TR Okyanus'unda Dümensiz Hareket Eden Tekne

in #tr6 years ago

Bu içerik sanırım şimdiye kadar yazdığım en uzun içerik olacak. O yüzden atlaya atlaya okumayı düşünüp de kafasına göre yorum yapmayı düşünen varsa şimdiden söyleyeyim yapmasın.

Bu içerikte para kazanma açık olmayacak, TR topluluğuna ait birkaç etiketten başkası kullanılmayacak ve İngilizce hali yazılmayacak. Kafama takılan bazı konulardan bahsedeceğim ve bunları birlikte çözüme götüreceğiz.

Bu konuyu yazıp yazmamakta kararsız kaldım ama birileri ipin ucunu kaçırınca yazmam gerektiğine karar verdim. Kimsenin sesi çıkmayınca birileri burayı babasının çiftliği zannetmeye başladı galiba. Hepimiz arada farklı düşünen istisnalar olsa da burada para kazanmak ve birbirimize yardımcı olarak büyümek için bulunuyoruz.

Bu haldeyken birbirimizi kırmak, birbirimize taraf olmak niye anlamıyorum.

Bu içeriği yazarken ne kimseye cephe alıyorum, ne de kimsenin tarafını tutuyorum. Beni bu konuda şimdiye kadar anlamayan, anlamak istemeyen veya okuduğunu anlamayan varsa yazımı okumayı bıraksın.

1 haftadır çok yoğun bir tempo içinde olduğumdan dolayı biraz gecikti içeriği hazırlamam.


Steemit'e başlamadan önce araştırma yaparken bazı bölünme ve gruplaşmalarla karşılaştım. Hayatım boyunca hiçbir zaman anlayamadığım bir konuydu bu bölünmeler. Taraflaşmalardan elimden geldiğince uzak olabilmek için dışarıdan izlemeye ve incelemeye başladım.

En çok karşıma çıkan tabi ki de @kusadasi idi. İlk zamanlar incelediğimde büyük bir hesabın projeler hazırlayarak dikkat etmeden sanki sırf oy vermiş olalım diye oy attığını gördüm. Oy atılan hesapları incelediğimde onlarca sahte hesapla özensizce yazılmış cümlelerle dolu içeriklerle karşılaştım.

Anlamadım.

Tamam oy veriliyordu ama neden bunlara dikkat edilmiyordu. Sonra projeye discord id numarası gibi farklı kurallar eklenmeye başladı. Bir adım ilerlenmişti. Sonrasında denetim ekibi getirilerek kaliteli içerik üreten, emek veren insanlara diğerlerine kıyasla daha fazla oylar verilmeye başlandı.

Sonrasında küratör ekibi oluşturularak cointurk etiketini kullananan hesaplardan günlük birkaç adet yazı seçmeleri istendi ve onlara da oy atılmaya başlandı. #cointurk etiketi kullanmayanlardan kullanmaları istendi ve Discord'a davet edilmeye başlandı.

O arada reklam ve pazarlama ekibi oluşturularak çalışmalara başlanmıştı bile.

Tamam dedim işte olması gereken hale geliyor bu sistem artık. Ne de olsa Steemit için kurulmuş bir şirket ve yürüttüğü çalışmalardan bahsediyoruz.


kus.png

ayrac1.png

Her ne kadar oyların % 85'inden fazlasını kendi aralarında döndürseler de kalan % 15 lik oy oranı bile Türkçe yazanları fazlasıyla ihya etmeye yeterdi. İçeriye güzel denebilecek miktarda para girişi yapılmış. Her zaman söyledim kimse kimsenin kime ne kadar oy verdiğine karışamaz, isteyen istediği kişiye istediği kadar oy atabilir. İsterse tamamen selfvote olarak kullansın, kimseyi ilgilendirmez. Daha önce bu konuda hazırladığım içerikte de haejin'e bu yüzden atılan flagları anlamsız bulduğumdan bahsetmiştim.

Neyse konumuza dönersek @kusadasi'nı yaptığı çalışmaları takip ederek gelişimlerini görmek iyiydi. Özellikle son zamanlarda kendilerini daha da geliştirerek aktif bir TR topluluğu için çalışmalar yürütmeye başlamaları daha çok hoşuma gitmeye başladı.

Bunu bazı içeriklerde yorum olarak da, Discord kanallarında da dile getirdim.

Discord'da yarışmalar düzenleyerek kazananı oylamaya başladılar.

Pazarlama ekibi bazı websitelerinde Steemit hakkında içerikler hazırlayarak insanları buraya çekmeye çalışmaya başladı.

Bir yandan Twitter fenomenlerine Steemit hakkında twit attırma gibi bir proje üzerinde çalışılıyor, daha önce farklı kişiler bunu Alp Işık ile yaparak Steemit'e birçok insanın gelmesini sağlamıştı.

Bu sayede yeni insanların da katılmasıyla daha hareketli bir Steemit TR topluluğu oluşturmaya çalışılmaya başlandı. Daha önce ekip üyeleriyle de olan konuşmalarımda yapabileceğim herhangi bir şey olursa istemekten çekinmemelerini dile getirmiştim kendilerine.

Çok güzel işler oluşmaya başlasa da bazen kafama takılan şeyler oluyor. Mesela geçen @golge hesabımın 240 SBD ödülü olan bir içeriğine @kusadasi tarafından yaklaşık 1 dolarlık oy atıldı. Ben bu tarz oyların daha yeni gelişmeye başlayan ve kazanma ihtiyacı olan hesaplara atılmasını @captainsailor aracılığı ile küratör ekiplerine ilettim. Gerekli düzenlemelerin yapılacağını ilettiler.

Sonuç olarak yapılan bu güzel çalışmalar ile @kusadasi daha çok dikkatimi çekmeye başladı. Hala eksiklikleri olsa da iyi bir düzen ve programla çok daha kaliteli işler yapılacağına eminim.


ayrac1.png

Övgü kısmını geçtiysek gelelim canımı sıkan ilk konuya, sonrasında asıl mevzuya da gireceğim. Geçenlerde @try-market hesabının üstü kapalı bir şekilde motive ekibi adı altında başlatılan bir projeyi downvote ile korkutmaya çalışmasından bahsediyorum.

Bu nasıl bir üsluptur, kaç yaşındasın güzel kardeşim? Bu üslubu aramızdaki 15 yaşında çocuklar bile kullanmıyor.

Ben buralarda olmadığım zamanlarda @damla adlı hesabın yeni başlayanlara destek olmaları için bazı kişilere ufak miktarlarda delegeler yaparak TR topluluğuna bir hareket gelmesi için yapmış olduğu bir çalışma varmış. Rahatsızlığından dolayı verdiği uzun aradan sonra tekrar Steemit'e ve Discord'a dönen @damla bu çalışmayı tekrar yapmaya karar verince bu SP delege edilen arkadaşlardan bazıları bunu bir ekip olarak ilerletmeye karar vermişler ve ortaya motive ekibi diye bir şey çıkmış.

Bu motive ekibine SP delege edilmeyen kişiler de katılarak yeter ki bir hareket olsun diyerek yeni başlayan arkadaşların içeriklerine yorum atmaya başlamışlar.

Bu arada önemli dipnot geçeyim, otomatik olarak yollanan mesajlardan ve bir yere davet etme gibi gelen mesajlardan nefret ediyorum. Bunu @kusadasi ekibi de yapıyor, motive ekibi de yapıyor, başka projeler de yapıyor. Bunun yerine içten gelen bir teşekkür bile yeterli benim için.

Neyse sonuç olarak ekip olarak yapılan çalışmaların sonucunda Steemit'e gelen insanların içeriklerinin altına başka bir Discord'a davet edilmesi hoş bir şey değil. Amaç motive ise bunu bu şekilde göstermemeliydi kimse.

Amma velakin güzel kardeşim Steemit'e yeni başlayan herkes senin tapulu malın mı? Sizden başka kimse yeni gelenlere yorum atamaz, farklı konularda farklı şeylerden bahsederek yardımcı olmaya çalışamaz mı? Her yeni geleni sahiplenmeye çalışmak kimin ne haddine?

Her yeni geleni senin ekibin mi getirdi zannediyorsun? O yorum yapılan hesaplardan sadece bir tanesi bile sizin çalışmalarınız sayesinde Steemit'e gelmediyse bu tepkinde tamamen haksızsın. Kaldı ki bu şekilde en az 5 hesap var benim bildiğim. Şimdi senin ekibin bu insanları Coin Türk Discord'una davet edince sıkıntı yok, başka Discordlara davet edilince sıkıntı mı var?Liste yap as o zaman:

bunları ben getirdim, kimse karışmasın benim malımdır.

diye. Bu diğerlerini dışlama bakış açısını hangi medreseden edindin?

Hırsızlıkla suçladığın şeylerin aynısını senin ekibin de yapıyor farkında değil misin, bu sizi hırsız mı yapıyor yoksa sen de başka balinalardan oy veya delegasyon almaya mı çalışıyorsun?

İçerikte dediğin bir şey var ki gülmeden geçen var mı o kısmı merak ediyorum.

Başkalarına sebepsiz yere yardım eden kişilere dikkatli olmalısınız.
Peki ben neden yardım ediyorum? Ben insanlara destek verip yardım etmeliyim ki elimde olan sp değeri artsın.

Sebepsiz yere yardım etmek deyip kendi çıkarı için çalıştığını itiraf etmek. Tabi % 100 kendi ekibine kullanamadığın için böyle açıklamalar yapmaya çalışmana gerek yok. Bak yine gülesim geldi. :))



Tekrar tekrar söylüyorum % 100 de kendine de kullansan bu oyları kimseye açıklama yapmana gerek yok. Buna ben de ned de dahil kimse karışamaz. Sistem bunu bize veriyor.

İnsanlar pek doğal bir şekilde yeni gelenlere yardım ederek daha büyük hesapların da desteğini isteyebilirler bu onların en doğal hakkı. Buna karşı çıkmak TR topluluğunun gelişmesine karşı çıkmakla eş değerdedir benim gözümde.

Şimdiye kadar hiçbir reklam yapmıyordunuz...

Bu kısımda kast ettiğin hesap eğer @damla ise onun buralara yeni geldiğini biliyor ve bunu kullanıyor olman da üzücü. Ayrıca şimdiye kadar siz de yapmıyordunuz bunları. Daha yeni yeni oluşan bir ekiple yeni oluşacak ekiplere laf atmak hangi akla hizmettir?

Yani yanlış olarak görülen Discord'a davet etmeyi motive ekibinden sadece 1-2 kişinin yapıyor olması da önemli değil, bunu kötü bir şey olarak lanse etmek kendi yaptıklarını da kötü olarak göstermekten başka bir işe yaramaz.

Sonuç olarak yaptığınız işleri takdir ediyor olsam da böyle saçma bir üslubu da kabullenmem mümkün değil.

Burada motive ekibini savunmuyorum aksine onların da yanlışı olduğunu ama senin takındığın üslubun da çocukca olduğundan bahsediyorum. En azından bundan sonra yeni geleceklere bu eski sürtüşmelerinizi sıçratmayarak ne yapıyorsanız yapın.

Motive ekibi konusuna normalde hiç girmeyecektim ama sonrasında benim de için de bulunduğum bir proje ile ilgili daha saçma bir içerik gelince es geçemedim.

ayrac1.png

Evet @quraturk ekibine karşı yazdığın içerikten bahsediyorum güzel kardeşim.

Öncelikle sana tavsiye, bu tavır ve üslup herhangi bir kişiye veya kişilere özelse ona hitaben yazacaksın, bir proje veya ekibi karıştırmayacaksın !!!

@monomyth ile aranızın iyi olmadığını biliyorum ve bu konuda size tamamen katılıyorum. Yukarıda da söylediğim gibi kimse kimsenin ne yaptığına karışamaz. İyilik yapmaya çalışırken birileri senin kuyunu kazmaya çalışıyorsa burada iki yüzlülük vardır. Normalde zaten ifşa gibi bir olaya karşıydım ama son 2 hafta içinde öğrendiğim konulardan sonra @kusadasi ekibine bu konuda hak veriyorum. Ayrıca bunu yapan kişi başkalarını suçladıktan sonra aynı şekilde arkadaşlar arasında yapmaya kalkarsa da bu hiç de kabul edilebilir davranış olmayacaktır. Evet bir avuç insan vardı ve herkes birbirini tanıyordu ama ortada bazı ayrımlar olduğu aşikar.

Neyse benim düşüncem o konuda bu yönde, daha önce de bu konuda iki taraf(?) hakkında da kötü bir şey söylemedim. İsteyen istediğini düşünmekte de özgür bu konuda.

Evet gelelim konuya, @monomyth üzerinden @quraturk projesine ve ekiptekilere üstü kapalı bir tehdit(?) işine girilmiş. Öncelikle sorununun kişi mi kişiler mi olduğunu anlamak için ekiptekileri tek tek bireysel olarak inceleyelim. Çünkü Türkiye'de kara listeye almışsın ya hani bazılarını, ondan :

@lakethefire : Gördüğüm kadarıyla kendi halinde kimseye karışmayan, arada dlive yayını açan bir hesap. Bu hesap sahibiyle alakalı bir sıkıntı olamaz sanırım?

@sedatcelik : Yine kendi halinde arada fotoğraf paylaşan bir hesap. Kendi imkanları dahilinde yarışmalar yapmışlığı da var tabi. Bu hesap sahibiyle de ilgili bir sıkıntı olamaz sanırım?

@batuhoca : Arada içerikler atsa da biz onu yaptığı yardım kampanyalarıyla biliyoruz. Hani siz başlatın biz destek oluruz deyip de 1-2 dolar oy attığınız Eren'e yardım projesi vardı ya, onu yapan hesap. Yok, tabi ki yardımın büyüğü küçüğü olmaz mesela ben hiç yardım etmedim o projeye. O yüzden teşekkür ederiz destek için. Bu hesapla da herhangi bir sıkıntı yaşadığını düşünmüyorum?

@eyupyusuf : 16 yaşında ama buradaki birçok kişiden daha olgun bakış açısına sahip biri. Bununla da yoktur galiba?

@uzercanan : Daha yeni katıldı ekibe, hakkında yeterince bilgiye sahip olmasam da yardımsever biri olduğunu analiz edebiliyorum en azından.

@kagantrky : Mağara içerikleri hazırlayan, arada da dlive dan yayın açan TR ye çok emek vermiş kişilerden biri.

@sudefteri : Her yaptığına kefil olabileceğim kadar iyi analiz edebildiğim tek hesap sahibi.

Son ikisini sormuyorum bile. Gelelim belki haklı olduğun belki de kendince ürettiğin sebepler olabileceklere:

@baycan : Elinden geldiğince herkesin içeriğine yorum yapmaya çalışan bir anneden bahsediyoruz. Buradaki çoğu kişi yaşında çocukları var bu hesap sahibinin. Tabi bu hesaba yukarıda bahsi geçen motive ekibinden dolayı kara listeye almış olabilirsin. Eğer öyleyse neden diye sorarım yine?

@yataydeli : Steemit TR Discord'unda moderatör olduğundan olabilir?

@ruen : Yatay ile aynı sebepten olabilir? Bir de PGM'yi kurması var tabi, rakip istemediğinizden olabilir?

Steemit TR Discorduna bakış açını bildiğimden son ikisi olabilir kara listende diye tahmin ediyorum ama iki hesabın da şu ana kadar herhangi bir yanlışını görmedim. Aksine birlik ve beraberlik için çabaladıklarını, tarafsız olmak için uğraştıklarını gözlemledim.

@monomyth mi? Öyle bilgi gitmiş sana ama ekipte değil. Sen o yazıyı yazdığında da değildi. Yukarıda saydığım isimlerin hepsi iyi niyetli bakış açılarından dolayı 3-4 tanesi yapılan oylamaya katılarak ekibe dahil olmasında bir sakınca görmemiş (PGM Discordunda ekip dışındankişilerin de oylamaya katılması sonucu çoğunluk var diye düşünülerek ekibe dahil edilmiştir) ama bunun bazı kişilerce yanlış anlaşılabileceği düşünüldüğünde ekipten ve PGM den kendisi tamamen ayrılmıştır. Ben o kararlar alınırken hiçbir şeye karışmama kararımdan dolayı yorum bile yapmadım ama bana yanlış geliyordu. Ekiptekilerin çoğu da öyle düşündüğü için oy bile kullanmamışlar.

Ayrıca @monomyth ekip de olsa ne olur olmasa ne olur. Ortadaki proje TR deki içerik üreticilerine yardımı hedefliyorsa sen monomyth'e karşı olduğundan değil TR topluluğunun gelişmesini istemediğinden karşı çıkıyorsun demektir diye düşünürüm. Kendisine yaptığınız şeylere bir şey demiyorum ama TR topluluğu için yapılan iyi bir şeye bu şekilde tepki veremezsiniz.

Trliste eski ekibinin Steemit TR Discordundan ayrılma konusu da aynı şekilde tarafsız olmakla alakalıdır. Yani @kusadasi'nin bizim discordumuz altında devam ederseniz destek oluruz deyip de sonrasında bizim kendi küratör ekibimiz var diyerek destek vermeyeceklerini belirtmesi ile alakası yok. ;)

Şahsi olarak ise @quraturk ve PGM için görüşüm ise % 99 olumsuz, % 1 ise umut.

PGM'nin kuruluş amacı yeni projelere destek olarak büyümesini sağlamak iken kurulmasındaki önemli etkenlerden biri olan @quraturk projesini 3-4 haftadır başlatamamış olması her şeyi açıkça gösteriyor zaten. Sadece PGM için geçerli değil bu hiçbir yerde hiçbir ekipte doğru düzgün bir çalışma ve plan-program yok.

Her neyse sonuç olarak kara listeye aldıklarım vıdı vıdısının arkasında yukarıdaki isimlerden herhangi birisi varsa açık açık söyle.



Tabi onlar yoksa geriye bir tek ben kalıyorum... :))

Varsa benimle alakalı en ufak bir sıkıntın, tasan buyur yüzüme karşı söyle güzel kardeşim.

Üstü kapalı cümlelerle havaya boş laf atmayı bırak. Tek başına bir birey olarak #tr etiketinde yaptıklarım ortada. Karşı çıktığın, anlamadığın bir konu varsa direk bana isim kullanarak yazabilirsin. Ama benimle ilgili olduğunu da düşünmüyorum. Sadece içinde bulunduğum projeye atılan laf beni de alakadar eder.

Sorun ekipteki insanlarla ve benimle de alakalı değilse boşa konuşmayı bırak. Amacını söyle. Açık ve dürüst ol !!!


Sen kendini ne zannediyorsun da bazı projelerin sorunlu olduğunu iddia edip o projelerin sonlandırılmasını istemek gibi bir gaflete giriyorsun?

Açık konuşacaksın.

Varsa herhangi bir proje ile ilgili hatalı olduğunu düşündüğün bir davranış, bunu gider o projeyle konuşup kendince düzeltilmesi gereken yerleri anlatırsın ama avukat gibi davranmayı bırakmalısın öncelikle. Hakimin karşısında konuşacak kelimelerin olmalı.

Hiç deniz kenarında kumla oynadın mı, oynamadıysan git kumda oyna, burada kumdan kaleler inşa etmeye çalışmayı bırak. Önce deniz kenarında kale inşa etmeyi dene sonra gör bakalım bir dalga nasıl da alıp götürüyor bütün emeklerini.



Kendi projelerinizden başka proje mi istemiyorsun burada açıkça söyle. Amaç TR topluluğunu geliştirmek ise bundan sonra yapılan diğer projelere "A kişisine ait", "B kişisine ait", "bize ait değil" gibi safsatalarla karşı çıkmamanızı temenni ediyorum.

Bundan sonra ben de daha detaylı incelemeye alıyorum. Eğer yanlış bir davranış görürsem gerekeni yapmaya başlayacağım.

ayrac1.png

Daha önce kuşadası ekibi bu tür şeylere izin vermiyordu, ama gelecekte savaşmak zorunda kalırsam savaşacağım.

Bu cümleden @kusadasi ekibinin desteklediği çıksa da böyle olduğunu düşünmek istemiyorum. Bu fikirlere bir şirket olarak katıldığını düşünmüyorum, şirketin balkonunda patronu eleştiren kül tablası çocuklarının fikirleri bunlar. Eğer ki şirket olarak bunun arkasında duruyorsanız gerekeni yapmaktan yine geri durmayacağım. Gerekirse bir şirket de Steemit için açar, ona göre yatırımlarımın bir kısmını buraya yaparak karşılığını veririm.

Toplasanız 4-5 tane yan hesabınızda toplam 400000 Steem Power var. Bu kadar para var diye midir bu afra tafralar? Bu konuda açıklama bekliyorum. Gerçi 3-4 gündür geri dönüş bekliyorum Discord'dan ama yok.

Eğer ki şirket olarak böyle bir şeyi desteklemiyorsanız da çocuğunuza söyleyin az kenarda oynasın.



Ben buraya başlarken, içeriye yatırımımı büyük tutmayayım ki herkesle beraber öğreneyim, öğrendiklerimi aktarayım, sistemi ince detaylarıyla çözelim ki birlikte daha güçlü olalım diye düşündüm. Zaten normal olarak yürüttüğüm birden fazla işim olduğu için ve yatırımımı borsada değerlendirmek daha karlı olduğu için buraya yatırımımı düşük miktarlarda tuttum. Herkesle birlikte ufaktan ufaktan sistem nasıl geliştirilir, içimizden biri gibi bunu anlatacaktım. Faydalı olmaya çalışacaktım, tek temennim birilerinin daha bir şeyler kazanabileceğini ve gelecekte daha büyük işlere imza atabilecek olmasıydı. Burada patron olmak, avukat olmak, her şeyin sorumlusu olarak görünmek gibi bir derdim yok.

Hayatım boyunca yanlış olanın karşısında durdum ve gerekeni yaptım. Kimse parası var diye olmayanı aşağılamaya çalışamaz. Eğer tecrübeli isen deneyimlerini aktararak insanları yönlendirirsin sadece. Aynı benim size yaptığım gibi. Ben bu içeriği hazırlamadan önce Discord adminlerinizden @supermarioo ile irtibata geçerek bana yetkili birinin ulaşmasını istedim ve 2 gün sonrasında dönülmeyince tekrar sordum ne zaman dönülecek diye. Üstünden 3 gün daha geçti, hala bırak yetkiliyi @supermarioo bile dönüş yapmadı o mesaja. Toplam 5 gündür dönüş olmadı. Ya admininiz size durumu iletmedi, ya siz işinizi düzgün yapmıyorsunuz ya da takmıyorsunuz buradaki insanları.

Buradaki en mantıklı cevap üçüncü seçenek, çok da umrumdaydı sanki. Ben istedim ki öncelikle bir dinleyeyim bakalım konu neymiş diye, varsa çözülebilecek bir şey önce onu halledelim diye. Neyse benim geri dönüş yapmadığım bir tane bile insan yok şu anda. Öyle günde 2-3 mesaj geldiğini zannediyorsanız da yanılıyorsunuz, her gün en az 60 kişiden mesaj alıyorum hala hiçbirine geri dönmemezlik yapmadım, kimisine geç dönebildim, kimisine yardımcı olamadım ama herkese döndüm.

Keşke @anadolu gibi olsam da etliye sütlüye karışmadan yardımlarıma devam etsem diye de düşündüm ama karakterimde böyle şeyler yok. (@anadolu'ya bu davranışından dolayı saygı duyuyorum). Haksızlığa, boş lafa, yanlışa gelemiyorum. Gerekirse sonuna kadar giderim ve doğru olanı öğretirim herkese.

Bireysel olarak @kusadasi ve ekibine karşı değilim, yaptıklarını da desteklediğimi belirtiyorum ama şahsi problemlerinizi benim de içinde bulunduğum bir projeye sıçratmaya kalkarsanız gereken cevabı veririm. @try-market bundan sonra konuşmalarını projelere karşı değil bireysel olarak gerçekleştir. Projelerle alakalı bir sorun olduğunu düşünüyorsan da bunu açıkça belirt. Düzeltilebilir bir sorunsa ona göre hareket edilecektir.

TR topluluğunun gelişmesi için yapılan işlere bu şekilde karşı çıkmaya çalışmaktan vazgeç. Sen kontrol edemiyorsan dümenini birilerinin kontrol etmesi gerek artık, savruldun gidiyorsun başına buyruk.

ayrac1.png

Herkese üstü kapalı değil açık açık tehdittir:


Eğer ki #tr etiketinde ( bir gruba, şirkete veya bölünmeye ait değil, ulusal olarak kabul edilmiş Türkçe içerik yazanların kullandığı #tr etiketinden bahsediyorum) orta seviyeden büyük hesaplardan biri herhangi birine haksız bir şekilde downvote atarsa, o downvote'u atan hesabın Steemit'te bir daha hiçbir içeriğinden hiçbir zaman kazanmamasını sağlayacağım.

Ayrıca taraf olduğu için attığı oyları da downvote ederek o hesapların da onun sayesinde kazanmasını engelleyeceğim ama hesabın başka bir içeriğine upvote atarak atılan downvote'u telafi edeceğim. Burada amacım #tr etiketinde kimsenin kaybetmesi değil aksine haksızlıkların önüne geçilerek kimsenin boş tarlada at koşturmamasını sağlamak.

Downvote atan hesap içerik üretmiyorsa ona da ikinci kısımda davrandığım şekilde davranacağım.



Savaş gibi çocukca kelimeler de kullanmıyorum, kullanılmasını tavsiye etmiyorum. Bu durumlarda sadece gerekeni yapacağım. İlk önce iki tarafı da dinleyeceğim ki yanlış bir anlaşılma olmasın.

Tekrar belirtiyorum: eğer downvote haksız bir şekilde kullanılırsa bu işlemleri gerçekleştireceğim. Yanlışı olana karşı yapılan bu davranışlara karışmayacağım. Burada şu soru geliyor akla:

Downvote Nedir, Neden Atılır?


Evet Steemit sisteminde downvote var ve kullanmak serbest. Downvote neden atılırı herkes tahmin edebilir ama neden atılmazdan bahsedeyim ben:

  • Birini sevmediğiniz için downvote atılmaz, size karşı açık bir şekilde yanlış davranışta bulunuyorsa atılır.
  • İçeriği sevmediğiniz için downvote atılmaz, içerikte bölünmeye sebep olacak, siyasi ve dini tartışmalara neden olacak cümleler kullanıp insanları kışkırtıyorsa atılabilir (atılır değil atılabilir).
  • Projeyi beğenmediğiniz için proje sahibine atılmaz, birilerinin hakkına açık bir şekilde giriyor ve insanlar bunun farkına varmıyorsa, siz de uyardığınızda düzeltmiyorsa atılır.
  • Listeler oluşturup, taraflaştırıp yüzünüzü morartan listede biriyse atılmaz.
  • Herhangi bir projeyi destekliyor ve senin projene destek vermiyorsa atılmaz.
  • Kendini buranın avukatı zannedip kafasına göre beğenmediği içeriğe veya kişiye atılmaz.

Daha başka sebepler de vardır-yoktur bilmem ama beni ilgilendiren kısımlar bunlar. Yanlış anlaşılmaların önüne geçelim şimdiden.

Burada önemli bir konuya daha dikkat çekmek istiyorum. Bayrak savaşlarından kimseye hayır gelmez. Ödül havuzunu doldurmaktan başka bir işe yaramaz. Amacımız TR topluluğunun daha fazla gelişmesi. Ben buradan kazanmıyorum ve ilk hedefim de buradan kazanmak değil. Zaten yeterince vaktimi ayıramıyorum buralara. Eğer ki böyle bir düşüncem olursa yatırımlarımdan bir kısmını buraya yaparım ve daha düzenli, daha sağlam bir şekilde ekip oluşturarak çok daha fazlasını yaparım. Yapacağım şekilde kaybeden ben olmam, TR topluluğu da olmaz ama yanlış yapan herkes kaybeder.

Downvote olayına tamamen karşıyım ama haksızlığa gelemem. Ona göre herkes ayağını denk alsın, havaya konuşmayı bırakıp olması gerektiği gibi çalışmaya devam etsin. Çalışmayacaksa da çalışıp emek verenlere laf atmayı bıraksın.

ayrac1.png

Bu, herkese açık tekliftir:


Daha önce de söylediğim gibi elimden geleni yapabileceğimi neredeyse her gördüğüm proje yetkilileriyle konuştum şimdiye kadar. Bazı projeler mantıksız geldi anlattım sahibine, bazı proje sahipleri yapılan emekleri hiçe sayıp kendi kazanması için #tr etiketini hiçe saydı o kişiyle irtibatı kestim. Çok değişik ve saçma fikirlerle gelene bile sakin bir şekilde dinleyerek cevap verdim.

Tekrar söylüyorum gelin birlikte ne yapabileceksek konuşalım ve ona göre daha düzenli bir şekilde elimden geleni yapmaya devam edeyim.

Şu anda yürütmekte olduğum çok fazla proje ve iş var. Geçen günlerde verdiğim arada da Malezya'daki bir şirket ile Kocaeli'de ortak bir projeye başlamak için imza attım. Bundan sonra daha fazla iş almayı düşünmüyorum ve sadece kişisel olarak yatırımlarımı arttırıp borsada ve yazılım sektöründe çalışmaya devam etmeyi düşünüyorum. Yaklaşık 1 ay önce borsadaki yatırımımın % 80'inden fazlasını çektiğimden bahsetmiştim.

Bu yatırımın bir kısmını tekrar içeri sokarak ileride Steemit için de bir şirket kurabilirim. Beni kısıtlayan tek şey şu anda zamanım. Bir ekibim var ve onlar benim Steemit'te böyle bir hesabım olduğunu bilmiyorlar. İşlerimin büyük kısmını onlara yaptırıyor olsam da denetleme kısmı beni oyalamaya yetiyor.

Bir yandan da aldığım yazılım işlerine arada vakit ayırarak ilgilenmeye çalışıyorum.

İşlerimi freelance olarak home office ortamında takip ediyorum ve bundan keyif alıyorum. Kafamı çok fazla işe böldüğümden zorlanıyorum sadece. Elimdeki projeleri ve işleri düzenli bir şekilde hayata geçirdikten sonra yavaş yavaş kendimi geri plana alacağım.

  • Gelin öncelikle insanlara daha fazla bu sistemi anlatmak daha fazla kişiye ulaşmak için ve olan kişilerin sistemi daha iyi kavrayabilmesi için birkaç konferans düzenleyelim. İstanbul'da, Aydın'da, Kocaeli'de, Ankara'da vs. istenilen şehirlerde toplanarak konferanslarda bu sistemi anlatalım.

  • Üniversitelerde konferanslar ayarlayarak Steemit tanıtımı yapalım.

  • Büyük blog sahipleri ve twitter hesaplarını buraya çekmek için ekstra projeler oluşturalım.

  • Ünlülerle, oyuncularla, sporcularla, müzisyenlerle irtibata geçerek burada hesapları olmasını sağlayalım.

  • Çevre koruma kuruluşları ile irtibata geçerek etkinlikler düzenleyerek iki anlamda da farkındalık sağlayalım.

  • Steemit eko sistemindeki yan platformlarda adminlerimizin olmasını sağlayarak o platformlarda içerik üreten insanlara yardımcı olalım.

  • Türkiye'deki bir borsaya Steem/TRY eklenmesini sağlayarak daha rahat içeriye para sokmayı ve dışarıya para çıkarmayı kolaylaştıralım.

  • Smartmarket ve MinnowBooster tarzı bir platform geliştirerek onlardan daha fazla kazanç sağlayarak daha fazla gelişmeye teşvik edelim.

Bunun gibi yapılabilecek çok fazla çalışma var. Gelin birlikte daha fazlasını yapalım.

ayrac1.png

Bu da açık bir düşüncedir:


Eğer ki aranızdan sadece bir kişi bile herhangi bir konuda yanlış yaptığımı düşünüyorsa ve haklıysa bunu belirtsin. En ufak bir yanlış anlamak gibi bir düşüncem yok, olmadı, olamaz da.

Burada beni bazı kişilere yalakalıkla ve beyinsizlikle suçlayanlara karşı bile en ufak ters bir tepki göstermedim. Onlar kendilerini biliyor zaten.

Yanlış yaptığımı düşünüyorsanız ve haklıysanız Steemit'i bir daha geri dönmemek üzere terk ederim.


ayrac1.png

En başta söylediğimi burada tekrar dile getiriyorum: Eğer atlaya atlaya okuyup da saçma sapan yorum yapmaya kalkacaksanız tekrar baştan tane tane hatta sesli bir şekilde okuyarak ne anlatmak istediğimi iyi anlayın.

Ayrıca lütfen konunun muhatapları haricinde kimse yorum yapmasın. Amacım kimsenin taraf olarak algılanmamasını sağlamak ve ne yazık ki hala birilerini listeye almakla ve downvote atmakla tehdit etmeye çalışan çocuklar var. Liste miste hikaye amaç başka göründüğü gibi ama kimsenin taraf olmasını istemiyorum hiçbir şeye.

Doğru bir iş yapıyorsanız bundan sonra korkunuz da olmasın ama eleştirmek için eleştiren, saçma sapan şeylerle yorum yapmaya çalışan veya herhangi bir şeyi ifşa etme gibi bir saçmalığa giren olursa ona da tepkim aynı şekilde sert olacaktır.

Amacım ne kusadasi'ni kötülemek, ne başka birini desteklemek. Şimdiye kadar olduğu gibi yine tarafsız bir şekilde aktif olmaya devam edeceğim. Beni taraf olarak göstermeye çalışmasın kimse. Herkese eşit yakınlıkta durarak doğruyu ve yanlışı söylemeye çalışıyorum sadece.

Şimdilik beni fazla ilgilendirmeyen ama yanlış olduğunu düşündüğüm başka şeyler daha var, yeri gelirse onlara da değineceğim.


Para kazanmayı kapatsam da bazı otomatik oylar gelecektir, onlar da o oyları geri alabilirlerse iyi olur.

Yanlışları açık bir şekilde söylemeye devam edeceğim. Bir daha kazanmamayı denemek cesareti olan varsa haksız yere birilerine downvote atmaya çalışabilir. Basit hesaplarla işim yok, tasam kendini buranın ağası zannedip boş laf edenlerle ilgili.

İsteyen benimle uğraşmayı deneyebilir ama ucu nereye giderse gitsin gerekeni yaparım bundan sonra. Minnow Booster'a whitelist olamamamın (çok önemli bir şey sanki :D ) arkasında TR topluluğundan büyük bir hesabın olduğunu söyledi adminleri. Peşine düşmedim fazla. Bu tarz iki yüzlülükler yapmaya da isteyen devam edebilir ama bundan sonra benimle uğraşmaya çalışanın da peşine düşerim.

Uzun uzun anlatıp başınızı ağrıttıysam kusuruma bakmayın. Umarım bu konu burada kapanır ve bir daha da hiç kimse bu tarz bir konuda içerik hazırlamama sebep olmaz. Herkes düzgün bir şekilde ne yapmaya çalışıyorsa yapmaya devam etsin. Ben de bloguma normal bir şekilde içerik üretmeye devam edeyim.

Kalın sağlıcakla.

ayrac1.png

Görseller Kaynak:

1, 2

ayrac1.png

altyazı.png

Sort:  

Ben daha önce bir yazımda bahsetmiştim bir delikanlı çıkar adaleti sağlar diye. Beklemediğim yerden çıktı.

Monomyt olayından itibaren bir film başladı ve herkes izliyor. Kuşadası ekibi içeride güzel bir power sahibi olduüu için, burada bulunan bir başkasının yapamayacağına inanmış durumda. Hem bir yandan tr nin ve steemitin gelişmesini istediğini belirtiyor, hemde diğer yandan her fırsatta kaos çıkarıp bu gelişmenin önünü kesiyor. Şuanda yaklaşık 3 aydır bittrex-binance üzerinde steem al satıyla ilgileniyorum ve yakın tarihte düğünüm var. Telaşeyi atlattıktan sonra treasureteam hesabına sp olarak aktarmayı ve yerli sndbox oluşturmayı planlıyordum. Benimle sohbet edenler bilir, son 6 aydır hayalimdir. Şuanda 2 yeni restorant açmak durumundayım ve vaktim çok dar. Bu yüzden buraya yatırımlarımı aktarmadığım gibi vakitte ayıramıyorum.

Kuşadası ile mesut arasında bulunan problem bütün tr ye lanse edilmemeli. Burası eski steemit değil. Ortada yeni katılan 100lerce insan var. Bu tarz konuşmalar hepimizi küçük düşürüyor. Buraya gerçek bir şirket veya gerçek bir yatırım gelmesini engelliyor. 50 bin steem powerı olan birsi 'bayraklarım bak' diye tehdit ederse burada emek veren sayısı gördüğünüz üzere azalır. 9 aylık steemit yazarları kaos yüzünden bıraktı. Bir çok kişi power downda, yeni gelen adamlarda platformdan önce down vote öğrendi.

Şu bir gerçektir. Ben bugün yazı yazmayı bırakır ve hesabımı otomatik olarak kuşadası ekibini down vote etmeye başlarsam önüne kimse geçemez. Biz şimdi bunu neden konuşalım? Derdimiz bir birimize çelme çakmak mı? Derdimiz elimizdeki paraları steemite sokup gövde gösterisi yapmak mı ? Hadi biz lanet olsun dedik, paramızı sokmadan bu platformu bıraktık gittik. Kuşadası bu kadar yatırımı down vote vermek için mi yaptı ? Mesut platformu bırakmasa ve sizin dilinizle savaşa girseydi sndbx ve dmaniadan oy alsaydı kaç gün veya kaç ay down vote verebilecektiniz ? İstediğiniz kadar versenizde bu bizi neden ilgilendiriyor? Neden bu konuyla uğraşıyoruz.

Yine sohbet edenler bilecektir, negatif bir hareket yapmaktansa hiç birşey yapmamayı tercih ederim. Ama konu son dönemde ısrarla buraya geliyor. Biraz aklı başında bir insanın bu tarz hareketlerle ilgilenmeyeceğini ve platforma gelmeyeceğini unutmayın, diyelim ki geldi en kısa sürede bırakacaktır. Biz çeteyiz diyorsanız eğer, buyrun. Yok yanlış anladıysak kendinize gelin böyle anlaşılıyorsunuz.

Araf sanada helal olsun, kimle konuştun, ne konuştun bilmiyor ve merak etmiyorum ama. Kafa sevdiğim kafa. Ne düşüyorsa üstüme hiç çekinmeden söyle bu saatten sonra. Bir damla vardı istese hesabı veririm dediğim, birde seni yazarım bu saatten sonra.

Anadoluyuda taşlayanlar oluyor onuda görüyorum dediğin gibi ama helal olsun çizgisini bozmuyor.

Neyse kaostan şikayet edip, aynı şeyi yapmayayım. Üretmeye geliştirmeye çalışana her zaman kapım açık, ne olduğu veya ne kadar başarısız oldugu önemli değil. İnsanız hatamızda olur onada eyvallah. Bayraktır bilmem nedir işim olmaz vaktim yok, ama bir damla birde sen bu saatten sonra, bende beyaz listeme sizi yazıyorum. Helal olsun.

Allah bir yastıkta kocatsın inşallah, mutlu ve mesut olman dileğiyle ;)

Teşekkür ederim hakkımdaki düşüncelerin için. Bu üslup ve tavır gelişmekten ziyade hepimizi geri götürüyor, bardağı taşıran son damla içinde bulunduğum projeye boş laflarla saldırılması idi.

Bunlar düzelecek ve bir daha kaos çıkmadan herkes eğlenmesine ve kazancına bakacaktır diye umut ediyorum ;)

Tekliflerdeki ilk üç madde hayata geçse TR etiketi uçar.

Evet ben de öyle düşünüyorum, önemli etkisi olacaktır.

yazınızı sıkılmadan okudum ilk okurken yazının nereye gideceğini tahmin ettim.bu tür topluluklarda kısır çekişmeler liderlikler her zaman olmuştur.Ben steemite başlayalı 2 ay olmuş ilk haftasında öğrendiğim balina ve yunus kelimeleriydi.Artık gerisini siz düşünün.Ben yazınızdaki kişisel çekişmeler taraf yada tarafsızlıkla ilgilenmiyorum çünkü paranın ve ticaretin olduğu yatırım dünyasında öncelik kişisel kazançtır.Bunu en iyi siz bilirsiniz bir yatırımcı olarak.Bu yazının beni ilgilendiren en beğendiğim yeri tr etiketinin gelişmesi için yaptığınız öneriler.Ben bu önerileri 2 aydır hiç bir yazıda görmedim.Bu önerilerinizi önemsiyorum başkaları da umarım önemserler.En azından bana göre bir dünya bu platforma yatırım yapıp şirket kuran emek veren arkadaşlar.Tr etiketi bana göre şu anda çok küçük bir grup gerçek potansiyelinin çok çok altında.Eğer 100 bin kişilik bir grup olsaydı bu gibi çekişmeler olurmuydu.Tabi ki hayır.Tr etiketinin gelişmesi için bence herkese ihtiyaç var.Parası olan olmayan,iyi bir yazar olan olmayan herkese ihtiyaç olacak.Stemitin de bu şekilde kalacağına inanmıyorum dahada gelişecektir.Üye olmayanlarında beğeni yada okuma izleme butonları getirecek ve gelişimini hızlandıracaktır. Bu platforla ilgili büyük planları olan kişilerin büyük pencereden bakıp ona göre davranması kendilerine fayda sağlar.Benim gibi hasbel kader bu platforma katılmış tam çıkacak iken dlıve yi keşfetmiş ordan 3-5 dolar gelince bundan mutlu olup devam eden kuşadası anadolu siz ve benzeri oluşumları destekleyen onlardan bir şeyler öğrenen ve öğrenmeye çalışan bir memur eskisinin düşünceleri naçizane

Düşünceleriniz için çok teşekkür ederim, bu teklifleri hep beraber değerlendirmeye almaya başlayacağız umarım. Özelden de fikir verenler var, çalışma yürütenler de var.

Amacım liderlik veya taraf olmak değil, bunu hep söyledim. Varsa isteyen eğer inanırsam iyi bir şekilde kullanacağına hesabımı vereyim kullansın, hiç önemli değil.

Amacım para kazanmak, paranın peşinde olmak da değil, burası benim için eğlendiğim arkadaşlar edindiğim bir ortam oldu şimdiye kadar.

Benim kafama takılan konu üslubun yanlış olmasıydı, gelişmeye karşı yapılan yanlış davranışlardı. İçinde bulunduğum projeye saldırı gelene kadar da sesimi çıkarmak istemedim. Çünkü herkesin iyi bir şeyler yapmaya çalıştığının farkındayım.

Umarım bundan sonra daha iyi olacaktır her şey ;)

bahsi olan yazıyı okudum en azından ben bir yazıya denk geldim.Acaba kime yazılmış olabilir diye düşündüm tr etiketinde ki herkesin tahmin edeceği isimler geldi aklıma ama yazıyı çok kaale aldığım söylenemez.Sebebi ise bu tür yazıların kişisel olduğu ve bu tür platformlarda yazılmasının gereksiz olduğundandır.Eğer kendinize rakip yaratmak istiyorsanız böyle yazılar yazarsınız ve emin olun çok kolay kendinize rakip bulursunuz.Bununla ilgili bir siyasi sözde vardır.Düşman yaratıp bundan beslenmek diye.Sizin yazınızın yüzdeseksenine katılmakla beraber aynı uslupta cevap verdiğiniz kısımlara katılmıyorum.Çünkü cevap yazdığınız kişinin yaptığı hataya düşmüssünüz.Üstelik bu platformdan bir kazanç ve beklentiniz olmadan tüm iyi niyetinizle yardımcı olur iken.Kuşadası ekibinin bu platformdaki bir çok kişi de emeği vardır.En azından kişilerin bu platformda kalması için çaba sarfediyorlar.Sonuçta kuşadası ekibi ticari bir projedir.Belli bir amaçları vardır.Ben bunada saygı duyuyorum.Keşke 100 tane kuşadası olsa.Yaptığınız önerilerin kuşadası ekibincede dikkate alınacağını düşünüyorum.Çünkü tr etiketinin gelişmesi için çok mantıklı ve geçerli öneriler.Tabi ki sizin bu önerileriniz kuşadası ekibincede düşünülmüş olabilir bunu bilmiyoruz.Sonuçta bu önerilerin bazıları maddiyata dayanıyor.Witnes olayı ise üzücü sizle sanırım anadoluda reddedilmişti.Önerilerinizi takip edeceğim bakalım kaçını tr etiketi kullanan kişiler gruplar hayata geçirebilecek.Benim gibi insanların amacı bir şeyler kazanmak ama aç gözlülükle değil hep beraber kazanabilmek.Çünkü ben buraya yatırım yapamam.burda ki bir çok insanda benim seviyemde.Bu yüzden bura da yatırım yapanlara saygı duyuyorum.Bunun çoğalmasıda benim gibi insanların menfaatine olduğunu düşünüyorum.

Beni takip ediyorsanız hiçbir zaman böyle bir üslup kullanmadım, kusadasi ve ekibi ile de bir sıkıntım yok. Söylediklerinize de katılıyorum, çok güzel işler çıkartmaya başladılar ortaya.

Benim sıkıntım try-market'in takındığı üslup, hakedene de hak ettiği şekilde cevap vermek gerekiyor maalesef.

Normal biri gibi de ulaşmaya çalıştım ama cevap alamadım.

Bunların hepsine içerikte yer verdim, tekrarlıyor olmak üzücü.

sizi takip ediyorum böyle bir üslubunuza da rastlamadığım için belki bu yazıda ki bazı ifadeleri size yakıştıramadığımdandır.

Baştan sona kesintisiz okudum ve anladım. Ne düşündüğümü kendime saklıyorum. Yalnız tekliflere imkanlar dahilinde açık olduğumu belirtmek isterim.

Sevgilerimle beraber.

Teşekkürler, TR için emek verecek insanlarla birlikte güzel şeyler olacaktır ;)

Her zaman efendim.

İletişim ve İktisat fakültelerinde, Sosyal Medya'nın Evrimi ve Steemit gibi, Blockchain ile Sosyal Ekonomi Oluşturmak gibi başlıklarla hem akademik hem de kullanıcı odaklı sunumlar yapılabilir. Ben bunu üniversitemdeki hocalarımla konuşayım ancak sunumu kim yapacak? Bu önemli.

Sunumu kim yapacak güzel soru, öncelikle üniversite araştırma görevlileriyle irtibata geçilerek onların katılımı sağlanabilir. Sonrasında onların da katılımıyla aramızdaki gönüllü olabilecek kişilerle bu işlemler gerçekleştirilir.

Zamanla daha iyi fikirler çıkacaktır bu konuda ;)

Öncelikle böyle bir yazı kaleme aldığın için teşekkür ederim. @arafs

  • Steemit'te bende yeniyim buraya @cryptocurrencytr 'nin bilgilendirmesiyle geldim. Bu onun ekibi olduğumu, onun adamı olduğumu göstermez. Burası sosyal platform, isteyenin istediği yere davet edebileceğine, benim de istediğime dahil olabileceğimi düşünüyorum. Bu bağlamda ister Kuşadası'nın ekibine girer projelerine katılırım ister Quraturk'ün ister Steemit Türkiye'nin. Özgür bireylerin tercihlerine böyle paylaşımlarla müdahale edilmesinin çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Blockchain Özgürlüktür. :)

  • try-market'in paylaştığı içerik konusunda yazdıklarına tamamen katılıyorum. Benim gibi orada tamamen yardım amaçlı bulunan insanları demoralize eden sistemdeki yardımlaşmanın bile kötü sonuçlara yönlendirebileceğini gösteren talihsiz bir paylaşımdı. Bunun kuşadası tarafından desteklenip desteklenmediği tamamen soru işareti umarım dediğin gibi desteklemiyordur. Ha şöyle bir durumda var ben ekipteyken hiçbir zaman kopyala yapıştır yorum paylaşmadım, birkaç defa discorda davet ettim iyi niyetle yapsam da bunu kötü bir yönü olabileceğini sonradan farkettim. Kopyala yapıştır yorumlara ben de karşıyım her ne kadar beraber birşeyler yaptığımız arkadaşlarım da yapsa. Bunun yeni gelenleri motive ettiğini düşünmüyorum.

  • Steemit'in reklamını yapma konusuna ise büyük ölçekte katılmıyorum. Kripto yatırımcıları gelebilir, onlar birilerini getirebilir vesaire ama büyük çaplı etkinlikler düzenlemek Steemit'in işi gibi geliyor bana

  • Türkiye'deki bir borsaya Steem/TRY eklenmesini sağlayarak daha rahat içeriye para sokmayı ve dışarıya para çıkarmayı kolaylaştıralım.< Bu bahsettiğine kesinlikle katılıyorum insanlar gelirlerini çok daha kolay realize edeceği için çekiciliğini arttıracaktır.

  • Steemit'e ilk üye olduğumda bir iki hafta sonra birşeyler başaramayacağımı düşünmeye başlamıştım. Sonra @mesafe, @baycan ve @bircan 'ın destekleriyle motive oldum. Sonra @kusadasi 'nin projeleri, @damla ve Steemit Türkiye'nin destekleri benim motivasyonumu yükseltti. Senin, @anadolu 'nun ve konuya dahil olmayan birçok isminde büyük katkısı oldu zamanla.

Son olarak benimle ilgili yazdığın herşey doğrudur. Ben burada hiçbir topluluk için yokum. Kendim için çocuklar için varım ve öyle olmaya devam edeceğim. Kendimi tanıtan içeriklerimde belirttiğim gibi gelen gelirle onlara birşeyler yapmaya çalışacağım. Ha bu geliri sağlamak için topluluklara girebilir görevler alabilirim. Bunun için de seviyeli olduktan doğru işler yaptıktan sonra her topluluğa karşı eşitim. Ayrışmayı doğru bulmuyorum.

Geçenlerde xmaxpro'nun videosunun altında yorumunu görmüştüm, soracaktım unuttum demek ki :))

Şahsi problemler ekiplere ve projelere yansıtılmamalı, umarım bundan sonra düzelecektir bu üslup ;)

Emeklerin ve yardımların için çok teşekkürler ;)

hocam büyük kısmını okudum fakat gerçekten çok uzun olmuş konu kafamda dağıldı açıkçası yalnız ben bir süredir sadece dlive ile ilgilendiğimden uzak kalmışım herşeye yukarıda bahsettiğin isimlerin hepsini tanır ve çok değer veririm özellikle @baycan benim steemit i ilk gün bırakmama mani olan isim diyebilirim yalnız anlattıklarından çok rahatsız oldum benim şu ana kadar algıladığım şey türklerin büyük bir aile olduğu şeklindeydi fakat sanırım arada sorunlar var ama bizim ihtiyacımız büyük bir aile olmak sorunlara ihtiyacımız yok bir şekilde bu sorunların ççözülmesini umuyorum çünkü @kusadasi bizim gelişimimiz için çok önemli projeler yapıyor ve hem bilgi anlamında hemde motivasyon anlamınd çok etkili oluyor buna karşın @quraturk ile ilgili tam bilgim yok ama kadroyu görünce @trliste ekibi gibi algıladım ben onlar da çok faydalılar iki faydalı ekip birbirine karşı olmaz ben bunu algılayamam açıkçası ayrıca son kısıma doğru herkese bir çağrı yapmışsın ya türkiyenin en önemli enstrümanist isimleri müzisyenleri vs hepsi ile konuştm hatta bazıları ile beraber para çekimi yaptık (para çekme kısmına inanmıyor genelde herkes göstermek ,için yaptım) ve çok sayıda müzisyen burauya geliyor başvurular yapıldı onay bekleniyor geneli dlive için geliyor da olsa sonuçta steemit e geliyorlar o kısmı ben sen söylemeden yapmışım sanki :D Yani en son şunu diyeyim ben bir türk kullanıcı olarak iki tarafı da kendimizdengörüyorum try market hesabıyla ilgili sorun sanırım ama bence yanlış anlaşılmalar vardır diye umut ediyorum şunu unutmasak güzel olur biz büyük bir aileyiz böyle yürümek zorundayız ailelerde sorunlar olsa da bir şekilde beraber yürürler çünkü

Amacım aile olmak ve sorunları kendi aramızda çözmek, @try-market hesabının 4 ve 6 gün önceki içeriklerine bakarsanız demek istediğimi anlarsınız. Arada bir sorun yok sorun olabilecek bir üslup var.

Kimseyi birbirine taraf tutmuyorum, en başta dediğim gibi atlaya atlaya değil tane tane hepsini okumanız gerekiyor anlattığımı anlayabilmek için.

Emekleriniz için teşekkürler, daha planlı ve programlı bir şekilde daha iyisi yapılmaya başlanacaktır umarım.

atlamadan okudum ama çok uzun olmuş gerçekten arada kopuk kopuk anladığım noktalar olabilir davet ettiğim kişilere gelince aslında ben sizin veya başka birinin böyle bir projesi olduğunu hiç düşünmedim sadece bu insanlar benim dostlarım ve ufak ufak da olsa ben dlive dan kzanmaya başladım diyebilirim istedim ki başka arkadaşlarım da kazansın ama işte tesadüf sizde bu yazıda böyle birşey yazmışsınız üstüne geldi diye yazdım :D

Hocam gerçekten yazınız uzun olmuş. Bahsettiğiniz yazıyı gördüğümde aslında ben de bir anlama veremedim. Bu yazının bireysel bir karar olduğunu düşünerek o konuyu öylece orada bıraktım. Aslında birçok kişi buraya gelince bazı amaçlarından şaşabiliyor. Bu tarz gergin bir atmosferin olmasını kimse istemez herhalde. Şu andaki korkum ortamın vahşi batıya dönmesi. Umarım sorunlar ciddileşmeden çözülür, sonuçta burası tarafsız ve serbest bir mecra, boş yere taraf yaratmaya hiç gerek yok. Yeniden elinize sağlık hocam.

Amacım sorunu çözmek, büyütmek değil. Teşekkürler.

Congratulations @arafs! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58196.53
ETH 3121.03
USDT 1.00
SBD 2.42