Steem fiyatı ve medyan değeri düşüşlerinde bot kullanımı

in #tr6 years ago (edited)

Steemit platformunda yaklaşık 1 aydan biraz daha uzun bir süredir yazmaktayım. Bir taraftan yazma konusunda disiplin sağlamaya çalışıyorum, diğer taraftan da steemit işleyişini anlamaya çalışıyorum. Şu ana dek, her ne kadar bazı temel hesaplamaları öğrenmiş olsam da, bilmediğim derya deniz kadar şey var :)

steemit.png
Source

Bunlardan en önemlisi, içeriklerden elde ettiğin gelirin hesaplanması, STU değeri, medyan değeri ve bunların arasındaki ilişki. Malum, bir içeriğin geliri, o içeriğin oluşturulmasından tam 7 gün sonra cüzdanınıza geliyor. Bir taraftan bunları anlamaya çalışırken, genelde 7. günün sonunda hep farklı rakamlar geliyordu. Aradaki farkı anlamak için, hergün bu sayıları kaydediyordum. Evet, sayılar devamlı değişiyormuş. Yukarı doğru bir artış olduğunda amenna, kazancımız artıyor :)

Ama, aşağı yönlü bir hareket olduğunda, fiyat ve medya değeri düştüğünde, STU miktarında da düşüş oluyor. Eğer bot kullanıyorsanız, bir süre sonra zarar etme ihtimaliniz var.(nitekim, olayı farkedene kadar birkaç içerikte ufak bir zararım oldu). Peki, yok mu bunun bir çözümü.

Kendimce şöyle bir ÇÖZÜM buldum. www.steemnow.com adresinde 7 günlük hem medyan değeri hem de fiyat grafiği beraber veriliyor. Botları, genelde birkaç gün sonra kullanıyorum. Düşüşün ortsında olduğu bir dönemde bot kullanıyorum. Böylece, daha da düşerse en azından birkaç günlük zarar daha az olur.

steemnow.png

Şöyle bir örnekle açıklayalım: Grafikte görüldüğü üzere, son 6 günde fiyatlarda düşüş olmuş ve medyan değeri de düşmüş. Son 24 saatte fiyatta yukarı yönlü bir hareket var. Medyan'ın bulunduğu değer ve son 7 günün değerlerine baktığımızda eşit konumdalar. Demek ki, bundan sonra önümüzdeki 2-3 gün etkili olacak. Son 1 gündür fiyat yukarı çıktığına göre önümüzdeki 1-2 günün ödemelerinde(7 gün süresi dolacak olan içerikler) medyan değeri artacak. Peki, tam olarak ne yapıyorum? İçeriklerime hemen bot kullanmıyorum. Genelde 2. günün şafağında(veya o bot'un maksimum kabul ettiği sürenin sonuna yakın) bot kullanıyorum. Minnowbooster maksimum 2 günlük yazıları oyluyor. Ben de, 1 gün 20 saat önceki içeriği oylamaya başlıyorum. Veya smartsteem 3.5 gün. Böylece, kötü ihtimalde bile genelde zarar etmeden kafa kafaya denk geliyor. Son 1 haftalık süreçte, bu şekilde zarar etmekten kurtuldum.

Not: Yatırım tavsiyesi değildir. Hala bilmediğim şeyler var, yanlış biliyor olabileceğim şeyler var, o yüzden siz de kendi hesabınızı yapıp öyle hareket edin :)

Sort:  

Yalnız ufak bir hata var, median değeri 7 günlük değerin orta noktası gibi bir şey ve steemnow'da gösterilen grafik bu yüzden tam olarak orta noktadan başlıyor. Yani görülen grafik önümüzdeki 3.5 günü gösteriyor.

Saatler yazıyor inceleyebilirsin ;)

Keşke 7 günlük olsaydı, o zaman herşey daha kolay olurdu :D

@arafs yine ustalığını konuşturdun üstadım ;) demekki, geriye kalan 3.5 günü de biz kendimiz kaydedeceğiz bu durumda. yarısı bile olsa, yine de bir fikir veriyor en azından diye düşünüyorum.

Estağfrullah mahcup ediyorsunuz beni.

5 gün olmasını çok isterdim ama gerçekten. Botlar genelde 2 günden önceki yazılara oy kullanmıyor, 5 gün sonra median değerinin ne olacağını tahmin edebilsem ona göre gönderim yapmam kolaylaşırdı :))

Bugün özellikle test ettim, smartmarket(smart steem'in sabit oylamalı botu) 3.5 günmüş. Aslında çok iyi bu. üstelik oranları da fena değil(bi MB değil belki ama, MB'den sonra en güvendiğim ikinci bot)

Bende mı öyle yapsam gerçekten düşündürdü. Şuanda steemin yükseliş trendine gireceğini düşünüyorum

dikkatli olmak lazım her zaman :) 7 gün, blockchain dünyası için büyük bir süre, o yüzden her zaman riskleri göz önünde bulundurmak lazım.

Katılıyorum sana:) Örneğin uzun süredir toplam gönderi gelirleri düşüyordu bugün stu $5 yükseldi

Bilgilendirici yazı için teşekkürler @mahsumakbas . WhiteListe olayının çözümünü bulamadım bir kaç discorda yazdım cevap alamadım. Bir de smart bazen iadeler yapıyor. Bu iki konuda tavsiyeleriniz var mıdır. Selamlar.

Minnowbooster için mi whitelist? siz davet edildiniz mi?
smart Steem'de https://smartsteem.com/buy şu adresi takip etmek lazım. ordaki limit e trasnfer kuyruğunda(queue) kaç kişi var kontrol etmek lazım. Ayrıca, gün içinde ara ara kontrol etmek lazım, bazen yüksek limitler oluyor

smartsteemde çözdüm olayı, dediğiniz gibi alt kısımdan yakalayabiliyoruz. MB WhiteListe'e katılmak için davet gerektiğini bilmiyordum. Yardımcı olabileceğiniz bir durum mu bilmiyorum, ama sayı ile ilgili bir sınırlaması yoksa yardımcı olabilirseniz sevinirim. Selamlar.

Her whitelist üyenin 2 davet hakk ıva ve maalesef harcadım şimdilik. Çeşitli TR gruplarının discord kanallarında sorabilirsin. Onun haricinde, MB'nin kendi discord kanalında, whitelist odasında adminler yönlendirici oluyor. buralardan danışabilirsin. Ben de bu şekilde ilerlemiştim.
Ayrıca, smartsteem için de whitelsit var ama orda kendin başvuruyorsun ve tek aşamalı onay var.

Çok teşekkürler hocam, deneyelim inşallah. Smartsteem yapmıştım. MB yıl de söylediğiniz gibi ilerlemeye çalışalım. Selamlar.

Çok güzel bir içerik olmuş teşekkürler bir dahaki denemelerimde bunu da göz önünde bulunduracağım.

Steem yükseliş trendine giriyor gibi. Sizin hesabınızla şuan oylatmamız 7gün sonra ekstra karlı çıkmamızı ağlayacaktır dimi ? Yanlış anlamadım umarım. Tabii ki düşerse zarardayız o ayrı.

Yükseliş trendinde ise, ilk günden oylarsanız, tabii daha yüksek kazanç. ama ilk günden oylayıp düşüş trendine girerse, zarar etme ihtimali de var. Şu an çok değişken olduğu için, kar ve zarar da kontrollü gidiyorum. 3. gündne sonra olması durumunda, yükseliş trendine girerse, normal zaman göre biraz daha az kar olacak.

Sizin yatırdığınız meblağlar büyük olduğu için tedbir şart tabii ki. İleride ben de öyle ayrıntıya girmemi gerektirecek sbdlerde bot kullanırım umarım. :D

Cok iyi analiz yapmissiniz! Tesekkürler:-) Steemite yatirim acisindan bakiyorsunuz, yani "community building" ile ilgilenmiyorsunuz anladigim kadariyla?

Öncelikle ilginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yatırım yapmak, community oluşturmaya engel olmadığını düşünüyorum. Bilakis, daha fazla ve daha güçlü bağlar oluyor. Botlar sayesinde, insanlar biraz daha fazla kurasyon geliri elde ediyor mesela. Ve benzeri birçok olanaktan faydalanıyor community'deki insanlar.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by MA from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Yolun başındayız ve böyle bilgi dolu içerikler bulmak çok iyi oluyor teşekkürler...

@avina rica ederim hocam. Elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 56796.26
ETH 2497.29
USDT 1.00
SBD 2.23