Kısa Öykü Yarışması - Ödül Töreni Ve Ödüllü Yorum Etkinliği

in #tr6 years ago (edited)

Kısa Öykü Yarışması - Ödül Töreni Ve Yorum Etkinliği



Merhaba güzel dostlarım. Umarım iyisinizdir. Düzenlediğimiz ikinci yarışmanın bitiminde sevinçliyiz. Daha geniş çaplı yarışmalarda daha fazla ödül dağıtacak günlere varacağımızı umut etmekle beraber inancımızı da arttırmış bulunuyoruz. Her şey çok daha güzel olacak! Bu duyurunun altına ödüllü yorum etkinliği yapılacak. Bir yere ayrılmayın. :)

Yarışmamıza katılan her bir arkadaşım için ayrı değerlendirme raporu hazırladım. Bu raporlarda yarışmacıların kurallara uyma durumlarına göre 65 üzerinden notlar verildi. Bu notlar aşağıdaki kriterler izlenerek verildi;

  • #tr etiketi en başta kullanılmalı. 5p
  • #edebiyat etiketi kullanılmalı. 5p
  • İçerikler emek verilmiş, saygıdeğer ve özgün olmalı; edebî metin değeri taşımalı. 5p
  • Alıntı içeriklerin kaynağı belirtilmeli. 5p
  • İçerikler toplumsal çatışmayı tetikleyecek unsurlar barındırmamalı. 5p
  • Cheetah veya diğer botların geldiği yayınlar oylanmaz. 5p
  • Kullanılan etiketler konuyla alakalı olmalı. 5p
  • Yazım ve imla kuralları. 5p
  • Yer, zaman ve mekân ilişkisi. 5p
  • Anlatıcı bakış açısının doğru seçilmiş olması. 5p
  • Olay öyküsüyse olay örgüsü, durum öyküsü ise psikolojik analiz. 5p
  • Kullanılan zaman kiplerinin tutarlılığı. 5p
  • Karakter analizi. 5p



Geriye kalan 35 puan ise yazarın dili kullanma ve öyküleme yeteneğine, kaleminin gücüne; yani dil ve üslup özellikleri esas alınarak verildi. Raporlarda yazarların yaptığı yazım yanlışlarının, anlatım bozukluklarının yanında doğru biçimleri ve nedenleri belirtildi. Böylelikle sonraki yarışmalarda; yahut kendi yazılarını yazdıklarında bir nebze daha dikkatli olurlar diye umdum. Şeffaf olması açısından da daha böyle bir olaya girdim.

albert-einstein-resimli-sozu-delilik.jpg
Deliliğe Övgü



Şimdi sırasıyla dereceye giren arkadaşları, yazılarını ve ödül oranlarını belirten tabloya bir bakalım.

KazananİçerikÖdül
1. @geographerÖĞRETMENİM3 SBD+@tryardim Oylaması
2. @househusbandKısa Hikayeler Serisi #3 Kısa Öyküler Yarışması İçin: Dört Duvar2 SBD+@tryardim Oylaması
3. @mucar38Bir An1 SBD+@tryardim Oylaması

Yarışmaya katılan diğer dostlarımın yazıları da çok güzeldi. Onları da ayrıca tebrik ederim. #edebiyat etiketinin gerçekten nadide yazarları var. Tüm #tr adına hepinize çok teşekkür ederim.

YazarİçerikÖdül
@obulunmazYa Öldür Ya Aşık Ol@tryardim Oylaması
@avinaBUZ KESEN BİR TEMMUZ AKŞAMI...@tryardim Oylaması
@baycanÖlümü Hissetmek!!!@tryardim Oylaması
@love-lifeARKADAŞ...@tryardim Oylaması
@dangeruxDedektif Günlüğü: Ceset ve Köylüler@tryardim Oylaması



Arkadaşlarımın sadece ödül almak için etkinliklere katılmadıklarından adım gibi eminim. Zaten konuşmalarımızda fikirlerini sürekli dile getirirler. Sadece @edebiyat yarışmalarına değil tüm etkinliklere ve yarışmalara destek olmak için katıldıklarını herkes bilir. Kendilerine her şeyden evvel güzel dostlukları ve sonrasında ise destekleri için müteşekkir olduğumu belirtmek isterim. Kucaklar dolusu sevgilerimi herkesin huzurunda yalvarırcasına sunuyorum.

DTxRHzJXUAArZH8.jpg
Davit Herbert Lawrence



TEŞEKKÜR

Bayramdan önce düzenlediğimiz yarışmada destek olan güzel insanlara buradan tekrar teşekkür ediyorum. Hem o yarışmada hem de bu yarışmada bana destek olmayı sürdüren sevgili @anadolu'ya, @edebiyat'ın gelişimini hızlandırma amacıyla verdiği destekler için sevgili @tahirozgen dostuma, #tr topluluğunun destekçisi olmayı görev bilen @tryardim, @quraturk ve @damla'ya, #edebiyat destekçiliğini gönüllü olarak üstelenen güzel insanlar; @avina ve @queqtra'ya, bu duyurunun altına yorum etkinliği için oylama yapmayı kabul ettiklerinden dolayı sevgili @ercu, @turkishcrew, @tahirozgen, @zoltairan, @gokhan83kurt, @tubi'ye ve tabii ki bütün #edebiyat etiketi yazarlarına çok çok teşekkür ederim. Sizlerle tanışmış olmaktan mutluluk duyuyorum.



Yorum Etkinliği


Etkinliğimizin konusu; şiir.
Sevdiğiniz bir şiiri bu yazının altına yorum olarak paylaşın ve yanında size o şiiri sevdiren sebepleri açıklayın.
Sonrasını oylama yapacak değerli dostlarıma bırakın. :)



Oylama Yapacak Yazarlar Şunlardır
@ercu
@turkishcrew
@tahirozgen
@zoltairan
@gokhan83kurt
@tubi

Yorum etkinliği tüm oylayacaklar oylarını kullandıktan sonra biter.

Tüm #edebiyat yazarlarını bir çatı altında toplayıp etkileşimi arttırmak için kurduğumuz Discord kanalımıza herkesi beklerim. Ayı etiketteyiz, aynı düşüncedeyiz; aynı çatı altında değiliz. Olmuyor böyle.
Discord kanalımız: https://discord.gg/X6S8tDh

25-01-2015-1-1024x1024.jpg
Cemal Süreya




Sizleri seviyorum.

Sort:  

FOTOĞRAF

Durakta üç kişi
Adam, kadın ve çocuk

Adamın elleri ceplerinde
Kadın çocuğun elini tutmuş

Adam hüzünlü
Hüzünlü şarkılar gibi hüzünlü

Kadın güzel
Güzel anılar gibi güzel

Çocuk
Güzel anılar gibi hüzünlü
Hüzünlü şarkılar gibi güzel

Cemal Süreya'ya ait bu şiir beni her zaman çok etkilemiştir. Her durağa baktığımda birilerini görünce bu şiir aklıma gelir. Dili anlatımı ve kelimelerle dansı harika bir eser.

Şiirin ayrı bir kasveti var sanki.

Loading...
Loading...

Balıklar için deniz lazım,
Sevişmek için işsiz olmak
Ve geceleri yatakta
Duymamak için tabanların sızısını
Zengin olmak lazım.
Halbuki ıslık çalmak için
Birşey lazım

Melih Cevdet Anday'ın en sevdiğim şiiridir.Bu şiiri ilk okuduğumda ortaokuldaydim.kendimi kötü hissettigim her an içimden okurum.:)

Çok güzel şiir. Ellerinize sağlık. dahası da olmalı. şiir zevkiniz mükemmel. Daha fazla yorum lazım bize. :)

Loading...

Bu şiir efsane.. Teşekkürler @junostar

Edip Cansever

Yeşil ipek gömleğinin yakası
Büyük zamana düşer.

Her şeyin fazlası zararlıdır ya,
Fazla şiirden öldü Edip Cansever.

Şair: Cemal Süreya

Bir Edip Cansever şiiri bırakmasam olmaz...

Ihlamur bardağını yana itince
Başını kaldırınca ıslak saç kokusundan
Olgun bir kayısının içeriğidir sende
Senin gözlerin.

Dün akşamki yere serili gölgen
Bu akşamki gölgenle üst üste
Cebinde bir avuç ayçiçeği
Geri dönmüş elinden nasıl döndüyse

Mutluluğun sana verdiği tatili yaşıyor
Bir açılıp kapanıyor kirpiklerin
Bilmem alınır mısın söylersem
Unutulmuş bir çirkinlikten başlıyor güzelliğin.

Edip Cansever

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63314.98
ETH 3233.91
USDT 1.00
SBD 3.88