AppRadar #4 | Hootsuite ile tüm sosyal medya hesapları bir yerde!

in #technology6 years ago

Her birimiz farklı amaçlar için farklı şekillerde kullansak da kabul etmemiz gerek ki sosyal medya hepimizin hayatında önemli bir yer kaplıyor. Daha önceki yazılarımı az çok takip etmiş olanlar zamanla ilgili sorunları olan biri olduğumu bilir. Dolayısıyla bir yanda biraz da mesleki olarak kullanmam gereken sosyal mecralar var, diğer yanda da her gün her mecra için o kadar zaman ayırma lüksü. Lüks çünkü kimin nerede yemek yediği, kimle dışarı çıktığı, hiçbir fikri olmadığı konularda nasıl ahkam kestiği vs hiç ilgimi çekmiyor. Ancak diğer yandan fikirlerine, deneyimlerine değer verdiğim, takip etmek istediğim insanlar var, onlar da diğerlerinin curcunası daha fazla olduğu için arada kaynıyor. Buna bir de mesleki olarak kişisel hesaplarım yanında marka hesaplarımın olduğunu düşünün. Her gün her bir mecraya ayrı ayrı giriş yapıp, içerikle besleyip, insanları takip edip, bunları hem kişisel hem de marka hesapları için yapmak ciddi bir mesai gerektiriyor ki benim için pek kabul edilebilir bir şey değil 😄 Yıllar önce bunu nasıl çözsem diye araştırırken Hootsuite'i keşfettim. Benzer uygulamalar olsa da benim ihtiyaçlarımı gören en verimli ve en mantıklı uygulama da o oldu. Öyle ki yıllardır aynı programı kullanıyorum. 


Nedir bu Hootsuite? 

Hootsuite tüm sosyal medya hesaplarınızı tek yerden takip etmenizi ve yönetmenizi sağlayan bir araç. Kişisel kullanımlar için belli sayıda sosyal medya hesabına kadar ücretsiz, daha profesyonel olarak, çok markalı ya da grupla çalışmak isteyenler için ise ücretli seçenekleri mevcut. Ücretsiz olan versiyonda yanlış hatırlamıyorsam 5 kadar hesap yüklenebiliyordu. Örneğin diyelim ki kişisel hesaplarınız için kullanacaksınız; Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Instagram vb mecralardan 5 tanesini uygulama üzerinden yürütebiliyorsunuz. 


Hootsuite'in avantajları neler?

Neden sosyal medya hesaplarınızı tek bir yerden yönetmek gerekli olsun ki, değil mi? Değil. Telefonunuzdan mecralara tek tek girip çıkmanız çok zamanınızı almıyor olabilir ama uygulama bundan daha fazlasını sunuyor. Her ne kadar çok fazla özelliği olsa da en azından en çok işinize yarayacak olanları kısa kısa anlatmaya çalışayım.


Zamanlanmış içerikler

Profesyonel olarak kullanmıyor olsanız da paylaşmak istediğiniz içerikleri istediğiniz bir güne, zamana ayarlayabiliyorsunuz. Diyelim ki gece 5'te çalışıyorsunuz ve yaptığınız işle ilgili bir şey paylaşmak istediniz. Bu normalde işinize de yarayacak bir içerik ama gece 5'te insanlara ulaşma oranınız doğal olarak düşük. Hazır aklınızdayken içeriğinizi ayarlayıp Facebook, Twitter, LinkedIn gibi tüm mecralardan aynı anda istediğiniz gün ve saatte paylaşabilirsiniz. Ya da belli bir tarihte duyurmak ya da paylaşmak istediğiniz bir şey var, misal bir etkinliğe katılacaksınız ya da belli bir tarihte içinde bulunduğunuz bir işin lansmanı olacak bunları tam da o gün duyurmak istiyorsunuz ama o esnada yoğun olabilirsiniz, tatilde olabilirsiniz, unutacağınızdan emin olabilirsiniz, zamanlamanızı yapıyorsunuz içeriğiniz tertemiz yayınlanıyor. 


Ben bu özelliği şirketle ilgili paylaşımlarda özellikle çok fazla kullanıyorum. Hem bir içeriği her mecraya ayrı ayrı yazma, yüklemeyle uğraşmıyorum hem de etkileşimin en yüksek olduğu zamanlarda yayınlanmasını sağlıyorum. Hatta bazen, özellikle internetle uğraşamayacağım bir yerlerdeysek, bütün haftanın, ayın içeriklerini önden hazırlayıp sisteme giriyorum. Biz hiç bakmasak da hesap tıkır tıkır aktif halde işliyor. Steemit'ten de bildiğiniz gibi büyümek, tutarlı olarak aktif olmakla mümkün 😉


Gelişmiş arama özellikleri

Uygulamanın her bir mecra için gelişmiş arama özellikleri var. Örneğin takip etmek istediğiniz hashtag ya da kelimeler varsa bunları ayarlayarak eşzamanlı olarak takip edebiliyorsunuz. Ben sanırım en çok bu özelliğinden faydalanıyorum. Sektörel gelişmeleri takip ederken inanılmaz işe yarıyor. Hemen size ufak bir örnek hazırlayayım. Diyelim ki Twitter'da girişimcilik, reklam, Koton markası ve Kelebekler filmiyle ilgili neler olduğunu görmek, neler yazılmış görmek istiyorum. Bunları da hem Türkçe hem de İngilizce yapmak istiyorum. 30 saniyede ayarları yapıp aşağıdaki gibi bir ekrana sahip oluyorum. Dolayısıyla Hootsuite'e girdiğimde hepsini tek ekranda görebiliyorum. Bunu sadece Twitter için değil Facebook, Instagram gibi diğer mecralar için de yapabileceğinizi hatırlatmak isterim. 

Liste takibi avantajları

Arama özelliklerinin yanında listeleri kullanırken ki verimliliği de çok sevdiğim bir şey. Örneğin benim sosyal medya hesaplarım aslında benim takip etmek istediğimden daha kalabalık. Çünkü müşteri gelmiş seni takip etmiş, geri takip etmen lazım ama aslında adamın saçma sapan yazılarını görmek istemiyorsun. Bir de Twitter gibi mecralarda takip etmeyebiliyorsun ama Facebook'ta nasıl olacak? İletişimde kalmak için binlerce insan eklemiş, onlar iletişimde kalmak, takip etmek istiyorlar da ben dedesiyle hastanede selfie çekip koyan çocuğu görmek istemiyorum. Onun yerine görmek istediğim başka insanlar var. O yüzden yıllar içerisinde kademe kademe uğraşarak oturttuğum bir sistemim var. Twitter'da pek çok gizli listem, Facebook'ta farklı sınırlandırmalara sahip arkadaş listeleri, LinkedIn'de ise takip etme özelliği kapatılmış pek çok bağlantım var. Bunlara rağmen hala çer çöp dolu gerçi ya neyse. Hootsuite ile sadece takip etmek istediğim listeleri yukarıdakine benzer ekranlarda görüntüleyebiliyor, hem asıl takip etmek istediklerimi görüp, hem arada kaynamalarını engelleyip, hem de zamandan kazanıyorum. 


Ayrıca Twitter'da takip etmeden de listeye ekleyebildiğiniz için takip ettiğiniz görülmeden neler paylaştığını görmek istiyorsanız inanılmaz işe yarıyor. Özellikle rakip firmaları ya da potansiyel müşterileri takip ederken çok avantajlı 😄Facebook'ta da aynı şekilde beğenmeden belirlediğiniz sayfaların akışlarını takip edebiliyorsunuz. Beğenseniz bile takip etmek istediğiniz sayfalar için kullanmanızı öneririm çünkü Facebook maalesef sayfaların içeriklerinin çoğunu göstermiyor. Bu sayede her içeriklerini takip edebilirsiniz. 

Grup çalışması ve raporlama özellikleri

Bu kısmı biraz daha profesyonel ve dolayısıyla ücretli kullanıma uygun olduğu için çok detaylı girmeyeceğim ama pro hesap aldığınızda sadece daha fazla hesap eklemekle kalmıyor aynı zamanda ekipler oluşturarak hesapları beraber yönetebiliyorsunuz. Örneğin şirket hesabımızın kullanımını dışarıdan bir yere yaptırmıyoruz çünkü hemen hemen hepsi çok kötü ama bir şekilde aktif olması da lazım. Hootsuite hesabımız üzerinden şirket hesaplarını ekip oluşturduk erkek arkadaşımla beraber yönetiyoruz. Hem neler oldu takip ederken kolaylık sağlıyor, hem de zamanlanmış neler var görerek aynı şeyleri ya da yakın zamanları kullanmaktan kurtuluyoruz. Bunun bir üst versiyonu da müşterileri işin içine dahil etmek. Onu ben kullanmıyorum ama sosyal medya yönetimini iş olarak yapanlar için ideal. 

Hesabın nereye gittiğini görmek isteyenler için de raporları şahane. Her ne kadar çoğu detaylı raporlaması paralı olsa da ücretsiz olan takipçi, içerik ve etkileşim gibi oranları istatistiksel olarak görebilmek hesabın büyümesi için çok önemli olabiliyor. 


Bonus 

Tüm bunların yanında Hootsuite kendini dijital pazarlama konusunda geliştirmek isteyenler için çok güzel online eğitim imkanları sunuyor. Sık sık düzenlediği webinarlara katılarak pek çok şey öğrenebilirsiniz. 


Sonuç olarak sosyal medyada hem daha aktif ve verimli olup, hem de çok zaman kaybetmek istemeyenler için Hootsuite ideal. Arayüzü ilk başta size garip, çirkin ve hatta karmaşık gelebilir hemen vaz geçmeyin önemli olan işlevi, bir süre sonra alışıyorsunuz. Uygulamanın hem web hem de mobil üzerinden hemen her türlü sistemde çalıştığını da hatırlatmak isterim. 


İşinize yaraması umuduyla...


app images source 


Sort:  

Merhaba @punky,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Peki eSteem, bSteem gibi uygulamaları da ekleyebiliyor muyuz? Yoksa sadece bilinen sosyal ağ uygulamaları için mi?

Maalesef şu an için yok ama uygulamanın içinde ek uygulama ekleme seçenekleri var. Yani kendileri eklemese bile uyumlu bir mini uygulama geliştirilerek Hootsuite üzerinden kullanılabilir. Ona olanak var hatta bazı uygulamalar parayla bile satılıyor dolayısıyla para kazanma ihtimali de var.

Steemit haricinde bir tek instagram var onu fa sadece kızımın resimlerini beğenmek için açtım aktif kullanmıyorum, tek aktif olduğum steemit.

Birden fazla sosyal medya kullananlar için çok güzel proğram, kullanıcılarına oldukça güzel kolaylıklar sağlıyor. Bütün hesapların tek elden yürütülmesi zamandan tasarruf sağlıyor, yazının başında dediğiniz gibi zaman kısıtlı ve her yere yetişmek mümkün olmuyor malesef...
Güel bir anlatım harika bir tanıtım emeğinize sağlık ☺️

Çok teşekkür ederim. Benim işten dolayı maalesef sosyal medya hesaplarımı kapatmam mümkün olmuyor yoksa hepsini düşünmeden kapatırım ama reklamcı olunca mecbur :)

İlk zamanlar çok sık kullandığım bir uygulama sonrasında bir dönem aarlarında sıkıntılar çıkmaya başlamıştı, baya müşteri kaybetti. O dönemde twitter için TweetDeck'e geçtim, hala da kullanırım.

Facebook da takip edilecek pek bir şey kalmadı, onun yerine rss takibi yapıyorum siteler için. Bu tarz uygulamalar olmasa ne yapacakmışız acaba :))

Evet sadece Twitter kullanıyorsan Tweetdeck de çok güzel uygulama. Facebook çöktükçe çöküyor bunu arka planındaki teknik aksaklıklardan da anlayabiliyoruz. Hem Facebook'un hem de Instagram'ın API'leri çok problemli olmaya başladı son zamanlarda. Eğey bir kısıtlama geldi. Kişisel hesaplarda durum farklı ama bizim gibi sayfa/marka sahipleri için problem. Bir de mesela senin sayfanı takip etmek isteyen, paylaştıklarını görmek isteyen 100bin kişi beğenmiş; içeriklerini 1000-2000 arası kişiye gösteriyor ortalama olarak. Zaten seni takip etmek isteyenlere ulaşmak istiyorsan bana biraz para ateşle diyor, saçma sapan haller :)

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56787.81
ETH 2507.96
USDT 1.00
SBD 2.24