Previously on steemit

in #tr6 years ago (edited)
Gördüğüm rüya bölündüğünde uyumaya çalışıp kaldığım yerden devam edebiliyorum. Hatta rüyam biraz geriden bile başlıyor. Nasıl bir bilinçaltı varsa artık... Uyandıktan sonra durumu fark edip gülüyorum bazen. Tek eksiğim previously on last dream yazısı oluyor :)

Yüz altı gün olmuş. Yüzüncü günü kaçırdım evet ama hep @tahirozgen mi beni kıskanacak? Biraz da ben onu kıskanayım ne var?


Yıllar önce o-game oynarken oradan insanlarla buluşan biri olarak steemitten insan kazanamamam pek olası değildi. Ya buradaki kafa bana göre değil diyecektim ya da çok sevecektim. Çünkü insanlar burada kendileri hakkında çok şey söylüyor. Benim de kendimi bildim bileli en sevdiğim aktivitelerden biri insan tanımaktır. Kendi çevrem de dahil olmak üzere insanların çoğunlukla anlamadığı bir durum var; "Bir insanı sadece tanıma isteği" Bir yönünü ilginç bulmak, dünyaya bakışını sevmek vs. heyecanlanmam için yeterli değil diye düşünüyorlar. Tanışmak istediğim kişi bir kadınsa hoşlanmak zorundaymışım gibi bir yaklaşımla karşılaşıyorum. Eğer erkekse daha az uğraştırıp "neden?" diye soruyorlar :)

Neyse olaya dönelim. Sanıyorum sonra bu kısma bağlayacağım.


Kaynak

Daha ne yaptığımı bilmediğim zamanlardan başlayarak burada beni heyecanlandıran insanlar tanımaya başladım. Fakat arada küçük talihsizlikler var :) Bana dediler ki; yahu gel para kazanırsın. Sen muhabbet etmeyi seviyorsun yaz bir şeyler. Ben de doctor bishop ismiyle giriş yaptım. İlk postuma da Walter Bishop fotoğrafı koydum. 2$ ödül almıştı. Hatta bir arkadaşım; "ilk posttan iki dolar mı? Seni lanet olası" şeklinde kibarlaştırabileceğim bir yorum yaptı. Ardından bir yazı paylaştım. Pek tutmadı doğal olarak. Ben de tamam ya sistemi çözdüm dedim. İnsanların sevdiği karakterlere odaklanmak iyi bir fikir gibiydi. Hemen çok tutulan etiketlere göz gezdirdim ve #sexy etiketi gözüme çarptı. Aklıma ilk gelen şey ise Eva Green'in sigara içmesi oldu. Tabi o zamanlar Penny Dreadful dizisinin etkisi de vardır... Eva Green'i çok beğenmem fakat kingdom of heaven ve bahsettiğim dizideki duruşu bence epey seksiydi. Eva Green ise 0.00'da kaldı. Sanırım herkes benimle aynı fikirde değildi :)

Kaynak

Sevgili @murattatar, attığım ikinci posta yorum yapmışsın. Gerçekten o zamanlar ne yaptığımı bilmiyordum. Yeni gördüm. Caağğnı gönülden özür dilerim :)

Ardından birkaç bir şey daha yazdım. Ufak tefek oy alıyordum ama iki dolar konusunda aldığım tepki giderek daha anlamlı oluyordu :) Paylaşımlarımı çok az insan görüyordu. Zamanla artardı nasılsa. Zaten çok önemli değildi benim için bu platform. Çok geçmeden işlerin benim açımdan kötü gittiği bir dönem oldu. Günlük hayatımdan pek keyif almıyordum. O sıralar amaçsız kalmak diye bir yazı yazdım. O yazının altında şöyle bir yorum vardı.

Ben kendi adıma bu dönemlerimi severim çünkü her seferinde yenilenerek çıkarım içinden. Bu bazen bazı insanları, işleri, alışkanlıklarını değiştirmek anlamına gelse de iyi sonuçlanır her seferinde. Demişsin ya amaçsız kalmak diye, daha önceden alınmış kararlarla devam ettiğin şu zamanda amaçların senin için anlamsızlaşmıştır belki.

Okudum yorumu ve dedim ki; Merhaba benim için steemit'i ciddileştiren insan... Sonra aynı insan steemitileciddilesmek diye bir seriye başladı :)

Artık steemit bir şeyler ifade ediyordu ve para kazanmak için başka bir yer bulmalıydım. Burası öyle bir yer değildi. Çünkü "ben olmaya" karar vermiştim. Artık #sexy etiketi için hazırladığım postu silememek dışında beni rahatsız eden bir şey yoktu :)

@embesilikat beni buraya getirmişti. @kamuhuzuru da arkadaşımdı fakat zaten onları daha profil fotoğrafı yükleyene kadar çileden çıkarmıştım. O nedenle en temel şeyleri öğrenmiş kalanını ise yanlış yapa yapa devam ediyordum. Ardından @arafs ile tanıştım. Sağ olsun şunu şöyle yap bunu böyle yap diye diye bana çok şey öğretti. Kendisine gönül ve kızıl meyan kökü şekeri borcum vardır :)

Veee #trliste... Değerlendiren ekip sağ olsun epey seçildim günün yazılarına. Bu sayede Türk topluluğu yazdıklarımı görebiliyordu. @sudefteri, @pinarhanpolat, @goktug0814, @tahirozgen, @captainsailor, @baycan gibi isimler yorumlarıyla beni bu dünyanın epey içine çektiler. Artık steemit diğer sosyal medya platformlarından uzaklaşmama sebep oluyordu.

turkce.png

@gokhan83kurt ve @muratkbesiroglu da harika bilimsel içerikler paylaşıyordu. Ben de meraklıydım ve kendi çapımda bilimsel içerik de yazmaya başladım. İşler #turkcebilim etiketine kadar evrildi. Şimdi bazen toplumsal eleştiriler bazen bilimsel içerikler bazen kendimle kavgalarım bazen de saçmalamalarımla ortaya karışık bir profilim var :)

Diyeceğim o ki; sizlerin sayesinde ne yazdığıma bakar oldum. Doğru mu yanlış mı kaygısı değil. Markdown üzerinde yoğunlaşmak değil. Önemsediğim şey: Ne anlatmaya çalışıyorum? oldu. Her seferinde becerdiğimi iddia etmiyorum tabi:) Aldığım yorumlardan yola çıkarak kafamdaki düşünceyi karşıya iletemediğimi fark ettiğim yazılar var. Fakat hangi düşünceyi yazdığıma hep dikkat ettim. Biliyordum ki yazdıklarımı okuyacak kaliteli gözler vardı. Hatta zamanla daha çok insan eklendi. Herkesten bahsedemiyorum üzgünüm. Çok sevdiğim bir çok insan var fakat benim için dönüm noktalarında sahne alan insanlar bu yazı özelinde ön plandalar.

ayrac1.png

İnsanların burada motive olmasını sağlayan insanlardan da bahsetmek istiyorum. Steemit'te Türk topluluğu adına elini taşın altına koyan insanlar... @anadolu ve @arafs gerek bilgilendirici yazılarıyla gerek ise oy gücünü mümkün olduğunca fazla sayıda insana dağıtıp bir yandan kalite gözetmesiyle kendi oy gücünü kendine yük edinen insanlardır. Büyük ya da güçlü bir topluluk değiliz fakat her neredeysek bu insanların çabası çok büyüktür. Diğer yandan @damla ve birlikte çalıştığı insanlar enerjilerini ve maddi kaynaklarını çok ciddi ölçüde buradaki insanlara ayırıyorlar. Durumumuz ortadayken sahip oldukları motivasyon için kutluyorum.

@kusadasi'na ayrı bir parantez açmak istiyorum. Yakın zamanda yaşadıkları olay için geçmiş olsun diliyorum. Aslında kendilerini hep eleştirdim. İnsanların çoğunlukla eleştirdiği noktalar benim pek umurumda değildi açıkçası. Benim eleştirdiğim nokta; asla yorumlarıma cevap almamaktı. Yani doğrudan konuşamadığım insanları çok benimseyemiyordum. Fakat birkaç kez tüm yorumlarına baktım. Çok çeşitli kaygılarla çok fazla yorum oluyordu. Hatta bir çoğu "oylar mı acaba" gibi bir kaygı ile yorum yazmıştı. O nedenle kendilerini tamamen soyutlamış olmalarına kızamadım. Gerek sp projeleri gerekse diğer projeleriyle topluluğa çok fazla katkıları oluyor. Eleştirilse de bunu reddetmek bağnazlıktır. Maalesef az bilgi ile çok konuşmayı seviyoruz.

Site içerisinde kendi işine bakmayan insanlar var. Mümkün olduğunca olayları, tarafları görmezden gelip işime bakmaya çalışıyorum. Sitenin tek kötü yanı bence bu. Bırakın kim ne yapıyorsa yapsın. Gördüğünüz davranışa not verin ona göre davranın. Tartışmaya açık durumları kesin yargılarla paylaşmak hatta insanları bu yolla manipüle etmek istiyorsanız kocaman kocaman siyasi partilere katılın. Ülkemizde yetenek kabul ediliyor bunlar.

ayrac1.png

Son olarak belirtmek isterim; takip etmeyip de sevdiğim insanlar var. Yaptıkları paylaşım türü ilgimi çekmeyebiliyor. Fakat onlar da dahil olmak üzere sevgisini hissettiğim herkese çok teşekkür ediyorum. Düşüncelerimizi, hislerimizi yeri geldi anılarımızı paylaştık. Bu azımsanamayacak kadar önemli benim nezdimde. Hatta konuşmaya ihtiyacım olduğunda aranızdan insanlara yazdım. İki anonim hesap arasında ne bilgiler paylaşıldı... Çünkü önemli olan kimliklerimiz değil düşüncelerimizdi. Kaliteli insanlar, sizi çok başka bir seviyeye çıkarabiliyor. Yeter ki aptal çıkar kaygılarımızdan uzaklaşıp o insanlara samimiyetle gidebilelim...

doc-son.png

Sort:  

@doctorbishop nick'i bile yeter, demiştim ama içinden bir de Cevher çıktı ;)

Previously on.. olayı güzel olmuş. Arada Flash Forward'lar da alabiliriz ;)

Hocam sağ olun teşekkür ediyorum :) ayrıca bu nick in hakkını vermek zordur :)

Flash forward terimini yanlış bilmiyorsam burada yapmış olmalıyım. Belki gözünüzden kaçmıştır :)

Baya 2026'ya falan sarılmış film ;)
Menşın da varmış ama yine de gözüm kaçmış :/ Teşekkürler ;)

Çok olumlu bakmamıştım ama olsun :) Ben teşekkür ederim hocam. Seviliyorsunuz :)

Sen ne güzel enerjili bir insansın yahu!'!!

Öncelikle el yazını bir ara bana ver de doktorculuk oynayayım.

Sonraki konu senin yüzüncü günün için ben evde meşale yaktım fakat senin haberin yoktu.

Tehlikeli "bi'şiy" değil ya ben elinden tutarım merak etme.

Özel insan mı? sensin özel insan

İş bitti tatil kısmını kıskandım. Seni yakında bekliyorum o zaman artık! Sloganımız da şu: Steemit çok güzel gelsene

Şu an bir post hazırlıyorum ve alabildiğine saçmalıyorum. Verdiğim cevap bu kadar olabiliyor kusura bakma :D

yeni oyuncağında hayırlı olsun ama arkadaşa da ver o da oynasın. Olur mu annem?

Haha, inanmayacaksın ama bir arkadaşa hediye aldım aslında. Doğum gününde vereceğim, o arada oynuyorum.

Hahaa içindeki o serseri ruhu seviyorum :D

Bir getirtebilsem sözüm olsun :)

Gönlün de gelmiyorsa meyan kökü şekerini hiç istemeyiz :))

Kızıl meyan kökü şekerinin bir adabı vardır. Sanıyor musun ki gönülde yer etmeyen insanlara verilir? Sanıyor musun ki gönülsüz verilir?

Gönül borcu ödenmiyor fıtratında yok napalım. Fakat her zaman borcumun farkındayım :)

Bana bir borcunuz yok hocam, estağfurullah (şair burada kendi borcunu unutturmaya çalışıyor :D).

Geçen bir arkadaşla video konferans yaparken elinde gördüm, normalde hiç canım istemez öyle şeyleri ama nedense canım çekmişti :D

Aynı insan eskisi kadar uzun yorumlar yapamıyor ama bu da o zamanki gibi bir geçiş süreci sadece :)

Senin varlığın yeterli. Şaka yapmıyorum. Punky ne der acaba? diyerek kendi kendime hallettiğim durumlar var :D

Çok güzel samimi içten ve bunun için yoğun emek verilen dolayısıyla sohbet tadında bir yazı hazirlamissiniz kutluyorum sizi @doctorbishop 👏👏

Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sohbet her zaman en güzeli :)

Kesinlikle hersey paylaşılırsa anlamlıdır... tersi olduğunda değil
Ben teşekkür ediyorum :)

Ya lanet olsun bir kişisel rapor yazdım, hepiniz yazmaya başladınız. Bu kadarda kopyacılık olmaz ki :D Samimi, duygusal bir yazı olmuş ben bu kadar duygusal bir adam değilim. Ama aynı düşüncelere sahibiz steemit hakkında, hep beraber daha da güzelleşmek dileğiyle.

Evet hatırlıyorum punky'den ilham almıştın 😂

Ben de öyle umuyor ve teşekkür ediyorum :)

Seni bu kadar sevimli hayal etmemiştim kıskanç doktor. :))

image.png

Çok uzak değilim. İki el iki göz vs. Epey benziyoruz bence :D

hmmm mantıklı, o zaman sen bana da bayağı benziyorsun :))

Oradan kendini bu sevimli yaratığa benzeteceksin değil mi? Cidden tahmin ettiğimden çok benziyoruz :D

:D Nasıl da anlıyorsun hemencecik. Kişi kendinden bilir işi derler.

Desene biz ne kadar da sevimliymişiz meğer, o burun o minnak parmaklar maşallah maşallah yanağımızdan mıncırmalıkmışız :))

Yerim kendimi ya :)

Kimliklerimiz değil, düşüncelerimizdi...hayatıma hiç tahmin etmediğim kadar çok iyi insanı, düşüncelerini alan bu ütopyayı çok sevdim ben...ne güzel yazmışsınız Doktor :)

Bahsi geçen insanlar arasında olduğunuzun farkındasınızdır umarım :) Teşekkür ediyorum :)

Evet sevgili Doktor , biliyorum, öyleyse varım :D
🍀

Ya o ilk zamanını gerçekten hatırlamak istemiyorum :) Ama en azından buralara kadar gelmiş olmanda minik etkilerimiz var brotherım. O da güzel bir şey :) Yapıyorsun bu işi :)

Ahaha sağ ol dostum eksik olma :)

Gördüğüm rüya bölündüğünde uyumaya çalışıp kaldığım yerden devam edebiliyorum. Hatta rüyam biraz geriden bile başlıyor. Nasıl bir bilinçaltı varsa artık...

benim de aynı şekilde oluyor, uyandıktan sonra tekrar uyuyup devamını görmek güzel oluyor yoksa merak edip durmak kötü bir şey:))

Bir insanı sadece tanıma isteği" Bir yönünü ilginç bulmak, dünyaya bakışını sevmek vs. heyecanlanmam için yeterli değil diye düşünüyorlar. Tanışmak istediğim kişi bir kadınsa hoşlanmak zorundaymışım gibi bir yaklaşımla karşılaşıyorum.

ben de bu şekilde düşünülmesini anlamsız buluyorum sizin gibi, ama insanlar farklı yorumluyorlar garip bi biçimde.

Çünkü önemli olan kimliklerimiz değil düşüncelerimizdi.


@doctorbishop ismini ilk gördüğümde sanki eski bir tanıdığıma rastlamış gibi olmuştum ve bu güzel yazıda da anılmaktan mutlu oldum..🙆‍♀️

daha nice güzel günlerde burda hep beraber oluruz umarım:)

Ya açıkçası bu ismin ekmeğini epey yedim. Hayal kırıklığına uğratmadıysam ne mutlu bana :)

Orada adı geçen herkes gibi bu sitede bulunmama ya da daha bir keyifle sarılmama sebep olduğun için ben teşekkür ederim :)

teşekkür ederim, yazdıkların hayal kırıklığına uğratmadı tabi ki:)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 55093.98
ETH 2894.76
USDT 1.00
SBD 2.22