Mój PRZEPIS na BURRITO 🌵🌵🌵[Wegańskie i bezglutenowe] 👌

in #polish7 years ago

Burrito to tortilla podawana na ciepło z nadzieniem z mięsa, fasoli, ryżu, kukurydzy i innych składników. Dla mnie obowiązkowo z awokado! Do stworzenia mojej zdrowej (wegańskiej i bezglutenowej) wersji zainspirowało mnie burrito, które jadłam w przydrożnym meksykańskim fast foodzie w USA.

Lubicie takie smaki?

Składniki: 

Tortilla:

  • szklanka mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
  • około 3/4 szklanki gorącej wody 

Nadzienie:

  • 1/2 szklanki ryżu brązowego
  • dojrzałe awokado
  • szklanka lub puszka ugotowanej fasoli czerwonej
  • cebula czerwona
  • pomidor
  • natka pietruszki lub kolendra
  • przecier pomidorowy lub dobrej jakości ketchup
  • sól himalajska i pieprz 
  • opcjonalnie: papryczka chilli

Wykonanie: 

Tortilla:

Mąkę i siemię wrzucamy do miski, wlewamy powoli gorącą wodę i mieszamy, a następnie zagniatamy ciasto, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 30 min. Z ciasta formujemy kulki, które wałkujemy. Rozgrzewamy suchą patelnie i smażymy tortille z dwóch stron. Usmażone tortille kładziemy na mokrą ścierkę i zwijamy w rulon. 

Nadzienie:

Ryż gotujemy do miękkości. Do ryżu dodajemy odsączoną fasolę, pokrojone w kostkę awokado i pomidora, krążki cebuli oraz posiekaną natkę pietruszki lub kolendrę. Całość doprawiamy do smaku, jeśli chcemy bardziej pikantną wersję dodajemy chilli, mieszamy. Tortille smarujemy przecierem pomidorowym. Następnie nadziewamy farszem i zawijamy. 

Podajemy od razu lub zapiekamy przez chwilę w piekarniku.    

      

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Ogólnie super przepis :D ale ja jednak dodałbym tam jakiegoś mięsa :D i sosik jak już wspomniał Józef :D

Uwielbiam z gyrosem z kurczaka ;)

Zdecydowanie :D

Gyros jest pyszny, wiadomo ;)) Ale to wywodzi się całkiem z innej tradycji kulinarnej, dlatego ja bym tych potraw nie porównywała :)
Burrito to ryż, fasola i kukurydza 🌵🌵🌵

Absolutnie nie chciałam Cię urazić :)
Jednak w Grecji bardzo popularna jest tortilla między innymi z gyrosem z kurczaka (nazywana jest pitą arabską). Widząc Twoją tortillę i poprzedni komentarz o mięsku i sosiku od razu mi się skojarzyło ;)
(na dniach napiszę przepis aczkolwiek o samym greckim gyrosie już pisałam)

Wszystko w porządku! :)) W takim razie czekamy na Twój przepis na grecki gyros.
Pozdrawiam ;)

A gdzie sosik? :-) :-) uwielbiamy takie jedzonko!:-)

Zawsze możesz zrobić jakiś sosik na bazie jugurtu naturalnego, np z dodatkiem curry i posiekanym ogórkiem kiszonym :)

Tutaj sosik to przecier pomidorowy lub ketchup, z ziołami i przyprawami. Ale oczywiście można zrobić inny, "pod swoje smaki" ;)

Ale pychota pozdrawiam :)

fajne masz te przepisy:) Jutro probuje twoje nalesniki z gryki:)

Dziękuję! Fajnie Cię przywitać na moim polskim blogu :)
Daj znać jak wyszły placuszki/naleśniki gryczane!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54370.47
ETH 2283.51
USDT 1.00
SBD 2.33