[ENG, PL] I want to do something great and share it with you | Chcę dokonać czegoś wielkiego i podzielić się tym z Wami

in #introduceyourself7 years ago (edited)

Witajcie! / Hi there!

Jestem Tomek, mam niecałe 24 lata i właśnie kończę studia magisterskie z matematyki finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Poza matematyką kręcą mnie piesze wędrówki, festiwale muzyczne, gra na gitarze akustycznej, śledzenie wydarzeń sportowych oraz książki i nagrania audio, jakie pozostawił po sobie brytyjski filozof, Alan Watts. 

I'm Tomek (you can call me Tom), I'm almost 24 years old and I'm about to graduate from Jagiellonian University in Kraków. My field of study is financial mathematics. I'm also really into long-distance walking trips, music festivals, playing the acoustic guitar, following sport events and also books and audio recordings of British philosopher Alan Watts.


DSCF1566

Co będę tutaj publikował? / What am I going to publish on SteemIt?

Od ponad roku krąży mi po głowie myśl o nagrywaniu filmów przedstawiających zagadnienia matematyczne. Myśl tę zacząłem realizować, a teraz dzięki temu, że moje obowiązki związane ze studiami się skończą, będę mógł bardziej poświęcić się temu zajęciu. Chcę stworzyć kolekcję filmów matematycznych, jakiej w polskim internecie jeszcze nie ma. Będę nagrywał również po angielsku. Posty z filmami będę oczywiście zamieszczał na SteemIt.

More than one year ago I thought to myself: "How about creating math videos?" I've started doing this recently. Now I can put more time and effort in it, since my responsibilities at university are going to finish. I want to create a collection of math videos which hasn't been done yet in the Polish Internet. I will also translate my videos to English. Of course I will post my videos here on SteemIt.

Oto moje notatki ze studiów - między nimi z nich będę korzystał. These are my notes from studies - one of my sources for creating videos.


DSCF4823

Po wykładach często zastanawiałem się, czy danego zagadnienia nie można przedstawić w inny sposób, wzbogacić o przykłady, aby zainteresować studenta. Wyobrażałem sobie, w jaki sposób sam przedstawiłbym dany temat. Teraz mimo że moje studia dobiegają końca, nie wyobrażam sobie nie mieć już styczności z matematyką na co dzień. Ponadto odczuwam radość, jeżeli na mojej pracy mogą skorzystać inni. Dlatego tworzenie takich wideo-wykładów z matematyki jest dla mnie ważne. Oto jak mogą one wyglądać. Wierzę, że z czasem będą one coraz lepsze.

After attending a lecture, I was often thinking about different ways of presenting given topic and about various examples which might encourage a student. I was wondering how I would explain something by myself. Even though my studies are coming to an end now, I cannot imagine that I could possibly have no connection with mathematics on a daily basis. Moreover I am happy when my work helps other people. Therefore creating such videolectures is important for me. This is how they may look like. I believe that they will become better and better. (At that time I can only present a video in Polish language, sorry)



Co poza tym? / What else?

Wspomniałem, że moją pasją są piesze wędrówki. Na pewno część moich wpisów na SteemIt będzie o nich. Najwięcej szczęścia dają mi wędrówki co najmniej kilkudniowe. Tak wówczas wygląda mój typowy nocleg:

I've mentioned that walking trips are also my passion. Surely, some of my posts will be about them. I enjoy the most those trips which last for at least a few days. This is how I typically spend night then:

DSCF2585

Jedną z moich największych dotychczasowych przygód jest studencki rajd pieszy po Beskidzie Śląskim. Trwał on zaledwie 2 dni i przeszliśmy ok. 50 km, ale warunki, z jakimi musieliśmy się mierzyć, były dla mnie czymś zupełnie nowym, mimo że to była końcówka kwietnia.

One of my biggest adventures so far is students' foot rally through Beskid Śląski (Polish mountains). That was only a 2-day trip, 50 km long (slightly more than 30 miles), but weather conditions we had to struggle with were something new for me, although it was the end of April.



A tak to wyglądało w okolicach szczytu Małej Babiej Góry (1517 m n.p.m.). And this is the scenery from just before Mała Babia Góra peak (1517 metres).

18111185_642737889256120_645647265_o

Nie ma to jak dzielenie pasji z innymi. Wiele wędrówek odbywam z moją ukochaną Olą. There's nothing like sharing passion with others. I often go to a hike with my beloved Ola.

18700777_658784947651414_3051049358977781623_o

W przyszłości chcę odbyć wielotygodniową wędrówkę jednym z długodystansowych szlaków pieszych. Jest ich wiele, a niektóre ciągną się na długość ponad 3 tys. km. Ponieważ szlaki to moja zajawka, na pewno będę o nich jeszcze pisał.

In the future I want to take a journey which would last for many weeks through a long-distance footpath. There is plenty of them and some of them are more than 3000 km long. Walking trails really turns me on so I will write about them for sure.

Jeżeli zanosi się na to, że możesz znaleźć wśród moich postów coś, co Cię zainteresuje, to zachęcam do śledzenia mojego profilu. Chętnie odpowiem na Twoje komentarze, a jeżeli mamy wspólne zainteresowania, to śmiało pisz do mnie na chacie. :)

If it seems that you may find something interestig in my posts, I invite you to follow my profile. I will reply to your comments willingly and if we are interested in similar things, then don't hesitate to contact me on chat. :)

Sort:  

BARDZO dobry post powitalny - witaj. ;)

Dzięki za przywitanie :)

Witamy kolejnego Polaka na Steemit!

Życzymy udanego korzystania z tej platformy i tylko kilka takich informacji na początek, które warto wziąć pod uwagę:

  • jeżeli interesują cię dokładniejsze informacje o Steemicie to polecam śledzić @steemit-polska, gdzie pojawiają się tłumaczenie oficjalnych tekstów ze @steemitblog,
  • polski kanał chatu jest dostępny na https://steemit.chat/channel/polish i wymaga osobnej rejestracji,
  • co nieco o Markdown, w którym prosto tworzy się nowe posty,
  • tag polish używamy do postów z polską treścią, jeżeli chcesz pisać w innych językach to prosimy nie wpisywanie do tego polish (dla postów z przedstawieniem robimy wyjątki),
  • najważniejsze: na Steemit tworzymy nowe treści, nie kopiujemy z innych stron.

Dziękuję za miłe przywitanie.

Witam i życze powodzenia w rozkręceniu pomysłu.

Dziękuję, przyda się :)

Cześć! Zagłosowałem, klinknąłem follow i czekam na więcej postów. Szczególnie chętnie poczytam o matematyce i muzyce rockowej - podzielam te zainteresowania. :)

Hej, miło mi :) O matematyce będzie więcej niż o rocku, ale na pewno o rocku też będę pisał. Tylko nie wiem jeszcze, jak ze wstawianiem piosenek, tj. czy można.

Myślę, że można - o ile nie sugerujesz w poście niezgodnie z prawdą, że utwór jest Twojego autorstwa lub w Twoim wykonaniu. Widywałem takie wpisy i nikt się tego nie czepiał. Ja wstawiałem niedawno post z utworem w ramach organizowanego wówczas Video Challenge (tematem była muzyka z lat 90.):
VideoChallenge #3 🎸 Joe Strummer and the Mescaleros - Tony Adams

Wow, great entry. I think you will like it here. Welcome fellow sir, :) I have upvoted and followed, I wish you the best of luck on your journey here. If you are looking for likeminded people to follow, peep my profile if you like. Good luck and peace!

po 2 minutach już nie wiedziałem o co chodzi :D Ale UP odemnie w 100%

Hi @tomasz.kosnowicz I hope you enjoy your time here, its a great community !! Nice post, i will follow your account, please follow me at @khunfarang

Great introduction, and welcome to Steemit, my friend!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.026
BTC 57396.91
ETH 2446.23
USDT 1.00
SBD 2.41