Hayat Özetinin Rutini

in #tr6 years ago (edited)

old.jpg

Bu fotoğrafı bir Tire ziyaretinde çekmiştim , oldukça eski sanırım 9 yıl önce falan. O zamanlar fotograf çekmeyi yeni öğreniyordum. Ve portreler için değişik kadrajlar deniyordum. Benim sevdiğim bir fotograf. Aslına bakarsanız benim için hikayesi var. Bu fotografı çektiğim zaman bir fotograf grubuyla geziyorduk. Müstakil köy evinin penceresinden bakan bu yaşlı teyzeyi gördüm. Nasıl olduğunu sormak için pencereye yaklaştım. Kendisi yalnızlıktan sıkılmış olacak hemen camı açtı. Biraz sohbet ederken anahtarın kapıda takılı olduğunu farkettim. Ve içeriden gaz kokusu geliyordu. Teyze'ye bunu söyledim. Ancak kendisini kokuyu alabilecek durumda değildi. Kapıyı açmasını ve evde açık olan ocak falan varsa kapatabilceğimi söyledim. Teyze kapıyı açamadı. Kapı dışarıdan kilitlenmişti. Ben açtım. Gelininin tüm ocakları açık bırakarak teyzeyi ölüme terkettiğini gördüm. Gruptan diper arkadaşlara haber verdim. Bir süre bu gelini bekledik. Ama ortada yoktu. daha sonra polise haber verdik. Onlar geldiğinde bir kaç prosedürden sonra oradan ayrıldık. Ama teyzenin gözündeki yaşı unutamıyorum. Sanırım bu nedenle benim için çok değerli bir fotograf.
Umarım bunu beğenirsiniz.


Ve sizin için bir hikaye ;

Son evin ışıkları da sönüyor. Şehrinin harabeye döndüğünü izliyorsun. Elinde kalan tek ışık sigaranın yanan kısmı belki de. yaktıkça kanser yapan ve karşında tüm benliğiyle duran karanlık. ona sarıldığında bir çakmakla yanmaya hazır değil misin?
Sen de üşümüyor musun? imrenerek baktığın zifir gibi. önceleri sisli belirsiz olan o yol simdi nasıl deniz senin için. ne de olsa ruhlar da denizler gibidir. derindedir. denizin kıyısına vuran ve dalgasını bekleyen bir istiridye değil misin şuan sen? denize ulaşamadığında etrafa bırakacağın o koku mezarından değil midenden geliyor olacaktır ancak. hem ilk ne zaman bu kadar büyüdüğünü gördün yalnızlığının…
Bu gece yeryüzüne yağan bir yağmur olsun gözlerindeki. Dünyanın tozunu dindiren, acını hafifleten. Bırak aksin kalbinin üzerine yumuşatsın şimdilik. bugünlerde biriktirdiğimiz iyi olmayacak akşamların hatırına bir' iyi aksamlar ‘daha dileyelim. ve sen sevdiğinin kemiklerine kendi ellerinle yerleştirdiğin tel örgülerden öp. Ötesine geçemeyeceğin. Kapına gelmesini beklediğin umutsuzluğu. Düşünelim ;içimiz karanlığa açıp gösterebileceğimiz bir dolap mi? ya da eşyalar arasına kaçmaya çalışan bir böcekten farkımızı.



Ben Ceren ,

All photos , story and drawings are belongs to me. @originalcontent - @originalworks If you like my works please resteem and upvote.. Thank you for your support and valuable comments on my art.



Sort:  

Ben yaşamda tesadüflere pek inanmam.Sizin de tam da orada olmanız ve yaşlı teyzeye yardım etmeniz gerekiyormuş.Yoksa bu teyze istediği kadar pencere kenarında dursun siz konuşmadıkça ve resmini çekmedikçe kim farkında olacaktı.Birinin hayatına dokunmak sizin göreviniz olmuş.Sonunda bu harika resim ve yıllar sonra bizlerle paylaşacağınız hikaye ortaya çıkmış diye düşünüyorum.:)

Wonderful photography..I appreciate this story..all the best..

Fotoğraf güzel ama ardındaki hikaye pek öyle değil. Ölsün diye uğraşan bir kadının bunu tek bir kez denediğini düşünmek fazla iyimser olur çünkü.

Although I can't read either section of this post, I can read the lines of her face. This is a wonderful photo and the beauty of life and age are so expressed in this piece. Each line hard won from joys and sorrows stacked up over a persons living. Not enough expression is given in modern society about the beauty and joy of a long life.

Hello dd. If I may suggest, put it in a translator, it has a very deep story behind it. Makes it even more powerful, beyond the great imagery here.

That's normally what I'd do, but when I cut and pasted it google didn't find the language for me, so I gave up and moved on. I still enjoyed the image, but I'd love to know the story too!

fotoğrafı çok beğendim her bir kırışıklıkta kim bilir ne acılar gizli ne hüsranlar saklı...
zaten anlattığınız dehşet verici anıda da açıkça belli oluyor ne yazık ki...
umarım tekrar zarar vermemişlerdir.. :(

I can’t read the story, but I love the look of the words. Great photo and also the little animated image of you that shows you are a fun loving person. Have a great day.

Tüylerim diken diken oldu, öyle bir caniliği engellemenize ise sevindim. umarim teyzemiz bir daha bu gibi olaylarla karşılaşmamıştır hayatının geri kalanında.
Fotoğraf ise hem anısı bakımından hem de sizin ilk tecrübelerinizden olmasına rağmen oldukça etkiliyici ve güzel. Elinize sağlık.

Şimdi diyoruz ki, insanlık ne hale geldi her yerde hırsızlık her yerde gasp, tecavüz vakası. Fakat bundan 9 yıl önce de böyleymiş. Evet insanlar birbirini sevmek zorunda değil fakat birini ölüme terk etmek, hatta öldürmeye teşebbüs etmek nasıl bir caniliktir anlamak mümkün değil. İyi ki orada sizin gibi insanlara denk gelmiş de teyze başına bir şey gelmemiş.

Beautiful picture. <3

Amazing portrait and story!
Hands down the best one I saw in a while! Great job!

thank you so much

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68293.69
ETH 3899.61
USDT 1.00
SBD 3.69