Steemit Acı Gerçekler 3 | Kaybeden Olma Turabi Ol

in #tr6 years ago (edited)

Vallahi şu Acı Gerçekler serisinde birinci yazıyı ve ikinci yazıyı yazarken çok geriliyordum, şimdi çılgın yorumlar gelecek insanlar beni taşa tutacak diye.
Ama sanırım bir çok kişi bu şekilde düşünüyormuş tam aksine destek gelmeye başladı.

Çok fazla fikir vardı kafamda ve kendi kendime diyordum ne yazsam, günlük mü tutsam, ingilizce mi yazsam yoksa sadece podcast mi kaydetsem falan filan diye ama her zaman olduğu gibi yine çenemi tutamıyorum ve düşündüklerimi söylemeye devam ediyorum. Şimdi de neden Turabi gibi olanların kazandığını anlatacağım.

Gelip flaglaması için NED reis'e davet resmen. Mrb ned, tanışalım mı?

Adamlar Bildiğin Turabi.

55ea3f11f018fbb8f873bd8d.jpg
Sana çok 100 verdim, 96 sını geri alıyorum, şimdi etrafımda 4 dön bakalım -Turabi
image source

Size bir sır vereyim mi. Şurada yazdığım yazıları okuyup da ya bana ayıp olmasın diye oy verenlerden ziyade, gerçekten oy verenlerin daha çok olduğuna eminim. Çünkü sizin de düşündüğünüz şeyleri yazıyorum.

Açıkçası koskoca 3 ayda çekeceğim 25 SP yerine, yazdıklarımı 3-5 kişi okusun daha çok mutlu oluyorum. Geçen post 33 yorum almış. Zaten bir sürü yorum botlardan geldi. Açıkçası;
değer mi hiç? değer mi hiç, değer mi değer mi... değer mi söyleee modundayım. Ama durmak yok yola bloga devam.

Turabi diyordum.

Yüksek oy verenlere bakıyorum da, Dtube, Dmania, Dsound, Dxxx, Dzıkkım falan filan, hep kendi çalışanlarına ve tanıdıklarına oy vermişler. Şimdi bu platformların kurulma amacı neydi bacım, senin benim gibi düşük bütçeli kişilere yardım etmek değil miydi? Yalan yok, Dlive çılgınlar gibi oy dağıttı. Yani benim gördüğüm kadarıyla. Diğerlerinden pek bir hayır görmedim henüz. Türk topluluğundan 3-5 oy alan varmış sanırım.

Onlar bizim için almanyada top oynayan Türk futbolcuları gibi bir şey. Veya Tarkan'ın Amerikada konser vermesi gibi. Gururumuzsunuz çocuklar!

Çok acımasızlar. Parayı gören, paçayı sıvamış. Dereyi de görmüşler orası ayrı, kripto dünyasında dere gibi akan bir para var. Bu arkadaşlar da görmüşler bunu, kürasyon ödülü yetmiyor bir de birbirlerine oy veriyorlar. Pis platformcular. Zaten sana 100 veriliyorsa bunun 25'i kürasyon olarak gidiyor daha ne istiyorsun Allah aşkına.


source

Biliyorum bazılarınız gizli gizli bana katılıyorsunuz

Bazı yazıları başlıklarından anlayabiliyorum. İlk resmi de çok açık zaten. İçine girmeme bile gerek yok. Önceden tahmin edilebilir yazılar. Patates değiller evet ama ne olduğu çok bariz. İlginç bir şey yok yani benim için, klasik bir yazı yazmış basmış gitmiş. Misal bugün @ucmuharfli bir gönderi paylaşmış tasarım hikayesini anlatmış. Açıkçası çok hoşuma gitti.

Özgün şeyleri seviyorum sanırım ben.

Peki basit yazıları yazmamak mı lazım?

Yok be dostum. Olur mu öyle şey. Elbette istediğin şeyi yazacaksın. Bak witness'lara. Adamlar 1 tane resim, 1 satır yazı yazıyorlar ve deli manyak oylar alıyorlar. Yani olay senin ne yazdığında değil.

OLAY SENİN KİM OLDUĞUNDA.

Rep. dediğimiz şey önemli. Şu parantez içinde olan var ya. Evet. Onun nasıl yükseldiğini söyleyeyim, birileri sana oy verdikçe yükseliyor. Nasıl düştüğünü de söyleyeyim; senden yüksek rep. & SP ye sahip birisi seni downvote yaptığı zaman düşüyor.
Bu oranda, senden yüksek rep. deki birisi de sana oy verirse ve SP 'si de yüksek ise, daha hızlı yükselir senin rep.in. Tam bir rap'çi olursun.

t9w98.jpg

image source Allah da beni kahretmesin e-mi.

Hala daha buralardan günde 10 SBD kazanacağına inanan sevgili arkadaşlarımız var. Onlara bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Tüm içtenliğim ile;

  1. Herkesle arkadaş olun ama yavşak olmayın.
  2. Kimseyle kavga etmeyin. Burası ring değil, blog sitesi. Takma, takılma kendini üzme boşver.
  3. Blogunuza giren birisi ya bir şey öğrensin, ya da biraz eğlensin.
  4. Çok uzun paragraflar yazmayın. İnsanlar okumayı sevmezler.
  5. Çok kısa yazılar yazmayın. Kalitesiz oluyor ne yazık ki.
  6. Resim kullanın.
  7. Bir kaç paragraftan fazla oldu ise yeni bir resim daha kullanın.
  8. Sağa sola kaydır, ileri geri ortala falan kodlarını öğrenin.
  9. Yarışmalara katılın ve kazandığınız SBD'lere ihtiyacınız yoksa @arafs'ın yazdığı ilk bot-denemeleri yazısını takibe başlayın, o benden daha iyi anlatıyor.
  10. Emoji kullanın. Ben kullanmıyorum ama siz kullanın. Herkesin bir stili vardır, emoji doğru kullanılır ise çok etkilidir. Ben pek beceremiyorum. 😍

Bazı arkadaşlar var yorumlamaya, oy vermeye çekiniyorlar. Hani sanki upvote butonunun altında yumurta varmış da tıklayınca parçalanacakmış gibi. Yok yok valla yok. Vote' da yapın yorum da yapın. Sizin 2 dakikanızı alır ama 1 takipçi kazanırsınız. Akıllı bir yorum yaparsanız belki onu gören 5 kişiyi kazanırsınız.

1. Herkesle arkadaş olun ama yavşak olmayın.

Şurada zaten 3 avuç insanız. Birinci avuç en eskiler, ikinci avuç bir süredir burada olanlar ve üçüncü avuç da yepyeni gelenler. Şimdi sen, eğer bu insanlardan kimseyi tanımıyor isen ne yazık ki ama ne yazık ki türk topluluğundan oy alman imkansız. Hadi belki @peri, @jumbot, @feronio, @coogger ve @trliste gibi yardımlaşma sağlayan kişlierden oy alabilirsin ama yarın ne yapacaksın. Buralarda iğne atsan yere düşmeyecek, şimdiden insanlar ile Merhaban olsun.

poly.jpg
image source

2. Kimseyle kavga etmeyin. Burası ring değil, blog sitesi. Takma, takılma kendini üzme boşver.

Merhaba ben Polyanna. Evet bu madde biraz olası değil ama bunları görüyor olmak benim kafamı karıştırıyor. O ona oy vermemiş de anam bu buna oy vermiş falan filan. Yahu kardeş zaten oy gücün 0.01 kimin neyin kavgasını yapıyorsun. Aylin aslım çok güzel söylemiş, geçmişi bırak, yarına bak diye.

Dinleyin onu. Şahsi olarak kimin kime oy verdiği ''umrumda'' değil. Bazı kötü niyetli insanlar her platformda olabilir. Yapacak bir şey yok bu konuları es geçin.
Siz de birisine saldıracaksanız benim gibi direkt olarak platformun kendisine saldırın. Mis gibi.

3. Blogunuza giren birisi ya bir şey öğrensin, ya da biraz eğlensin.

İnterwebs'de 2 çeşit içerik vardır. Bir eğlendirici, iki eğitici. Bu kadar. Bu skalanın arasında gider gelir videolar. Komik videolar eğlencelidir. Eğlendiricidir.

Bunun yanında çok güzel bir Podcast Nedir blogu eğiticidir. Siz de bu ikisi arasındaki çizgide gider gelirsiniz aslında. İstersen kod falan araştır eğiticidir, istersen pewdiepie izle, eğlendiricidir. Ruhi çenet falan da arasını bulmuş ve bu yüzden bir sürü takipçisi olan bir youtuber'dır mesela.

4. Çok uzun paragraflar yazmayın. İnsanlar okumayı sevmezler.

Bu maddeyi açıklamaya lüzum olduğunu zannetmiyorum. Bu blog 1240 kelime ve yine de okudunuz. Çünkü güzel bölündü.

5. Çok kısa yazılar yazmayın. Kalitesiz oluyor ne yazık ki.

Eğer çok paranız varsa ve bot atacaksınız her şey makbüldür. Eğer çevreniz varsa ve 1 fotoğraf 1 satır yazı yazacaksanız yine her şey makbuldür. Ama eğer benim gibi plankton iseniz ve 3-5 kişiyle etkileşime girmek istiyorsanız benim tavsiyem en az 250 kelime bandında bir yazı yazın.

featmeme.jpg
image source

6. Resim kullanın.

Sadece resim olmak zorunda değil, görsel olsun da. Maksat yeşillik olsun. Bu postun komple yazı olduğunu düşünsenize?

7. Bir kaç paragraftan fazla oldu ise yeni bir resim daha kullanın.

Maksat sıkıcı olmamak. Bu maddeyi çılgınlar gibi açmama gerek yoktur diye düşünüyorum sevgili dostlar.

8. Sağa sola kaydır, ileri geri ortala falan kodlarını öğrenin.

Kaynak vereyim.
Yeni Başlayanlar için Steemit Markdown
Steemit Markdown Basics for Beginners

9. Yarışmalara katılın

Kazandığınız SBD'lere ihtiyacınız yoksa @arafs'ın yazdığı ilk bot-denemeleri yazısını takibe başlayın, o benden daha iyi anlatıyor.

YARIŞMALARA KATILIRKEN KURALLARINI İYİ OKUYUN. Şahsen ben acımasız bir insanım. 300 kelime dediysem, 290 kelime olanı değerlendirmeye almam. Ama diğer arkadaşlar genellikle bana göre daha insaflı.

Dolayısıyla ben değerlendirme yapmıyorum. Yarışma da yapmıyorum.

@trliste @peri @baycan ve diğer arkadaşlar düzenliyorlar. Tüm yarışmalara steemit türkiye discord kanalı 'na gelip #yarisma kısmına gelerek görebilirsiniz.
Tabi siz de gözden kaçan yarışmaları paylaşın orada, herkes kazansın.

10. Emoji kullanın demişken

Maddeleri emoji şeklinde yazabilirsiniz mesela. Okurken daha şekil oluyor. Bu şekilde bir kaç gönderi hazırlamıştım. Ayrıca başlıklarda da kullanabilirsiniz ama bunu tavsiye etmiyorum Yazınız çok amatör ve itici gözükür.

Yine duramadım ve yine uzun bir ders gibi yazı oldu. En azından yeni gelen veya ne yapacağı hakkında çok fazla bir fikri olmayan arkadaşlara yardımcı olmuş oldu. Bu şekilde hızlıca rep kazanabilirsiniz, takipçi kazanabilir ve yeni arkadaşlar edinebilirsiniz.

Son

Şimdi sizlere bir kahve ikram edip kaçıyorum, ne demişler, bir fincan latte'nin kırk yıl hatırı vardır. Kendinize iyi bakın.

coffee-2608864_640.jpg
image source


Bugünün önerileri: Detaylı Trail Anlatımı ve Kazançları - Ders
Kaybolma Korkusu
Bize Ait Olmayan Görselleri Steemit'e Ekleme ve Alıntı Linki Oluşturma

Sort:  

Busy de idim okumadan önce bastım oyu otomatik, orayı da % 20 ayarlamış, öyle gitmiş ama yazı daha fazlasını hakediyormuş 😄

Bir de kendimi etiketlenmiş görünce bir şaşırdım, teşekkür ederim. Ben senin yazım dilini daha çok beğeniyorum. Konuşur gibi akıcı. Sanki karşılıklı muhabbet eder gibi.

Çok güzel noktalara değinmişsin yine, emeğine sağlık. Bazen ben de yazarken tereddüt ediyorum, yazmasam mı acaba, şimdi ne düşünürler gibi ama yazıp geçiyorum sonra. Boşver sen de takılma onlara 😉

Uzun zamandır bu kadar güzel hicivli ve bilgilendirici makale okumamıştım teşekkürler

Bu cümle beni benden aldı .

OLAY SENİN KİM OLDUĞUNDA

Dostum acı gerçekleri herkes söylemez. Gerçekle yüzleşmek zordur çünkü. Tesbitlerin bizi kendimize getiren birer yüzleşme görevi görüyor. Ancak çok karamsar bir ton var yazılarında. Yabancıların steemit geçmişleri ile ilgili yazılarına baktığımda şunu gördüm. Adamlar hem istikrarlı hem de interaktif olarak büyüyorlar. Onlar da bizden çok farklı değil başladıklarında. Tr topluluğu olarak kronik sorunlarımızı ciddiyetle eleştirelim. Ama motive olamazsak da mesafe alamayız. Bir de seni dinlemek daha keyifli. Gelecek podcasti ne zaman yayınlayacaksın :-) ?

Buralar eskiden hep dutluktu diyecez mi acaba ileride ???

  1. Seriyi az önce okudum çok keyifliydi. Aynı şekilde keyifle okuduğum bir post oldu. Yeni okuyan kardeşlerimize rehber niteliğinde postlar yazıyorsunuz, gerçekten güzel işler yapıyorsunuz. Tebrik ediyorum.

nedendir bilmem bana çok eğlenceli geldi bu yazı, aslında yazı gibi de değil sanki karşılıklı konuşuyormuş hissi uyandırdı:)

bazı bloglar var çok uzun hatta upuzuun dahi yazsa sonuna kadar okutur kendini, sizin bloğunuz da bana göre öyle:)

yeni gelenlere yönelik eğitici yönünü de es geçmeyelim tabi:)

Kaptan böyle devam et olur mu. Gerçekten bir çırpıda kaçtı 1200 kelime mi neydi okudum ve son kelimesine kadar katılmamak içten bile değil. emeğine kalemine sağlı...

Çok güzel bir yazı olmuş tebrik ederim...
Verdiğiniz 10 maddelik listedeki yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum.
Bu kadar uzun bir yazıyı okuyacağımı zannetmiyordum 😄 ama yazanın etkisi büyük sanırım.
Ayrıca yazınızın sonunda "Bize Ait Olmayan Görselleri Steemit'e Ekleme ve Alıntı Linki Oluşturma" konuma link vermişsiniz, bu yüzden ayrıca teşekkür ederim... 😉

Gerçekten ilham verici bir yazı olmuş hocam eline sağlık tekrar 😀

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64485.37
ETH 3156.53
USDT 1.00
SBD 4.05