Kürasyon gelirini arttırmak için kullanabileceğiniz araçlar

in #tr6 years ago (edited)

Steemit'le ilk tanıştığım zaman kürasyonla ilgili fikirlerim herkes gibiydi. Okuduklarımdan öğrendiklerim hep aynı şeyleri söylüyordu : 

  • Yazının 30. dakikasından sonra oyla 
  • Çok oylanan yazıları oyla
  • Curation traillere katıl 
  • 500SP sahibi olana kadar düzgün kürasyon kazancı bekleme

Burada ilk bir kaç aylık deneme, öğrenme sürecimde denilenleri aynen yaptım ama o da nesi! Neredeyse hiç kürasyon gelirim yoktu! Sonra ufak ufak bu kuralları kırmaya, farklı farklı şeyler denemeye başladım. Bir de baktım ki 5. dakikada oyladığım yazıdan oy değerimin iki katı kadar kürasyon kazanabiliyorum. Az oylanan yazılardan daha fazla gelir elde ediyorum. Curation traillerden kürasyon gelmiyor. Ve kürasyon ödülü kazanmak için 500SP sahibi olmak gerekmiyor. 

İşin aslı kürasyon ödülü kazanma derdiniz varsa biraz platformda aktif olmanız lazım. Yani biraz peşine düşmeniz lazım. Benim zamanım çok kısıtlı olduğu için uğraşamıyorum, kürasyon derdine düşmeden okuduğum, beğendiğim yazılara oy verip geçiyorum şu aşamada ama "ben uğraşırım" diyenler için bu yazıyı hazırlamak istedim. 

Benim deneyimlerime göre kürasyon geliri dediğimiz şey çoğunlukla yazılanlardan daha kompleks bir yapı aslında.  Ama bu kompleks yapı yazara, yazıya, botlara ve oylayanlara göre çok fazla değişkenlik gösterdiği için belirli bir çerçeveye oturtulamıyor ve o yüzden genel geçer kurallar ortalıkta dönüyor. Peki bir çerçeve oturtulamıyorsa nasıl hareket edeceğimizi nereden bileceğiz? Biraz deneyim kazanarak adeta havayı koklar duruma gelebiliyorsunuz merak etmeyin. 

Kürasyon gelirini arttırmak için neler yapabileceğimizi anlamak için önce "kürasyon" kelimesinin anlamına bakmak lazım. Benim kendi denemelerim bu temel üzerinden gitti çünkü hep. Sanat dünyasında çok alışkın olduğum bir kelime küratörlük ve oradaki mantıkla gittim hep. Nedir küratörlük? Bir eseri diğerlerinden daha önce keşfetmek ve diğerleri için görünür kılmak. Yani bir yazıyı çoğunluktan önce gördüğünüzde, keşfettiğinizde ve değerli olacağını düşündüğünüzde erken hareket ederek SP miktarınız ne olursa olsun bir ödül kazanabilirsiniz. Bir yazıdan en çok kürasyon ödülü kazananlara baktığımızda şöyle bir tabloyla karşılıyoruz : 

  • Yazıyı ilk beğenen 3-5 kullanıcı
  • Yazıya en yüksek oy veren 3-5 kullanıcı 
  • Toplam değeri yüksek olan yazılarda bu 3-5'lerin sayısılarının artmasıyla genişleyen kullanıcılar 

Yani bir yazıdan düzgün bir kürasyon ödülü kazanmak istiyorsanız ya yazıyı ilk oylayan, ya da en yüksek kazanç getiren kullanıcılardan biri olacaksınız. Bu da tabii yazının toplam değerine ve kaç kişinin oyladığına göre değişir. Önemli olan sizin oyunuzun toplam oylar içerisindeki yüzdelik ağırlığı ve yazının toplam değeridir. İkisi arasındaki ilişki size daha fazlasını kazandırır ya da kaybettirir. Dediğim gibi zamanla içgüdüsel olarak öğrenmeye başlıyorsunuz, o yüzden şimdi karışık gelse de merak etmeyin, geçecek. 

Gelelim bir yazının bize kürasyon ödülü kazandıracağını nereden bilebiliriz sorusuna.


Steemit'i kullanmak

Aşağıda Steemit'in #steemit başlığındaki trending sayfasını görüyorsunuz. 


Analitik bir gözle bakalım şu ilk sayfaya. Yazılanların üzerinden en az 12 saat geçmiş, oylayanların sayıları uçmuş gitmiş. Yani saat ve ilk oylayanlar avantajlarını kaçırdık. Eğer oy değeriniz 10 $ ve üzeri değilse bu yazılara oy vermeniz size kürasyon geliri getirmez çünkü o tren çoktan kaçtı. Bir de aynı başlığın hot sayfasını biraz kurcalayalım. En üstteki yazıların hemen altında şöyle bir yazı grubuna denk geldik. 

 Trending listesine göre şansımız çok daha fazla görüldüğü üzere. Yazıların yayınlanma süresi üzerinden çok geçmemiş, oy sayıları az. En azından biraz daha üzerinde durulmayı hakediyorlar. Eğer SP miktarımız ortalamanın üzerindeyse, oy değerimiz biraz daha yüksekse aslında her biri potansiyel ama bizim SP değerimiz düşük. O yüzden ben bunlar arasından kürasyon gelirine en uygun olan yazıyı bulmaya çalışacağım. Bu seride dikkatimi çeken yazı @mechuriya adlı kullanıcının yazısı. Yazı yayınlanalı 36 dakika olmuş, sadece tek bir kişi onaylamış, o kişinin oy değeri (muhtemelen kendisi) 3.54, repütasyonu 56 ve #coinkorea başlığına yazılmış. Kürasyon geliri istiyorsam oylamam gereken yazı bu! 


UnderSteemed kullanmak

Kürasyonla ilgili araştırma yaparken bulduğum bir araçtı UnderSteemed. @tabris'in yaptığı uygulama platformda yayınlan yazıları tarayıp, yazarın geçmiş performanslarına bakarak değerli olabilecek yazıları yakalamanızı sağlıyor. Bunu yaparken de tek bir liste çıkarmıyor, bazı parametrelerle kişiselleştirmenizi sağlıyor. Uygulamanın arayüzünü şöyle görünüyor. 


Arayüzdeki kısımlar ne işe yarıyor madde madde bakalım. 

  • Üst sol köşede yer alan kullanıcı adını tabris yerine kendi adınızla değiştirirseniz oylama gücünüzü görebilir, ona göre oylama yapabilirsiniz. 
  • Uygulama ilk açıldığında genel bir taramayla açılır, bakınız "all" yazıyor etiket kısmında. Ancak siz belli bir etiketteki yazıları taramak isterseniz "Add tag" kısmına girerek daha spesifik konularda kürasyon kovalayabilirsiniz. Örneğin hem kürasyon ödülü kazanmak hem de #tr topluluğuna destek olmak istiyorsanız tek yapmanız gereken #tr tagini ekleyip ona tıklamak olacaktır. 
  • Created before kısmında yazıları yayınlanma zamanına göre filtreleyebiliyorsunuz. 0 dakikadan 6 güne kadar seçenekler mevcut. 
  • At least kısmında ise yazıya en az ne kadar oy verildiğini filtreleyebiliyorsunuz. Benim fikrim burayı "0" olarak bırakmak yönünde çünkü yazının değerleneceğini kaç kişinin oy verdiğine bakmadan da anlayabiliyorsunuz. Birazdan geleceğim. 
  • Values under kısmında yazının şu ana kadar ne kadar kazandığını seçebilirsiniz. Bunu da 5 ve altı SBD olarak ayarlamakta fayda var çünkü az önce dediğim gibi zaten çok kazanmış ve oylanmış yazılarda SP miktarınız düşükse kürasyon ödülü kazanma şansınız düşük. 
  • Yazı içerisindeki karakter miktarı da size ne kadar uğraşıldığını, gösteren bir seçenek olarak karşınıza çıkıyor. Ben bu kısımla hiç oynamadım olduğu gibi yani 500 karakterde bıraktım hep ama 5000 karaktere kadar seçenekler var ve aslında denenebilir.
  • Yazıda görsel bulunduğunda daha dikkat çektiğini düşünürsek, "at least X image" kısmını da kullanmakta fayda var. En azından açıldığı halindeki bir görsel bulundurma seçeneğinin öyle kalmasına dikkat edin, fark ediyor. 
  • Sonuçları en çok etkileyecek filtrelerden biri de reputation kısmı. Buradan en az kaç repütasyona sahip kullanıcıların yazılarını görüntülemek istediğinizi belirleyebilirsiniz. 
  • Ve son seçenek "sort by" ile en son yayınlanan yazıları mı yoksa en çok ödül dağıtması beklenen yazıları mı sıralamak istediğinizi seçebilirsiniz. 

Birden fazla seçenekle kendiniz için en uygun kombinasyonu yaparak yazıları sıralatabilirsiniz. Sıralamadaki verileri nasıl değerlendireceğinizi gösterebilmek için kendim bir kombinasyon yaptım. #tr etiketi içerisinde en az 30 dakika önce yayınlanmış, 45 repütasyonun üzerindeki, görselli, 500 karakterli, en yüksek kürasyon ödülü dağıtması beklenen yazıları filtreledim. 

 

Yazıların ne zaman yayınlandığı, kaç oy aldığı, şimdiye kadar ne kadar değerlendiği hepsini tek bir yerde görebiliyorum. Ama burada önemli olan ufak bir detay var. Her yazının yanında gri olarak yazan bir alan var. Burada son 11 yazının toplam değerini gösteriyor. Bu sıralanan yazının az çok ne kadar değerleneceğinizi görmeniz açısından önemli. Tek bir handikapı var, o da çok resteem yapan hesaplarda resteem yapılmış yazıların da değerlerini ekliyor. O yüzden oylamayı yapmadan önce hesabı bir kontrol etmenizde fayda var. 


Ben örnek olması açısından uygulama üzerinden tüm yazıları taratarak aşağıda görebileceğiniz gibi seçtiğim bir kaç yazıyı oyladım. Yazıların yayınlanma zamanının 7 ve 11 dakika önce olduğuna dikkat etmenizi rica ediyorum. Potansiyeli yüksek olan yazılarda ilk oylardan olmayı daha önemsediğim için 30 dakika beklieyip 100. oylayan olmak istemedim. Sonuçlara birazdan bakacağız.  

Steemstats'ı kullanmak

Kürasyon geliri getirebilecek yazıları Steemit ya da UnderSteemed üzerinden bulduk, güzel. Peki bunların ne kadar işe yaradığını, oyumuzun yazı içerisindeki yüzdesini ve ne kadar kazanacağımızı nereden göreceğiz? Aslında reel olarak bu verileri bilmeye gerek yok ama öğrenme sürecinde inanılmaz işe yaradığı için eklemek istedim. Steemstats size hesabınızdaki son oylamaların, yazıların ve yorumların istatistiklerini gösterir. Önce genel arayüzüne bir bakalım. 

Aslında uygulamanın arayüzünde content/date kısmında oyladığınız yazının başlığı yazar ama bugün Steemit verileri vermede sıkıntı yarattığı için sistem tam okuyamıyor. Olsun önemli değil, siz kullanırken düzelir ne de olsa ☺️  

Uygulama otomatik olarak feedinizdeki tüm verileri alır ama siz sadece kendi verdiğiniz oyların ne olduğunu görmek isterseniz üst taraftaki "Only display posts voted on" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz. 

Gördüğünüz gibi son oyladığım 4 yazının 3'ünden şimdiden kürasyon geliri elde ediyorum. Şimdiden diyorum çünkü hatırlarsanız yeni yazıları seçmiştik o yüzden muhtemelen zaman içerisinde biraz daha değerleri yükselecek. Arada oyların ve STEEM değerlerinin artması veya azalmasına göre kürasyon değerleri de değişiklik gösterebilir ama deneyimlerime göre şu gördüğünüz tablodan çok büyük farklar olmuyor. Kürasyon alacağınız yazıdan bir şekilde miktar değişse de alıyorsunuz. Biraz daha yakından bakalım. 

 

Benim oy değerim oy gücüm dolu olmadığı için şu an 0.006. Yani çok minik aslında. Görselde de gördüğünüz gibi oyumun farklı içeriklerdeki yüzde olarak ağırlığı değişiyor. Bu oran kaç kişinin oyladığına, kimin ne zaman oyladığına ve yazının son değerine göre değişiyor. Bazen %0.001 oranla 0.002; bazen de %1.200 oranla 0.002 kürasyon kazanabiliyorsunuz. Bir süre bu verileri takip etmek size kürasyonla ilgili çok şey öğretecek emin olun. Ben de hala öğrenme aşamasındayım ama size göstermek için yaptığım hızlı örnekle bile bir şeyler kazanabildim. 0.006'lık oy için 0.003'lük geri dönüş takdir edersiniz ki fena değil ☺️  


Biraz daha zaman ayırırsanız çok daha fazlasını elde edebilirsiniz. Yazıyı hazırladığım 2 saatlik sürede oy verdiğim yazıların toplam değerlerinin ve oy sayılarının ne kadar uçtuğuna da dikkat etmenizi isterim 😉Ben deneme yaptığım dönemlerde 0.002'lik oyumla 0.028 kürasyon oyu aldığımı biliyorum ki bu sistemlerde neredeyse hiç 30 dakika beklemiyorum. Daha yüksek SP sahibi olanların, biraz ilgi gösterenlerin çok daha fazlasını kazanacağına şüphem yok. Bahsettiğim linkleri aşağıya bırakıyorum. 

Bol kazançlar ☺️  


Understeemed 

Steemstats

screenshots by me

cover gif source


Sort:  

Lezzetli bir yazı kardeşim, tebrik ederim

Teşekkür ederim, umarım işine yarar senin de.

Ya her gün bu konularda içerik üretsen ya :))

Yine harika bir içerik daha, tamam başta yazanları biliyor çoğumuz ama understeemed ve steemstats gibi uygulamaları ben bilmiyordum mesela.

Umarım birilerinin ihtiyacı karşılanır bu konuda ama bu uygulamaların #tr etiketi içinde kullanılarak uygulanması hepimiz için daha faydalı olacaktır.

Teşekkürler ;)

Çok teşekkür ederim. Her gün yazacak kadar bir bilgim yok ama yeni şeyler öğrendikçe yazarım tabii. Aslında biraz da senin teşviğinle yazıyorum zaten biliyorsun. Yoksa bana kalsa ben hiçbir şey bilmiyorum :D

Birilerine bir şeyler katabiliyorsan çok şey biliyorsun demektir ;)

Büyük harflerle ÇOOOOK TEŞEKKÜRLER @punky 👏👏👏👏 umarım kolayca bunları uygular ve birlikte kocaman bir steemit ekip Ailesi oluruz 👍☺

Yine faydalı bir yazıydı. Bahsettiğiniz uygulamaları kullanmaya başlamalıyım galiba. ☺️ Elinize sağlık epey emek verilmiş bir post. ☺️

Teşekkür ederim. Her zaman olmasa da sadece gözlemlemek için bile kullansan ara ara çok şey öğretecek onu söyleyebilirim :)

Sayenizde sistemin nasıl çalıştığını daha iyi anladım. Aslında mantıklı uygulamak için zamanı olanlara. Teşekkürler

Teşekkür ederim. Faydalı olduysa ne mutlu.

This post has received a 8.22% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

Try the new Minnowhelper Bots for more information here

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

This post has received a 0.07 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

@punky sen bir harikasın dostum :) ellerine sağlık. Bu kadar detaylı ve nokta atışı bilgiler başka yerde yok. Bir ara, tüm bu linkleri içeren bir post hazırla. Başucu/Kullanım rehberi olarak ;)

Teşekkür ederim. Tamamdır bu hafta bir hangi araçları kullanıyorum yazısı hazırlayayım. Dediğin gibi işe yarayabilir :)

Elinize sağlık hocam. Oldukça açıklayıcı bir metin olmuş. Bilmemiz gereken birçok şeye değindiğinizi düşünüyorum. Umarım herkes için faydalı bir yazı olur.

Teşekkür ederim. Umarım faydalı olur.

Hi. I will upvote and resteem your post if you reply to this comment. 👍 a-0-0

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 56796.26
ETH 2497.29
USDT 1.00
SBD 2.23