1 Günde Tasarım Hikayesi

in #tr6 years ago

FreeSmokeSceneMockupDeeezy.png

Merhabalar

Geçen hafta yaşadığım bir olayı anlatacağım, kısa sürede istenen ve bir şekilde sonuçlandırdığım tasarım hikayesi.


Malum daha önceki yazımı okuduysanız bahsetmiştim, hobi-iş karışımı şeklinde bir grafik tasarımcı geçmişim var, bir de ikinci işim olan tasarladığım ürünleri cnc makinesi ile ürettiğim atölyem bulunmakta ahşap üretimler için, hepsinin karışımı işler geliyor bazen, aniden. Mekanımın bulunduğu lokasyonun da etkisi var tabiki bu duruma.

ucmuharfli ayrac-01.png

Geçtiğimiz Perşembe günü tam öğle yoğunluğunun ortasında, yabancı müşterilerimden birisi çıkageldi ve Cuma akşamına yetişmesi gereken bir işten bahsetti. Kafasında oluşturduğu bir ürünü tasarlayıp üretmemi istedi benden. Kişi Lübnan’lı ve üründe Arapça kelimeler var çizilmesi ve tasarlanması gereken. Hattat ve diğer kişilerden olumlu geri dönüş alamayınca çareyi bende bulmuş olacak ki yanıma geldi. Ortaya çıkarak şey ünlü bir sanatçıya katılacağı organizasyonda hediye olarak verilecekti ve çok önemliydi onun için.
Ben klasik, ’’ hallederiz ’’ dedim. Ve karşıma şöyle bir şey geldi. Lübnan haritası – Semazen – Ahşap kesimi – Beyrut – İstanbul ve sanatçının adı, lübnanın yaprak logosu … Yapılmak istenen şeyi az çok anlamıştım, genel olarak bir taslak belirledik, düşündük taşındık biraz araştırma inceleme yaptım ve ana şekli dış hatlarıyla belirledim, çizimini yaptım ve onayını aldım.

Çizim


resim1-01.png


Şimdi yukarıda da belirtmiş olduğum 2 şehir, 1 sanatçı ismini lazer kesim ile bu ana şeklin üzerine yerleştirmekti. Arapça ile alakam hiç olmadığından hattat ile telefonda görüştüm, kendisi kolay bir iş olmadığını ve o sürede yapamayacağını bize belirtti ve müşterimle kısa bi fikir alışverişi sonrası, kelimeleri arapça yazdım programda, vektörele çevirdim, anlamını bozmayacak şekilde beni yönlendirdi ve ana şeklimizin üzerine uyumlu şekilde yazıları yerleştirdik, burada iyi bir takım çalışması gerçekleştirdik gerçekten.

Çizim


çççç-01.png


Bu arada ben Lübnan’ın ağaç logosunu baştan vektörele çevirdim, çünkü istediği ağaç görselinin internette vektörel hali yoktu.

Çizim


ağaç-01.png


En son olarak bu tasarımları vektörel hale getirdim hepsini, A1 boyutunda düzenlenecek fon ahşap üzerine orijinal boyutları ile düzenleyip, Dxf(Autocad) formatında dosyayı düzenleyerek, gerekli açıklama ve detaylar ile atölyeye yolladım. Neyse ki sabahına baskıyı başarılı şekilde almıştık.

Ürün için kullanılan malzemeler;

  • Lübnan haritası ile birleştirilmiş Semazen silüeti : 8mm Kayın
  • Lübnan simgesi olan ağaç : 3mm Kayın
  • Arapça düzenlenmiş yazılar : 3mm Kayın
  • Arka fon ahşap levha : 8mm Kayın

Sonrasında ise ürünü, henüz bilmediğim ve altından kalkamayacağım bir teknik olduğunu düşündüğümden, başka birisine gönderdik ve boyaması yapıldı.


İşte Sonuç


WhatsApp Image 2018-03-27 at 20.44.29.jpeg


Sonuç olarak, hediyeyi alan kişi çok mutlu olmuş ve beğenmiş ürünü. Başarılı bir iş çıkarmış olduk ekip şeklinde, 1 günlük sürede hem de.

ucmuharfli ayrac-01.png

Biraz kafa şişirdim bu sefer, iyi geceler.

Sort:  

İçeriğinizden ötürü teşekkür ederim. Oylandınız ve 24 Saat içerisindeki 5 kaliteli içerik konusunda yer aldınız. https://steemit.com/tr/@darkreaper90/24-saat-icinde-tr-tagi-altinda-ueretilmis-5-kaliteli-icerik

Teşekkür ederim

Özen, istişare, teknik planlama ve sanatsal bakış biraraya gelmiş ve harika bir iş çıkmış ortaya. Tebrik ederim elinize sağlık. Çok beğendim.

Çok teşekkür ederim hocam :)

Loading...

çok başarılı olmuş çok da anlamlı, hem de bu kadar kısa sürede..
ayrıca istanbul ve lübnan yazıları çok şık olmuş:)

Evet süre biraz kısaydı ve sıkışıklık arasında oldu, çok teşekkür ederim :)

Bravo! So cool post. I love it @ucmuharfli

Çok güzel olmuş, eline sağık. Haritanın altında ne yazıyor, okuyamadım.

bilmiyorum ben de :), teşekkürler

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Ucmuharfli from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.14
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 55214.91
ETH 2471.87
USDT 1.00
SBD 2.24