Ah Baris abi Ask Olsun

in #tr6 years ago (edited)

Ikinci dünya savaşından sonra bayraklarla donatılan konsolosluk binalarının önünden geçen Rikkat Hanım ellerinde iki çocuğu ile birlikte Taksim parkına yürümektedir.Iki cocuguda savaş yıllarında doğduğu için bir çocuğunun ismini Savaş diğer çocuğunun ismini "Barış" koyarlar.
Savaş sorar, bayrakları göstererek ;
"Anne bugün bayram mi?"
Hayır der Rikkat hanım "Barış" günü
Ve Savaş kardeşine döner
"Sana bütün oyuncaklarımı vereyim ismini bana ver"
"Hayır" der "Bariş"ve ilk kavgaları o gün olur.

Barış Manço'nun okul yillarida çok güzel geçmez arkadaşları soyadına takılır. Manço Anadoludan sürülen ve Balkanlara sürülen Türklerin ordaki halkın seslenmesidir aslında.

Barış MANÇO nun sarkilariyle öyle güzel şeyler öğrendik ki gerçek sanatın izlerini görebiliyorsunuz
Dağlar Dağlar ile sevdiğimizi bir kez olsun görebilmek için neler yapabileceğimizi öğrendik.
Sarı çizmeli Mehmet Ağa ile adamlığı ogredik Yaz dostum güzel sevmeyeni adam denir mi? Yaz dostum selam almayana Yiğit denir mi?
Halil ibrahim sofrası ile "Para pula ihtisama aldanıp kanma dostum içi boş insanların bu dünyada yeri yok" İnsanlığın özetini yapmıştır
Domartes biber patlıcan ile bir anda dünyanın karardığı aşkı itiraf edecekken bir sözün engel olduğunu öğrendik.

Aslında her şarkısı yazılabilir ve her şarkısından guzel anlamlar cikartabiliriz ama asil olan bunları anlayabilmektir.Radyoda bir Barış MANÇO şarkısı çıksa sanıyorum insanların başka radyo kanalına geçmeyecek ve şarkıyı dinleyecektir.Yaptığı şarkılar her kesime hitap etmekte Herkes kendine ait bir şeyler bulabilmektedir.
Bana ilginç gelen anektodlardan bir tanesi de 1 Temmuz 1999 yılında vefat ettiğinde o gün Abdi İpekçinin öldürülüş yil dönümüdür ve onun adına konulan bir "Barış "
ödülü vardır.

Dünyanın bir çok ülkelerini gezen Barış MANÇO eserlerimi yolda yazdım der.Kendimi bildim bileli yollarda tükettim koskoca bir ömrü .Bir uçtan bir uca gezdim su fani dünyayı.Okumuşu, cahili, yoksulu, zengini hiç farkı yok hepsi aynı.Sonunda bende anladım hanyayı Konya'yı diyerek şarkılarında yer verir.Gezdi okudu ve paylaştı.3 bin çocuğu 9 sene boyunca Trt ekranlarında ağırladı Ve biz evebeynler gibi çocuklarımızın yanaklarından makas almaya çalışmadı onlarla bir birey olarak konuştu.

Ah barış abi aşk olsun şarkısıyla müsade istedi kimlerden "Gençlerden" Barış MANÇO bu şarkıda bir şeyler anlattı müsait olduğunuzda bu şarkıyı dinlmenizi öneririm.Değişen yayın hayatı reyting savaşları yerini başka insanlara bıraktı ama gördük ki su anda insanlar Barış MANÇO nun yerine geçenleri hatırlamıyorlar bile.
Bu yarışmaya katılmadan önce Barış MANÇO nun bir şarkısını dinliyordum ve onun gibi insanların su anda fazla olmadığını keşke onu daha fazla dinleyebilme görebilme sanatından yararlanabilme imkânımız olsun diye geçmişti içimden.Hala Ah Barış abi aşk olsun diyorum sizleri aslında hepsini sevdiğim ve arasından seçmenin zor olduğunu bildiğim halde iki şarkısıyla ve muhteşem bir düet ile bırakıyorum.



Sort:  

emeğine sağlık

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Upvote Ve Resteem Kazandınız.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Omerbayrak from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

sneaky-ninja-sword-xs.jpg

Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 3.40% upvote!
I was summoned by @omerbayrak. I have done their bidding and now I will vanish...


woosh

A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.


Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

Yediden yetmişe herkesin sevgilisi Barış Manço'yu rahmetle anıyoruz. Emeğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız büyük üstadımızı.

Tesekkur ederim kelimeler belki yetmez belki ama begenmenize sevindim.

On numara bir paylaşım olmuş, emeğine sağlık dostum ✌️

Tesekkur ederim sagolasin.

çok güzel bir post olmuş, eline sağlık. Hayat hikayesini hiç duymamaışım onu fark ettim:)

Aslinda cok guzel hikayeleri var

You got a 5.00% upvote from @emperorofnaps courtesy of @omerbayrak!

Want to promote your posts too? Send 0.05+ SBD or STEEM to @emperorofnaps to receive a share of a full upvote every 2.4 hours...Then go relax and take a nap!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 62613.51
ETH 3019.43
USDT 1.00
SBD 3.93