LEKKER, GEZOND en SNEL: Zwarte Rijst Noodles Met Thaise Dressing

in #dutch7 years ago (edited)

Heb je trek maar dan wil je toch iets sneller de je kan maken? Gewoon omdat ... Tijd is geld en het gaat heel snel je hebt ook gewoon te veel te doen. Dit gerecht kan je redden op zon' lunch tijden.

Eindelijk heb ik trek. Vijf dagen niet want ik was ziek van mosselen geworden. Ik was al gewarschuuwd om geen mosselen te eten maar - "de koppige ik" doet gewoon helemaal anders dan wat iemand tegen me zegt. Consequentie dus. Het was wel lekker en zo ziet de daders zo onschuldig en lekker - uit. Helaas zijn ze niet.

Ik mag helemaal geen schaaldieren meer. Had huiduitslagen, misselijkheid, keelpijn en mijn lymfeklieren aan beide kant gezwollen waren ( nog steeds eigenlijk) temperatuur verhoging (korts- achtige gevoel), was duizelig, gehoest .. af en toe en geen trek (raar gewoon ..want mijn vriendentjes weten dat ik heel goed kan vreten) - kortom..ziek het Nieuwe Jaar begonnen. Ballen heh ~~ wel wat geleerd, eet wat je kan en mag. Ik wist niet dat ik allergisch voor mosselen bent. Ik heb altijd "pronoia" maar de avond na dat ik mosselen gegeten hebt ~~ had ik meer van "paranoia".

Na de allerlaatste stuk was mijn keel al pijnlijk maar alleen de linker kant. Gekke dingetjes nagedacht maar goed - gewoon allergie. Raar .. ik at altijd schaaldieren toen ik jong was. Mischien was het gewoon anders in mijn Opa's platteland. Mosselen, komen uit de zee, zeer vers gevangen. Geen toxic dus - tja' lach me uit maar mosselen zijn afvaleter. Mischien zijn de mosselen hier erger - kan dat door de verdronken mens ergens in Europa? Gatver ik ga geen water dieren eten - nooit meer ! Ten minste - hier niet.

Maar goed, ik heb weer trek en wat dan - iets licht en kant en klaar - achtige. Heb de zwarte noodles gepakt en een Thaise dressing nagedacht.

Wat hebben we dan nodig?


Hoe gaan we dat doen?

Hoe smaak het? Zoals bami maar dan zwart in plaats van geel en met een Sumtam - achtige Thaise dressing maar dan niet pikant en geen vissaus geur. Gewoon zuiver en licht.

Heb je er al trek in? Namaken dan :)

Ik heb alle fotos mijn Samsung Galaxy A3 2016 Editie genomen.



HIER VIND JE DE REST VAN MIJN ARTIKELEN OVER RECEPTEN MAAR DAN MEESTAL IN HET ENGELS :













Normaal schrijf Ik over koken, tuineren and fotografie en als je dit ook zo leuk vind als ik .

VOLG ME MAAR@

Sort:  

Goeie naand @englishtchrivy
Hier in Suid-Afrika het ek nog nooit swart noodles gesien nie. Ek hoop jy voel beter na die mossels en wees maar versigtig met wat jy eet.

@rynow, dank je wel
zwarte rijst noodles zijn idd nieuw en die heb ik ook hier in een biologische winkel gekocht :)
smaak ook naar een normale bami alleen ziet anders uit en niet te veel koolhydraten

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66598.01
ETH 3236.65
USDT 1.00
SBD 4.66