Gofret Yiyip Kutladım

in #tr6 years ago

Yeni bir masal kurarken, onu zihnimde canlandırmam gerekiyor. Benim için güzel olmayan, başkası için güzel olabilir muhakkak! Yine de dikkatli olmaya çalışıyorum. Çok moral verici yorumlar geldi tabii ki dünkü https://steemit.com/tr/@pinarhanpolat/uec-aptaldan-daha-fazlasi paylaşımımdaki masal videosu için. Sonra mutluluğumu gofret yiyip kutladım.

Her gün masal anlatıyorum. Bunu kamera karşısında da yapabilirim, ama her gün değil de haftada bir yapsam, sanki daha iyi olacak gibi hissediyorum. Bu arada stemit’te de yazmaya devam edeceğim. Instagram'da mümkün olduğunca aktif olmaya çalışacağım.

Çok fazla bilgi akışı var. Bunların hepsini akılda tutmak ya da sadece bir tanesiyle ilgilenmek, bana hep diğerlerinden mahrum kalıyormuşum hissi verir. Bu yüzden, deli danalar gibi yeniliklerin peşinden koşarım (modanın değil). Bu yenilikler tamamen çevremden aldığım isteklerin bana yansımış hali. Yani kötü bir çevrede olmadığım için her gün şükrediyorum.

Bu çevrenin bir kısmını da stemitteki güzel insanlar oluşturuyor. Hemen hemen her paylaşımımda yorumları ve oylarıyla desteklerini esirgemeyen @junostar, @baycan, @agememnon, @wagner32, @punky, @sudefteri, @lightshield, @tahirozgen, @ugurarslanboga arkadaşlarım her zaman olduğu gibi yine yanımdalardı.

Masalları oluştururken onları da düşünüyorum çoğu zaman. Hatta kelime seçimlerimi değiştirdiğim bile oluyor bu hesaplardan biri aklıma geldiği zaman. Çok ciddiye almayan bir sürü arkadaşım da var steemiti, olsun! Onlar da kendilerine göre kim bilir yaşamlarında ne masallar kuruyor, hangi olağanüstü süreçlerden geçiyorlardır. Şu an bile zihnimden ne resimler geçiyor.

Keşke aklımı, kalbimi bir kağıda yansıtabilsem ve hızla tüm renkleri ile beraber dökülebilse. Kokular ve tatları yansıtamamak da ayrıca bir eksiklik hissi veriyor. Öyle çok faktörlü bir evrende yaşıyoruz ki herhangi bir fikri birkaç saniyeden fazla savunmak anlamsızlaşıyor. Ayrıca, yıllarımızı alan saplantılı ideoloji sevdalılarının, insanlığa ne denli zarar verdiğinin de hepimiz farkındayız.

En açık görüşlü en yenilikçi (bu bir reklam değil, sadece sınırsız internetim var diye yabancı dilde yazılmış materyalin en anlayabileceklerimi, ortalama faydalı olanlarını seçip, göz gezdiriyorum) kaynaklarda bahsedilen, “sürdürülebilir ekonomi” kavramı dikkatimi çekiyor. Halihazırda gördüğümüz sistemlerin hangisi sürdürülebilir ki Allah aşkına!

Burada yanlış anlaşılmak istemem, “sürdürülebilir ekonomi” ya da “gelişmişlik” her neyse adı, kesinlikle karşı değilim! Hatta tam tersine, yaşam standardını geliştirecek her ne varsa gönülden destekliyorum.

Büyüme çok önemlidir. Eğer büyüme durursa, herkes acı çeker. Daha az sosyallik, daha az teknoloji, daha az sağlık demek, büyümenin durması. Tam da bu noktada büyümenin çeşidi önemli hale geliyor.

Çılgınlar gibi üretip, ne var ne yok satın almak, sürdürülebilir değilmiş meğerse. Durum bu olunca, kapitalizm tekrar konuşulmaya başlandı. Gerçekten iyi bir sistem mi?

Her konuda olduğu gibi bu konuda da iyi ve kötü taraflar el ele gidiyor, ama biz insanız seçebiliriz yani. Kapitalizmi alıp çöpe atmak yerine, iyi taraflarını kullanamaz mıyız?

Vücudundan örnek al!
Sağ ve sol ayağın birlikte var.
İleriye biri olmadan gidemezsin.

Kötümser olmayı bırakmak, ilk hedefim. Karamsarlık bulaşıcı bir hastalık gibidir. Bu yüzden, gazete okumuyorum artık ya da televizyon izlemiyorum. Bunlar için “artık” demek, çok anlamsız. Çünkü 10 yıldır hiç ilgim yok bunlarla.

Umudun olduğu yerde ne mümkün değil ki!

Pictures

INSTAGRAM

Sort:  

Gofretler afiyet olsun :),
Postlara, masallara aynen devam.


Bazı şeyleri değiştirmek mümkün değil, umutlu ya da karamsar olmaya gerek yok. İçinde bulunduğumuz koşullarda kendimizden memnun olabilelim ve keyif alabilelim, önemli olan o.

Teşekkür ederim @tahirozgen, güzel bir öneri anı yaşamak, benim gibi masal içinde yaşayanlara göre

saplantılı ideoloji sevdalılarının, insanlığa ne denli zarar verdiğinin de hepimiz farkındayız.

Birbirlerini yemekten bıkmadılar. Aşamadılar bir türlü. Kavga halinde olmamanın güzelliğini göremediler.

Bakalım neler olacak, etki tepki meselesi, aşırı tepkili bir grup, tepkisiz hissiz bir insan kitlesini, gece gündüz, siyah beyaz kuralı gibi tetiklemiş oldu galiba.

Söylediğinize katılmakla birlikte aşırı tepkili birkaç grup diye düşünüyorum

Çok haklısınız ☺

Postu ilk açtığımda gözüme takılan görseller her ne kadar yazıyı hemen oku dese de yeni fırsat buldum okumaya. Sen bu güzel yolda yürümeye devam et destekçilerin hiç eksik olmayacaktır.

Ne zaman üretim toplumundan çıkıp tüketim toplumu olduğumuz vakit işte o zaman, biraz karamsar olacak ama işimiz bitti. İlk okulda öğretmişlerdi bize kendi kendine yeten nadir ülkelerden olduğumuzu ama bu gün kızımın kitabına baktığım vakit böyle bir bilgiye ulaşmak ne mümkün. Aksine Antep fıstığını bile Antep fıstığı adı altında ithal ediyormuşuz bunu öğrendim. As cümle yoksa çok uzayacak, köklü reformlara ihtiyacımız var her alanda..

Artık steemitteki arkadaşlarla beraber yürüyoruz, harikasınız her biriniz :) Ellerinize sağlık.

Ben kendi adıma yanındayım. Sen yaz, anlat, hayal kur yeter ki.

Dünya üzerindeki herhangi bir ekonomik sistemin tek başına yeterli olduğunu düşündüğüm romantik yaşları geçtim maalesef. Ama bu sürede şunu da öğrendim mesele sistem değil, mesele o sistemin ne kadar düzgün ve adil uygulandığı. Bu biraz "hukuk var ama uygulanmıyor" durumu gibi. Bizde kapitalizm yok mu? Biz sosyal devlet miyiz? Hayır, değiliz ve evet, var. Ama kapitalizm çalışanın kazandığı bir sistemken bizdeki tanışın kazandığı bir sisteme dönüşmüş durumda. Sosyalizm güzel mi? Teoride evet ama geçmişte başka ülkeler üzerinden onun da sıkıntılarını gördük. Mesele sistemler değil, mesele o sistemlerle beraber o sistemlerin başındaki uygulayıcı insanlar. O yüzden kendi adıma sistemle savaşmayı, yenilemeye çalışmayı bıraktım, kaybettiğim zamanı ve enerjiyi çöpe attım, şimdi üretmeye, gelişmeye odaklanıyorum. Kendim için de çevrem için de insanlık için de en faydalı olmanın yolunun bu olduğunu yeni yeni anlıyorum. Sistemle didişmek yerine kendime sistemdışı başka bir alan yaratmaya çalışıyorum. Fena da gitmiyor hani :)

O yüzden başta dediğim gibi kimin ne dediği, ne yaptığı, ne düşündüğü mühim değil; yaz, üret, anlat, hayal kur. Senden gelecek her şeyde ben de varım :)

Süpersin @punky sadece kendini, kendi çevresini değiştirerek tüm dünyaya etki edecek yeni bir yaşam biçimi doğuyor.
Yaşasın!

Umut konusunda size hak veriyorum. Şu sıkıntılı zamanlarımda birkaç ayımı umutlarıma geçireceğe benziyorum. Nice nice masallar kuruyorum zihnimde. Gofret deyince akşama gofret yiyesim geldi. :))

Şimdiden afiyet olsun, reklam gibi olacak ama bu güzel :)

2000'lerden sonra uygulanan sert neo liberalist bir ekonomi modelini değiştire değiştire sürdüre sürdüre buralara geldik. Bundan sonrasını nasıl gideceğiz orası meçhul.

Sorun üretimin sürdürülebilirliğine dair önlemler alamamakta. Sorun hazır yemeye, gösterişe alışmakta. Belki on yıllar daha sürecek bir kalkınma dönemine balistik hızıyla giriş yaptık ve daha gelişmeye fırsat bulamadan füzenin yakıtı bitiyor ve biz belki de daha hızlı bir şekilde ve atmosferin yakıcılığıyla yer çekimine meydan okuyamıyoruz ve düşüyoruz.

Sorun uyguladığımız, uygulayacağımız ekonomi rol modelleri değil. Bunu nasıl uygulayacağız, bize uygun mu, altından kalkabilecek miyiz, geri bildirimi ne kadar sürede ve nasıl bir etkiyle olacak, ortaya karışık bir şeyler yapabilir miyiz gibi soruların sadece doğru değil, bize uygun en doğru cevaplarını bulmamız gerekir.

Ekonomi sadece bürokratik ve siyasi kanallar arası bir güç değil aynı zamanda ve en önemlisi emek ve sermaye gibi yapı taşların oluşturduğu bir kaledir. Yapı taşlarını yok sayıp üstüne güçler arası savaş başlatırsak kale yıkılır. Altında kalırız. Fethediliriz.

Savaşların kazananı yoktur. Her iki tarafta kaybeder. Daha az kaybeden zafer ilan eder.

Yazı ve beni çocukluğuma götüren mahalle bakkalı gofret için teşekkür ederim. :)

Ooo post gibi yorum olmuş bu. Çok beğendim, bu konu hakkında bir paylaşım yapsanız upuzun yazı yazarsınız kesin :) Okuduğunuz ve zaman ayırıp böyle yetkin cümleler yazdığınız için ben teşekkür ederim.
Bu arada eti cine de bayılırım, bugün burası abur cubur dükkanına döndü :)

Eti cin favoromdir.ben küçükken okul çıkışlarinda eczacı halamın dükkanına uğrardim.75 kuruş harçlik alirdim.kesinlikle eticin yemeden eve dönmez artan paramla kuş lokumu alır bir güzel onuda yerdim.:)

Evet, eti cine ben de ayılırım ama asıl eskiden tadelle çok güzeldi, babam kutuyla getirirdi cuma akşamları. Hafta sonu bayram ederdik resmen. Şimdi tadı aynı değil nedense, o zamanlar içinden iri çekilmiş fındık taneleri çıkardı. Sade, beyaz hindistan cevizli lokumu şimdi de çok seviyorum. Kahvenin yanında mükemmel oluyor. Ramazan ramazan hep yiyecek konuştum.

Bunların lokmalıklarına bayılıyorum :)

Evet hep oluyor evde, çekmecelerimiz zaten abur cubur dolu :) ölmeyiz inşallah erkenden

Sonu gelmez bir döngüye girdik.Ben susma hakkimı kullaniyorum.yoksa sonu kötü olacak:)😃😃

Akrabaların yorum yapma yarışına benzemeye başladı :) Ben de susuyorum.

Güzel bir post olmuş tebrikler.

Biz ailece gofret aliyoruz.şu meşhur zincir marketlerde satiyorlar sağolsunlar.Haberleri izleye izleye gofret atıştiriyoruz.yoksa ağzımızda tat kalmayacak.büyük şehirden küçük kasabaya taşinmanin en güzel yanı bu tarz konulardan etkilenme seviyemi azaltması oldu.bakalim sonumuz ne olacak.ama yasanan her sey bizi daha ileriye göturmek ve tekamül için gerekli.Hata yapmadan ders alamayiz değil mi:)hepimiz ayni gemide gidiyoruz bir anlasak gelecek daha güzel olacak:)

Hoşgeldin paylaşımıma @junostar
Hepimizin evine az çok giriyor abur cubur.
Çocukluktan alışkanlık bende de bayılırım gofrete.
Televizyon izlemiyoruz ama belgesel, film izlemeyi seviyoruz, o yüzden netflix le blue tv arasında kaldım biraz. Düşünüyorum hangisi daha iyi olur diye. Yorumları da okudum kullanıcıların yazdığı çoğu kişi netflix demiş.
aynı gemideyiz çok haklısın.

Karamsarlık karamsarlığı getiriyor bu yüzden önümüze bakarak daha iyi nasıl oluruz nasıl gelişiriz, hepbirlikte elele nasıl gideriz yarınlara ona bakacağız. Geçmişten ders alıp sistemin getirdiklerine ona göre yolumuza yön vereceğiz hayat bizim hayatımız ve biz bu hayatta başroldeyiz.
O güzel masal anlatışını tekrar bekliyorum 😃 🤗🤗😍😍

Anlatacağım yine masal 🤗 Olumlu bakışın da ötesinde tam bir moral kaynağısın @baycan

Bizler birbirimize destek olduğumuz sürece yaptıklarımız daha da güzelleşir güzelliğim. Sen en güzellikleri hakediyorsun. 😍

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57868.91
ETH 2362.75
USDT 1.00
SBD 2.36