AppRadar #3 | Effortless ile zamanı kontrol et!

in #technology6 years ago (edited)

Zaman, sanırım hayattaki en değerli şey. Lafta bunu çok söyleriz ama gerçekten de parayla satın alamayacağımız, takas edemeyeceğimiz, değiştiremeyeceğimiz ve herkese eşit dağıtılan tek varlığımız. Bugün elimde yüklü bir miktar para olsa ve bir tarafta yatından, katından, yaşamı konforlu kılacak her şeyden, diğer tarafta da zaman alabilme seçeceği olsa olsa kesinlikle zamanı seçerim. Bu genel olarak çok şey yapmaya çalışıp hiçbir şeyi yetiştirememe hissiyatından mı kaynaklı bilmiyorum ama hayatım da aynı temele kurulu. Bana zaman kazandıracak ne varsa, ona ekstra para / efor harcamaktan çekinmem. Böyle deyince dakikası dakikasına hesaplı takıntılı hatta ruh hastası bir insan gibi görünebilirim ama aksine daha önceki yazılarımda da dediğim gibi kafası dağılmaya çok müsait biriyim o yüzden bu efor beni ancak verimli biri haline dönüştürüyor, bu disiplinle anca normalleşiyorum. Ve tüm bunlara rağmen hala epey zaman kaybediyorum 😃 Bu sebeplerden zaman yönetimine epey kafa yorduğum söylenebilir.

Geçmişte zamanın takibini yapmak ve kontrol altına almak için çok fazla şey denedim. Defterlerle başlayan süreç, dijitale kadar büyüdü. Her bir büyümede daha da kompleks uygulamalar devreye girdi sonunda bir baktım ki zaman kazanmamı sağlayacağını düşündüğüm uygulamalarla daha çok zaman kaybediyorum. Sonrasında zamanla ilgili programları, uygulamaları araştırırken sadece işlevini değil, verimliliğini de araştırmaya başladım ve sonunda Effortless’ı buldum. Daha sonra başka bir uygulama bulur, onu kullanmaya başlar mıyım bilmiyorum ama o zamana kadar zamanla ilgili en verimli uygulama benim için Effortless’dır.

Effortless nedir?

Effortless, günlük yapılacaklarınızı süre belirleyerek takip edebileceğiniz bir sayaç aslında. Benzeri uygulamalardan temel olarak iki farkı var. İlki arayüzünün, işleyişinin çok basit olması. Uygulamayı açıyorsunuz, önünüze tek bir ekran geliyor oraya text edit kullanır gibi o günkü yapılacaklarınızı ve yanına da bunlara ayırmayı hedeflediğiniz süreyi yazıyorsunuz, o kadar. İkincisi ise diğer zaman takip programları sizi genelde disipline edemiyor çünkü tüm aktivitelerinizi sizin girip, yazmanızı bekliyor. Effortless ise biraz alarm gibi çalışıyor. Görevlere ayrılan zamandan geri sayarak ve sesle zamanın azaldığını bildirerek sizi bir şekilde işleri yapmaya zorluyor. Zaman az geldiğinde ek zamanı 5 dakika, 5 dakika olarak ekleyebildiğiniz için de süreyi aştıktan sonra 1 saat ekleyip, kendinizi psikolojik olarak rahatlatmanızı engelliyor. İşleyişini ve arayüzünü görebilmeniz için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Sonuç itibariyle günlük yapılacaklarını ve zamanını düzene sokmak isteyenlere kesinlikle önerimdir.

Ufak bir hatırlatma uygulama maalesef şimdilik sadece Mac kullanıcıları için.

cover photo source

Sort:  

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @punky, @punky.

Mutlaka deneyeceğim, teşekkürler.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by punky from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Son cümleye kadar çok iyi gidiyordu 😄 Mac alana kadar beklemede kalacak yine de çok teşekkürler.

Onu en başta söylememem gerekiyordu sanırım 😄
Windows için de kullanılabilir uygulamalar olmasına dikkat edeceğim ama yıllarca Windows kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki Windows pişmanlıktır. Yüksek konfigürasyonlu Windows sistemle düşük bir Mac aynı işi görüyor o yüzden fiyat açısından da makul hale getirilebilir. Ben yıllar geçtim çok mutluyum. Hatta evde Mac sistemlerin yanı sıra bir tane eskiden kalma Windows sistemi Ubuntu'ya çevirdik o bile daha iyi 😄

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61994.03
ETH 2917.97
USDT 1.00
SBD 3.62