Bir kovboy hikâyesi #13

in #tr6 years ago (edited)

Kaynak

Pazar sabahında merakla beklediğim kovboy filmim, 1966 yapımı 7.6 IMDb puanlı El-Dorado idi:) Geçen hafta da John Wayne'i izlemiştik ama bu daha eski bir yapım olduğundan, daha genç ve daha fitti:)

Bu kez John Wayne, ekranda Cole Thornton isminde bir kiralık silâhşör olarak arz-ı endâm ediyordu. Thornton, silahı hızlı çekmesiyle meşhur olmuştu. Zengin bir adam, suyunu çalmaya çalıştığı çiftlik sahibini öldürmesi için tutmuştu O'nu.

Kaynak

Bunlardan habersizce eski dostu Şerif'i görmeye gittiğinde bu meselenin iç yüzünü öğrenince; öldürmek için para aldığı adamın aslında masum biri olduğunu ve bu işi yapamayacağını söyleyerek aldığı parayı iade etti. Kiralık kâtil de olsa prensipleri var demek ki ne hoş:)


Bir insanın ölümüne sebep olmak, onun canlı gözlerinin gördüğü son kişi olmak nasıl bir his? Geceleri kâbuslarında o gözleri görüyorlar mı acaba? Ben birkaç kez rüyamda görmüştüm birilerini öldürdüğümü ve o kötü hissi bir müddet atamamıştım üzerimden. Hâlâ dün gibi hatırlarım aklıma geldikçe🙈


Kovboy filmlerinde öğrendiğim kadarıyla, iyi silâhşör en az iki kişi oluyor ve bunlar genelde düşman olup sonunda biri ölüyor.
Bir de en az iki güzel kadın var tabii. Onların kıyafetlerine bayılıyorum, keşke şimdi de öyle giyinse herkes🙆‍♀️

Burada da iki kadın var ve biri John Wayne'i vurup, kısa süreli sağ tarafının felç olmasına neden oluyor; diğeri ise onu iyileştirmeye çalışıyor.

Kaynak

İşte filmin başında, öldürmeyi reddettiği adamın oğlu tarafından vurulmak istenince, Wayne onu affetmedi ve öldürdü. Kızkardeşi ise intikam almak için dönüş yolunda onu yaraladı; bu kurşun onu filmin sonuna kadar rahatsız edecek ve felç olmasına neden olacaktı...

Kaynak

Bir gün ilginç şapkalı biri kumar oynayıp içki içen adamların masasına geldi. Kendisini tanıyıp tanımadığını sordu. Onu ilk defa gören kişi tanımadığını söyleyerek oyuna devam etti. Bu kez şapkasını çıkardı ve "bunu tanıdın mı" dedi. Oyuna dönen adam şaşkın şaşkın baktı ve şöyle dedi;

bu garip şapkayı ilk defa görüyorum, benimle dalga mı geçiyorsun?

Kaynak

Genç, kendisini tanıttı; Mississipi'den buraya geldiğini ve bu şapkayı takan arkadaşının kumar oynayan dört kişi tarafından öldürüldüğünü söyledi. Diğer üç kişi de bu şapkayı tanımamıştı, sen dördüncüsün dedi.

O an işler ciddileşti tabi, yan masada oturan Wayne de ilgiyle takip ediyordu olacakları. Arkadaşının intikamını almak için gelen gencin silahsız olmasından dolayı, onu pek kaale almadıysa da silahını çekmekten geri durmadı. Ama genç adam kıvrak bir hareketle ensesinden çıkardığı bıçağı, adamın göğsüne fırlattı ve oracıkta öldürdü. Herkes şaşkın şekilde olayı izlerken, bir başkası çıktı ve

şimdi sen arkadaşını öldürenden intikamını aldın, o da benim arkadaşımdı

deyip vuracaktı ki; Wayne ondan hızlı davranıp eline ateş etti.

Kaynak

Bu sayede genç adamın hayatını kurtardı. Birlikte oradan ayrılmak üzereydi ki, çetesinden birini kaybeden yüzü yaralı adam onlara iş teklifi yaptı. Ama onun kiralık adamı olmayı reddettiler.

Kaynak

Dakikalar sonra o yaralı yüz'ün, filmin en başındaki kötü adam için çalıştığını öğrenecektik..


Filmin bence en güzel sahnesiydi bu. Yok yok en güzel ikinci sahnesiydi. Filmden sonra bile gülmeye devam ettiğim o banyo sahnesini nasıl unutabilirim:) Onu biraz sonra anlatayım bari, yanlış anlaşılmalara mahal vermeyelim değil mi:))


Mississipi adını verdiği gençle birlikte eski dostu Şerif'in evine gelirler ama o kadar sarhoş olmuş ki yatağa sızıp kalmış. Bir kova soğuk suyu üzerine boca ettiler ayıltmak için ama yine de birkaç dakika sonra tekrar sızdı.

Ben o sırada tabi bir kova su döküldü, bu yatak nasıl kuruyacak diye düşünüyorum:))

Kaynak

En sonunda da Mississipi bir karışım hazırladı. Tüm baharatların ve özellikle kırmızı acı biberin katıldığı iğrenç görünümlü bu şey bana

Geleceğe Dönüş filminde, Marty'nin doktoru ayıltabilmek için hazırlayıp, burnunu tıkayarak ağzına huniyle boca ettiği şeyi hatırlattı:) Etkisi aynı oldu ve Şerif neye uğradığını şaşırdı:)


Aklıma küçükken annemin, iğrenç şurupları zorla içirmesi geldi:/ Burnumu sıkardı, nefes almak için ağzımı açtığımda ise nefret ettiğim krem renkli şurubun tadını almak ölüm gibi gelirdi bana:( Sırf bu yüzden uzun süre nefesimi tutmaya çalışırdım. Bazen hâlâ kokusunu alıyorum, niye çilekli yapmazlardı ki şunları:/


Neyse benim ağzımın tadı bozuldu Ali Rıza Bey... Biraz Şerif'in komik hâllerinden bahsedeyim de keyfim yerine gelsin:)

Şerif midesini tuta tuta odayı dört dönerken bir yandan da;

soysuzlar ne içirdiniz bana, iç organlarım parça parça oluyor

diye haykırıyordu:)) Bu karışımın bir etkisi de tekrar içki içiremeyecek oluşuydu, mide kabul etmiyordu denedi ama mahvoldu yazık oldu adama:)

Kaynak

Bu kez karşıdaki bara gitti, ayılmaya başlamıştı halbuki. Pejmürde hâline, yırtık pırtık giysisine, leş gibi kokmasına; tüm bunların yanında göğsündeki şerif rozetine bakıp alay edip güldüler. Gururu incinmiş bir şekilde eve döndüğünde bana güldüler deyişi yüreğimi acıttı:( John Wayne de

sana hep gülüyorlardı ama duyacak kadar ayık değildin sadece

deyince, ne büyük bir hata yaptığını anladı ve artık o defteri kapattı..


Geçen haftaki filmde bahsetmiştim, bu kez sarhoş olan Wayne'di ve o zaman küçük bir kız ona şöyle demişti;

beynimi çalması için ağzımın içine hırsız koyamam.


İnsana verilen en önemli nimetlerden biri akıldır. Sarhoş olunca aklını kaybedip, garip hareketler yapan, insanların alay ettiği bir hâle geldiğini fark edemeyen adam; aslında ne kadar iyi bir insan ve usta bir silâhşör... Bunu filmde altını çize çize işlediler:)

Kaynak

Sonra herkes ona banyo yapması için temiz giysi ve sabun getirdi. Nezarethânenin önüne koydukları fıçı içinde yıkanırken birçok kişi onu izledi:)) Şerif'in "yolun ortasında yıkansam daha az kişi görürdü" diye söylenirken ki surat ifadesi o kadar komikti ki telefonumu düşürdüm yere:D

Kaynak

İşte yazının başlarında bahsettiğim filmin en iyi sahnesi buydu:) Tertemiz giyinince güzel bir adama benzedi:)


Bundan sonrası klasik western filmlerindeki gibiydi. Kiliseye saklanan yaralı yüz ve çetesini yakalayabilmek için organize oldular. Bu sırada John Wayne'nin sağ kolu felç oldu ve tekrar düzelmedi, bu nedenle silah kullanamaz hâle geldi. Yaralı yüz'le karşılaştığında ona acıyarak bakması üzücüydü ama yine de sol eliyle bile olsa, kötü adamdan daha hızlı ateşleyerek onu yaraladı. Son sözleri şöyleydi;

eli sakat bir adama yenildim, bundan daha aşağılayıcı bir durum olamazdı...

Kaynak

Böylelikle bir çiftlik sahibi daha kötü adamlardan kurtulmuş oldu. John Wayne de ameliyat edildi iyileşmiştir umarım:)


Diğer filmlerde görüşmek üzere, okuyan arkadaşlara çok teşekkür ederim..🙋‍♀️

# Bir kovboy hikâyesi 12

Sort:  

Hep spoiler hep spoiler arkadaş anlamadım ki ben bu işten bir şey :D

Demek yaralı yüz baştaki kötü adama çalışıyormuş, hmmm...

eh kovboy filmi sonuçta bu, kimsenin de izleyeceği yok nasılsa:))
rahat rahat yazıyorum ben de:) 50+ aile babaları keşfetmedi daha buraları🙆‍♀️

Şahsen nedense şu kovboy filmlerinden zevkle izleyemedim nedense. Ama emeğinize sağlık gayet açıklayıcı bir şekilde filmi anlamışsınız :-) spoiler yemek için birebir. Başlığa spoiler içerir eklemek lazım :-)

daha önceki serilerimde başta yazıyordum spoiler içerir diye ama 13.hikâye olduğu için artık gerek duymuyorum bilen biliyor rahatlığıyla🙆‍♀️

teşekkür ederim:)

This post has received a 0.06 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

Kovboy hikayelerini anlatmanı seviyorum. Genelde iyi adam kötü adm rollerinin olduğu kovboy filmleri bana eski günlerimi hatırlatıyor. 😃
Küçükken benim annem de evde koştururdu beni ilaç içirmek için. İğrenç tadında şuruplardan nefret ederdim. 😃
Emeğine sağlık güzel arkadaşım benim 😍

teşekkür ederim güzel arkadaşım😊
ben de keyif alıyorum, zor oluyor ama yazmayı seviyorum:) beğendiğin için sevindim yine:)

This post has received a 10.49% upvote from thanks to: @sudefteri.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

👎🙍‍♀️

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

İyi, kötü, çirkin filmini de unutmamak lazım :)

Şahsen okurken yoruldum :) yazarken yaşadığınız durumu düşünemiyorum emeğinize sağlık...

teşekkür ederim:)

Şahsen okurken yoruldum :) yazarken yaşadığınız durumu düşünemiyorum emeğinize sağlık...

haha filmi izlememiş olsaydım bu kadar spoilere bozulurdum :D
neyseki biliyorum. ve bu güzel bir inceleme yazısı. tebrik ederim arkadaşım.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62559.43
ETH 3092.10
USDT 1.00
SBD 3.86