Steemit ile ciddileşmek #9 : Rapor No.02

in #tr6 years ago (edited)

Steemit ile ciddileşmek serisinin bir haftalık raporuna daha hoş geldiniz. Başlamadan önce ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum. Rapordaki istatistik veriler şu anki durumu gösteriyor ancak haftanın yazılarıyla ilgili olan kısım ödüllerin dağıtılması ve sonuçlanması beklendiğinden dolayı bir hafta geriden geliyor.

Herkes için faydalı bir kaynak olması umuduyla... Hadi başlayalım!


Hedeflerde son durum

Haftanın detaylarına inmeden önce kendime bu yazıda belirlediğim hedeflerde ne durumdayım önce ona bakalım. Geçtiğimiz hafta SP için belirlediğim ilk levelı atlayıp 20SP barajını aşmıştım. Bu hafta ise repütasyonumda ilerleme kaydetmişim ve bu alandaki ilk hedefim olan 50 repütasyona ulaşmışım.

Hedeflerimi yazarken Steemit SBD, SP ve STEEM olarak ödül dağıtımı yapıyordu o yüzden kendime STEEM biriktirme hedefi de koymuştum ama sonra ne olduysa Steemit bu uygulamasından vazgeçti ve benim birikim stratejim çöktü. Ancak hedefleri koyduk, vazgeçmek olmaz. O yüzden bugünden itibaren gelen ödül miktarlarının bir bölümünü, muhtemelen küsüratlarını, STEEM almaya ayıracağım. Bu tabii benim botlara ayırdığım ve dolayısıyla ödül miktarlarımı düşürebilir ama uzun vadede daha kazançlı olacağını düşünüyorum. Zaten üç kuruşluk SBD ile uğraştığım düşünülürse sorun olmayacaktır 😄

Hedeflerimdeki bir diğer madde olan yazı sayısında ise çok büyük ilerleme sağlayamadım. Bunda artan iş yoğunluğumun ve baharın etkisi büyük. Bir diğer etken de tabii ki düzgün bir şeyler yazmak istemem ve bunun da herhangi bir paylaşıma göre zaman alıyor olması. Bu hafta biraz daha fazla içerik yazabileceğimi, hedefe de biraz daha yaklaşabileceğimi umuyorum.

Sonuç itibariyle genel hedeflerde son durum aşağıdaki gibi oldu.


Haftaya genel bakış

Hedeflere genel olarak baktıktan sonra haftaya da genel bir bakış atıp, sonuçlara toplu halde bakalım istiyorum. Bundan sonraki haftalarda bu tablo aşağıya doğru genişleyecek böylece durumu, gelişmeyi ya da gerilemeyi derli toplu görüp, değerlendirebileceğiz.

Hedeflerde görüldüğü gibi hedefleri belirlerken reputation puanım 49.62'den 50.33'e yükselmiş.

Bir önceki hafta post sayım 62 iken bu hafta yazdığım 5 yazıyla birlikte 67'ye ulaşmışım. Daha önce de belirttiğim gibi burada verdiğim sayılara yorumlar dahil değil. Sadece hesabıma eklenmiş içerikleri hesaplıyorum.

Önceki haftadan gelen SBD’ler sağ olsun bu hafta görüldüğü üzere botlara yaptığım gönderi miktarı arttırmışım. Aslında yazı sayısı açısından düşüş göstermiş olsam da botlara yatırımın artması yazı bazında değerin artmasını sağlamış. Üstelik yayınladığım 5 yazıdan birinde fotoğraf olduğu için @arafs ve @anadolu'dan yardım alamadım.

No Rep Yazı Bot Yazar Ödülü Kürasyon Ödülü Takip Takipçi
0 49.67 62 4.979SBD 7.203SBD 0.358STM 4.047SP 0.0032SP 294 350
0 50.33 67 8.537SBD 12.442SBD 4.568SP 0.0024SP 297 374

Neler okudum, neleri sevdim

Geçen hafta verileri zamanında alamadığım için rapora koyamadığım oylama verilerini bu hafta erken davranarak dahil edebildim. Oylarımın genel dağılımını aşağıda görebilirsiniz.

Sizin de görebileceğiniz gibi botlar dışındaki oylarım büyük çoğunluğu #tr topluluğuna gitmiş. Skor tutmamıştım elbette ama sonucu bu şekilde görmek hoşuma gitti çünkü serinin bir yazısında daha fazla okuyacağımı, keşfetmeye çalışacağımı söylemiştim. Biraz da olsa bunu yapabildiğimi görüyorum. Bunun oylarla ne alakası var diyebilirsiniz belki. Çok alakası var çünkü her ne kadar iş yoğunluğundan yorum yazamasam da okumadığım hiçbir yazıyı oylamadım. Fan base’e kayıtlı olduğu için otomatik oylanan yazıları bile sonradan girip mutlaka okudum. Bu da demektir ki 41 ayrı yazarın, 83 ayrı yazısını okumuş ve beğendiğim için oy vermişim. Benim gibi zamansız biri için fena değil 😃

Tabii bunların arasında bu hafta biraz daha dikkatimi çeken, hoşuma giden yazılar oldu. Dün @anadolu’nun Etkinlik : Steemit'te Kimleri Takip Ediyorsunuz? yazısında yorum olarak yazmayı planlıyordum ama baktım sayı epey artıyor ben de rapora dahil edip daha önce beğendiğim yazarları ve yazıları paylaşma sözümü tutmuş olayım dedim. Uzun lafın kısası yukarıda oy verdiğim herkesin yazısını beğenmekle birlikte, bu hafta en çok şu yazılardan ve yazarları okumaktan mutlu oldum. Siz de daha önce kendileriyle tanışmadıysanız bir bakmanızı, takibe almanızı tavsiye ederim.

Bir süredir takip ettiğim bir hesap @dunsky. İnanılmaz illüstrasyonları var. Tasarıma, illüstrasyonlara ya da nasıl yapıldıklarını görmeye merakınız varsa kendisini mutlaka takip edin, şahane işler çıkartıyor.

Front-end’de kendimi geliştirmeye karar verdiğimden beri @emrebeyler’in yazılarını daha da bir dikkatli okumaya başladım. Okurken şimdilik Pyhton’la uğraşmasam da ileride lazım olur diye bir iki not bile aldım. Arşivcilik başa bela 😀

Bu hafta en çok okuduğum yazarlardan biri de @arafs oldu. Öyle ki bir ara hem verdiği bilgiler, hem de yazı dilini sevdiğim için yazdığı bazı yorumları da okuduğumu biliyorum. Kendisini sadece yazılarınıza destek almak için takip ediyorsanız, çok şey kaçırıyorsunuz. Yazılarını mutlaka okuyun.

Her ne kadar kendisini bilsem, aşina olsam da yazılarını merakla okumaya henüz başladığım @sudefteri’nin denk geldiğim neredeyse tüm yazılarını keyifle okudum. Siz de benim gibi geç keşfedenlerdenseniz, bir bakmanızı öneririm.

Steemit’te gündem ve politika hakkında yazan çok fazla insan yok gördüğüm kadarıyla. Ben görmemiş olabilirim ya da gördüklerimin üslubunu beğenmemiş olabilirim bilemiyorum ama benim açımdan yazar sayısı az. Bu hafta D&R’ın Turkuaz Grubu’na satılmasıyla ilgili yazdığı yazıyla tanıştığım @collectiveaction’ın yazısını okumanızı tavsiye ederim. Umarım daha fazla yorum, fikir ve gündem yazıları yazar; biz de keyifle okuruz.

@doctorbishop’ın bu haftaki hemen hemen her yazısını çok beğendim. Uzun uzun yorumlayasım da geldi ama hep iş aralarındaki 5’er dakikalık sürelerde okuduğum için fırsat bulamadım. Şansıma bu hafta da pek bir çalışkan çıktı, bir sürü yazı yazdı 😀 Kendini, hayatı, toplumu ve ilişkileri sorgulayan yazıları seviyorsanız kendisini takibe almanızı kesinlikle tavsiye ederim.

@muratkbesiroglu’nun hem kendi öyküleri hem de edebiyat ağırlıklı yazılarını çok beğendim. Henüz başladığı 10 Türk Romancısı serisini takip etmenizi öneririm. Orhan Pamuk konusunda beğenilerimiz pek aynı olmasa da okuyan, okuduğunu paylaşan insanları seviyorum 😃

@kamuhuzuru’nun 2 hafta önce belirlediği hedefe bu kadar kısa sürede nasıl da adım adım ulaştığını görmek hem çok keyifli, hem de motive ediciydi.

Açık söylemek gerekirse bu platformdaki yemekle ilgili yazılar pek ilgimi çekmiyor. Başlıkta yemekle bağlantılı bir şey gördüm mü biraz önyargı belki ama otomatikman geçiyorum. Zaman kaybı gibi geliyor ama @drhappyfeet'i bağımlılığım olan kahveyle ilgili bir yazısıyla tanıdım, İyi Kahveyi Kötü Kahveden Nasıl Ayırırız. Aslında yazıda ilgimi çeken şey kahveyle ilgili verdiği bilgilerin ötesinde kendi deneyimlerini anlatmasıydı. Ardından bu hafta Evden Çalışmak : Rüya mı, Kabus mu? yazısı geldi. Kendini, bakış açısını ve deneyimlerini dahil ederek yazılarını kişiselleştirince benim de daha çok hoşuma gitti. Benim gibi önyargılı olanlar varsa kendisinin hesabına bir bakmasını tavsiye ederim.

@artizm’in fotoğraflarını oldukça beğeniyordum ama Milky Way ile resim yaptığını da görünce çok mutlu oldum. Kendimce yeni bir keşif yaptığımı zannediyordum ama meğer daha önce de varmış resimleri, ben görmemişim 😃 Olsun en azından bundan sonraki çalışmalarına sadece fotoğrafçı gözüyle bakmayacağım 😉

Bu hafta @captainsailor’ın Evlat öykü serisini okudum. Parça parça okuduğum hikayeyi baktım olmuyor baştan sırayla okumaya karar verdim. Siz de henüz okumadıysanız bir kitabın doğuşunu yazılarından takip edebilirsiniz.

Her ne kadar suluboya resimlerini çok sevsem de @pinarhanpolat’ın Sorular ve Doğa Bilgeliği yazısını çok beğendim. Kendi adıma kendini, fikirlerini, sorgulamalarını yazdığı bu tarz yazıları arttırmasını heyecanla bekliyorum.

Bu hafta yeni yeni tanıştığım isimlerden biri olan @ecotone’un yazılarını okudum. Yönetmen Yorgos Lanthimos hakkında yazdığı yazıyı da çok beğendim ama asıl Blokzincir “doğrudan” hayat kurtarabilir yazısı ile yeni bilgiler edindim ki en sevdiğim şey!

Henüz yeni yeni okumaya, tanımaya başladığım @canku’nun Yabancı Diziler ve Çeviri başlıklı yazısında çeviri işlerindeki süreci, handikapları ve sorunları görebilirsiniz. Dizi izlerken bu bilgiler işinize yarayabilir, en azından söylenmeden önce biraz daha düşünürsünüz 😉

Bu hafta yapışkan notları ile minik minik pek çok bilgi edindiğim @cashthekush'un profiline de bakmanızı tavsiye ederim. Belki bu hafta bize Markdown'da tablo yaparken harflerin alta kayma sorununu nasıl çözeceğimizi anlatır da ben gıcık olmaktan kurtulurum 😃

Ayrıca kripto dünyayla ilgili yazılarını okuyup öğrenmeye çalıştığım @anadolu ve @sorucevap hesaplarını da sık sık ziyaret ettim, okudum. Hatta şahane bir proje başlattılar, kafam sakinleyince ben de katılmayı düşünüyorum. Detaylarını buradan öğrenebilirsiniz.

Bir de hafta içinde aklıma geldi @gcamkerten neden yazmıyordu?

Bu bölümü olabildiğince kısa tutmaya çalıştım ama gene uzun oldu sanırım. O yüzden şimdilik bu kısmı kapatıp, haftanın yazılarına detaylı bakmaya başlayabiliriz artık sanırım.


*Aşağıdaki veriler 09 - 15 Nisan 2018 tarih aralığındaki yazılara aittir.*


Haftanın yazıları

Her ne kadar hedeflerde her güne bir yazı gibi düşünüp, bunları tek bir günde hazır etmeyi planlasam da her planın ilk zamanlarında olduğu gibi sistem henüz oturmadı. Önden yazıları hazırlayacak fırsat bulamadım, her gün yazacak şansım olmadı, bazı günler Steemit’e giremedim bile. Şöyle bir haftanın yazılarına bakınca her ne kadar 5 yazı gözükse de birinin fotoğraf paylaşımı olduğu düşünülürse haftanın yarısında sadece içerik hazırlayabilmişim.

Haftanın yazılarını, her biri için ne kadar bot yatırımı yaptığımı, son değerleri ve kürasyon çıktıktan sonra hesabıma yansıyan miktarları aşağıda bulabilirsiniz. Bu noktada ufak bir hatırlatma yapmalıyım. Bot yatırım kısmında geçen miktar sadece o yazı için botlara yapılmış gönderimlerdir. Bunların dışında kayıt usulü oylama yapan @jumbot, @swagger ve @minnowsupport botlarından da oylama desteği aldım.

TarihYazıBot Yatırım$Ödül
9 Nisan PazartesiAPPRADAR #2 HABITICA : Hedeflerinizi ve işlerinizi oyunlaştırın!1.379 SBD6.31$2.431SBD 0.935SP
10 Nisan SalıDurmakla hareket etmek arasındaki bir adım2.549 SBD7.99$3.063SBD 1.160SP
11 Nisan ÇarşambaBir dizi izlediğinizde ne görürsünüz?2.602 SBD8.94$3.533SBD 1.320SP
14 Nisan CumartesiLazy Saturday with colorful dreams0.681 SBD2.28$0.885SBD 0.297SP
15 Nisan PazarSteemit ile ciddileşmek #8 : Rapor No.021.326 SBD2.28$1.680SBD 0.559SP

Bot / oy desteği değerlendirme

Yazı özelinde değil de oy desteği aldığım hesaplara toplu halde bakarsak da aşağıdaki gibi bir sonuç çıkıyor.
Bu listede normalde sorun yaşamadığım @thundercurator’a 5 içerik için gönderim yapıp, 4 oy; @drotto’ya da aynı şekilde 5 içerik için gönderim yapıp, 4 oy almışım. Bunları da şimdi raporu hazırlarken fark ettim 😃 Bu hafta teknik bazı aksaklıklar çıktı sistemde sanırım ondan kaynaklandı.

HesapSayı*YatırımOy Değeri
@minnowbooster52.003 SBD4.340 $
@arafs61.400 SBD3.970 $
@bumper31.500 SBD4.080 $
@jumbot40.250 SBD*1.150 $
@thundercurator40.403 SBD1.100 $
@drotto40.005 SBD0.060 $
@minnowsupport30.001 SBD*0.330 $
@swagger50.001 SBD*0.011 $

Tablodaki sayı olarak belirtilen yer kaç yazı için destek alındığını gösterir.
@jumbot'un aylık üyelik ücreti 1 SBD ancak haftalık değerlendirme için bunun dörtte biri yatırım olarak alınmıştır.
@minnowsupport , @swagger ve @curious4 botlarına bir kere 0.001 ile kayıt yaptırmak gerektiği ve bu miktar içeriklere bölünemeyecek kadar küçük olduğu için olduğu gibi yazılmıştır.


illustration source
screenshots by me

Sort:  
Loading...

Merhaba @punky,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Teşekkür ederim @trdaily! Kendimi NY Daily'de yer almış gibi hissediyorum 😃

gcamkerten 1 hafta istanbul'da kalarak iş yoğunluğunu iyice zipledi. Pazar günü şu saatte hala ofiste, günlerini 2 saatlik powernap'lerle geçiriyor, gördüğü insan sayısı 3, köpek sayısı 2. Plan yapmanın ve planlara uymanın önemini çok iyi kavradı. Bir de yazılarının okunduğuna çok inanmıyordu, tatlı bir motivasyon oldu, ilk fırsatta geri dönecek. Yaşasın 23 nisan :)


Bu arada içerik iyice gelişmiş ve evrilmiş bayıldım. Kaçırdığım okuma sayım da gittikçe artıyor.

Geçmiş olsun o halde. İşler bitince bekliyorum 😃
Şimdi bir düşündüm de bu hafta gördüğüm insan sayısını köpekle değiştirmek isterdim. Daha güzel bir hafta olurdu kesin 😃

Çok teşekkür ederim güzel düşüncelerin için, uzun süredir blog tarzı içerikler üretemiyorum ama en yakın zamanda başlayacağım tekrardan. @arafs hesabı tamamen Steemit ve sistem üzerine içeriklerle dolacak bundan sonra :(

Üzülecek bir şey yok, bir hesaptan bilgi edinip diğerinden senin yazılarını takip edeceğiz. İyi içerik üreten sayısı +1 olacak demek ki :)

if Steemit is such a great platform then how is the price going? https://steemit.com/steemit/@ehpothik/why-is-steem-prices-going-down

Yol gösterici güzel bir kaynak olmuş. Faydalanacağım...

Teşekkür ederim, umarım zamanla daha da faydalı hale gelir.

Evlat serisinin tamamını tek post olarak paylaşmayı düşündüm bugün ama bir içeriğin suyunu çıkarttığımı idda edecek olan arkadaşlar olabileceği için vazgeçtim. 5 i 1 arada yapacaktım da... Son anda yayınlamadım gönderiyi :)
Yoksa sizin gibi biriktirerek okuyan çok oluyormuş :)

Kimin ne düşündüğünden sana ne, sen ne istiyorsan onu yap. Ben okurum hepsi bir yerde olursa :)

Bitti mi seri? Bittiyse ben de baştan okuyacağım ilk bölüm veya ikinci bölümden sonrasını okumamıştım.

Ben serinin bitmesini bekliyorum okumak için. Böyle bir şey yaparsanız tadından yenmez. Boş verin kim ne düşünüyor. Sonuçta bir emek var ortada. Bu emeğin ekmeğini istediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Bence daha güzel olur. Hatta o başlıkta, yazarken geçen süreci de anlatırsanız kimse bir şey diyemez. Açıkçası kimsenin böyle bir şey diyeceğini de düşünmüyorum. :)

Bazı isimler vardır ki beğenilmenin değerini arttırır. Kelimeye daha fazla anlam yükler. Teşekkür ederim sevgili Punky :)

Ne teşekkürü efendim, beğenerek okuyoruz :)

Yazılarını cidden çok büyük keyifle okuyorum. Bir de Ginabot'tan bildirim gelince "@punky senden bahsetti." diye, aha diyorum ne dedi acaba :D Neyse ki güzel şeyler söyleniyor hep, beni geliştirmeye yönelik. Bu sefer de motivasyon kaynağı olmak beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

Teşekkür ederim, ben de senin yazılarını keyifle okuyorum. Motivasyon önemli, o motivasyonu nasıl aktardığın da önemli o yüzden devam 😃

This post has received a 0.28 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56095.11
ETH 2533.38
USDT 1.00
SBD 2.23