WYNIKI konkursu #pl-filmy!!! Edycja 1

in #polish6 years ago

I oto nadszedł moment, na który wszyscy czekali! Dzisiejszy dzień jest dniem sądu. W tym oto poście poznacie wyniki pierwszej edycji konkursu #pl-filmy!

award-2969422_1280.jpg

Uczestnicy

W pierwszej edycji konkursu organizowanego w tagu #pl-filmy wzięło udział 17 autorów, którzy napisali łącznie 20 artykułów o filmach, które nigdy się im nie znudzą. Myślę, że warto napomknąć, że użytkownik @zwora zgłosił aż 3 posty do konkursu, a @josiu 2.

Dziękuję Wam za tak liczny udział w tej inicjatywie! Miałem ogromną radochę z czytania Waszych tekstów :D

Poniżej zamieszczam listę wszystkich konkursowych postów według chronologii ich publikowania:

  1. @baro89: Trylogia Sylwestra Chęcińskiego ,,Sami swoi'' - Konkurs #pl-filmy
  2. @wrestlingworld: "Konkurs #pl-filmy". Film który nigdy mi się nie znudzi. Predator (1987).
  3. @zwora: Konkurs #pl-filmy : "Zmiennicy" - serial, który się nigdy nie znudzi
  4. @wolontariusz: "W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle" - Konkurs #pl-filmy
  5. @pieknyapollo: Konkurs #pl-filmy : Serial, który nigdy mi się nie znudzi "Babylon 5"
  6. @shogunma: DETEKTYW MONK. Post konkursowy.Film\serial, który nigdy mi się nie znudzi. "Konkurs #pl-filmy"
  7. @anka: Konkurs #pl-filmy, Film/serial, który nigdy mi się nie znudzi. M.A.S.H; ALF; Mistrz kierownicy ucieka, Selena.
  8. @josiu: "Konkurs #pl-filmy- Film, który nigdy mi się nie znudzi - "Wojownicze Żółwie Ninja" (1990)
  9. @rolsonpatison: Konkurs #pl-filmy, Film/serial, który nigdy mi się nie znudzi - "Miodowe Lata"
  10. @psychepl: Star Wars Episode IV - A New Hope. Projekt Cierpliwość - Millenium Falcon model. Konkurs #pl-filmy.
  11. @zwora: Konkurs #pl-filmy : "Forrest Gump" - mistrzowski sentymentalizm
  12. @saladyn276: 10# Filmy i seriale - Piękna i Bestia (1991) "Konkurs #pl-filmy"
  13. @squlti: 13 Posterunek, czyli serial, który nigdy mi się nie znudzi Konkurs #pl-filmy
  14. @theadelina: #31 Film, który nigdy mi się nie znudzi - konkurs #pl-filmy
  15. @josiu: "Konkurs #pl-filmy- Serial, który nigdy mi się nie znudzi - "Świat według Bundych"
  16. @zwora: Konkurs #pl-filmy: „Spaleni Słońcem” (1994r.) - stalinowskie czystki w rytmie „Tej ostatniej niedzieli”
  17. @angatt: Był sobie SERIAL - Konkurs #pl-filmy
  18. @thermomania: Konkurs #pl-filmy - te filmy mogę oglądać ciągle - Harry Potter
  19. @sisters: Być jak Audrey Hepburn czyli Śniadanie u Tiffany'iego - film, który nigdy mi się nie znudzi! Konkurs #pl-filmy.
  20. @kapitanpolak: Film, który nigdy mi się nie znudzi. Czyli o "Żołnierzach Kosmosu" w ramach KONKURSU #pl-filmy

movie-918655_1280.jpg

Jak oceniałem?

Od razu zaznaczę, że nawet pomimo najlepszych chęci, by być obiektywnym, nie udało mi się całkowicie wyzbyć subiektywności. Bo to chyba niemożliwe. Pewnie nawet nie zdawałem sobie sprawy, że mogę kierować się jakimiś własnymi przekonaniami i odczuciami. Mam jednak nadzieję, że to rozumiecie.

Mimo wszystko, przy wyborze zwycięskich postów zwracałem szczególną uwagę na pewne kwestie. Po pierwsze, ważne dla mnie było, by publikowane do konkursu teksty były własną pracą autora. Pod tym względem jestem bardzo zadowolony, gdyż nie spotkałem się z plagiatem. Pisaliście często emocjonalnie, od serca, własnymi słowami.

Innym ważnym dla mnie czynnikiem była długość posta. Oczywiście nie zawsze dłuższy oznacza lepszy, ale gdy ktoś wrzuca plakat filmu i pod nim trzy zdania opisu, to coś jest moim zdaniem nie tak. Na szczęście i w tej kwestii nie zawiedliście mnie. Wasze artykuły były rozbudowane i czytało się je świetnie. I można było przy tym dobrze zapoznać się z produkcją, o której pisaliście.

film-1673109_1280.jpg

Zwracałem uwagę również na błędy. Sam mistrzem językowym nie jestem i je ciągle popełniam, więc pewnie wyjdę na hipokrytę. Ale uważam, że gdy w tekście roi się od byków ortograficznych, znaków interpunkcyjnych w zasadzie nie ma, a błędy stylistyczne i gramatyczne utrudniają zrozumienie posta, wtedy moim zdaniem jest coś nie tak. Nie chcę oczywiście wyśmiewać tutaj dyslektyków czy dysortografów (dysortografików?), bo podejrzewam, że to przerąbane mieć taką dysfunkcję. Jednak warto przeczytać po napisaniu kilkukrotnie swój tekst i zastanowić się, czy będzie on chociaż w pełni zrozumiały dla innych osób. Można również poprosić inną osobę o poprawienie błędów, których sami nie zauważamy. Na szczęście również i w tym aspekcie było całkiem dobrze. Szczególnie cieszy mnie to, że widzę u wielu autorów poprawę pod tym względem. Większość z nas to bowiem amatorzy, a niewielu jest tu takich, co pół życia spędziło na profesjonalnym pisaniu.

Ja wiem, że wygląd nie jest najważniejszy (bo to pozwala mi zaakceptować swoje oblicze :D), jednak doceniałem też walory estetyczne artykułu. Liczyła się dla mnie przejrzystość tekstu, zastosowane grafiki oraz dobre formatowanie. Sam dobrze wiem, że żeby bardziej dopieścić wizualnie swój artykuł, trzeba nad tym posiedzieć i się pomęczyć/pobawić.

film-2205325_1280.jpg

Nie będę jednak ukrywał, że duży wpływ na moją ocenę miała Wasza umiejętność zaciekawienia mnie tekstem. Ciekawe, nietypowe wpisy zapadają mocniej w pamięć. A bardzo cieszyło mnie również to, że umiejętnie przekazywaliście w swych postach Wasze emocje. To było dla mnie bardzo ważne. Przecież dzięki temu konkursowi chciałem Was lepiej poznać, a Wy naprawdę się przede mną (i przed innymi użytkownikami) w mniejszym lub większym stopniu otwieraliście. Chwała Wam za to!

Bez większego znaczenia było dla mnie, jakie produkcje opisywaliście. Owszem, miło mi się robiło, gdy czytałem teksty o filmach czy serialach, które sam bardzo lubię, ale również cieszyłem się, że mogłem poznać produkcje dla mnie wcześniej nieznane. Lub też z innej strony podejść do tytułów, które moimi ulubionymi nie były. Nie oceniałem Waszego gustu, żeby była jasność :)

Tak jak wspomniałem wcześniej, wybór zwycięskich tekstów był mój. I w jakimś stopniu musiał być subiektywny. Nie zawsze przecież da się wytłumaczyć innej osobie, dlaczego dany tekst uważa się za najlepszy. Po prostu czasem ma to coś, co zobaczy jedna osoba, a inna już nie.

cup-1615074_1280.png

Lista zwycięzców i nagrody

Nie myślałem jednak, że wybór trzech zwycięskich tekstów będzie tak trudny… Oj długo przesiedziałem nad Waszymi postami, bo wszystkie mi się bardzo podobały. Kogoś jednak musiałem wybrać.


Za zajęcie 3 miejsca i wykreowanie genialnego scenariusza o mało znanym serialu, w taki sposób bym zaczął żałować, że go nie oglądałem, kusiorowy Oscar (zwany potocznie "brązowym Kusiorkiem") wędruje do:

@angatt

za post: Był sobie SERIAL - Konkurs #pl-filmy

Nagroda finansowa za to zaszczytne miejsce wynosi 1 SBD!
 


Za zajęcie 2 miejsca i wyreżyserowanie artykułu o genialnym filmie, będącym triumfem hollywoodzkiego sentymentalizmu, kusiorowy Oscar (zwany potocznie "srebrnym Kusiorkiem") wędruje do:

@zwora

za post: Konkurs #pl-filmy : "Forrest Gump" - mistrzowski sentymentalizm

Nagroda finansowa za to zaszczytne miejsce wynosi 2 SBD!
 


Za zajęcie 1 miejsca dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, która swoim emocjonalnym tekstem, zdjęciami i muzyką przyćmiła nawet Audrey Hepburn, kusiorowy Oscar (zwany potocznie "złotym Kusiorkiem") wędruje do:

@sisters

za post: Być jak Audrey Hepburn czyli Śniadanie u Tiffany'iego - film, który nigdy mi się nie znudzi! Konkurs #pl-filmy.

Nagroda finansowa za to zaszczytne miejsce wynosi 3 SBD + 1 STEEM!
 


oscar-3200050_1280.jpg

Trzy najlepsze posty wybrane, ale to jeszcze nie koniec :) Ponieważ trudno mi było wybrać zwycięzców, a pewne artykuły również mnie niezwykle urzekły, postanowiłem zmienić nieco zasady i przyznać jeszcze dwa wyróżnienia (kusiorowe laury) oraz po 0,5 SBD dla:

Nagrody wyślę w ciągu 48 godzin od publikacji tego posta.


Mam nadzieję, że nikt nie poczuł się zawiedziony czy rozczarowany. A jeśli nawet, to jest szansa powalczyć o nagrody w drugiej edycji konkursu, gdzie jurorów (i organizatorów) jest już dwóch: @kusior i @kapitanpolak. Także pióra w dłoń i do pisania :D


Polecam także zapoznać się z najnowszą edycją Tematów Tygodnia, gdyż jeden z tematów jest bardzo filmowy :)


W związku z nową formą wsparcia polskiej społeczności oferowanej przez @mmmmkkkk311, o której pisałem w swoim poprzednim poście, zastanawiałem się nad tym, czy podbijać posty konkursowe. Kilku użytkowników w komentarzach raczej zgadzało się z tą opcją. Tak więc po ustaleniach z @kapitanpolak, doszliśmy do wniosku, że posty konkursowe będziemy podbijać, wysyłając do bid bota MK po 0,250 SBD. To na obecną chwilę jest zamieniane na głos o wartości 0,69 $.

Jeśli ktoś nie życzy sobie, by głosować na jego posty za pomocą bota MK, proszę o tym napisać w komentarzu pod tym postem.


Projekt został współfinansowany ze środków użytkowników sieci Steem:

@kapitanpolak: 1 STEEM na pierwszą edycję konkursu, 1 SBD na drugą edycję,
@assayer: 3 SBD na drugą edycję konkursu,
@shogunma: 1 SBD na drugą edycję konkursu,
@kusior: 7 SBD na pierwszą edycję konkursu, 1 SBD na drugą edycję,
@bartheek: 9 SBD na trzecią edycję konkursu.
Wielkie dzięki wszystkim sponsorom!


Gdyby coś było niejasne, nie wahajcie się pytać w komentarzach. Będę wdzięczny za każdy wytknięty błąd oraz wskazówki i porady dotyczące organizacji konkursu.


Grafiki pochodzą z Pixabay.


Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

świetny wstęp - wspaniale uzasadniłeś swoje wybory :) całkowicie zgadzam się z werdyktem! laureatka nagrody głównej była bezkonkurencyjna. mega podoba mi się nazewnictwo nagród "kusiorowe Oscary" :D teraz zwycięscy powinni przygotować przemówienia jak na prawdziwej gali!
zaskoczyłeś mnie, że zostałam wyróżniona! wielkie dzięki :)

Takiej fanki "Władcy Pierścieni" jak Ty, nie mogłem nie wyróżnić :D

Dziękuję, starałem się wszystko wyjaśnić. Wyszedł długi tekst, ale mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe. A nazwa nagród to mi tak spontanicznie z rana przyszła :D

Czuję się zaszczycona tym wyróżnieniem. Nie spodziewałam się naprawdę. Z tego miejsca, chciałabym podziękować @kusior'owi za zorganizowanie konkursu, mojemu mężowi za zrobienie zdjęć, moim córkom za cierpliwość podczas sesji i niemarudzenie oraz koledze z pracy, kelnerowi Piotrowi, który mnie nagrywał chyba ze 100 razy dzielnie znosząc moje uwagi

A tak na poważnie to bardzo dziękuję! Wspaniała wiadomość! Gratuluję świetnego startu konkursu #pl-filmy oraz wszystkim uczestnikom. Pełen profesjonalizm z Twojej strony @kusior. Będę wypatrywała kolejnych edycji. Tymczasem, dzisiaj na pewno otwieram jakieś winko i świętuję!

Aż łzy wzruszenia pojawiły się w moich oczach po Twym pięknym przemówieniu :) Szkoda, że ta cudowna gala już się kończy...

Miłego świętowania zatem :)

Świetny start konkursu, gratuluję!

Dziękuję :) I zapraszam do wzięcia udziału!

Gratulacje dla zwycięzców :) Sama czytałam też niektóre wpisy i faktycznie były bardzo ciekawe. Dzięki @sisters będę w tym tygodniu oglądać po raz pierwszy ,,Śniadanie u Tiffany'iego". Tyle ciekawych wpisów... kiedy to wszystko czytać ;)

Prawdziwa klęska urodzaju z tymi dobrymi tekstami filmowymi teraz :) No cóż, coraz mniej sypiam, ale za to świetnie artykuły czytam :D

Super konkurs! Nie liczy się wygrana, bo sam udział jest dobrą zabawą. Czekam na kolejną edycję😉

Ja też się dobrze bawiłem czytając wszystkie konkursowe posty :) A oto druga edycja: https://steemit.com/polish/@kusior/uwaga-konkurs-pl-filmy-edycja-2

Dziękuję w imieniu j-23 . Środki z nagrody przeznaczymy na zakup nowej radiostacji ;).

Pięknie wszystko zaczyna się rozwijać i widać mały tłum postów. Gratulacje.
Przesłałem 1SBD do puli nagród na konkursy, które zyskują popularność.
W okresie wakacyjnym postanowiłem zarobione SBD wrzucać na nagrody w różnych konkursach. Pozdrawiam.

Dzięki wielkie za wsparcie! Z takim wsparciem społeczności to nic, tylko robić kolejne edycje konkursów :)

Dzięki wielkie. I gratulacje dla wszystkich. Audrey Hepburn - jedna z moich ulubionych aktorek. Dzięki za przypomnienie @sisters. Forest Gump - Wieeelka Historia dużą literą pisana. Hans Kloss - łezka się w oku... no i nieśmiertelny J.R.R.. :) @kusior wielkie dzięki i tobie bo za twoją sprawą te wspomnienia powstały :)

Cieszę się bardzo, że miałem w tym swój wkład :D

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66765.98
ETH 3234.00
USDT 1.00
SBD 4.23