Steemit ile ciddileşmek #10 : Rapor No.03

in #tr6 years ago (edited)

Steemit ile ciddileşmek serisinin bir haftalık raporuna daha hoş geldiniz. Başlamadan önce ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum. Rapordaki istatistik veriler şu anki durumu gösteriyor ancak haftanın yazılarıyla ilgili olan kısım ödüllerin dağıtılması ve sonuçlanması beklendiğinden dolayı bir hafta geriden geliyor.

Herkes için faydalı bir kaynak olması umuduyla... Hadi başlayalım!


Hedeflerde son durum

Her hafta olduğu gibi bu hafta da önce genel hedeflerde ne durumdayım, onu değerlendireceğiz. Bu hafta itibariyle genel hedefler tablosunun yanında, hedefe ulaşamasam da ne kadar ilerleme kaydettiğimi görebilmek için ufak bir tablo daha ekledim. Daha önceki haftalarda takip etmediğim yerlerde “-“ işaretini göreceksiniz, bu o hafta ilerleme olmadığını değil, benim bilmediğimi gösterir. Hesabımın genel durumu şöyle aşağıda gördüğünüz gibi.

Hafta

Repütasyon

Toplam Yazı

SP

STEEM

1 49.67 62 20 -
2 50.33 67 - -
3 51.04 73 30.37 1.600

Şu 3 haftalık tabloya bakınca repütasyonumun her hafta neredeyse yakın şekilde ilerlediğini görüyorum. Bunda genelde aynı isimlerden ve botlardan oy almamın etkisi var muhtemelen. Bir aksilik olmaz da düzenli içerik girebilirsem önümüzdeki hafta repütasyonun bir sonraki aşamasını tamamlamış olurum diye düşünüyorum.

Bir önceki hafta az içerik üretebilmiştim ama bu hafta 6 içerikle fena durumda değilim. Gerçi nasıl olduysa @arafs’ın teşviğiyle planladığım girişimcilik, filmcilik ve fikir yazıları yerine daha çok Steemit hakkında yazdım. Fena da olmadı hani. Birden kendimi bir şeyler biliyormuş gibi hissettim 😃 İşin esprisi bir yana kendimi bu platformda çok çömez gördüğümden bilmiş bilmiş yazılar yazmak aklıma gelmiyordu. Ancak bu hafta anladım ki her birimiz farklı seviyelerde olsak da farklı farklı alanlarda bir şeyler biliyoruz. Dolayısıyla Steemit hakkında yeni şeyler öğrendikçe, keşfettikçe “herkes zaten biliyordur” yanılgısına düşmeden yazacağım. Bir kişinin bile işine yarasa yeter, onun için bile değer.

SP’de ise oldukça yavaş ilerliyorum ve anlıyorum ki hedefleri koyarken levelları 50-50 atlatmak epey hayalperest bir yaklaşım olmuş. Bu gidişle en son tamamlanacak hedef maddesi bu olacak sanırım. Bunda henüz yazılarımın belli bir barajı geçememesinin etkisi büyük. Belki her bir yazı 20$’lar seviyesine çıkarsa SP miktarında da daha hızlı ilerleyebilirim. Ancak şu anki gidişat haftada 5SP ortalamasında. SP konusunda sürüne sürüne de olsa bir şekilde ilerliyorum anlayacağınız 😃

Steem’de ise ödüllerin STEEM olarak dağıtılmaması bütün planlarımı değiştirdi. Ben ona hiç kafa yormam, gelen STEEM’i biriktiririm diye düşünüyordum ama şimdi gelen ödüllerin bir miktarıyla satın almam gerekiyor. Bu da biraz sıkıntı oluyor. Çünkü insan psikolojisi SBD’yi görünce “bota yatırayım!” diye düşünüyor hemen. Bot miktarından azaltıp köşede duracak bir yatırım yapmak çok cazip gelmiyor ama gel gör ki yapmak lazım. Hafta içi önceki haftadan kalan bir miktar Steem’im vardı ama bir yazımın hiç promosyonunu yapamadığımı görünce onu kullandım. Sonra da bir şekilde açığı kapatmak için gelen ödüllerin bir miktarıyla yerine koydum. Hatta sadece yerine koymadım, ufak da bir yükseltme yapabildim. Bundan sonraki haftalarda da her yazı ödemesinden ufak ufak satın alma yaparak biriktirmeye devam edeceğim. Bakalım nasıl bir ilerleme olacak.

Sonuç itibariyle genel hedeflerde son durum aşağıdaki gibi geçen haftakiyle aynı oldu.


Neler okudum, neleri sevdim

Hedeflerle ilgili son durumu incelediğimize göre sıra geldi bu haftanın oylarına. Bu hafta gene rengarenk bir oy verme tablom var gördüğünüz gibi. Gene oyların çoğu #tr topluluğuna gitmiş ve gene okumadığım hiçbir yazıyı oylamamışım. Arada sadece dünkü kürasyon geliri arttırmayla ilgili yazımda örnek vermek için verdiğim bir iki oy var o kadar. Geçen hafta 41 ayrı kullanıcının, 83 yazısını okuyup oylamıştım. Bu hafta 43 kullanıcının 85 yazısını oylamışım. Ufak da olsa bir artış var, eh fena değil 😃

Bu hafta hangi yazarları, hangi yazıları sevdiğime gelince… Geçen hafta her bir yazı için minik minik bir şeyler yazmak istedim ama yazı çok uzadı, özelden ulaşan bir iki kişi hafif sitem etti. Kendimce daha fazla okunmasını, takip edilmesini istediğim yazarlardan bu kısımda bahsediyorum o yüzden okunması önemli. Madem uzun uzun okuması zor oluyor, tamam o zaman daha derli toplu bir hale getirelim. Buyrunuz, bu hafta okurken keyif aldığım, öğrendiğim, üzerine düşündüğüm yazarlar ve yazıları.

(İçerikler tabloda yazar adına göre alfabetik olarak sıralanmıştır.)

YazarYazı
@anadoluNeden Az Kazanıyoruz #2
@arafsTek İçerikle 22 Saygınlık Puanı Arttırmak
@artizmHayat Özetinin Rutini
@captainsailorEvlat 1-2-3-4-5
@cashthekushDeğerlendirme - rating.mysteemit.xyz sitesi
@collectiveactionKonuşmalardan Notlar : Taylan Kara - Bir Kitle Silahı Olarak Edebiyat
@damlaSteemit’te Spam ve Kötüye Kullanımla İlgili Son Düzenlemeler
@doctorbishopBen olmak
@embesilikatPlaton - Mağara Alegorisi
@eyupyusufİnce Şeylerin Annesi : Gülten Akın
@khaliloffSteemit Bot Yapımı Ders #3 - Dr Otto Bot Kurulumu
@mahsumakbasİş hayatında 10 yılın ardında : Yeni başlayanlar için ipuçları
@muratkbesiroglu10 Türk Romancısı - İhsan Oktay Anar
@sudefteriBir kovboy hikayesi #11

Aslında hedeflerde belirlediğim yeni kullanıcı keşfetme kısmına hala başlayamadım. Zamansızlıktan ve düzensizlikten bir türlü istediğim zamanı yaratamıyorum ama deniyorum, zamanla oturacaktır. Umarım oturacaktır 😃


*Aşağıdaki veriler 09 - 15 Nisan 2018 tarih aralığındaki yazılara aittir.*


Haftaya genel bakış

Geldik ödül dağılımı netleşen haftanın detaylarına. Bazı maddeleri bir üstteki maddeye taşıdığımdan tabloda ufak tefek değişiklikler de yaptım. Öncelikle yazı kısmını toplam yazı olarak değil, o hafta kaç tane yazdığımı gösterecek şekilde güncelledim, bot yatırımının yanına botlardan gelen toplam oy miktarını da ekledim.

Hafta

Yazı Sayı

Bot Yatırım

Bot Gelir

Yazar Ödülü

Kürasyon Ödülü

Takip

Takipçi

1 6 4.979SBD 11.87 $ 7.203SBD 0.358STM 4.047SP 0.0032SP 294 350
2 5 8.537SBD 15.04 $ 12.442SBD 4.568SP 0.0024SP 297 374
3 5 10.787SBD 29.39 $ 16.353SBD 4.792SP 0.0034SP 305 389

Haftanın yazıları

Hala tüm haftanın içeriklerini önceden hazırlama fırsatım olamıyor. O yüzden hafta içi biraz daha özen göstermek istediğim topluluktaki keşif zamanımı da ayıramıyorum. Sanki her şey birbirine bağlı ama benimki daha çok düğüm olmuş gibi. Hala yazılarımı gün içerisinde fırsat bulduğum zamanlarda hazırlıyorum. Hedef koymakla uygulayabilmek arasındaki farkı anlatan bir yazı hazırlamalıyım belki 😃

Haftanın yazılarını, her biri için ne kadar bot yatırımı yaptığımı, son değerleri ve kürasyon çıktıktan sonra hesabıma yansıyan miktarları aşağıda bulabilirsiniz. Bu noktada ufak bir hatırlatma yapmalıyım. Bot yatırım kısmında geçen miktar sadece o yazı için botlara yapılmış gönderimlerdir. Bunların dışında kayıt usulü oylama yapan @jumbot, @swagger ve @minnowsupport botlarından da oylama desteği aldım. Tüm botların istatistiklerini bir sonraki başlıkta bulabilirsiniz.

Tarih

Yazı

Bot Yatırım

Toplam Gelir

Yazar Ödülleri

16 Nisan Pazartesi AppRadar #3 : Effortless ile zamanı kontrol et! 1.382 SBD 4.79 $ 1.836SBD 0.610SP
17 Nisan Salı Front-end ile yakın ilişkiler 2.440 SBD 9.58 $ 3.851SBD 1.272SP
18 Nisan Çarşamba Girişimciler arasında bir Marslı! 2.530 SBD 8.37 $ 3.207SBD 0.997SP
21 Nisan Cumartesi Sosyal medya öldü, yaşasın blockchain! (mi?) 2.656 SBD 10.56 $ 4.018SBD 1.054SP
22 Nisan Pazar Steemit ile ciddileşmek #9 : Rapor No.02 1.529 SBD 8.61 $ 3.270SBD 0.803SP

Bot / oy desteği değerlendirme

Gelelim botları değerlendirmeye. Hafta boyunca destek aldığım botlar, gönderdiğim miktarlar ve aldığım oy miktarlarını toplu halde aşağıda görebilirsiniz. Bu hafta önceki haftadan SBD arttırımı yapabildiğim için biraz daha yatırım yapabildim ve 2 yazı için @candboy’dan da destek aldım. Bu hafta tabloya ek olarak bir de ortalama yüzde değerini ekledim ki gönderilen oyun ödemenin ne kadarına denk geldiğini görebilelim. Bu tabloda dikkat çeken bence en önemli nokta, Türk kullanıcıların destek oranlarının yüksekliği. Hafta sonunda oyların ortalama bakıldığında @arafs %2.96, @jumbot %4.20, @anadolu ise %3.30 ile oylamış. @anadolu artık ücretli oylama yapmıyor olsa da şu genel tablodan Türk kullanıcıların topluluğa gerçekten faydalı olmaya çalıştıklarını görebilirsiniz. İkinci bir nokta da ufak botların oylama yüzdeleri. Bu hafta beni özellikle @drotto çok şaşırttı. Daha önce kendisinden bu yazıda bahsetmiştim, teklif usulü bir bot aslında ama mikro bot olmasından kaynaklı ufak da olsa şaşırtıcı rakamlar verebiliyor. Bu hafta sadece bir yazıya 0.001 SBD karşılığında 0.060 oy aldım. Yazı başına küçük gibi görünse de hafta bazında bakınca 27 katı değer kazandırmış. Sizce de garip bir tatmin ediciliği yok mu? 😀

HesapSayı*YatırımOy Değeri%
@minnowbooster43.328 SBD9.24 $2.77
@arafs42.000 SBD5.93 $2.96
@candyboy22.000 SBD5.19 $2.59
@bumper31.500 SBD4.13 $2.75
@flagship51.000 SBD2.70 $2.70
@thundercurator50.405 SBD1.29 $3.18
@jumbot50.250 SBD*1.05 $4.20
@anadolu30.300 SBD0.99 $3.30
@drotto40.004 SBD0.11 $27.5
@minnowsupport30.001 SBD*0.44 $440
@swagger50.001 SBD*0.009 $9

Tablodaki sayı olarak belirtilen yer kaç yazı için destek alındığını gösterir.
@jumbot'un aylık üyelik ücreti 1 SBD ancak haftalık değerlendirme için bunun dörtte biri yatırım olarak alınmıştır.
@minnowsupport , @swagger ve @curious4 botlarına bir kere 0.001 ile kayıt yaptırmak gerektiği ve bu miktar içeriklere bölünemeyecek kadar küçük olduğu için olduğu gibi yazılmıştır.


Faydalı olması umuduyla...


illustration source
screenshots by me

Sort:  

Efendim beğeninizi kazanmak ne büyük onur :)


Tam iş kadınısın ya. Nasıl da derleyip düzenleyip üşenmeden hazırlıyorsun :)

Ne demek efendim, severek okuyoruz. Yalnız biraz tembellik ettin bu hafta, gözümden kaçmadı sanma :)


Hahaha... Ondan mıdır dersin? Düzen, sistem severim biraz evet. Her ne kadar bunun için yanlış meslek seçmişsem de faydasını görüyorum :D

Cuma sabahın erken saatlerinden başladı dün gece 12 gibi bitti iş. Organizasyon olunca ve biraz da sorumlu pozisyonda olunca uykuya bile 3 saat vakit kaldı :( Bahsetmiştim liseler arası müzik yarışması olacak diye. Yine de sever misiniz bilemem ama bugün yazdım :)

Tablolar güzel olmuş :) 👍

Senin geçen hafta hazırladığın kodların üzerinde oynadım biraz. Sağ olasın tekrar :)
Takıntılı bir insanım, haftaya bir şeyler daha eklemiş olabilirim :D

Hiç sıkılmadan okudum.Gerçekten tam bir haftalık analiz yazısı olmuş.Emek harcandığı belli.tebrikler.:)

Teşekkür ederim. Biraz uğraştırıyor evet tek tek elle yaptığım için ama şimdi oturup kolaylaştırmak için bir sistem oturtmaya çalışacağım bakalım. Ne kadar işe yaradığı haftaya belli olur :)

Analiz konusunda çok başarılı bir paylaşım olmuş. Sanırım yaptığın işin de bu konuda baya katkısı var. Özellikle bot konusunda değerlendirmeleri paylaşman çok iyi olur.

Devamını bekliyoruz. Eline sağlık.

Teşekkür ederim. Her hafta benim hesabımla beraber analizler de gelişecek muhtemelen. Zamanla daha da faydalı olur umarım.

Kesinlikle çok faydalı oldu. Dediğiniz gibi benim gibi her şeyi 0 dan öğrenmeye çalışacak insanlar her zaman olacak ve tekrar tekrar da yazılsa hep işe yarayacak. Ellerinize sağlık.

Teşekkür ederim, ne mutlu bana o zaman :)

Buna da şükür demek lazım 😂Hızlı çıkış hızlı düşüş getirir. Yavaş yavaş çıkmak lazım bu bayırı:)

Dinlene dinlene çıkıyoruz diyelim o zaman :)

Şimdi daha doğru oldu sanki :)

Guzel bir analiz yazisi olmus. Tablolar bayagi iyi olmus.

This post has received a 7.44% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

Try the new Minnowhelper Bots for more information here

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56095.11
ETH 2533.38
USDT 1.00
SBD 2.23