Steemit ile ciddileşmek #13 : Rapor No.06

in #tr6 years ago

Steemit ile ciddileşmek serisinin bir haftalık raporuna daha hoş geldiniz. Başlamadan önce ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum. Rapordaki istatistik veriler şu anki durumu gösteriyor ancak haftanın yazılarıyla ilgili olan kısım ödüllerin dağıtılması ve sonuçlanması beklendiğinden dolayı bir hafta geriden geliyor.

Herkes için faydalı bir kaynak olması umuduyla... Hadi başlayalım!


Hedeflerde son durum

Her hafta olduğu gibi bu hafta da önce genel hedeflerde ne durumdayım, onu değerlendireceğiz. Daha önceki haftalarda takip etmediğim yerlerde “-“ işaretini göreceksiniz, bu o hafta ilerleme olmadığını değil, benim bilmediğimi gösterir. Hesabımın genel durumu şöyle aşağıda gördüğünüz gibi.

Hafta

Repütasyon

Toplam Yazı

SP

STEEM

1 49.67 62 20 -
2 50.33 67 - -
3 51.04 73 30.37 1.600
4 51.51 80 35.17 0.004
5 51.96 84 40.63 0.662
6 52.47 89 45.12 0.083

Son iki haftadır dişle ilgili sorunlar, iş yoğunluğu derken gene istediğim gibi yazamadım. Bunun sonuçları önümüzdeki hafta da hesabıma yansımaya devam edecek, standart ilerlemeler kaydedemeyeceğim muhtemelen ama bu hafta biraz daha detaylı yazılar yazmak, hesabın gidişatını biraz daha toparlamak niyetindeyim.

Bu hafta içinde gelen ödül miktarlarından bir bölümüyle STEEM almıştım. Son dönemdeki SBD / STEEM oranları yüzünden STEEM hedefimi bir türlü tutturamıyorum. Ödüllerden gelen az miktarda SBD ile sonraki yazılara mı yatırım yapayım STEEM mi alayım diye şaşırıyorum. Gene bir şekilde yazı promosyonlarından kalan küsüratları hafta içinde ara ara STEEM’e çevirdim. Tam oh biraz birikti en azından derken @jumbot üyeliğimin bittiği haberini aldım, biriktirdiğim STEEM’ler oraya gitti 😀 Ancak bu sefer 2,5 STEEM’lik pakete abone olduğumdan önümüzdeki ayın yazı gelirlerinin daha iyi olacağını düşünüyorum. Boşa gitmiş bir para değil o yüzden kesinlikle. Ancak itiraf etmem lazım bu STEEM olayını nasıl çözeceğimi bilemiyorum. Bir türlü birikmiyor, bir şey çıkıyor gidiyor. Bir yanım köşede pasif bir şekilde kalmasındansa aktif olarak sistemde yazılar için değerlendirmenin daha iyi olacağını söylüyor, diğer yanımsa daha yükselmeden ufak ufak biriktirmek gerektiğini. Çok emin olamıyorum. Bu hafta biraz üzerine düşüp kendimce bir formül geliştirmeye çalışacağım bakalım. Sizin deneyimleriniz ve fikirleriniz de bu konuda bana yardımcı olacaktır. Paylaşırsanız çok sevinirim.

Bu hafta repütasyonda hedeflediğim ikinci levela geçmişim ve ikinci levela taşıdığım ilk hedefim de bu olmuş! Yani görünen o ki, itibarım vari param yok 😃

Sonuç itibariyle genel hedeflerde son durum geçen haftaya göre ufak da olsa bir ilerleme göstermiş ve aşağıdaki gibi olmuş.


Neler okudum, neleri sevdim

Bu hafta da geçtiğimiz hafta olduğu gibi iki haftalık diş belasının sonucu olarak çok aktif yer alamadım platformda. Bir önceki haftanın aksayan işleri de tuzu biberi oldu bu hafta yoğun olmamda. Ancak gene gururla söyleyebilirim ki okumadığım, beğenmediğim hiçbir yazıyı oylamadım. Toplamda 35 kullanıcının, 75 içeriğini oylamışım. Bu da geçen haftanın 28 kullanıcı / 65 oy oranına göre düşününce ufak da olsa bir artış olduğunu gösteriyor. Sanırım o arada biraz iyileşmişim de gözüm açılmış 😀

Oylama tablom ise aşağıda görüldüğü gibi olmuş.

Bu hafta okuduğum, beğendiğim yazıları ise aşağıda bulabilirsiniz. Fark edeceğiniz üzere bu hafta hem daha fazla yazıyı, hem de bazı kullanıcıların ikişer yazısını listeye aldım, çünkü ne mutlu ki daha çok yazılıyor, çok güzel yazılıyor, okumalara doyamıyorum. Bu tarz seçimler her zaman kişiseldir. Birinin beğendiğini başka biri beğenmeyebilir ancak mutlaka aralarında sizin de ilginizi çekecek, okumaktan keyif alacağınız ya da yeni bir şeyler öğreneceğiniz içerikler vardır. Ola ki hafta içinde görmediyseniz, denk gelmediyseniz ya da henüz tanışmadıysanız aşağıdaki yazarlara ve yazılarına bir göz atmanızı öneririm. Aralarında ilginizi çeken yazılar olursa da oylamayı, yorumlamayı unutmayın. Burada her ne kadar kazanç elde etsek de yazıların sadece “oylanması” değil, okunması da hepimiz için en önemi motivasyon kaynaklarından biri. Özellikle de yazı gelirlerinin aslında çok düşük olduğunu, çoğumuzun aslında keyfine yazdığını düşünürsek…

(İçerikler tabloda yazar adına göre alfabetik olarak sıralanmıştır.)

NoYazarYazı
1@anadoluÖdül Havuzu Ve Steem Enflasyonu Hakkında
2@arafsTR Okyanus'unda Dümensiz Hareket Eden Tekne
3@artizmART EXPLOSION WEEK 39: Theme WHIMSICAL
4@captainsailorProfil İncelemesi 06 - Ruen
5@damlaSteemit'te Power Down Yönlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır? Set up a vesting withdraw route
6@doctorbishopSevmeyi öğretelim mi?
7@dunskyTypical Clients for Mail.ru (5)
8@ecotoneEllinci yılında posterlerle 68'
9@gizemli3RÖPRODÜKSİYON YAPTIK
10@junostarAyvalık, gidilebilecek mekanlar #8
11@mahsumakbasSteem fiyatı ve medyan değeri düşüşlerinde bot kullanımı
12@muratkbesirogluBlok Zinciri Teknolojisi Şişirilmiş Bir Balon Mu?
13@muratkbesirogluÖyle Bir Başlık Kullanayım Ki Kimse Yazdığım İçeriği Okumadan Geçmesin
14@obulunmazTarihi Bilinmeyen Ama Beklenen Uzaylı Ziyareti
15@pinarhanpolatPamuk Tarlası
16@sudefteriBir kovboy hikâyesi #13
17@teachbloggerOvercome your speaking problems!
18@ugurarslanbogaB Planı Olarak Steemit
19@ugurarslanbogaPasifikten Gelen Hediye; Türkün Kızıl Yılları ( İstanbul'un Fethi)

Ayrıca topluluğa katkıda bulunmak için büyük bir özveriyle çabalayan projelerin aşağıdaki yazılarına bakmayı, son güncellemeleri takip etmeyi unutmayın.

NoProjeYazı
1@arafsARAF Sistemi Bitti
2@jumbotJumbot Güncelleme 19.05.2018 - Delegasyon ile Üyelik
3@periKOAL Avlamaca Raporu (17.05.2018)
4@tryardimTrYardım Desteklenen İçerikler 19 Mayıs 2018

*Aşağıdaki veriler 7 -13 Mayıs 2018 tarih aralığındaki yazılara aittir.*


Haftaya genel bakış

Geldik ödül dağılımı netleşen haftanın detaylarına. Bu hafta STM’nin düşüşü sağ olsun, haftanın istatistiklerine epey yansıdı. Aynı şekilde az yazı yazmam da etkili oldu epey. Gene de gemiyi yürütüyoruz bir şekilde, önemli olan o 😃

Hafta

Yazı Sayı

Bot Yatırım

Bot Gelir

Yazar Ödülü

Kürasyon Ödülü

Takip

Takipçi

1 6 4.979 SBD 11.87 $ 7.203SBD 0.358STM 4.047SP 0.0032SP 294 350
2 5 8.537 SBD 15.04 $ 12.442SBD 4.568SP 0.0024SP 297 374
3 5 10.787 SBD 29.39 $ 16.353SBD 4.792SP 0.0034SP 305 389
4 6 16.110 SBD 42.86 $ 19.15SBD 4.798SP 0.0034SP 311 421
5 6 17.89 SBD 39.67 $ 18.309SBD 5.521SP 0.0045SP 316 435
6 4 14.446 SBD 30.56 $ 13.128SBD 4.435SP 0.0043SP 328 501

Haftanın yazıları

Haftanın yazılarını, her biri için ne kadar bot yatırımı yaptığımı, son değerleri ve kürasyon çıktıktan sonra hesabıma yansıyan miktarları aşağıda bulabilirsiniz. Bu noktada ufak bir hatırlatma yapmalıyım. Bot yatırım kısmında geçen miktar sadece o yazı için botlara yapılmış gönderimlerdir. Bunların dışında kayıt usulü oylama yapan @jumbot ve @minnowsupport botlarından da oylama desteği aldım. Tüm botların istatistiklerini bir sonraki başlıkta bulabilirsiniz.

Tabloya bakarsanız bu hafta gene olarak zarardayım. Botlara yaptığım yatırıma yazının toplam değeri arasında 2x kadar bir oran var ortalama ama bu miktarın bir bölümünün kürasyona gittiği düşünülürse botlar dışında hiç oy almamış olsam bile, ki aldım, yatırdığım miktarı bile çıkaramamışım. Böyle zamanlarda belki de SBD’leri elde tutup biraz daha yükselmesini beklemek gerek ama insan güdüsü işte ödüller gelene kadar yükselme ihtimali olur diye gene kullanıyoruz.

Aslında bu tablo bize organik oyların ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Botlarla ya da genel olarak STM’in yükselişi ve düşüşüyle kar etmek pek mümkün değil. İyi durumdayken kardayız güzel ama düştüğü anda patlıyoruz. O yüzden #tr topluluğundaki kullanıcıların güçlenmesi, her birinin oy değerlerinin artması ve bu oyların değerinin farkına vararak kullanmaları çok önemli. Sadece #tr için de değil, bireysel olarak organik, güçlü ve etik bir takipçi kiteniz varsa sırtınız yere gelmez, yoksa aşağıda görüldüğü gibi biraz kar, biraz zarar yuvarlanır gideriz 😃

Umuyorum o güzel günleri de göreceğiz…

Tarih

Yazı

Bot Yatırım

Toplam Gelir

Yazar Ödülleri

7 Mayıs Pazartesi Netflix ve Hulu üzerinden pazarlama ve girişimciliğe kısa bir bakış 3.504 SBD 7.15 $ 2.870SBD 1.014SP
8 Mayıs Salı histrionik kişilik bozukluğu 1.282 SBD 4.56 $ 1.811SBD 0.600SP
10 Mayıs Perşembe Diş ağrısı, Python ve Cem Uzan 3.953 SBD 8.63 $ 3.405SBD 1.128 SP
13 Mayıs Pazar Steemit ile ciddileşmek #12 : Rapor No.05 5.456 SBD 13.09 $ 4.975SBD 1.676 SP

Bot / oy desteği değerlendirme

Gelelim botları değerlendirmeye. Hafta boyunca destek aldığım botlar, gönderdiğim miktarlar ve aldığım oy miktarlarını toplu halde aşağıda görebilirsiniz. Bu hafta geçen haftaki düşüşün devam ettiğini görebilirsiniz. Bir tek bugün biraz daha toparladı ve en azından haftayı kapatmadan önce ufak da olsa bir katkısı oldu. Hafta içinde uzun zamandır bulaşmadığım bid-botlara gönderim yaptırmayı denedim ama yoğunluk o kadar fazlaydı ki her birinden geri iade aldım. Sadece bid-botlarda değil, aynı şeyi @candyboy, @minnowbooster gibi hesaplarda da yaşadım. Bugün itibariyle davet eden @emrebeyler ve oy veren arkadaşlar sağ olsun @minnowbooster whiteliste kabul edildim. Her ne kadar günlük limitin 100SBD’ye çıkması benim için çok anlamlı olmasa da, oylama oranlarında da iyileştirme olduğu için nasıl bir etkisi olacağını gerçekten çok merak ediyorum. Bu hafta kendisini bol bol kullanıp sonraki hafta sonuçları hep beraber değerlendiririz artık 😃

Botlarla ilgili detayları ise aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz. Bu hafta geçen haftanın bot değerlendirmesinin ekran görüntüsünü de aşağıya ekliyorum ki kıyaslama şansımız olsun.

Önce bu haftanın bot istatistikleri...

HesapSayı*YatırımOy Değeri%
@candyboy23.000 SBD6.10 $2.03x
@minnowbooster34.667 SBD8.75 $1.87x
@arafs42.000 SBD4.59 $2.29x
@bumper31.500 SBD3.05 $2.03x
@anadolu41.600 SBD3.4 $2.12x
@flagship40.800 SBD2.05 $2.56x
@thundercurator40.324 SBD0.89 $2.74x
@minnowhelper30.300 SBD0.59 $1.96x
@jumbot40.250 SBD*0.75 $3.00x
@drotto40.004 SBD0.27 $67.5x
@minnowsupport10.001 SBD*0.12 $120x

Geçen haftanın bot istatistikleri...

Tablodaki sayı olarak belirtilen yer kaç yazı için destek alındığını gösterir.
@jumbot'un aylık üyelik ücreti 1 SBD ancak haftalık değerlendirme için bunun dörtte biri yatırım olarak alınmıştır.
@minnowsupport botuna bir kere 0.001 ile kayıt yaptırmak gerektiği ve bu miktar içeriklere bölünemeyecek kadar küçük olduğu için olduğu gibi yazılmıştır.


Bu haftalık benden bu kadar.
Faydalı olması umuduyla...


illustration source
screenshots by me

Sort:  

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 20 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Şimdi okuyabildim. Grafikte zirveyi görmüşüm. Ne kadar beğendiğinin ölçütü değil ama şımardım. Şımarmayı severim :)


Yine japon şirketlere sunum yapar gibi bir yazı olmuş. Eline sağlık. Epey emek var burada :)

Çok beğendiklerimi alıyorum listeye, yoksa daha beğendiğim başka yazılar da var ;)
Şımarın, motive olun diye yapıyorum zaten ayrıca. Oh mis! Tadını çıkara, çıkara :)

Bunları keynote sunumu mu yapsam her hafta acaba? :D

Ben apple bilmiyor ben :)

Ben listeden bahsetmedim pasta grafiğinde şımardım :) Listede de şımardım tabi boş durmadım :D

Ha pardon, ayılamadım daha. Listeyi diyorsun sandım :D
O zaman çok daha haklısın tabii ki şımarmakta :)

Genelde haklıyımdır sevgili Punky :)(şımardı)


Haydi bir kova kahve iç ben de okuluma gideyim şımarıklığımı alsınlar :)

Beni bot kullanmaya ikna edeceksiniz bu gidişle :D Yazılarınızı takip etmenin daha kolay olması için, seri şeklinde yaptıklarınızın sonuna o serideki önceki yazıları da eklemeyi düşünür müsünüz? Sonradan takibe başlayanların ulaşması için faydalı olur kanaatindeyim.

Güzel fikir, yaparım tabii bu hafta itibariyle.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62062.59
ETH 3002.04
USDT 1.00
SBD 3.77