzyw takich jak buraki, marchew, jabłko, czy też liście jarmużu. Ale już awokado, banan i mango nadają się tylko do blendowania. Podsumowując różnorodność i kreatywność jest najważniejsza, by zdrowo i smacznie jeść :))
Pozdrawiam Cię serdecznie! 😊

heeej @zdrowie :) tak, najpiękniejsze jest to,że jest tyle możliwości, że obojętnie czy mamy full czzasu czy bardzo mało, dzięki obecnej technice uda nam się podpasować zdrowe posiłki pod styl naszego życia. a wyciskarka wolnoobrotowa jest na naszej liście zakupów i czeka na swoąj chwilę - nie mogę się doczekać.

dobrej nocy ! 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60625.81
ETH 2406.82
USDT 1.00
SBD 2.61