Artık Olması Gereken Şeylere Şaşırıyoruz!

in #tr6 years ago (edited)

31956023_2140401722856535_1608853521690525696_n.jpg

Fotoğraf, bugün öylesine çektiğim ve bugünkü yazıma eklemek istediğim bir fotoğraf. Yani yazının konusu ile bir alakası yok.

Akıllı telefon, tablet, bilgisayar gibi elektronik cihazların garanti süresi, şartları, kapsamı gibi şeyler bizim için hep önemli ve kafa kurcalayan şeyler olmuştur. Tabi bunun yanında, alınan cihazın ayıplı çıkması veya sonradan arızalanarak faydalanamamamız durumunda bu sorunu nasıl halledeceğimiz bu işin içinden nasıl çıkacağımız hep bir "dert" olmuştur. Ben de bir gün başıma gelebilir diye internet üzerindeki forumlardan bu konuları sürekli araştırıp okurdum. Ve hep uzun süre uğraşan, artık uğraşmaktan bıkan, markalara lanet okuyan insanların hikayelerini görürdüm. Neredeyse hiç, olması gerektiği zamanda ve olması gerektiği gibi çözüme kavuşan bir hikaye ile karşılaşmadım. Bu durum beni daha çok karamsarlığa itiyor ve acaba başıma gelirse ben ne yapacağım diye düşünüp duruyordum.

Sonunda korkulan oldu.

Ağustos 2016'da (A) firmasından aldığım (B) marka akıllı telefonun güç tuşu Aralık 2017'de görevini yerine getirmemeye başladı. Teknik servise yolladım kısa sürede "tamir edildi" geri geldi. Tuş gayet iyi çalışıyordu ve bu beni rahatlatmıştı. Şubat 2018'de de telefonun şarj yüzdesi %40 lara gelince kapanmaya başladı. Toplam bataryada kullanım süresi ise 3-4 saat falandı. Neyse servise yolladım; "yazılım güncellendi, gerekli testler yapıldı" ve tarafıma teslim edildi. Ancak telefonun şarjı yine %40'lara gelince kapanıyordu. Yani hiç bir şey değişmemişti. Zaman kaybetmeden tekrar servise yolladım. Bu defa telefon serviste 25 gün kadar kaldı. Bu arada internetten telefonun durumunu takip ettim. "Cihaz tamire alındı, yedek parça bekliyor, cihaz tamire alındı, yedek parça bekliyor...." derken perşembe günü "kargo çıkışı yapıldı" yazısını gördüm. Bu gün kargo şubesine gittim. Telefonu alacağım diye beklerken, bir rapor geldi. Ve o rapor ile cihazı satın aldığım firmadan ücret iadesi veya ürün değişimini 3 ay içerisinde talep edebileceğim yazıyordu.

Bu beni çok şaşırttı. Okuduğum forumlarda bu raporu alabilmek için uğraşan o kadar çok insan vardı ki. Aslında olması gereken buydu. Aynı arızayı iki defa yapmıştı cihaz. Ama servisin bizi hiç uğraştırmadan bu raporu bize göndermesi beni çok şaşırttı. Raporla birlikte (A) firmasının yaşadığım şehirdeki şubesine gittim. Ve ne yapabileceğimi sordum. Çalışan raporu merkezlerine yolladı. Cevap gelmesi durumunda hafta içinde bizi bilgilendireceğini söyledi.

Henüz 1 saat geçmesine rağmen arayıp onayın geldiğini ve cihazın faturasını getirip işlemimizi tamamlayabileceğimizi söyledi. Gittim ve ücret iadesi istediğimi söyledim. Iban numaramı alıp 15-90 gün içerisinde ücretin iade edileceğini söyledi. Bu iade süresinin 90 güne kadar uzayabilecek olması hoş olmasa da bu sorunun bu kadar kolay ve hızlı çözülmesi beni hayrete düşürdü :)

Ülke olarak öyle bir hale geldik ki, olması gereken bir şeye bile çok şaşırıyoruz, bize bir lütufta bulunulmuş gibi hissediyoruz :)

İyi yada kötü reklam olmaması için firma ve cihaz markasını (A) ve (B) olarak belirttim.

Sort:  

You got a 49.06% upvote from @th3voter thanks to: @ahmetay!


kitten fighting :)
Image Source cloudinary.com


This post has upvoted from @th3voter !For more information, click here!

You can earn daily profit by delegating SP to our bot, 98% of earnings paid out to delegators. To do so, click below:
30SP, 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP, 10000SP,
Custom Amount
Make sure you have at least 15 SP left on your account.


Kuşadası Küratör Ekibi olarak her gün yazılar seçiyoruz ve bunlara oy veriliyor. Daha fazla bilgi için @try-market in yayınladığı rapora bakabilirsiniz :)

Ayrıca discord kanalımıza davetlisiniz :) Oraya gelip sohbet edebilir, soru sorabilir ve gönderilerinizi paylaşabilirsiniz :)

Cointurk Discord kanalına zaten üyeyim. Ayrıca bilgilendirme için çok teşekkür ederim :)

güzel bir gelişme, genelde paranla rezil olmak diye bir söz vardır ama işleyişin hızlı olması sevindirici.

Yaşananlar ve tecrübelerimiz o sözü öğretti bize. Ama bu defa şaşırttılar :)

You got a 24.96% upvote from @dailyupvotes courtesy of @ahmetay!

Please upvote this comment to support the service.

sneaky-ninja-sword-xs.jpg

Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 1.49% upvote!
I was summoned by @ahmetay. I have done their bidding and now I will vanish...


woosh

A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.


Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

You got a 11.11% upvote from @brupvoter courtesy of @ahmetay!

You got a 19.28% upvote from @nado.bot courtesy of @ahmetay!

Send at least 0.1 SBD to participate in bid and get upvote of 0%-100% with full voting power.

You got a 3.98% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @ahmetay! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1.25 SBD Per 1000 SP | Discord server

Thank you so much for using our service! You were protected from up to 20% losses!

Help us grow by delegating to us! 100sp, 500SP, 1000SP, ANY SP

You just received 21.66% upvote from @onlyprofitbot courtesy of @ahmetay!

You got a 62.50% upvote from @votepower courtesy of @ahmetay!

Earn 85% earning payout by delegating SP to @votepower
If you are looking to earn a passive no hassle return on your Steem Power, delegate your SP to @votepower by clicking here.

You will earn 85% of the voting bot's earnings based on your delegated SP's prorated share of the bot's SP each day! You can also undelegate at anytime.
Our Discord Channel: https://discord.gg/C35FVaR

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62204.66
ETH 2437.96
USDT 1.00
SBD 2.64