Steemit ile ciddileşmek #11 : Rapor No.04

in #tr6 years ago

Steemit ile ciddileşmek serisinin bir haftalık raporuna daha hoş geldiniz. Başlamadan önce ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum. Rapordaki istatistik veriler şu anki durumu gösteriyor ancak haftanın yazılarıyla ilgili olan kısım ödüllerin dağıtılması ve sonuçlanması beklendiğinden dolayı bir hafta geriden geliyor.

Herkes için faydalı bir kaynak olması umuduyla... Hadi başlayalım!


Hedeflerde son durum

Her hafta olduğu gibi bu hafta da önce genel hedeflerde ne durumdayım, onu değerlendireceğiz. Daha önceki haftalarda takip etmediğim yerlerde “-“ işaretini göreceksiniz, bu o hafta ilerleme olmadığını değil, benim bilmediğimi gösterir. Hesabımın genel durumu şöyle aşağıda gördüğünüz gibi.

Hafta

Repütasyon

Toplam Yazı

SP

STEEM

1 49.67 62 20 -
2 50.33 67 - -
3 51.04 73 30.37 1.600
4 51.51 80 34.99 0.004

Bu hafta önceliğim yazı sayısını ilk levela ulaştırmaktı. Bunun için çok çaba sarfettiğimi söyleyemem ama ilk aşamaya son bir düzlük kalmıştı ben de bir şekilde onu geçmiş oldum. En azından bu hafta genel hedef tablomda yeni bir sarı kutucuğum olacak 😃 Bu hafta her gün bir yazı yazarım diye düşünüyordum ama Anneler Günü dolayısıyla reklam sektörünün durma öncesi son kıpırdanmaları olduğu için maalesef ne yazmaya, ne de Steemit’e yeterli zamanı ayıramadım.

Repütasyonun yükselişinde ise diğer haftalara nazaran düşme var. Bunda ilerlemenin zorlanmasının mı yoksa az sayıda bot kullanmanın mı etkisi var bilemiyorum. Haftaya biraz daha yakından gözlemlemeye çalışacağım.

SP artışı ise haftalık düzeninde, 4,5SP ortalaması ile devam ediyor. Bu düzenin ne zaman artı yönde kırılacağını merak ediyorum açıkçası ya da bu konuda ne yapabileceğimi.

Biriktirdiğim STEEM miktarında ise görüldüğü gibi dramatik bir düşüş var 😀 Aslında hafta içi bir miktar artış sağlamıştım ama sonra biriktirdiğim bu ufak miktarı @arafs’ın yeni projesine katılmak için kullandım. Şu an birikimden ve maddi kazançtan öte hesabı büyütmeyi daha önemli buluyorum. Yoksa haftalık 2 STEEM 5 SP sınırında takılmaya devam ederim ki o da pek istediğim bir şey değil.

Sonuç itibariyle genel hedeflerde son durum aşağıdaki gibi oldu.


Neler okudum, neleri sevdim

Hedeflerle ilgili son durumu incelediğimize göre sıra geldi bu haftanın oylarına. Bu hafta iş yoğunluğundan yazılara çok bakamadım. Otomatik oylama sistemim daha çok çalışıyordu, bense zaman buldukça gelip sistemin oyladığı yazıları okumaya, yetişmeye çalışıyordum. Ancak gene de gururla söyleyebilirim ki oylarımın çoğu #tr topluluğuna gitti, gene okumadığım hiçbir yazıyı oylamadım. Bu hafta 30 kullanıcının 70 yazısını oylamışım. Geçtiğimiz haftaya göre sayısal olarak biraz daha düşük ancak oy gücümün arttığı için katkım biraz da olsa daha değerli artık. Umarım ileride daha fazlasını yapabilirim.

Bu hafta hangi yazarları, hangi yazıları sevdiğime gelince… Az önce de bahsettiğim gibi bu hafta yoğunluktan çok fazla yazarı ve yazıyı okuyamadım ama okurken keyif aldığım, gülümsediğim, öğrendiğim, üzerine düşündüğüm yazarlar ve yazıları gene de sizlerle paylaşmak istedim. Kendilerine aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz.

(İçerikler tabloda yazar adına göre alfabetik olarak sıralanmıştır.)

YazarYazı
@collectiveactionTurkiye'yi Bekleyen Tehlike: Su Kitligi
@doctorbishopMerhaba İstanbul
@dunhamİtibar Puanı Hakkında
@ecotone1 Yönetmen: Lars von Trier
@emrebeylerSimple versus Complex - on code commenting
@gokhan83kurtNeden Az Kazanıyoruz #2
@golgeRuhumun Tonları #005 & Muharrem Aslan - Gelmez Oldun
@muratkbesirogluKendi Kendisinin Editörü Olan Blog Yazarlarının Kullandığı 11 Yöntem
@ridvan27Hedefe kendini koy!
@zoltarianBulgaristan’dan Gelen Göçmenlerin Bursa ile Olan Mekansal İlişkisinin Değerlendirilmesi 6

*Aşağıdaki veriler 23 -29 Nisan 2018 tarih aralığındaki yazılara aittir.*


Haftaya genel bakış

Geldik ödül dağılımı netleşen haftanın detaylarına. Bu hafta geçen haftaya göre botlara biraz daha yatırım yapmışım o da yazıların kazancını biraz daha arttırmış. Yazar ödüllerinde kazandığım SBD miktarı geçen haftaya göre yaklaşık 3SBD artarken SP miktarında pek artış olmamış. Bir hesaplama hatası yaptım diye düşünüp tekrar tekrar baktım ama sonuç böyle. Ya bir şekilde bir yerde atlıyorum detayları ya da STEEM değerlerinin artması azalmasından dolayı garip bir yansıması oldu bana. Çok emin değilim ama rapor detaylarını tutarken biraz daha detaylı tutmaya karar verdim, çünkü biliyorsunuz çok zamanım var 😃

Hafta

Yazı Sayı

Bot Yatırım

Bot Gelir

Yazar Ödülü

Kürasyon Ödülü

Takip

Takipçi

1 6 4.979 SBD 11.87 $ 7.203SBD 0.358STM 4.047SP 0.0032SP 294 350
2 5 8.537 SBD 15.04 $ 12.442SBD 4.568SP 0.0024SP 297 374
3 5 10.787 SBD 29.39 $ 16.353SBD 4.792SP 0.0034SP 305 389
4 6 16.110 SBD 42.86 $ 19.15SBD 4.798SP 0.0034SP 311 421

Haftanın yazıları

Haftanın yazılarını, her biri için ne kadar bot yatırımı yaptığımı, son değerleri ve kürasyon çıktıktan sonra hesabıma yansıyan miktarları aşağıda bulabilirsiniz. Bu noktada ufak bir hatırlatma yapmalıyım. Bot yatırım kısmında geçen miktar sadece o yazı için botlara yapılmış gönderimlerdir. Bunların dışında kayıt usulü oylama yapan @jumbot, @swagger ve @minnowsupport botlarından da oylama desteği aldım. Tüm botların istatistiklerini bir sonraki başlıkta bulabilirsiniz.

Tarih

Yazı

Bot Yatırım

Toplam Gelir

Yazar Ödülleri

23 Nisan Pazartesi AppRadar #4 : Hootsuite ile tüm sosyal medya hesapları bir yerde! 2.681 SBD 9.45 $ 3.623SBD 0.863SP
25 Nisan Çarşamba World Press Photo 2018 : One frame's power! (tr / en) 3.706 SBD 10.82 $ 4.293SBD 1.088SP
26 Nisan Perşembe Hangi botları kullanıyorum, seçimimi nasıl yapıyorum? 2.003 SBD 7.19 $ 2.778SBD 0.706 SP
27 Nisan Cuma Upvote satış ve SP delegasyonu nedir, ne değildir, farkları nedir, hangi koşullarda kullanılabilir? 1.907 SBD 5.74 $ 2.210SBD 0.564 SP
28 Nisan Cumartesi Kürasyon gelirini arttırmak için kullanabileceğiniz araçlar 3.204 SBD 8.97 $ 3.408SBD 0.864 SP
29 Nisan Pazar Steemit ile ciddileşmek #10 : Rapor No.03 2.357 SBD 6.39 $ 2.447SBD 0.627 SP

Bot / oy desteği değerlendirme

Gelelim botları değerlendirmeye. Hafta boyunca destek aldığım botlar, gönderdiğim miktarlar ve aldığım oy miktarlarını toplu halde aşağıda görebilirsiniz. Geçen hafta da söylediğim gibi en iyi oylama yüzdeleri @arafs ve @jumbot ile #tr topluluğu projelerinde. Bunu özellikle belirtme gereği duyuyorum çünkü bu projelerin artması ve desteklenmesi hep bireysel bazda hem de topluluk bazında büyümemiz için şart. Daha önce ücretli oylamayı bırakan @anadolu ise geçtiğimiz günler itibariyle tekrar döndü. Bu veriler bir önceki haftaya ait olduğu için kendisi yok ama bot veya promosyon kullanmayı düşünüyorsanız bu 3 proje ile başlamanızı tavsiye ederim. Tabloya genel olarak baktığımızda ise hafta içinde STEEM’in ufak bir miktar düşmesinin ödüllere yansımalarını görebiliyoruz.

HesapSayı*YatırımOy Değeri%
@minnowbooster64.747 SBD11.25 $2.36x
@arafs63.000 SBD8.95 $2.98x
@candyboy33.000 SBD7.79 $2.59x
@bumper63.000 SBD7.39 $2.46x
@flagship61.200 SBD3.09 $2.75x
@jumbot50.250 SBD1.50 $6x
@minnowhelper40.400 SBD1.05 $2.62x
@thundercurator60.486 SBD1.42 $2.92x
@earth-nation10.040 SBD*0.19 $4.75x
@drotto50.001 SBD0.06 $12x
@minnowsupport10.001 SBD*0.16 $160x

Tablodaki sayı olarak belirtilen yer kaç yazı için destek alındığını gösterir.
@jumbot'un aylık üyelik ücreti 1 SBD ancak haftalık değerlendirme için bunun dörtte biri yatırım olarak alınmıştır.
@minnowsupport botuna bir kere 0.001 ile kayıt yaptırmak gerektiği ve bu miktar içeriklere bölünemeyecek kadar küçük olduğu için olduğu gibi yazılmıştır.
@earth-nation kullanmayı düşünen arkadaşlara ufak bir hatırlatma. Bu bot yüksek oranda oylama yapıyor ancak yazınızın İngilizce olması gerekiyor ve her hesap için 7 günde bir oylama yapıyor sadece. Geri ödeme sistemi de bulunmuyor o yüzden kullanırken yazınızın kurallara uygun olduğundan emin olun lütfen.


Bu haftalık benden bu kadar.
Faydalı olması umuduyla...


illustration source
screenshots by me

Sort:  

Hepsini okudum, raporlamanız çok güzel gerçekten bu şekilde, @earth-nation için bir şey demek istiyorum sadece, bana sürekli hatadan geri ödüyor ancak, resim eksik uyarısı alıyorum, ondan geri ödüyor sanırım :D, yoksa dediğiniz gibi direk 0,07x4 geri dönüşü var, 7 günde bir de olsa arada akla gelince işe yarar oluyor.

Belki geri ödeme politikalarını değiştirmişlerdir. Benim bir kaç kere geri ödeme alamadığım oldu, donation olarak saydık artık :)

Elimize sağlık hocam güzel bir analiz olmuş. Büyümenize sevindim, istikrarlı kişilerin daha çok büyümesi lazım. İstikrarlı ve öne çıkan kişiler daha çok büyürse bu #tr topluluğu için çok güzel olur.

Teşekkür ederim. Hep beraber büyürsek daha da güzel. O yüzden yayınlıyorum aslında bu raporları, hem benim öğrendiklerim belki başkasının işine de yarar hem de benim göremediğim bir şeyi görürsünüz hep beraber öğreniriz diye.

This post has received a 0.35 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

Tabloya bakıp "aa ben" diye seviniyorum :) Teşekkür ederim :)


Botlar sana güzellik yapıyor bu arada, senin botlarından senin kadar verim alamıyorum:) Alakasız değil ama aynı verimi aldığım bir tek drotto var :)

Bende aynısını dedim(aa ben). Birde @kamuhuzuru ile alt alta olmam :D

Güzel giriş yaptın platforma, deamını bekliyorum kendi adıma :)

Öyle mi dersin? Ben hiç seviliyormuş gibi hissetmiyorum nedense :)
Muhtemelen ben hem yazıların 7 gün sonra ödüllerin dağıtılması ve netleşmesinden sonra not aldığım hem de yazı bazında tek tek değil, tüm haftanın ortalamasını aldığım için seni yanıltıyor. STEEM'deki artış yükselişe göre ödül dağıtımına kadarki sürede bazı yazılarda oran daha yüksek, bazılarında daha düşük olabiliyor çünkü. Sen de kendi yazılarını öyle takip edersen yaklaşık aynı sonuçları elde edersin. Bir bakmışsın seni de seviyorlarmış :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by punky from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Bu raporlarınız bana ve daha bir çok kişiye ilham veriyor. Teşekkürler emeğinize sağlık.

Çok teşekkür ederim. Faydası oluyorsa ne mutlu :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58000.61
ETH 3105.20
USDT 1.00
SBD 2.42