Bogatstvo i čistoća je zaštita predivnog grada Ciriha

in #swiss6 years ago (edited)

[English] [German] [Romanian] [Spanish] [Italian]

Još se nalazim u svojoj priči vezanu za Švajcarsku, koju takođe zovu zemlju čokolade i sireva.

Nakon 5 godina provedenih u Valis-u u Cermat-u (Zermatt), moj suprug i ja se selimo u grad Cirih (Zürich), 2000-te godine, gde smo stekli opširniju mogućnost što se tiče posla, a i drugačijeg života, za razliku od onog koji nam je pružao Cermat (Zermatt).

Cirih je smešten na obalama rekama Limat (Limmat), Sil (Sihl) i predivnog ciriškog jezera (Zürichsee). Ciriško jezero je idealno za izlete leti. Pored lepih restorana i bašta ima i veoma puno zelenila i dosta plaža za opuštanje, a najbolje je brodom da se obiđe, tada se može lepo videti sve duž njegovih obala. Moj sin i ja smo se više puta vozili brodom i uživali pogledom na Cirih iz ovog ugla. Moram vam reći da duž severne strane jezera su veoma lepe kuće i vile, koje jedan običan radnik nikad ne bi mogao da sebi priušti, jer su veoma skupe. Na istočnom delu se nalazi Rapersvil (Rapperswil) i jedan prekrasan dvorac, kojeg nisam uspela svih ovih godina da posetim, nažalalost. 

Stari grad Ciriha je veoma interesantan - duž ulice su sami restorani i prodavnice. Ima dosta očuvanih crkva kao i lepih fontana i spomenika. Nedaleko od starog grada na možda svega par minuta nalazi se željeznička stanica, preko puta je ulica Banofštrase (Bahnhofstrasse) u kojoj se nalaze tržni centri, radnje poznatih kreatora, raskošni hoteli i restorani. Cene su veoma visoke, pogotovo u tom delu grada, možeš da sebi priuštiš ponešto, jer u nekim ima i pristojnih cena, a bude dosta toga i na sniženju, recimo, kad se završava sezona zime ili leta, inače, Cirih se smatra za njskuplji grad u Evropi. Ali, mi smo poneki put uživali u dugim šetnjama, a i vožnjom tramvajima, inače moj sin obožava vožnje bilo kojim prevoznim sredstvom, ne bira :-).

U Cirihu se nalaze i dosta muzeja. Jedan od najpoznatijih je Kunsthaus, ili u prevodu, kuća kulture. Pretrpana obavezama i poslom, nisam je posetila, ali, kad bolje razmislim trebalo je, uvek je lepo poneti lepe uspomene sa sobom. Mada, nikad nije kasno da se vratimo i posetimo sve što nismo uspeli dok smo radili i živeli u Švajcarskoj.

Najbolje od svega je njihova čokolada - najpoznatije su Firma šprungli (Sprungli), koji od čokolade prave umetnička dela (različite figure), kojima bi smo dekorisali stolove za vreme praznika za božić, razne deda mraziće, jelene, zvonca i još puno lepih detalja, koje bi dočaravale pravu božićnu poslasticu za čitavu porodicu. Moram vam napomenuti jedan poseban specijalitet a to je fondi (Fondue), od čokolade, možete doživeti svako voće umotano u prelivu od čokolade - fenomenalan ukus za sve koji vole slatko.

Takođe je poznat i po raznovrsnim sirevima. Nisam baš sve probala, jer mi se nisu dopali na prvi pogled :-). Bilo je tu i buđavih sireva, čak i oni koji su imali neugodne mirise! Ima ih puno i veoma skupi, što se cena tiče, ali ne i za moj ukus. Najbolji mi je bio onaj sa orahom, a zimi smo uživali u raklet sir (Raclette käse), to je veoma poznat švajcarski specijalitet - sir koji se topi ispod grila, ili u restoranima, cela polovina celog kruga sira, od gore se topi specijalnim grilom za to, i tako se servira topljen sa kuvanim krompirom, kiselim krastavcima i malim kiselim crnim lukom, veličine klikera. Uz to se pije belo vino, naravno, ko voli vino, a inace ne preporucuje se gazirani sokovi, jer će stomak da vam se nadune kad se sir stegne sa gasom od gaziranih pića ;-) Takođe obožavamo i Fondi od sira (Käsefondue), koji se servira na vatri u specijalnoj činiji, i tako dok vri, sa duguljastim specijalnim viljuškama za Fondi umoči se hleb koji se seče u male kockice, i tako svi prisutni za stolom umoče u činiju vrelog topljenog sira. Fenomenalan ukus, koji daje taj vreli topljensir, a dodatno se dodaje i alkohol, kao primer višnjevača (Schnaps), za odrasle. Naravno, ima i mnogo drugih specijaliteta, ali su ovi onako neki koji se najviše koriste i po restoranima, a i kući, pogotovo zimi, kad je hladno napolju.

Porodično smo obišli i zološki vrt u Cirihu, koji se smatra najboljim i najlepšim u Evropi. Ima puno životinja iz različitih delova sveta, kao i domaćih njihovih životinja. 

Naš dan posete zoološkom vrtu i nije bijo baš pogodan za šetnju počela je kiša i nismo baš mogli da uživamo u obilasku, a i moj sin više voli vožnje u raznim prevoznim sredstvima, nego razgledanje životinja :-)


Švajcarska je jedna od najuređenijih zemlja i načistijih u kojoj baš sve funkcijoniše poput Švajcarskog sata - bar dosad... a ko zna za ubuduće.

Moj sin i moj suprug uzivaju pored fontane na Bahnhof-u u CirihuMoj sin i moj suprug uzivaju pored fontane na Bahnhof-u u Cirihu - video u DTube

Moj sin i moj suprug uživaju pored fontane na Bahnhofstrasse u CirihuMoj sin i moj suprug uživaju pored fontane na Bahnhofstrasse u Cirihu - video u DTube

Moj sin i moj suprug uživaju u vožnji s Tram-om na Bahnhofstrasse u CirihuMoj sin i moj suprug uživaju u vožnji s Tram-om na Bahnhofstrasse u Cirihu - video u DTube

Biće još puno lepih stvari, kao i slika i videa u narednim postovima. Pozdrav svima.

Vaša Maja


<-[Uvod u moj život] --- [Zermatt, raj na zemlji]->
<-[O meni, ukratko za početak na Steemit-u


(Sadržaj teksta, kao i slike i video zapisi su moji lični i privatni podaci.

Moji Profili na svim Decentralizovanim Blockchain Platformama (DBP): 

[Busy.org] [SteepShot.io] [D.Tube] [DSound.audio] [DMania.lol] [Steemit.com] [Stage.Steemiz.io] [Zappl.com] [Musing.io]

Sort:  

Bas mi je drago vidjet kad netko uziva..

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57914.43
ETH 2289.91
USDT 1.00
SBD 2.47