Upvote satış ve SP delegasyonu nedir, ne değildir, farkları nedir, hangi koşullarda kullanılabilir?

in #tr6 years ago (edited)

Aslında bugün girişimcilikle ilgili bir yazı hazırlayacaktım, planım oydu en azından. Ama Discord kanalında @mahsumakbas'ın sorusunu görünce bildiğim kadarıyla yanıt verdim ve @arafs bunu içerik haline de getirmemi önerince bugünkü yazımın konusu girişimcilikten sapmış oldu. Açıkçası şaşırdım da çünkü ben kendimi Steemit konusunda hiç yazı yazacak kadar bilirkişi olarak görmedim; deniyorum, öğrenmeye çalışıyorum ama demek ki bir şekilde biraz bilgi biriktirmişim bu süreçte. O yüzden bundan sonra elimden geldiğince kendimce öğrendiğim şeyleri daha çok yazmaya çalışacağım, "herkes biliyordur zaten" yanılgısına girmeyeceğim. Arada hatalarım, eksiklerim olursa yorum olarak yazmaktan çekinmeyin. 


Upvote selling nedir?

Upvote selling dediğimiz şey, aracı uygulamalarla Steemit'teki oyunuzu, oy değerinize göre değişen SBD ya da STEEM miktarları karşılığında satmanızdır. Bunu yaparken oylarınızın ne zaman, ne kadarını satabileceğiniz üzerinde kontrolünüz olur, dolayısıyla oylarınızın sizin belirlediğiniz koşullarda kullanılmasını, karşılığında da bir miktar kazanç sağlayabilirsiniz. 


Oy satışıyla ilgili olarak benim bildiğim ve güvenilir olan iki ayrı uygulama var. Birincisi @minnowbooster, ikincisi ise @smartsteem. Oylarınızı satmak istediğinizde bu uygulamalardan birine ya da ikisine yetki vermeniz ve seçimlerinizi belirlemeniz gerekir. Her ne kadar arayüzleri farklı olsa da her iki uygulamada oy satışıyla ilgili seçenekler aynı. Öncelikle oy gücünüz yüzde kaç ve üzerinde olduğunda satış yapmak istediğinizi ayarlayabilirsiniz. Diyelim ki oy gücünüzü %90'a ayarladınız. Bu durumda sistem oy gücünüz %90 ve üzerine çıktığında ancak oylarınızı satabilir, dolayısıyla sizin isteğiniz dışında oy gücünüzde büyük düşüşler yaşamazsınız.


Her iki sistemde de olan bir diğer seçenek ise oyunuzu kimlere satacağınız. Dilerseniz satın almak isteyen herkese satabilir, dilerseniz de içeriğin kalitesine göre satış yetkisi verebilirsiniz. Her iki uygulamanın da kendi onaylı,  whitelist kullanıcıları var.  Yani içerikleri, hesapları incelenmiş ve uygulama yöneticileri tarafından belirli seviyelerde kaliteli içerik ürettiklerine dair onaylanmış hesapları var. Dilerseniz oylarınızı sadece bu kullanıcılara gidecek şekilde de satabilirsiniz. Bunun size faydası ne? Oyları sadece parayı verene gitmez, aynı zamanda  gerçekten düzgün hesaplara ve içeriklere gitmesini sağlarsınız. Ayrıca bu içeriklerin kürasyon gelirlerinin daha fazla olacağını düşünmek de mantıklı. Dezavantajı ise bu satış işleminden beklentileriniz yüksekse onaylı hesapların sayısının oy satın alan toplam sayıdan oldukça düşük olması nedeniyle her zaman satış yapamayabilirsiniz. 


Peki ben nasıl kullanıyorum? Oylarım için kendimce şöyle bir sistem belirledim. Bunu daha geniş çerçeveli olarak nedenleriyle şu yazımda ve bu yazımda anlatmıştım, detay isteyenler bakabilirler. 

  1. Aktif ol, kişisel olarak oku, beğendiklerini oyla 
  2. Aktif olamadığın zamanlarda steemauto devreye girsin, belirlediğin kullanıcıların içeriklerini oylasın
  3. Hem aktif olmadığın, hem steemauto'daki hesaplar oylandıktan sonra oylar boşa gitmesin, sat

Bir süre kendimi gözlemledikten sonra aktif olduğum zamanlarda oy gücümün %80-90 arasında değiştiğini gördüm. Yani eğer oy gücüm %90'nın üzerine çıkmışsa bir süredir bilgisayar başında değilim, şarj oluyor anlamına geliyordu. Aktif olamadığım zamanlarda takip ettiğim bazı kullanıcıların yazılarının oylanması için fan base'ime steemauto içinden %90 sınırı koydum, böylece bir şekilde destek olabilecektim. Ardından smartsteem ve minnowbooster'a girerek oy satışı işlemlerini ayarladım ve onlara da minimum oy gücü olarak %98 verdim. Yani aktif olmadığımda ilk olarak fan base'im oylanacak, onların içerikleri olmadığında ya da oylandıkları halde oy gücüm %98 aşamasına geldiğinde oylarım boşa gitmeyecek satılacaktı. Peki işe yaradı mı? Evet çok güzel yaradı! Tabii şimdi bu düzen oturdu ama bunu doğru düzgün kurana kadar baya uğraştım. Neyse ki sonunda istediğim gibi oldu ve oturdu. 

Ayarlarım dolayısıyla pek oy satışı yapmıyorum aslında çünkü oy gücümün %98 ve üzerine çıktığı zamanlar çok az ama çıktığında da boşa gitmemiş oluyor ve ufak da olsa bir kazanç elde etmiş oluyorum. Bu kazanç elbette büyük değil ancak oyladığınız içerikten kürasyon ödülü almışsınız da onu da hemen almışsınız gibi oluyor daha çok. Daha net anlaşılması için benim hesabımdan bir iki örnek göstereyim. 


smartsteem üzerinden son oy satma işlemlerime baktığımda aşağıdaki tablo karşıma çıkıyor. 

Sizin de görebileceğiniz gibi bugün bir ara hesabımın oy gücü yükselmiş, bir oy satmışım ve oy değerim karşı taraf için 0.006'ymış. Arada bir süre satış işlemi olmamış ama 21'inde pek aktif olamamışım herhalde ki oy gücüm gene yükselmiş ve 21'inde 0.005 değerinden 4 oyum satılmış. Ondan öncesi aktif olduğumdan görüldüğü üzere bölük pörçük zamanlarda ufak tefek bir iki satış. Peki ne kadar kazanmışım? 


Gördüğünüz gibi 0.006 ve 0.005 değerindeki oylar için 0.002 küsur kazanç elde etmişim. Yani yaklaşık olarak %30-%35 arası. Bu oran STEEM ve SBD'nin yükselip artmasına göre değişiyor ama ortalamaları bu şekilde düşünebilirsiniz. Benim oy değerim düşük olduğu ve smartsteem düşük oy satın alma ve satma işlemlerinde daha yoğun olduğu için minnowbooster'da pek bir işlem geçmişim yok o yüzden sizlere bir veri veremiyorum maalesef. Ama bugün @mahsumakbas'ın ilk denemelerine göre onun oranları da fena değil. Hatta kendi yazdığı haliyle durum aynen şöyle : 

0,08 lik vote hakkıma karşılık %35 - %50 oranında ücret veriyor. Yani, 0,08 vote için 0.03-0.04 ücret vermiş.


Oy satışıyla ilgili genel bilgileri verdikten sonra ufak bir iki hatırlatma yapmakta fayda var. Öncelikle oyunuzun değerine göre size getiri yüzdesi değişkenlik gösterebilir. Yani 0.005'lik oyu satanla 1.000'lık oyu satan kişinin kazanç yüzdesi aynı olmaz. Miktarından bağımsız bir şekilde oyunuzu sattığınız içeriğin olursa kürasyon gelirleri de sizindir, sistem size para kazandırırken kürasyon gelirlerinize el koymaz, yazının ödeme tarihi geldiğinde kürasyon ödülleri hesabınıza yansır. 


SP delegetion nedir?

Oy satmak için kullandığınız iki uygulama üzerinden aynı zamanda SP delege edebiliyorsunuz. Yani Steem Power'ınızın sizin belirlediğiniz kadarını belirli bir süre için bir başka kullanıcıya kiralıyorsunuz. Oy satışından en büyük farkı aktif SP'niz azaldığı için oy gücünüz düşüyor. Diyelim ki 1000SP'niz var ve buna bağlı olarak oy değeriniz 0.23. Siz bu SP'nin 500'ünü kiralayarak delege ettiğinizde oy değeriniz 0.12'ye düşüyor. Evet kiraladığınız için gelir elde ediyorsunuz ancak aktif kullanımdayken oy değerinizi düşürüyorsunuz ve kiraladığınız süre bitene kadar günübirlik değişiklikler yapamıyorsunuz. SP delegasyonu hiç yapmadığım için onun geliri hakkında bir şey söylemem yanlış olur ancak @arafs güncel SP kiralama piyasasını takip ederek bununla ilgili ara ara yazıyor, mutlaka takip etmenizi öneririm. Kendiniz takip etmek isterseniz de gene @smartsteem ve @minnowbooster internet sitelerinden (yazının sonunda var) takip edebilirsiniz. Ben fikir vermesi için bugünkü fiyatları ve durumları için bir iki ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.


 

Üstteki görsel @minnowbooster'a, alttaki ise @smartsteem'e ait. Burada ufak bir fark var. Minnowbooster'da SP'nizi sizin gibi başka kullanıcılara kiralarken, Smartsteem'de direkt uygulamanın hesabına delege edersiniz ve smartsteem kendisi yukarıdaki ücretleri size öder. 


Hangisini kullansak, nasıl kullansak? 

Bu konuda ne yapmanız gerektiğini söyleyecek kişi ben değilim baştan o konuda bir anlaşalım. Kendiniz için belirlediğiniz stratejiler farklı olabilir, ben sadece fikir vermesi açısından kendi deneyimlerimi, düşüncelerimi paylaşıyorum. Eğer oyunuzu satmak ya da SP delege ederek pasif gelir elde etmek istiyorsanız bence öncelikle bakacağınız şey hesabınızın büyüklüğü. Eğer hesabınız 500 üzeri bir SP'ye sahipse delege etmek bir kerede toplu kazanç elde etmek için iyi bir fırsat olabilir. Delege ettiğiniz SP sonrasında oy gücünüze göre istediğiniz şekilde oylamalarınıza devam edebilirsiniz. Ancak hesabınızdaki SP miktarı benimki gibi düşükse, delegasyon sizin için uygun olmayabilir. 

İki pasif kazanç arasından tercih etmek için bakacağınız ikinci şey ise, aktiflik durumunuz. Hesabınızdaki SP miktarından bağımsız olarak aktifliğiniz de önemli. Örneğin ben bu ara zaten platformda aktif olabildiğim için oy gücümü düşürmesin diye delegasyon yapmıyorum ama 2 haftalığına ilgilenemeyeceğim bir dönem olsa tek tek oy satmaktansa delege etmeyi tercih ederim. Uzun vadeli pasif durumlarda delegasyonla oy satışı arasındaki en büyük fark oy satışı STEEM'in değerinden günlük olarak etkilenmesi ve dolayısıyla kazancınızın da değişken olması, delegasyonda ise kiraladığınız süre için ne kadar alacağınız belli olduğu için çok büyük sürprizler yapmaması. 


Kısaca oy satışı ve delegasyon ile ilgili temel bilgilerim böyle. Bundan sonraki karar, strateji ve uygulama sizde. Sizin eklemek istedikleriniz, deneyimleriniz varsa yorum olarak yazabilirsiniz. 


Oy satışı ve delegasyon için linkler : 

Minnowbooster

Smartsteem


SS by me

cover illustration source

Sort:  

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbot Nedir?

Jumbot, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

Çok güzel bilgiler vermişsiniz hocam, ağzınıza sağlık

Teşekkür ederim, işe yaradıysa ne mutlu :)

Asla bildiğin şeyi küçümseme ve ufak görme, bilginin kimde olduğu elli olmuyor zira ;) çoğu zaman en büyük yanılgımız "herkes biliyordur zaten". Velevki, bilse bile belki eksik, belki yanlış veya kompleks biliyordur.
Ellerinize sağlık hocam, tam da şu aralar aradığım bilgi ve çok güzel bir şekilde açıklamışsın.

Devamını bekleriz ;)

Sen ve @arafs vesile oldunuz ben teşekkür ederim asıl :)

3-4 hafta önce smartsteemi keşfetmiştim. 15 SP delege edip aynı zamanda da oy satmaya çalışmıştım ama muhtemelen bir yerde bir hata yapıyorum ve bir kazanç elde edemedim. Sonra ben de delegasyonu çektim. Oy satma olayı da ayarları yapmakla yetmiyor herhalde diye düşünüyorum. SP'da önemli sanırım. Bu konuda bir bilgin var mı ?

Minnow'da az SP'si olanda oy satışı pek işlevsel olmuyor ama smartsteem'de öyle bir şey yok. Hesabın dün açılmış bile olsa oy satışı yapabilirsin. Bir 10 gün kadar önce bazı yenilemeler yaptılar yetkiyi yeniden vermen gerekiyor olabilir.

Şimdi kontrol ettim de evet, aşağıdaki notu yazmışlar satış kısmına. Ufak bir yenileme gerekiyor. Yaptıktan sonra sorun kalmayacaktır muhtemelen.

Important: We have changed the authorization method to improve our service. Please authorize again.

Dikkat etmemiştim bu nota. Çok teşekkür ederim :)

Bunu bu kadar güzel bir şekilde başkası anlatamazdı ama gerçekten, çok beğendim ve sayenizde yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum.

Çok teşekkürler, detaylıca tekrar okuyup kafama takılan bir yer var mı diye kontrol edeceğim ;)

Çok teşekkür ederim, sen yaz demeseydin aklıma bile gelmezdi :)

Oylar hakkında güzel bilgiler vermişsiniz çok emek var bu paylaşımda emeğinize sağlık ☺️

Teşekkür ederim, faydalı olduysa ne mutlu :)

This post has received a 7.83% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

Try the new Minnowhelper Bots for more information here

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by punky from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

oy satımının daha karlı yolları var. düşük oy basan bid botlarıyla çalışmak daha karlı çünkü bu botlar hep 1,5 2 katı arası oy vermekteler ve bazı roundlar 0.8 katı filan voteliyorlar

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58157.69
ETH 3122.82
USDT 1.00
SBD 2.42