"Konkurs #pl-filmy". Film który nigdy mi się nie znudzi. Predator (1987).

in #pl-filmy6 years ago (edited)

Witam serdecznie. Postanowiłem wsiąść udział w konkursie ponieważ jest w moim życiu taki film który mógłbym oglądać przynajmniej raz w roku i dobrze bym się bawił. Chodzi tutaj o Predatora z 1987 roku. Gradka dla fanów kina akcji. Zapraszam!!!



Predator jest to film akcji sci-fi wyreżyserowany w 1987 roku jak już wcześniej wspomniałem przez Johna McTiernana.
Do głównej roli został przydzielony austriacko-amerykański aktor Arnold Schwarzenegger który miał porządną karierę aktorską w latach 80-90 ubiegłego wieku. Warto wymienić również aktora Carl Weathers najlepiej znanego z serii filmów Rocky w których wcielił się w rolę Apollo Creed'a. Zapomnieć również nie możemy o Kevinie Peter Hallu który wcielił się w rolę głównego złoczyńcy czyli predatora. Z pośród wszystkich aktorów biorących udział w boju o przetrwanie, tylko on zmarł. Reszta ekipy nadal żyje mimo upłynięcia 31 lat od premiery filmu. Nie wspomniałem o zmarłym R.G. Armstrong ponieważ nie brał on udziału w czynnej batalii z Predatorem pośród dziczy.


Nadszedł czas bym powiedział co według mnie czyni ten film majstersztykiem. Jak wiemy fabuła filmu nie jest jakaś górnolotna. W skrócie można by streścić ją tak. Grupa ratunkowa komandosów wyrusza do jungli odnaleźć zaginionych pilotów. Znajdują obdartych żywcem ze skóry innych komandosów z grupy ratunkowej. Winą oskarżają miejscowych partyzantów i zabijają wszystkich oprócz jedynej kobiety w obozie która razem z nimi później przebywała. Z czasem zaczęli ginąć komandosi z ekipy Dutcha(Arnolda Schwarzeneggera) z rąk predatora. Gdy predator wybił mu wszystkich kolegów, odbyła się ostateczna walka w której wygrał Dutch. Po wszystkim przyleciał helikopter i zabrał głównego bohatera wraz z Anną z obozu partyzantów. Koniec.



Teraz na poważnie, predator ma przewidywalną fabułę, ale sposób w jaki historia była opowiadana był mistrzowski.
Napięcie było stopniowane, na początku dość spokojnie do czasu znalezienia ciał obdartych ze skóry, później dostaliśmy trochę akcji w obozie partyzantów. Jeszcze później pojawiły się wątpliwości u naszych bohaterów ponieważ zaczęli ginąć kolejni ludzie z ich oddziału. Później była już tylko walka o przetrwanie i kibicowanie bohaterom żeby nie polegli. Temu wszystkiemu towarzyszyła przyjemna wpadająca w ucho muzyka. Kolejność scen w filmie też poprawnie wykonana, wszystko trzymało się kupy i nie było zbędnych przedłużeń które mogły by znudzić. Mógłbym powiedzieć że pojawiły się elementy detektywistyczne, próbowano ustalić kto stoi za zabójstwami.


Predatora oglądałem wielokrotnie spokojnie mógłbym powiedzieć że ponad 15 razy. Mój tata był fanem kina akcji i miał dużo kaset VHS. Dzięki niemu zobaczyłem predatora w młodym wieku, mimo że film nie był odpowiedni dla mnie. Jakoś nie wpłynęło to na moje zachowanie. Predatora oglądałem z wieloma lektorami. A pierwszy raz oglądałem ten film z lektorem Januszem Koziołem. Według mnie najlepszy lektor do tego filmu. Za każdym razem gdy oglądam Predatora mam taką dziwną myśl że może przeżyje ktoś jeszcze oprócz Dutcha i Anny, ale zawsze jest tak samo, pomimo że doskonale o tym wiem że wszyscy pozostali umrą. Ach pamiętam pewne lato gdzie na dworze w dzień było upalano a w nocy był fajny chłód a ja przy otwartym oknie na polsacie predatora oglądałem. Było bardzo klimatycznie tego wieczora i mimo że miało to miejsce ponad 10 lat temu, nadal pamiętam ten moment z życia.


Dzięki temu konkursowi nabrałem ochoty by jeszcze raz wrócić do tego filmu. Predator 2 był słabym filmem, a ten z 2010 roku był nawet fajny ale żadna część nie przebije pierwszej części. 2 sierpnia ma być nowy film z Predatorem. Czuję że będzie słabszy od tego z 2010 roku, ale lepszy od dwójki która była według mnie fatalna.


Wydaje mi się że to już wszystko co chciałem napisać. Życzę powodzenia reszcie ekipy ze Steemit. Jestem ciekaw co wy wybraliście. Oczywiście jest więcej filmów do których lubię wracać, ale ten film był dla mnie najlepszy z pośród innych ulubionych filmów. Pamiętajcie o upvote jeśli wam się spodobało. Do następnego!!!

Sort:  

Dzięki wielkie za udział w konkursie!

Pamiętam, że jako młodziutki chłopak (zbyt młody na obejrzenie Predatora) byłem pod jego ogromnym wrażeniem. Takie kino wtedy po prostu uwielbiałem. Przez długi czas był to na pewno jeden z moich ulubionych filmów. Dawno go jednak nie widziałem, a jestem ciekaw jak teraz by mi się spodobał.

Jak znajdziesz wersję filmu z Januszem Koziołem jako lektorem, powinieneś się świetnie bawić.

Leżę wczoraj wyrku i zastanawiam się o jakim filmie napisać... Do głowy przychodzi mi jedynie Predator. Odpalam dziś kompa i masz ci los....

Widzisz, ja od razu wiedziałem co wybiorę jak usłyszałem o konkursie.

również uwielbiam ten film! prawdziwy geniusz! i zgadzam się z tym, że już żadna część przygód Predatorów nie jest w stanie dorównać klasykowi z 1987 :)

Tak, jedynki nic nie przebije. Ale jestem też fanem filmu Predators z 2010 roku, podobają mi się bohaterowie, oraz pomysł na fabułę na innej planecie niż ziemia.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63635.72
ETH 2597.20
USDT 1.00
SBD 2.91