Steemit Hikayeme Devam ve Gözlemlerim

in #tr6 years ago (edited)

)


Tekrar Merhaba,

Bugün de Steemitle olan hikayemi biraz daha devam ettirerek kendimce gözlemlerimden bahsedeyim.

Dün bahsettiğim üzere, trliste seçimleri ve gelen destekler benim için çok önemliydi ve burada devam etmemi ve de motive olmamı sağladı. Trliste sayesinde yazılarım ilgi görebiliyor ve okunuyordu. Özellikle @arafs, @sudefteri, @baycan, @doctorbishop, @pinarhanpolat, @e-babil, @yasujizr ve @eyupyusuf tarafından güzel ve yönlendirici, yer yer de eleştirel yorumlar alıyordum ve çok memnundum. Epeyidir @e-babil i göremiyorum, @eyupyusuf’un da nadiren postlarını görüyorum, sanırım yaz etkisinden olsa gerek.

Neyse gelelim cointurk’e. Cointurk’ün ne olduğunu çok anlayamamıştım, arada post başlıklarında cointurk projeleri ile ilgili paylaşımlar görüyordum ama ne yalan söyleyeyim, herkesin aynı konuda post paylaşması beni cezbetmiyordu. Sonra bir gün @captainsailor tarafından şu Post’umun altında kusadası projesinden bahseden bir yorum gördüm. Otomatik mi değil miydisini çok anlamamıştım ama kusadası’ndan olmasa da @captainsailor’dan oy almıştım ve yazılarımda “cointurk” etiketi kullanmamı tavsiye ediyordu.

İlginçtir, bu bahsettiğim yazıma @doctorbishop tarafından yapılan yorum şu şekildeydi;

Enerjine alışamadım diyordu, acaba dedim bundan önce beğendiği tebrik ettiği yazıları da aslında beğenmemiş miydi? Keşke ayağını kaydırabilseydim :).

@sudefteri ise şöyle demişti;

Hah dedim acımasızlaşıyorlar :)

Neyse ki, @captainsailor’ın kusadası küratörü olarak beni seçmesi moral olmuştu ama o da yazıyı beğendiğini ifade eden hiçbir şey belirtmemişti. Sadece uzunca bir yazı hazırladığım için tebrik ediyordu. Hâlbuki pek de uzun değildi diğer paylaşımlarıma göre. Biraz reklam amaçlı bir yaklaşım olabilir mi diye düşündüğümü söylememde bir sakınca yoktur sanırım. :)

Neticede sonraki yazılarımda cointurk etiketi kullanmaya başladım ve birkaç gün sonra yazdığım şu hikayede yeniden @captainsailor karşımdaydı. Bu sefer kusadasi tarafından da oylanmıştım ve bu sefer kaptan’ın yorumunda beğeni ifadesi vardı. :)

Bir süredir @jumbot’a da üye olmuştum ve postlarım jumbot tarafından da oylanıyordu. Yazı @destektr tarafından da oylanmıştı. Tüm bunlara rağmen alınabilen ödül miktarı $2.84 idi. Aslında o zamanlar vay be diyordum, iyiydi bu miktar ama şu anda ne kadar zayıf olduğumuzun bir göstergesi olarak görüyorum.

Sanırım o zaman trliste fesh olmuştu, yoksa onlar da seçerdi bu yazıyı kesin :). Trliste’nin olmayışı bir şekilde fark edilebilirliği de etkilemişti. Mesela, genelde yorum ve oy alabildiğim kişileri bu yazıda görememiştim. Ya yazı beğenilmedi (tabii ki çok mümkün) ya da gözden kaçıyordu. Sonra fark ettimki ben de başkaları tarafından yazılan birçok Post’u kaçırmışım. Takibe aldığım o kadar çok yersiz yabancı ve resteem hesabı vardı ki aralarında gerçekten takip etmek istediğim yazarları kaçırıyordum. O günden sonra ara ara profil ziyareti yaparak takip etmeye başladım ve sonrasında da takip listemi temizledim. Şu anda ise yaptığım, tr etiketine tıklayıp en güncel olanları listele demek oluyor.

Bu esnada Steemit’in nasıl bir mantık çerçevesi üzerine kurulduğunu öğrenmeye devam ediyordum.

Arada yakaladığım ve geçmişe dönük paylaşımlarına baktığım @captainsailor yazıları vardı. Biraz agresif bir şekilde bot kullanımına, kendine oylamaya kızarken bir yandan da başka türlü yükselinemeyeceğinden bahsediyordu. Ben de hak veriyordum, bot kullanmanın en baştan beri bu kadar yaygın ve kabul edilmiş olması şaşırtıyordu beni. Ama tabii gördüm ki buranın kuralı böyle, etik mi değil mi sorgulamanın anlamı yok. Burası insanların fark edildikçe motive olacağı bir mecraydı ve fark edilebilmek için bot kullanmak gerekiyordu. Kendine oy vermeyi de bu minvalde gördüm. Steemit bu sistemi böyle kurmuşsa itiraz etmenin bir anlamı olmamalıydı ve herkes kendi yazısına oy vermeliydi. Zaten bot ile oy satın alınıyorken, kendine oy vermenin ayıplanması da çok anlamsızdı.

Her neyse, bot kullanmak için araştırmalar yaptım ve sanırım ilk defa şu yazımda bot kullanmıştım. Sonra ise elimde SBD bulundukça bot kullandım ve kullanıyorum. Kar zarar hesabı yapmıyorum botlarda, ve muhtemelen çokça zarar ediyorum. Şimdilik bu zararı kabulleniyorum, hem sahip olduğum SP artsın, hem de bana oy verenler için kürasyon geliri oluşturabilsin, hem de fark edilebileyim ve sırf kürasyon amaçlı yabancı upvote’ları da gelir belki diye düşünüyorum.

Bot kullanırken belirli mantık hataları yaptığımı ve belki bir çoğumuzun yaptığını fark ettim. Şimdi yavaş yavaş bunları düzeltmeye çalışıyorum.

Mesela, minnowbooster dan bahsedeyim. En çok kullanılan bot bu. Yorumla sayfayı kirletmeden çeşitli hesaplardan oy kullanıyor ama farkındaysanız diğer botlara göre biraz daha düşük oranda veriyor oylarını. Ayrıca sbd gönderdiğiniz an paylaşımın dakikasına bakmadan hemen oyluyor. Burada 2 tercih yapılabilir; Hemen sbd gönderip kürasyon ödülü bırakmadan tüm bot gelirini kendine almak (sanırım bu mantıkla biraz daha düşük oylama yapıyor olabilir) ya da 30 dakika geçtikten sonra sbd gönderip kürasyon ödülünü oy verenlere bırakmak.

Bunun dışında minnowhelper ya da smartsteem üzerinden alınan oylar var. Bunları olabildiğince paylaşımdan 5-6 saat hatta 1 gün sonra kullanmak mantıklı görünüyor. Neden diyecek olursanız, bunlar oy verirken yanında bir çok oy değeri olmayan farklı hesaplardan da oy geliyor ve kürasyon ödülüne ortak oluyorlar. Gerçek kullanıcının alacağı kürasyon ödülünü eksiltiyorlar yani. Bu sebeple bunlar gibi botların herkesten sonra oy vermesi hem size hem de oy verenlere daha faydalı olacaktır. drotto var bir de, 0.001 gibi yok pahasına 0.01 e yakın bir oy veriyor. Oran olarak güzel olmasına güzel ama katkı olarak düşük olduğundan bunu da en sona bırakmak ve kürasyonu gerçek oylayanlara bırakmak mantıklı. Yüksek rakamlı botları 30 dakika ile 1 saat arasında kullanmak mantıklı ki zaten bir çoğu anında oylama yapmıyor. Bazısı7-8 saat bazısı 2-3 gün sonra oyluyor. Bazısı ise 6 gün sonra yetişemedim diye iade ediyor. Bu sebeple onları hem çok geciktirmeden hem de aynı gün bazı oyları almanın fark edilirliği arttırmada yardımcı olacağından bu şekilde kullanmayı tercih ediyorum.

Bu konulara biraz da @punky’nin “Steemit ile Ciddileşmek” yazıları ve de @arafs ile @captainsailor’ın paylaşımlarıyla ilgi duydum. Özellikle kürasyon konusuna değineceğim birazdan, bunda @punky nin bir paylaşımı etkilidir.

Kürasyon’a geçmeden hemen önce Steemit hikayeme hızlıca geri dönmek istiyorum. Buranın en güzel yanı hiç tanımadığım insanlarla bir şekilde bağ kurmuş ve diyaloğa girmiş olmak oldu. Bilirsiniz Facebook gibi sosyal mecralarda hep tanıdıklarınızla bir takipleşmeniz olur, ama ben buraya geldiğimde kimseyi tanımıyordum. Burada tanımadığınız insanlarla bir diyaloğa girebilmek, takipleşmek ve hatta yardımlaşmak çok keyifli. Anladığım kadarıyla buranın yaş ortalaması da bir hayli düşük, muhtemelen topluluğun en yaşlı bireylerinden bile olabilirim diye hissediyorum ve belki bu yaş farkından dolayı dışarıda bulup tanışamayacağım insanlarla da bir iletişime sahibim. Bozulmamasını diliyorum. Bu sebeple burası güzel ve eğlenceli. Gün içinde işten fırsat buldukça burayı kontrol ediyorum ve artık neredeyse diğer mecraları pek açmıyorum. Burada bulduğum bir güzel insan da @sahinadm dır. @edebiyat etiketinin tüm yükünü omuzlarına almış yılmadan yolunda devam ediyor. Kendisiyle zaman zaman bazı postların altında karşılıklı yorum etkinliği varmışçasına keyifli keyifli paslaşıyoruz. Çok eğlenceli oluyor. Yolu açık olsun. Bir de@mahfi var ki son günlerde göremiyorum yorum üstadıdır kendisi. Ayrıca. @feryuse her zaman yorumlarıyla destek oldu, ben de onun felsefe yazılarını keyifle okur oldum. Burada her tür çeşit yazı var işte, ne güzel, bir dergi gibi. Yeni yeni takipleşebildiğim ve iletişime geçebildiğim @avina, @asenakorkut , @love-life ı da anmadan geçmek istemiyorum. Gitgide büyüyoruz, ne güzel. İllaki dahası var herkesi anamadım, affeylesinler. Sonra bana @captainsailor gibi biz niye yokuz diyerek kıskançlık yapmasınlar lütfen. :P

Gelelim Kürasyon konusuna. Bu konuda kendi kürasyon gelirlerimi ve de başka başka hesapların kürasyon gelirlerini inceledim durdum.

Öncelikli olarak, toplulukta çoğunluğun oy gücü 0.01$ veya altında olduğundan bir gözlemimi ifade etmek istiyorum. Belki bu konuda yanılıyorumdur ya da kürasyon kuyruk oluşturucuların hoşlarına gitmeyebilir dediklerim. Yanıltıcı bir bilgi varsa düzeltirseniz sevinirim. Amacım kendi deneyimlediklerimi paylaşmak sadece.

Malum, burada oy gücümüzü arttırmadan var olmamızın pek bir etkisi yok. Verdiğimiz oylar da anlamlı olmuyor. İlk zamanlar kürasyon kuyruklarında olmama rağmen ve de ayrıca kendim de oylamalar yapmama rağmen hiç kürasyon ödülü alamadığımı fark etmiştim. Sebebini ise çözemiyordum. Sonradan anladım ki, ne kadar en başta da oy versen, eğer ki oy gücün ufak da olsa anlamlı değilse dağıtılan kürasyon ödüllerinden alman çok zor. Hele ki tr topluluğu paylaşımları gibi düşük ödüllü paylaşımlardan.

Amacım bir yandan da sahip olduğum SP yi arttırmak oldu.
Kürasyon kuyrukları ve ayrıca kendi oylamalarıma devam ettim, ama bu sefer de kürasyon geliri pek alamıyordum. Sebeplerden bir tanesinin, gün içinde kullanılan oy gücüme pek dikkat etmemem olduğunu fark ettim. Yani kürasyon kuyrukları zaten kullanıyordu bir de ben kullanıyordum ve zaten anlamsız olan oyum %70 lere düşünce hiç anlamlı olamıyordu. Bununla beraber bir diğer sebep ise, kürasyon kuyruklarında Scale voting seçili olması idi.

Yani kürasyon kuyruğu bir posta %25 oy veriyorsa ve siz o kürasyon kuyruğuna otomatik olarak %50 oy gücü ayarlı bıraktıysanız, o posta verdiğiniz oy %12.5 oluyordu. E zaten en başta dediğim gibi oy gücünüz anlamsız bir de %12.5 oy veriyorsunuz, bir de üstüne oy gücünüz gün içinde azalmış, iyice sadece görüntüden oluşan bir oy’a dönüşüyorsunuz. Ne yazar kazanıyor ne de siz bir kürasyon ödülü kazanabiliyorsunuz.

Bu sebeple;

Özellikle plankton seviyesindeyseniz ya kürasyon kuyruklarına hiç katılmayın (çünkü kimseye faydası yok) ya da illa katılacağım, katılmak zorundayım, kimseyi kırmak istemiyorum diyorsanız şu ayarları tavsiye ederim;

Steemauto Settings kısmında Limit on voting power ayarı var. Bu oy gücünüzün yüzdesi için limitleme getiriyor ve burada yazan değer altına düştüğü anda hiçbir kürasyon kuyruğu ya da fanbase ayarı oyunuzu kullanamıyor. Tam emin değilim bu değerlerden ama, oy değeriniz 0.01 ve altındaysa bu ayarı %95 e ayarlamanız hem sizin hem de oy alanın yararına olacaktır. Tabii ki kürasyon kuyruğu ayarınız da scale değil fix vote 100 olmalı. Böylece oy gücünüz %93 e düştüğü anda dinlenmeye çekilecek ve 95 olduğunda yeniden kuyruk ve fanbase ayarları tarafından %100 oy kullanılabilecek. Sizler ise istediğiniz zaman oy verebilirsiniz ama siz de oy verirken %90 ın altına düşmemeye çalışın. Bu sebeple arada oy gücü oranınızı kontrol edin.

Kürasyon geliri konusunda 2. Gözlemimi de paylaşmak istiyorum. Biliyorsunuz, Steemit’in söylediği ve genel konuşulan oranlar ilk 10 dakikada verilen oy’un tamamen yazara gitmesi ve 30. Dakikaya kadar oransal olarak azalıp 30 dan sonra verilen oyların %25’inin oylayanlara dağılması. Söylenenlerden de anladığım kadarıyla da herkes sadece kendisinden sonra gelen oy miktarının kürasyonunu paylaşabiliyor. Bu konuda da şunu belirtebilirim, oy gücünüz çok anlamlı değilse kendi oyunuzdan alacağınız kürasyon geliri de anlamsız olacaktır. Bu sebeple 25. Dakika ya da 30. Dakikayı beklemeniz de anlamsızdır. İlk oylayanlardan olursanız ve sizin ardınızdan kürasyona dahil olan gelir yüksek olursa daha çok kürasyon geliri kazanırsınız.

Kürasyon geliri konusunda 3. Konu ise yüksek ödüllü yazıların daha çok kürasyon getireceği inancı. Bu da tam olarak doğru değil gördüğüm kadarıyla. Tecrübe ettiğim ve incelediğim kadarıyla , o posta oy verenlerin sayısı da önemli. $600 lık bir posta ilk 10 dakika da oy verip sadece 0.005 SP kürasyon aldığım oldu ama $25 lık bir posta yine ilk 10 dakika içinde oy verip 0.0084 kürasyon aldığım da oldu. Başka hesapları incelediğimde de bunları gördüm ve anladığım sebep, verilen oy sayısı. Yani $500 lık bir posta 1200 kişi oy vermişse kürasyon geliri miktarı düşüyor ama $90 lık bir posta 60 kişi oy vermişse çok daha iyi gelir elde edilebiliyor. Bunun için de oy vereceğiniz yazının sahibinin daha önceki postlarındaki ödül/oy-sayısı oranlarına bakabilirsiniz. Mesela bunun için All Tag Trending postları listeleyip birkaç kişinin profilini inceledikten sonra fanbase oluşturup otomatik oylama yapabilirsiniz steemauto’dan.

Ben ne yaptım, ne yapıyorum;

En başlarda kazandığım SBD ler ile SP aldım ama yeterli değildi ve bot kullanabilmeme engeldi. Sonra bir miktar yatırım olmadan SP arttırmanın da zor olduğunu gördüm ve küçük bir miktar yatırım yaparak sahip olduğum SP mi arttırdım. (Bu yatırımla ancak maksimum 6 cent lik komik bir oy verebiliyorum).SP mi arttırmam kürasyon gelirimi de arttırdı.

Şu anda stratejik bir şekilde kürasyon peşinde koşmuyorum, önceliğim tr etiketindeki postları olabildiğince oy gücümü dengeli kullanarak oylamak. Benim oyum değerli olmasa da, insanlar verilen oyun yanında bir değer görünce burada kalmaya daha motive olabiliyorlar. Zamanında @arafs’a “ iyi de tr tagı yükselince ne oluyor?” diye sorup kızdırmıştım :) tr tag’ının yükselmesi ya da inmesi halen bana çok anlamlı gelmiyor ama tr etiketinde yazan bir topluluk olarak sonuçta birbirimize hitap edip birbirimizden oy alıyoruz, ve her birimiz biraz daha güçlendikçe diğerlerinin de gücünü arttırıyoruz. Yani birbirimize göbekten bağlıyız. Bot kullanmasına kullanıyorum ama bot kullanarak bir etiketin yukarılar da olmasının topluluğa direkt bir faydasını göremiyorum. Önemli olan topluluk bileşenlerinin gerçekten güçlenebilmesi. Yatırım yaparak sahip olduğum SP mi arttırdığım için, startejik oylama yapmasam da kürasyon gelirim de yine de artış olduğunu da belirtmek isterim.

tr etiketine gün içinde fırsat buldukça bakıyorum ve olabildiğince bir çok post’a oy vermeye çalışıyorum. Sadece bir resim paylaşmış yahut çok kısa yazmış, markdown’u becerememişe çok takılmadan ki zaten açık konuşayım oyladığım her postu da tamamen okuyacak vaktim de yok. Hızlı göz gezdirme seansları ve belli oranlar da oylarla topluluğa moral destek vermeye çalışıyorum. Düzenli takip edip oyladıklarım zaten var. Onlara da bazen oy gücümden ötürü düşük yüzdeli oylar vermek zorunda kalıyorum affeylesinler.

Güçlü hesaplarımız powerdown yapıyor bu aralar malum. Asıl tavsiyem, topluluğun bileşenleri olarak geride kalan bizler de olabildiğince SP arttırarak hesapları güçlendirmemiz gerekiyor. Ufacık da olsa imkan dahilinde yatırım buranın uzun soluklu olmasını ve uzun vade de kazandrımasını sağlayacaktır. Son sözüm ise, insanları Steemit'e çağırırken ya da Steemit'i tanıtırken kazanç vurgusu yapmayın lütfen, sonra kazanamadıklarını görünce kaçıyorlar. İşin doğrusu burası şu an kazandırabilecek seviyede değil.

Biraz uzun oldu sanırım.

Okuyan herkese teşekkür ederim.

Saygı ve Sevgiyle


Story & Images Copyright: OTahirZGN
ZAK000.png

Sort:  

Kürasyon konusunda detaylı bir yazı yazacağım inşallah, herkesin daha detaylı anlaması için. Haklısın ama ufak tefek farklı etkenler de var, onları da sıralarım daha sonra. Çok oydan ziyade ilk oylayan olmanın etkisi var aslında. Küratör seçen demek, ilk seçen kişi daha fazla alıyor yani :))

Siz çok güzel bir şekilde sormuştunuz, başkaları yükselse ne olacak, çok da umrumda sanki bir tavırla sorunca onlara tavrım sert olmuştu, size kızmadım yani :D

Siz bana kızın, daha iyi anlatmadın da biz de etkili çalışmadık diye asıl.

Yok hocam kızmayalım birbirimize :) Bilinç oluşması zaman alıyor, buraya gelen sudan çıkmış balık misali.


Kürasyon konusunda haklısınız ilk seçen daha fazla alıyor ben de onu belirtmeye çalıştım fakat aynı şartlarda yani ilk seçenler arasında olup da çok daha düşük ödüllü postlardan daha yüksek kürasyon ödülü alınabildiğini gördüm ve incelediğimde ödül/oylayan sayısı oranlarında ki farktan ötürü oylayan ve kürsyona dahil olan sayıaının önemli oldugunu düşünüyorum.

Bu konuda yayınlayacğınız detaylı bir post çok yararlı olacaktır.

Voted with @siv and @nomadic Thank you !

Temiz ruhlu bir yazı olmuş ellerinize sağlık. "Sadece bir resim" paylaşımıma da verdiğiniz motivasyon oyu için de ayrıca teşekkür ederim. Steemit' i daha anlamlı kılan kısa ve öz bir yaz olmuş. Teşekkürler tekrar.

Ben teşekkür ederim. Benim açımdan sadece bir resim paylaşıyor olmanız sorun değil, çok güzel fotoğraflar paylaşılıyor ama her zaman herkesin postu görünür olmuyor, burası instagram gibi de kullanılabilir, ama genel beklenti fotografla beraber bir şeyler yazılarak paylaşılması ve özen gösterilmesi. Türk topluluğunun burada kalıcı olmalarını isterim, ama katı yaklaşımlarla kimsenin hevesi kırılmamalı diye düşünüyorum.

@eyupyusuf’un da nadiren postlarını görüyorum, sanırım yaz etkisinden olsa gerek.

Aslında sınavım dolayısıyla biraz meşgul olsam da sık sık Steemit'e girmeye çalışıyorum. Girdiğim vakitler de Hede.io ile ilgileniyorum, onun için pek blog yazısı yazmaya vaktim olmuyor.

Umarım aynı kararlılıkla devam edersin hikayene :)

Seni görmek güzel :) 🙏Hede.io konusunda bi ara seni rahatsız edebilirim belki. Hede hakkında kafam karışık. Sınavın geçti mi bilmiyorum ama başarılar. Yolun hep açık olsun

Teşekkürler sevgili @tahirozgen. Beni her daim rahatsız edin lütfen, yeterki siz ve sizin gibi insanlar etsin :)

Herzamanki gibi yine döktürmüşsünüz. Güzel ve içten bir paylaşım olmuş.
Yazılarınız steemite renk katıyor. Yeri geldiğinde güldürüp, yeri geldiğinde düşündüren güzel yazılarınız var.
Emeğinize sağlık hocam.
Yaş konusunda sizden büyük de olabilirim. :)))

🙏 teşekkürler aevgili @baycan.

Yaş konusunda siz olsanız olsanız 25 bilemedin 27 sinizdir :)

Görünüş olarak tahmininiz doğru ancak doğum yaşım aşağıdaki matematik sorusunun cevabında gizli bulun bakalım :))

18 inde evlendim birsene sonra kızım oldu, kızım 22 yaşında ise ben kaç yaşındayım biraz zor bir matematik sorusu :))))

:) aynı dönemin çocuklarıyız.

"İşin doğrusu burası şu an kazandırabilecek seviyede değil" katılıyorum söylediklerine @tahirozgen . Bakalım sonumuz nasıl olacak :)

Ve işte @junostar, atlamış olduğum isimlerden biri. 😌
🙏


Kazanma beklentisinde olmadan buranın tadını çılarırsak, bir gün gerçekten kazandığımızda çok büyük keyif alırız. Burası hep beraberken zaten çok güzel. Eksilmemek umuduyla.

Beni neden atladın küstüm şimdi.:( umarım eksilmeden beraberce büyürüz.Benimde temennim bu yönde...

Kendimi affitirmenin yollarını aramaya başladım bile ;)

Alışamamıştım. Okurken ritim tutturamıyor hatta duraksıyordum. Şimdi ise kafamda bir tonlama getirdim (o da bu yazılara uymuyor :D ) sen yazdığında öyle okuyorum. Realite ile olan bağlantımı alt metinlerde sınırlı tutuyorum. Sevmiştim ama nihayetinde bu kadar seveceğimi düşünmemiştim.

Ben kendi maceramı yazarken sen görürsün :)

Kürasyonla ilgili bir şey diyecektim ama unuttum. Eline sağlık :)

:) takılıyorum doktor, hoşum . bile gitmişti yeni çizgi falan demen :))

Ayrıca buranın samimiyeti de bu ne güzel işte rahat rahat eleştirilebilmek. Sen de yaz hikayenş artık doktor bekliyorum. Vur kır parçala :))

Tamam akşam karalarım belki :)

evet bazen bazı kelimelere takılıyorum:))

sonralıkla

gibi tıpkı:) o değil de 2 ay geçmiş vay be sanki daha yakın bir zamanmış gibi geliyor:)
burada zaman hızlı akıyor demiştim ben de 100.gün postumda doğru galiba gerçekten..🙆‍♀️

Bırada samimi bir şekilde eleştiri almak ya da beğenilmediğini ya da takınılan şeyleri duymak güzel. Şikayetçi değilim.

Kesinlikle çok hızlı geçiyor. Bazen author reward geldiğinde , ne çabuk 1 hafta geçti yeni yazmıştım desdiğim oluyor. :)

sneaky-ninja-sword-xs.jpg
Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 3.05% upvote!
I was summoned by @tahirozgen. I have done their bidding and now I will vanish...

woosh
A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.

Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

You got a 8.33% upvote from @upmewhale courtesy of @tahirozgen!

Earn 100% earning payout by delegating SP to @upmewhale. Visit http://www.upmewhale.com for details!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63490.29
ETH 2598.32
USDT 1.00
SBD 2.78