Tülaayyy.. Pardon.. Recaiiiiiii Nolusssunnn Geri Dönn Seni Seviyoom🦉🦉😇 😇

in Steemit Türkiye3 years ago

Arkadaşlar Merhaba

Bildiğiniz üzere geçenlerde şilede büyük ihtimalle yuvasından düşmüş sonrada bir binanın yanına sığınmış bir baykuş bulduğumu paylaşmıştım. Kaçıranlar buradan bakabilir.

IMG_20210625_222006.jpg

Çok tatlı gözleri vardı bu yavrucuğun. İlk görüşte sert ve haşmetli bakışları insanı korkutsa da, o görüntüsünün arkasında uysal mülayim bi yapısı vardı. Ben yinede bakışlarından ötürü ona Recai ismini koydum, isimsiz olmazdı dimi.

02.gif

Biraz büyüyene uçana kadar açlıktan ölmesin kurda kuşa yem olmasın diye eve götürmeye karar vermiştim. Çatıda tavşan kafesi vardı. Daha doğrusu ben öyle sanıyordum. Meğersem kayınvalidemin evindeymiş. Baykuşla beraber İstanbul turumuz devam etti. Tabi bu turu kendisi kartonun içinde yaptığı için çok hoşnut olduğunu sanmıyordum.
Ama sonrasında kutudan kurtulup kafese geçtiğinde sanki aydınlıkta daha bi rahatsız gibiydi. Ama sonrasında alıştı..

--- (2).png

Göz dediğimiz organımızda çubuk ve koni reseptörleri bulunmakta. Bunlardan çubuk tipi olanı karanlıkta görmeyi sağlarken, koni tipi olanı renkleri ayırt etmeyi sağlar. Bazı hayvanlarda çubuk reseptör sayısı fazlayken koni reseptör sayısı azdır. Böyle durumda gece zifiri karanlık olarak tabir ettiğimiz zamanlarda dahi çok keskin görüşlere sahip olabilmektedirler. Fakat renk ayrımı yapamayıp siyah beyaz ve gri tonlarında görürler çevrelerini.
Ayrıca son günlerde öğrendiğim başka bir bilgi ise gözlerinin küre şeklinde olmayışı. Bu nedenle göz çıkurkarında gözlerini sağa sola yukarı aşağı oynatamıyorlar. Direk kafalarını bakmak istedikleri yöne çeviriyorlar. Kafası gövdesine bitişik gibi görünse de, tüylerin arkasında gizli, boyunlarında fazlasıyla eklem bulunduğu için kafalarını 270 derece döndürebiliyorlar.
Ayrıca kulaklarına gelen sesin iki kulağa gelen gecikme süresiyle sesin yönünü hesaplaması ve direk o yöne dikkat kesilmesi yaratılıştaki bambaşka bir güzellik.

--- (2).png

Burda anlatınca ansiklopedi bilgisi gibi gelse de yanında yaşayarak bunu gözlemlemek gerçekten çok güzel bir his.
Her neyse kafeste kalmıştık oradan devam edelim.
Önceden de bahsettiğim gibi doğaya ait olan hiçbir canlıyı böyle kafelere sokup zindan hayatı yaşatmak istemem. Bu yüzden huyunu suyunu öğrendikten hemen sonra kafesin ağzı hep açıktı kendide zaten hep dışarıdaydı.

14.gif

Genelde ortam aydınlıksa daha karanlık biyere gidiyor, ortam karanlıksa da yüksekte biryere tünemeyi seviyordu.
Tabi tünemeyi de sonradan öğrendi ilk başlarda tavuk gibi yerde sadece yerde dolanıyırdu. Sonra bir sabah baktım kafese koyduğum tahtanın üstünde. İşte o zaman tam baykuş gibi hissettirdi.

IMG_20210625_035810.jpg

4.jpg

Zaman zaman koltuk arkasında zaman zaman kapı üstlerinde kendine yer buldu. Kanatlarını sık sık temizliyor arada olduğu yerde çırpınıyordu.

5.jpg

İlk zamanlar gagasını elimle zoraki açrak ufak ufak dilimler halinde beslerken, son zamanlar da önüne tutar tutmaz löp löp yutuyordu verdiğim tavukları. Artık kaç gün aç kaldıysa aldığım yerde, halsiz kalmış ama toplaması çok kısa sürdü. Bikaç kere esneme anına bile denk geldim. Tahmim ettiğiniz üzere telefonla yakalamak mümkün olmadı, ama o ufacık gaganın arkasındaki boğazı o kadar büyüktü ki korkutuyordu insanı.

1.gif

Öyle böyle vakit geçerken daha 4 gün sonra olanlar oldu. KayınValidelerden döndüğümüz gün havalarda sıcak olduğu için cam pencere heryer açık takılıyorduk evde. Bizim Recaiyi de yine odada kapının üstüne çoktan yerleşmişti. Orda kukumav gibi oturuyordu. Rahatsız olmasın diye odanın ışığını bile kapatmıştım. Hatta balkonun ışığı da açıktı. Nasıl olduysa bi anda sanki ok yaydan fırlarcasına attı kendini kapıdan ve direk balkondan dışarı karanlığa uçtu. Belgesel de de görmüştüm çok sessiz kanat çırpıyorlar diye ama bunu da görmüş duymuş oldum.

15.jpg

Eşimde bende bakakaldık fırladım peşinden ama nafile. Diyecek tek bir şey vardı bende onu dedim.. Allaha emanet ol..
Yeni yeni uçmaya başladığından çok uzağa uçamayacağını tahmin ederek evdeki fenerimi aldım ve balkondan baktım. Karşıdaki binada çatıya bakınca iki gözü parlıyordu. Birr süre sonra oda kayboldu.

IMG_20210626_233830.jpg

O an çok farklı duygular hissettim. Burada anlatamayacağım hisleri yaşattı o an. Çünkü ayrılık için daha erkendi bir iki hafta sonra bırakacaktım onu Emirgan korusuna. Sabahtan akşama olduğu yerde oturan kuşa o akşam bişey olmuştu sanki bişey çağırmıştı. Usulca gidince habersiz. İnsan düşünmeden edemiyor sahip olduğumuz hiçbişeye, aslında sahip değiliz. Bizim değil. Aldığımız nefes bile bizim değil.

İçimde buruk bir sevinç vardı yüzümdeki o şapşal gülümsemeyle eş zamanlı olarak. Bir süre de gitmedi eşimle birbirimize bakıp gülüyorduk, gülüyorduk ama dokunsan ağlayacak şekilde gülüyorduk.

Sonrasında yapacak birşey kalmamıştı uyuduk. Ben yinede sabahın ilk ışıklarıyla dışarıyı kontrol ettim ama göremedim. Recai yi göremedim ama farklı kuş sesleriyle şölen vardı dışarıda.

IMG_20210627_051638_1.jpg

Derken gündüz oldu ve bizimkini gördüm çatıda bacanın orada, hatta gidip almama konusunda fikir alışverişinde de bulundum grupta. Tüm geceyi orada geçirmiş demekki. Akşama doğru yerinde yoktu ama belki kenara biyere gizlenmiş olabilir diye ben yinede kontrol etmek istedim.

17.jfif

Alt sokağa giderek zillere basıp kaçtım. Sonra dayı beni sopayla kovaladı. Şaka şaka. Alt sokağa gidip zilin birine bastıktan sonra kapıyı açan dayıya durumu izah ettim. Çatıya beraber çıktık, ben kapağı kaldırıp etrafa baksam da Recai yi göremedim. Şimdi ise boş kafese ve kapının arkasında ki hatırasına bakıp bakıp hasret gideriyoruz. :)

3.gif

Şaka bir yana ayrılmak gerçekten çok zor olacaktı. Gün geçtikçe dahada alışıyorduk. Böyle gece vakti avantajlı bir durumda kendi isteğiyle ayrılması daha iyi oldu. Bu hikaye de burda böylelik bitmiş oldu.

Papağan ve baykuşları çok karizmatik buluyordum. Recai nasip oldu. Bu da güzel bi hediye oldu benim için, bu bakışları hiç unutmayacağım..

IMG-20210624-WA0003.jpg

Okuduğunuz vakit ayırdığınız için teşekkürler..

---.png
Thanks for your visit.
🙋‍♂‍👇Stay Tuned for my Next Post & Stay Well...🙏

You can check out my previous posts from the links below..
Power_UP_Extra - Snails - Power_UP_FINAL- Insects - Achievement-5.3 - 10x10 Power UP_9 - Achievement-5.2 - 10x10 Power UP_8 - 10x10 Power UP_7 - Cappadocia - 10x10 Power UP_6 - 10x10 Power UP_5 - Recai - 10x10 Power UP - Patience - Paternity - B&W - Cat - Blood Donation - Bosphorus - Psycho-cat - Nature - Weekend - Butterflies - Achievement-5.1 - Welovepowerups - 11 June - 10 June - SP Power UP

Delegate Steem Power To @subconsciousness , Thanks..

1 SP 2 SP 4 SP 8 Sp 16 SP 32 SP 64 SP 128 SP

Sort:  
 3 years ago 

Bakarsin bir gün ansizin ugrar bir selam verip sevindirir seni. :)

Hehe aynen abi 😇umut fakirin ekmeği diye bi söz var ya 🙏

Recai isimde çok karizmatik oldu...

Hehe aynen 😎

 3 years ago 

Ne olursa olsun oda bir can. Sizin ve eşinizin güzel gönlü büyütmüş onu. Anlattığınız kadarıyla zaten Recai'ye bağlanmışsınız. Biraz daha zaman geçseymiş daha zor olacakmış. Kendi gitmeyi seçmiş. İnşallah doğaya uyum sağlayabilir. Emeğinize sağlık

İnşallah uyum sağlamıştır, gece çıkması çok iyi oldu zaten o açıdan. 🤲🤲 Teşekkürler 🙏

 3 years ago (edited)

Ayrılık zor😔 Yazınızı okurken sizinle birlikte üzüldüm. Alistigin sevdiğin bişeyden(birinden) ayrilip anılarıyla kalmak daha zor. En azından Recai ait olduğu doğaya dönmüş. Onun için sevindim☺️Belki sonra yine ziyarete gelir🤗

Tabi insan üzülüyor ama doğasına evine döndüğü için fazlasıyla sevindirici de oldu. 😇😇 İnşallah balkonda müsait yerimiz var yuva yapabilir 🤲

 3 years ago 

Okurken çok keyif aldım gerçekten. Ah recai ne yaptın sen böyle :))

Ahh ah.. Kor ateşler yaktı yüreğimizde o aniden gidişiyle 😇 😇

 3 years ago 

🤦🏼‍♀️

 3 years ago 

Gidişin kendiliğinden gerçekleşmesi en güzeli olmuş. Sizleri ne kadar üzsede olması gereken vaktinde gerçekleşmiş. Sizlerde yuv aolmusssun ne güzel kalplı bir ailesiniz.

Gidişinde sevindiren yanlarından biriydi kendi isteğiyle olması 😇
Teşekkürler 🙏

 3 years ago 

Anlatımınız ne güzel olmuş 😊🦉

Teşekkürler 🙏

 3 years ago 

Ya çok tatlıymış bayıldım Recai'ye. Ayrıca bir hayvansever olarak yaklaşımınız çok hoşuma gitti Recai de şanslı bir kuşmuş ki sizinle tanışmış. Mutlu ve huzurlu bir hayatı olur umarım :)

"Yaradılanı severim, Yaradandan ötürü." demiş ya Yunus Emre. Allahın çizdiği sınırı aşmadan sevmeye çalışıyoruz bizde, beceremesekte safımız belli olsun diye en azından.. 😇😇Teşekkürler, inşAllah 🙏


You have been curated on behalf of the Global Steem community and Community Witness @steem.history
steem history (1).jpg
Please click here for Witness Vote or go the Go to https://steemit.com/~witnesses and make your witness for upcoming curation.

Subscribe us, join our discord server GLOBAL STEEM, and have friendly chats.💙
My Post (49).jpg

Thanks 😇🙏

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 60166.58
ETH 2964.21
USDT 1.00
SBD 3.79