B Planı Olarak Steemit

in #tr6 years ago

Merhaba arkadaşlar bu gün size anlatacaklarım steemit hakkında. Biliyorsunuz artık kolumuzdaki saate kadar giren internet sayesinde insanoğlu hiç olmadığı kadar birbirine bağlı ve iletişim halinde. Hatırlıyorum 90 ların sonunda internet bu kadar yaygın değilken ingilizce pratik yapmak için mektup arkadaşı olurdu benimde vardı böyle bi tane. Sonra cep telefonları derken sms geldi sadece 4 kontöre yurt dışına anlık mesaj yollayabiliyordun inanılmadı bu (evet 4 kontör yurt içi 2 dışı 4 kontördü). Şimdi geldiğimiz noktaya bakıyorum da dünyanın herhangi bi yerinde olan birisi ile görüntülü konuşmak mümkün. Gelişen teknoloji ile insanlar kendi bloglarını oluşturup kendi fikirlerini söyleyebiliyor. İşin en güzel yanı bu bloglarımız videolarımız sayesinde bunu kazanca dönüştürebiliyoruz. Peki bu kazanc bi gün hayatımızı sürdürmek için bize bi ikinci şans yada B planı verebilir desem.

image source

Bu fikri oluşturmak izlediğim bi video sayesinde oldu. Gezi videoları çeken bi youtube kanalında Venezuela'dan bahsediyordu. Videoda Şehrin merkezinde lüks bi otede kalıyor 6 usd .Sonra ülkenin durumundan bahsetmeye başladı asgari ücret 2 usd hayat çok pahalı enflasyon çok yüksek. En temel gıda maddeleri bile yok. 100 usd bozdurmuş karşılığında bi çanta Venezulea bolivyarı vermişler. Bahsettiğim videoyu buradan izleyebilirsiniz.

image source

Sonra steemitte araştırma yapmaya başladım Veneuzela hakkında. Çünkü orada yaşayan insanlar yazacaktı herhangi bi tv kanalının manipülasyonuna maruz kalmayacaktım. #venezuela tagına girdim ve başladım google çevirinin yardımı ile okumaya. Steemit kullanan kişi sayısı baya fazla bide ülkenin durumunu göz önüne alınca düşünsenize 1 sbd = 1500-2000 tl olduğunu. Orada yaşayanlar için steemit tam zamanlı bi işten çok daha iyi bu şartlarda. Yazılan yazıları incelerken bi kullanıcıya rastladım üye ismi @rapo . Anladığım kadarı ile ülkesindeki insanlara steemit hakkında bilgiler veriyor onlara kullanmayı öğretiyor. @rapo nun yazdığı bu post beni çok etkiledi.


image source

Bu arkadaşın 2 tane kızı var ve anladığım kadarı ile bi havuzun üzerini kapatmış orada yaşıyor. Steemitte iki post yazmış ve 4 dolar kazanmış böylece evine bi kaç ay yetecek kadar yiyecek alabilmiş. Muhtaç insanları daha çok anladığımız ramazan ayında bu postu yazarken neler yaşadıklarını daha iyi anlıyorum bu insanların. Ama yaptıkları alışveriş sonunda kızların yüzündeki mutluluk görülmeye değer.


image source

İnşallah o günler gelmez ama böyle kara günlerde steemit hesabımızın olması bize bi ikinci şans sunabilir. Sizlere tavsiyem postlardan kazandıklarınızı hemen çekmeyin yatırım yapın hesabınızı güçlendirin günün birinde çok işinize yarayabilir.

Son olarak insanlara balık vermeyip balık tutmayı öğreten @rapo adlı kullanıcıyı teşekkür ederim. Thanks @rapo

Sort:  

Steemit'in bu şekilde işe yarayacağını düşünmemiştim açıkçası, bazen bariz şeyleri görmekten kaçtığımız için göremiyoruz. Paylaşım için teşekkürler.

Emre durmus youtubedan izlerim. Galiba zengin oldum videosu ))

Bütün yazdıklarınız mükemmel, tam da bu sebeple oluşturulmuş bir platform aslında aç gözlü diye nitelendirebileceğimiz insanlar bile bir gün mutlaka tek başına varlıklı ve kazanan olmanın diğeri ağlıyorken hiç bir zevki olmadığını anlayacaklar, steemit bunun ilk ayak seslerini veriyor, ellerinize sağlık.

Ben de arada Afrika'dan pek çok kullanıcıya denk geliyorum böyle, özellikle de Nijerya taraflarından. Aslında sadece doların değerli olduğu ülkelerde değil, Amerika'da da sadece Steemit'ten hayatını kazananlar var. İşini bırakıp full time Stemian olacağım diyenler olmuş, yapmışlar da ama tabii sanırım işin içinde hem biraz yatırım var hem de iş gibi oturup her gün 6-7 saat harcıyorlar. Ben şuraya bir saat ayırabildim mi şanslı sayıyorum kendimi. Full zaman ayırabilsem eminim 3 aya ben de epey bir yere gelirim. Sadece ben değil, herkes için geçerli. Bizim için şu an yanda ufak ufak ilerleyen bir uğraşı gibi. Ciddiye alabilsek, ciddi katkıları da olur mutlaka. Şu fotoğraflara bakıyorum mesela, benzer durumda olan ne çok aile var Türkiye'de de. Şu haliyle bile birilerinin işine yarayabiliyorken, bir de sistemdeki açıkları kapatıp gerçekten adil bir platform yaratsalar dediklerinin hepsi mümkün olabilir.

Denk geldikçe ben yardım etmeye çalışıyorum ben. Benimde hayalimde o var tam zamanlı steemit yazarı olmak.

Zaman ve emekle neden olmasın. Ben de takibe aldım arkadaşı, denk geldikçe en azından oylamayla destek olabilirim diye.

@rapo'nun yaptıkları çok güzelmiş.
Bizimle paylaştığın için sana da çok teşekkür ederiz..

Merhaba ben @osmania, @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market hesapları tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Ben şu postu paylaşım, başka söz söylemek yerine düşmez.

Teşekkür ederim sağolasın

Farklı bir bakış açısı kazandırdınız, teşekkürler.

kızların yüzündeki mutluluk gerçekten görülmeye değermiş🤗

Thanks @rapo 🙏😊

Evet küçük olan çok tatlı gülüyor.

Yazını okuyunca buranın bazı insanlara ilaç olacağını daha iyi anladım. Buranın kıymetini bilip ona göre davranmalı herkes birbirine destek olmalı.
@rapo gibi insanlara heryerde ihtiyaç var. Ne mutlu ona ki kaç kişinin yüzünü güldürmüş, burada hepimize bir örnektir bu yazı. 😃

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63960.62
ETH 3142.95
USDT 1.00
SBD 3.95