İnce Şeylerin Annesi: Gülten Akın

in #hede-io6 years ago (edited)

ilkyaz şiirinin ilk iki mısrası bile insanı etkilemeye yetecek şair. şöyle der gülten akın bu şiirinin başında:

ah, kimselerin vakti yok
durup ince şeyleri anlamaya

herkes için hayat felsefesi olarak benimsediği bir söz yahut bir şiir vardır. işte bu iki mısrayı gördükten sonra hayat felsefem ince düşünmek adına oldu benim. birazcık ince düşünsek anlayacağız onca kırgınlığın nedenini, ayrılığın ve aşkın sebebini. vaktimiz yok sanırsam...

kadın şairler arasında en sevdiğim şairdir ve "kadından şair olmaz" düşüncesini tek başına bile yıkıp geçebilecek şiirlere sahiptir. şükrü erbaş "ilk harf" şiirinde gülten akın'ı şöyle tarif eder:

ne diyordu ince şeylerin annesi
“ötekini oku, derinde dipte duranı.”

ayrıca ot dergisinin 61. sayısınında ki ekler kısmında gülten akın kitap ayracını gördüğümde sayı hakkında başka hiç bir şeye bakmadan almama sebep olmuştur, ince şeylerin annesi.

görsel kaynak


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this post or all entries about gülten akın.

Sort:  

Hi, I'm an Upvote bot. I will upvote your post if you reply to this comment with "Upvote". 👍 a-0-0

Gülten Akın diyince, Çocukların Tanrısı şiirinden bir kısmı paylaşmak istedim;

yanlışa düşmüşüm, özür dilerim
diyecek olursa bombanın biri
ne ağaç, ne çiçek, ne çocuk
kim yanıtlar, kim söyleyebilir
bomba yanlışlıktır

Katkınız için çok teşekkürler @tahirozgen. Cidden çok ince ve insan olarak güzel bir şair kendisi. Tek bir entry ile onu anlatmak çok zor.

Edebiyat türleri arasında herhalde en cahil olduğum alandır şiir. Garip, şimdi senin yazını okurken nedenini düşündüm kendimce. Şiiri okumak, anlamak, üzerine düşünmek lazım ve bunlar hep zamanla ve sakinlikle alakalı. Anladım ki benim ilgisizliğimin nedeni hep bir şekilde koşturma halinde olmamdan kaynaklı. Sonra yazına bir daha baktım.

ah, kimselerin vakti yok
durup ince şeyleri anlamaya

Şiirin hayatımda çok ayrı bir yeri var. Yani şiirleri anlamak, anlamlaştırmak çok güzel geliyor bana. Sevmemekten iyidir 'cahil' olmak. Okudukça, üstüne düştükçe yenersiniz. Gülten Akın'dan başlayabilirsiniz mesela...

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57343.17
ETH 2341.96
USDT 1.00
SBD 2.35