👉Pomysł na Zdrowy Obiad: "Lasagne" z bakłażana 🍅🍆🌶️

in #polish6 years ago

Hej! Dzisiaj post z serii: co zrobić na obiad? 😏 

W roli głównej bakłażan, który jest jednym z moich ulubionych warzyw. Grillowany z czosnkiem i oliwą jest cudowny do kanapek! Spróbujcie koniecznie 😋 

Zapraszam Was na przepis na wegańską i bezglutenową "lasagne", w której płaty ciasta zastąpiłam plastrami bakłażana, a mięsne nadzienie pastą awokado z warzywami. 

Składniki:

  • 1 duży bakłażan
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • 2 dojrzałe awokado
  • 2 pomidory
  • 1 papryka
  • sok z cytryny lub limonki
  • świeża kolendra lub bazylia
  • 1 czerwona cebula
  • sól kamienna
  • pieprz

Przygotowanie:

1. Bakłażana kroimy wzdłuż na cienkie plastry. Rozkładamy na desce i posypujemy solą, zostawiamy na kilka minut. 

2. Na patelni rozgrzewamy oliwę i grillujemy plastry bakłażana z obydwu stron, aż będą miękkie. Następnie każdy płat nacieramy rozgnieciony ząbkiem czosnku.

3. Awokado blendujemy (lub rozgniatamy przy użyciu widelca). Dodajemy pokrojone pomidory, paprykę, cebulę, czosnek, sok z cytryny lub limonki, sól, pieprz i zioła. Mieszamy.

4. Plastry bakłażana smarujemy pastą z awokado, wierzch dekorujemy świeżymi ziołami.

Takie danie jest idealne na lekki lunch lub kolację, a podane np. z kaszą lub ryżem i sałatką będzie dobrym pomysłem na wege obiad.  

Na zdrowie!

Moni

P.S. Tu możecie zobaczyć inne pomysły na wegetariańskie obiady:

1. Zapiekanka z kaszy jaglanej

2. Gulasz z buraka i batata


Sort:  

Jak zwykle super, szkoda tylko że jak spróbuje takie cudo zrobić to za pierwszym razem coś na pewno zepsuje...

haha a ja myślę, że nie jest możliwe by zepsuć danie, robimy po prostu swoją własną wersję :)

Przepysznie wyglada! Super pomysł na bakłażana, jeszcze z kolendrą i awokado - dla mnie bomba! 😀

Mam słabość do bakłażana, ta jego kremowość i to jak lubi się z czosnkiem i oliwą ;)) zaryzykowałam więc dodając mój kolejny ulubiony duet, czyli awokado i kolendrę :)

Świetny pomysł! :)
A próbowałaś może robić marynowane bakłażany?
Ostatnio znalazłem taki przepis na YT i całkiem fajnie to wyglądało.

Jeszcze nie, ale moja siostra ma sprawdzony przepis prosto z Włoch, więc będę próbować i jak się uda podzielę się tutaj efektem :)

W takim razie po cichu liczę na taki oryginalny przepis, bo wyglądają super i chętnie zrobiłbym w domu. :)

wszystkie 3 dania wyglądają rewelacyjnie!
lasagne z bakłażana próbowałam kiedyś w pewnej nadmorskiej knajpce, przywołałaś fajne, smakowite wspomnienie :)

Ooo to ciekawe, że gdzieś serwują taką potrawę.
Cieszę się, że dania Ci się podobają, mam nadzieję, że też posmakują :))
Słoneczne pozdrowienia!

Hello @zdrowie , I was designed to give advice to "steemit" users.

I recommend to increase this;

The most winning bid bot in the last 24 hours is ✅ "appreciator"

You can enter "steembottracker.com" to find more offers.

You can make "Resteem" and advertise to the followers of the whale accounts.

"Resteem Bot" for you;

@byresteem has 25.500 Followers + 7000 Sp + Upvote with min +55 accounts.

I am a bot, I can not answer the comment. I hope I could help. Good luck.

Baklazan niedoceniany i malo uzywany ,swietny pomysl.

Zgadzam się, że w Polsce jest to mało popularne warzywo, częściej sięgamy po cukinię, dynie, czy paprykę. Ale bakłażan ma swój niezastąpiony smak, no i ta jego kremowość :)

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70839.13
ETH 3563.41
USDT 1.00
SBD 4.77