6 pomysłów na zimowo - wiosenne SMOOTHIE BOWL 🍵

in #polish7 years ago

Cześć! Mam dziś dla Was 6 pomysłów na smoothie bowl, czyli miskę koktajlu podawaną z dodatkami. U mnie taka micha pełna warzyw, owoców, bakalii, nasion, czy orzechów, sprawdza się na pierwsze lub drugie śniadanie. Gęsty koktajl jest idealną alternatywą dla jogurtu, gdyż możemy zjeść go także z musli lub granolą.

Przygotowując koktajl do smoothie bowl używam zamiennie lub razem kilku składników, które zapewniają kremową i gęstą konsystencję. Idealnie sprawdza się tu dojrzałe awokado, banany (szczególnie mrożone!), mango, papaja. Jak przygotować idealne smoothie pisałam jakiś czas temu tutaj. Przy dekorowaniu smoothie bowl ogranicza nas tylko wyobraźnia! Możemy wybierać dowolne dodatki.

Ponieważ wciąż jesteśmy w okresie tzw. przednówku, czyli nie mamy jeszcze dostępu do świeżych sezonowych owoców, przygotowałam propozycje na dodatki dostępne cały rok, które właśnie w tym trudnym dla nas okresie, po długiej zimie, dostarczą mnóstwa mikroelementów, witamin oraz białka i błonnika.

1. Malinowe smoothie

 Składniki do zblendowania:

  • miseczka malin świeżych lub mrożonych
  • dojrzały banan
  • szklanka mleka kokosowego
  • łyżka świeżo zmielonego złotego lnu
  • łyżeczka zmielonego ostropestu plamistego

Dodatki  do wyboru, u mnie: jagody goji, pestki dyni, słonecznik, migdały, orzechy nerkowca, rodzynki, żurawina

2. Jagodowe smoothie

 Składniki do zblendowania:

  • miseczka jagód (mrożonych lub świeżych)
  • 1 dojrzały banan
  • 1 dojrzałe awokado
  • mleko migdałowe

Dodatki  do wyboru, u mnie: sezam niełuskany, pestki słonecznika i dyni, ostropest plamisty mielony

3. Gruszkowe smoothie

Składniki do zblendowania:

  • 1 dojrzałe awokado
  • 1/2 dojrzałego mango
  • 1 gruszka
  • mleko migdałowe

Dodatki  do wyboru, u mnie: figi, chipsy kokosowe, pestki dyni, sezam niełuskany, daktyle

4.  Smoothie z papają

Składniki do zblendowania:

  • 1/2 papaji + 2 łyżeczki pestek z papaji
  • 1 dojrzały banan
  • 1 jabłko
  • mleko kokosowe

Dodatki  do wyboru, u mnie: wiórki kokosowe, nasiona chia, jagody goji, sezam niełuskany, migdały, czarne rodzynki

5. Mango smoothie bowl

Składniki do zblendowania:

  • 1/2 dojrzałego mango
  • kilka liści dowolnej sałaty
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 dojrzały banan
  • mleko ryżowe

Dodatki  do wyboru, u mnie: mango i musli.

6. Selerowo - pietruszkowe smoothie

Składniki do zblendowania:

  • 2 łodygi selera naciowego z liśćmi
  • garść natki pietruszki
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 dojrzały banan
  • mleko owsiane

Dodatki  do wyboru, u mnie: bio chipsy bananowe bez cukru, suszone morele niesiarkowane, wegańska biała czekolada 😎, suszona aronia.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

ale pysznooości!
wybieram malinowe!!

przeglądnęłam tez dodatki, ależ mamy dobroci, które daje nam ziemia!.
ja zawsze do wszystkiego dorzucam orzechy (przeróżne rodzaje) i pestki.
ale dzięki ze przypomniałaś o aronii!

Prawda? A to tylko garstka ze wszystkich "superfoods", które możemy dodawać do posiłków :)

Mój faworyt to pozycja nr 5 - mango smoothie bowl, chociaż pozostałe propozycje równie smakowicie wyglądają 😊

O mój też! Kocham mango 💛 najczęściej robię z tego przepisu: https://steemit.com/polish/@zdrowie/przepis-na-idealne-kremowe-smoothie
Uwielbiam tez dodawać owoce jagodowe :)

O proszę, muszę wypróbować patent z mrożeniem bananów 😊

Spróbuj koniecznie 😉

No to jest to co misie lubią najbardziej!

🐻🐻 Smacznego!

Witam, być może mam dla ciebie pomysł na artykuł. Od piwa boli mnie nerka z lewej strony. Dlaczego tak się dzieje?

Myślę, że warto skonsultować to z lekarzem i zrobić badania.

Świetne propozycje. pierwsze spróbuję zrobić jagodowe 😊 fiolet to mój ulubiony kolor, a ta fotka przyciąga wzrok mmm....

Dziękuję :) Jagodowe to jedno z moich ulubionych, też uwielbiam ten kolor, no i jagody to wspaniałe antyoksydanty, więc zadbają o nasz piękny i młody wygląd ;))

Jednak jagodowego nie zrobię, bo nie mogę nigdzie jagód dostać (niestety w Grecji ciężko o jagody, nawet mrożone). Czasami Lidl wrzuca, to następnym razem kupię. Teraz udało mi się kupić maliny mrożone więc coś wykombinuję. Mam pytanko: mleko kokosowe albo migdałowe, to ma być takie z kartonu, czy może być te zagęszczane z puszki?

Może to byc dowolne mleko, a nawet woda kokosowa lub zwykła woda, natomiast w zależności od tego jak gęsty płyn dodajemy, trzeba zmniejszyć lub zwiększyć jego ilość. Smoothie ma być gęste, kremowe, do jedzenia łyżką.

Tak się właśnie domyślałam. Już sobie poradziłam i nawet post napisałam. Dzięki. ;-)

Twoje smoothie bowl wygląda przepięknie!!! 🍓😍🍓😍🍓

Baradzo podobne Mango smoothie bowl dostałem kiedyś do spróbowania u znajomej dietetyczki. Zamiast mleka ryżowego było sojowe - jej zdaniem to był lepszy wybór dla osób na diecie.

I jak wrażenia smakowe? ;) Próbujesz robić tego typu posiłki w domu?

Nie zagadało do mnie . Jestem wierny owsiance z owocowymi wariacjami :)

To szczęściara z tej owsianki 😉

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64629.11
ETH 2670.11
USDT 1.00
SBD 2.81