Uwaga na możliwość wycieku danych z uwagi na nową promocję Mobile Vikings

in #vikings6 years ago (edited)

Witam serdecznie,

Mobile Vikings dziś ma nową promocję - uzbieraj 5 osób - abonament do końca życia gratis. Wszystko fajnie, ale... o zgrozo, nowy Kod polecający...


Dawniej był to rząd znaków XxyZZxYy , teraz link wygląda tak:

https://mobilevikings.pl/pl/referral/48XXXXXXXXX

Na końcu znajdują dane osobowe, czyli telefon (!).

Nie mogę tego kodu już śmiało udostępnić publicznie. Wiele osób nie zdając sobie z tego sprawy (bo kod można łatwo skopiować jednym przyciśnięciem i udostępnić w społecznościówkach) doprowadzi do poważnego wycieku swoich danych telefonicznych na masową skalę!

A Philipiak tylko czeka na nowe numerki i poleruje już garnki!


Lubię Vikinga, dał mi sporo: nolimit za 25zł, kumulowanie internetu (mam już ponad 250GB uzbierane), autodoładowania wygodniejsze niż abo... no ale przykro mi, o tym trzeba ostrzegać :(

mobile-vikings-konczy-dzialalnosc.jpg

Oczywiście pisałem już do nich na helpdesk i prosiłem aby powrócili do kodów w formie np. "pAf21gz". Niestety, odpisali, że numer telefonu to nie dane osobowe, a jeżeli już to ludzie je sobie sami udostępniają, więc to nie problem :(


W świetle przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), zwanej dalej również ustawą, nie budzi wątpliwości, iż numer telefonu jest daną osobową w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy, bowiem dotyczy możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Ponadto wskazać należy, iż na podstawie art. 159 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.) ww. dana objęta jest tajemnicą telekomunikacyjną.

O RODO już nawet nie będę wspominał bo tam pojechali z tym tak, że szkoda czytania :)


Pozdrawiam Vikingów i uważajcie jak będziecie zbierać załogę aby wyruszyć na szerokie wody!

Sort:  

Dobrze wiedzieć. Przyznam że ja osobiście od lat jestem abonentem Orange i jak na razie mi odpowiada ale tego typu info zawsze sie przydaje i jest dobrą przestrogą za co dziękuję :) i zostawiam Upvote

@bumper can I find out why you were flagging? I'm not even sure if you can read Polish.

I warned people about the possibility of losing personal data in this post. I never even been on any of yours posts.

@zygibo sorry buddy.
It downvote was ment for another steemian
I am not sure how the heck i came to your account
but ill correct it ;) Gave you some extra to

Ok, thanks, everything good that ends well :)

This post has received a 10.23 % upvote from @boomerang.

Boomerang sponsored by @carrioner :)

In the name of freedom of speech and justice

carrioner-papagaj.gif

sneaky-ninja-sword-xs.jpg
Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 22.64% upvote!
I was summoned by @zygibo. I have done their bidding and now I will vanish...

woosh
A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.

Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

Chciałem aby post był lepiej widoczny i lepiej ostrzegał. Przy okazji, przetestowałem sobie jak takie boty promujące działają. Nie oceniajcie zbyt surowo :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 56386.16
ETH 2529.81
USDT 1.00
SBD 2.49