Kukumav Gibi ... 🦉🦉🦉😇 😇

in Steemit Türkiye3 years ago

Arkadaşlar Merhaba


Dünyangın algılama sistemi periyodik bakımı yapmak üzere şilede bir müşteriye gittik. Bir iki hafta gitmeye devam edeceğiz. Yakalayacağım güzel kareleri ara ara paylaşmayı düşünüyorum, ama bugün belki de iki haftanın en güzel karesini çoktan yakaladım.

1.jpg

Hayatımda çok baykuş görmüştüm ama bugün ilk defa birini elledim.
Tüylerinin yeni oluşuna bakınca yavru olduğu anlaşılıyor. Pekte keskin bakışlarıyla gözlerini hiç kırpmadan gözlerime bakıyordu.
Oraya nasıl geldiğini bilmediğim zavallı hayvan, beton binanın giriş kapısının yanında bi kuytuda saklanmış. Etrafındaki kirlilikten bi kaç gündür orada olduğu anlaşılıyordu. belki de aynı şekilde bikaç gündür açtı.

2.jpg

Gözleri yusyuvarlak ve çok güzel, aşırı derecede az göz kırpıyor dünden beri 3 kere falan göz kapaklarını gördüm sadece. O keskin bakışının yanı sıra, boyun uzunluğunun olmaması ve gövdesine bitişik olan kafasının seni takip ederek dönüşü çok karizmatik. sert bakışından dolayı ısırır mı diye korktum hatta başta. Ama o kadar yanlış düşünmüşüm ki çok mülayim bi kuşmuş.

Sonrasında etrafa baktık yuvaya benzer birşey de yoktu. Uçamıyor da gariban. Yuvasını görseydik içine koyacaktık ama malesef göremedik.
Almaya karar verdik. Orda bırakırsak, çok sürmeden kedi köpeğe veya başka bi kuşa yem olmasından korktuk.

--- (2).png

Bu arada baykuş o tipi tip bakışlarından ötürü birçok kültürde kötülüğün sembolu olarak kabul edilse de aslında bilgeliğin sembolüdür. Aklı, zekayı sağduyuyu, öğretmeyi ve öğrenmeyi temsil eder.
Hatta siyonistlerin sıkça kullandığı sembıllerden biri arasında. Bazen gizliden bazen insanın gözüne sokarcasına kullanılıyor bunlar.

IMG_20210623_085946.jpg

İçinde çeşitli simgeler ve derin manalar bulunduran 1 dolarda da dikkatli bakılmadıkça görülmeyecek büyüklükte bi baykuşlar yer alıyor. Sizin için onu da çektim.

10.jpg

--- (2).png

3.jpg

Her neyse hızlıca bi koli ayarladık. Zaten bulmakta çok zor olmadı çöpün kenarında varmış. Koyduk içine götürdük İstanbula. Ofise gelince kolisini değiştirdim. eve gidecek kıvama geldi.
4.jpg
Gece daha iyi görebilmek için, göz bebekleri daha geniş olduğundan, o siyah renk çok daha heybetli, asaletli gösteriyor kendisini..

IMG_20210622_222215.jpg

Ama aslında çok çekingen evde çıkardım kutudan, uçamadı ama çırpındı, süzülerek hemen koltuğun altına kaçtı. Utangaç çekingen bişey. Bi ara tişörtümün içine soktum, koynumda baya yattı, annesinin sıcaklığını özlemiş galiba..

6.jpg

İnternette Türkiyedeik baykuş türlerine de bakarken bizimkinin Kukumav olduğunu öğrendim. Yerleşim yerlerinin yakınlarında, yeşilliği bol olan yerlerde yaşamayı severlermiş. Ağaç kovuklarına, kaya oyuklarına ya da çatılara yuva yaptıkları oluyormuş. Kukumav kuşu gibi ne bakıyon öyle veya kukumav gibi oturma lafı bundan geliyormuş demekki. Gün geçmiyorki yeni birşeyler öğreneyelim

Ara ara elimde tutarak uçma talimi yapıyoruz. Çok fazla kendime alıştırmadan biraz büyüsün, Emirgan korusuna bırakmayı düşünüyorum. Geçende söylediğim gibi evcil hayvanım yok, doğal ortamlarında yaşamaları taraftarıyım, böylesine güzel bi canlıyı kafeste tutup üzmek istemiyorum...

Çatıda tavşan kafesimiz vardı, orada biraz daha rahat eder. Bugün koliden çıkartırım. Bahçede belki avcılık ta yapar küçük böcek falan yerse eğer daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.

Bakım konusunda internetten edindiğim bilgilerle şimdilik idare edeceğim, bilgisi olan varsa bir öneriniz olursa dinlemeye uygulamaya hazırım..

Şimdilik durumlar böyle, okuduğunuz için teşekkürler...

---.png

🙋‍♂‍👇Stay Tuned for my Next Post & Stay Well...🙏

You can check out my previous posts from the links below..
10x10 Power UP --- Patience --- Paternity --- B&W --- Cat --- Blood Donation --- Bosphorus --- Psycho-cat --- Nature --- Weekend --- Butterflies --- Achievement-5.1 --- Welovepowerups --- 11 June --- 10 June --- SP Power UP

Delegate Steem Power To @subconsciousness , Thanks..

1 SP 2 SP 4 SP 8 Sp 16 SP 32 SP 64 SP 128 SP

Sort:  

Bu güzel hayvana yardım ettiğiniz için bende teşekkür ederim. :) Hayvanların da bizim kadar yaşamaya hakkı var bu dünyada..

Evet haklısınız 🙏 Babalık duygularım kabardı,
çok duygusalım bu aralar 😇😇

 3 years ago 

İlk fotoğraflara bakıyorum da gözleri gerçekten çok garip ve biraz da korkutucu. Ama son fotoğraflara da bakınca gerçekten çok tatlı görünüyor. Ben baykuşlar saldırgan diye biliyorum.
Cesaretinizi gerçekten takdir ediyorum. Ben olsaydım çok korkardım. :D

 3 years ago (edited)

Teşekkürler
Gerçekten korkacak hiç bişey yok sadece siması sert. Düne göre epeyi toparladı can geldi biraz. Epeyi aç kalmış demekki yedikçe hareketleniyo.

IMG_20210623_211328.jpg

IMG_20210623_211308.jpg

 3 years ago 

Belki de zamanla alışır. Ama yine de dikkat etmek gerek bence. Sonuçta baykuşlar evcil değiller.

Aynen fazla kızdırmamaya çalışıyoruz Recai reisi 😅 sağı solu belli olmaz

Recai çok yakışıklı😊.Bankıcaların yıllar sonra baykuş gibi olması istenir.Çok güzel bir pos olmuş.

Teşekkürler 🙏
Aa ilk defa duydum çok enteresan..

IMG_20210623_215653.jpg

Bilgeliğin sembolüdür dediniz ya,bu vb özelliğinden dolayı..😊

Hımmm mmm anlaşıldı 😅😅 😇😇

Baykuşa yardım etmenize çok sevindim. Emeginize saglik.🙏👏

Teşekkürler 🙏🙏
Bu arada keskin cin göz bakışlarından dolayı Recai koydum ismini, Baykuş deyince küsüyor 😇

Recai de yakışmış1😊

😊😊 aynen

 3 years ago 

ben bu bakislara bayildim :)

Belgesellerde görünce de çok karizma geliyordu, yakından daha bi başka abi.
Biblo gibi duruyo öyle, hareket edince de kafa dönüyo sadece cool bi şekilde:)

 3 years ago 

Ne kadar tatlı bir şey inşallah annesini çok aramıyordur. Emin ellerde olmasına da mutlu oldum :)

Aratmamaya çalışıyorum 😇 Gelişimi çok güzel önceki gün tavuk sanıyordu kendini yerde dolaşıyordu. 😅 Dün gece kafese koyduğum tahtanın üstüne tünemiş, kesiyordu etrafı 😊

 3 years ago 

Şapşal ama bir o kadar da tatlı😍

Hehe aynen 😊

Sri Lanka'da baykuşlar hakkında pek çok efsane var.
Gizemli kuş.
Baykuş sesleri de birçok efsaneye sahiptir. Çoğu Sri Lankalı, baykuş sesinin kötü şans olduğuna inanır.
Kahverengi balık çeşidi, Sri Lanka'da çoğunlukla su kütlelerinin yakınında yaygındır.
Sri Lanka'nın Kuzeybatı Kıyısındaki Wilpattu Ulusal Parkı'nda bulduğum bu tür

0624.jpg

Harika deneyiminizi paylaştığınız için çok teşekkür ederiz

Evet farklı kültürlerde farklı inanışlar var ve maalesef baykuşlarla ilgili geneli kötü yönde.
Sizde gayet güzel yakından bir kare yakalamışsınız.😇
Okuduğunuz için teşekkürler..🙏

Çok güzel bir hareket ona yardım etmeniz çok güzel. Umarım yakın zamanda ait olduğu yere tekrardan geri döner 🙏😊daha önce hiç bu kadar yakından görmemiştim, bende hayvanların kafese konma taraftarı değilim. Herkes ait olması gerektiği yerde olmalı, 1 dolar üzerindeki baybuş resimlerinde ilginçmiş daha önce farketmemiştim bilgi için teşekkürler 🙏

Umarım yakın zamanda ait olduğu yere tekrardan geri döner 🙏😊

Şuan için bende bunu çok istiyorum aynı zamanda evcilleşecek bırakınca da zarar görecek diye korkmuyor da değilim..

Okuduğunuz için ben teşekkür ederim..🙏

 3 years ago 

Recaiden haber var mı? En son çatıda görmüştünüz?

Yarın atacaktım Recaiyle ilgili post. 😇 Gidiş o gidiş maalesef 😅 alt binaya gidip çatıya da baktım akşam üzeri yoktu..

 3 years ago 

İnşallah tamamen uçmayı öğrenmiştir

İnşallah 🤲🤲

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56835.87
ETH 2399.86
USDT 1.00
SBD 2.39