Podcast Nedir | Ne Zaman Dinlenir

in #tr7 years ago

Podcast Nedir | Ne Zaman Dinlenir

Here I will be explaining what is the podcast to my Turkish followers according to my 4 years of podcasting experience.


1111.jpg

Photo by averie woodard on Unsplash

Podcast Nedir

İşte, evde, otobüste, çalışırken, ödev yaparken ya da oyun oynerken dinleyebileceğiniz MP3 ses kayıtlarıdır. Çoğunlukla tamamen ücretsizdir. İlle de MP3 olmak zorunda değil ama anlaşılması en kolay format budur. Kayıtlar yayıncı tarafından yapılıp, editlenir ve dinlenmesi için takipçilere sunulur. Yani kısacası, bir yayıncının sizin için kaydedip sizinle paylaştığı ve istediğiniz zaman dinleyebileceğiniz ses kayıtlarıdır.

Ne Zaman Dinleyebilirim?


Podcastler kayıt halinde olduğu için istediğiniz zaman dinleyebilirsiniz. Belirli bir yayın saati yoktur. MP3'ü online olarak mevcuttur. İstediğiniz zaman indirebilir, istediğiniz zaman dinleyebilirsiniz.
Bazen canlı olarak podcast kayıtları yapanlar da vardır. Canlı yayın olarak yapılan kayıtları takip ederseniz aktif olarak katılım sağlayabilirsiniz. Anlık bir şekilde geri bildirim, soru-cevap yapabilirsiniz. Yani yayıncı ile anlık iletişime geçebilirsiniz.

Ne Tür Podcastler Bulabilirim?


Vlogging alanında olduğu gibi, podcasting alanında da bir çok konuda içeriğe erişebilirsiniz. Bunlardan bazılarını şöyle sıralayabilirim;
➛ Radyo / TV yayınlarının kayıtları.
➛ Sohbet programları.
➛ Tarih, felsefe ve benzeri konulara odaklanılan podcastler.
➛ Röportaj şeklinde olan podcastler.
➛ Eğitim podcastleri
➛ Magazin ve Gündem konuları.
➛ Monolog şeklinde kişinin kendi tecrübelerini anlattığı bölümler.
Ve benzeri bir çok kategoride podcast kaydı bulabilirsiniz. Hayat, gezi, fotoğrafçılık, sohbet, anılar, görüşler ve bunun gibi her hangi bir konuda, sevdiğiniz kişinin podcastlerini bulabilir ve dinleyebilirsiniz.

Neden Podcast Dinleyeyim?


Podcastler o kişinin söylemek istediği şeyi tam olarak anlatabildiği bir kayıttır. Yani bir blogda, virgül bile anlam değiştirebilirken podcast kaydında o kişiyi dinleyerek söylemek istediği şeyi daha iyi anlayabilirsiniz.
Yeni bir şeyler öğrenebilirsiniz veya başka bir kişinin görüşlerini öğrenebilirsiniz.
Yayıncının hayat tecrübesinden faydalanabilirsiniz.
O kişiyi daha yakından tanıyabilirsiniz.
Yayıncı ile aranızda bir bağ oluşturabilirsiniz.
Haberleri, kitapları okumak yerine bir tık ile dinleyebilirsiniz.
Otobüste, işe giderken veya evde otururken arkada bir şeyler çalsın isteğiniz varsa podcast dinleyebilirsiniz.

Dinlediğim Türk Podcast Yayıncıları

Küçük Resim (Ozan).png

Kızkaçıran Podcast Serisi Kendisi çok uzun süre birlikte çalıştığım yetenekli bir adam. İsminden de anlaşılacağı gibi genellikle kızlar ile ilgili konuşuyor ve taktikler veriyor. Bunun yanında dinleyicileri ile güzel bir bağı var ve sık sık canlı yayınlar açarak bu ilişkisini sağlam tutuyor. Aynı zamanda komik bir arkadaşımız. Edit yeteneği ve espirileri ile çok severek dinlediğim bir adam. Buradan ona selam olsun.

dsngc2.png

Düşüngeç kendisi yalnızca podcast alanında değil, müzik ve grafik alanında da çok başarılı ve yaratıcı olan bir isimdir. Yayınlarında zaman zaman konuk alıyor. Yine komedi bölümleri ve hayatı ile ilgili konuştuğu bir çok bölümü sayesinde kısa sürede samimiyetini hissedebilirsiniz. Türkiye'de olup da kaliteli podcast yapan kişilerden birisidir. Onunla da uzun süre çalışma fırsatım oldu, dolayısıyla onu da önermeden geçemeyeceğim. Sadece podcastinde değil, yaptığı tüm işlerde disiplini ve kalitesiyle dikkat çektiğine inanıyorum.

Dinleyebileceğiniz diğer Türk yayıncılar: Burada benim çok takip etmediğim, ama bahsetmezsem kendimden utanacağım yetenekli arkadaşları önereceğim. Teknoseyir, Efe Aydal, Radyo521, Muhabbet Teorisi, Yalansavar, Mesut Süre ile Rabarba, Radyo Karavan ve şu anda aklıma gelmeyen iki elin parmağını belki de geçmeyen bir kaç yayıncı arkadaş... Hepinizden özür dilerim.

microphone-2627991_640.jpg

Dinlediğim Yabancı Podcast Yayıncıları

Grammar Girl İngilizce öğrenmek isteyenler için mükemmel bir seri. Kendisi çok temiz konuşan ve çok güzel sohbeti olan bir kız. Açıkçası benim severek dinlediğim nadir podcast serilerindendir.

Ear Biscuits Rhett ve Link, youtube kanallarının yanı sıra çok güzel sohbet niteliğinde bir podcast serisi yapıyorlar. İngilizcesi olan arkadaşlara tavsiye ediyorum. Yaratıcı ve güncel konular bularak dinlemesi çok keyifli içerikler üretiyorlar.

Bununla beraber ingilizce podcast aramak istiyorsanız spotify gibi, aslında tüm uygulamalarda demek daha doğru olur, podcast kısmında istediğiniz konuyu yazarak ararsanız bulabileceksiniz. Ne yazık ki ülkemizde podcast kültürü yerleşmediği için, henüz bu kadar fazla yayıncı bulunmamaktadır. Gönül ister ki bir gün biz de istediğimiz konuyu podcast olarak dinleyebilelim, her sabah işe veya okula giderken eşlik edecek yeni birer arkadaşımız olsun.

microphone-2469297_640.jpg

Podcast Uygulamaları


Apple'da direkt olarak podcast uygulaması bulunmaktadır. En çok kullanılan uygulamadır demek sanırım yanlış olmayacaktır.
Android için ise, Spreaker, SoundCloud, Spotify ve TuneIn Radio uygulamalarını kullanabilir, yine bu uygulamaların IOS için yapılmış olanlarını da bulabilirsiniz.

mavi.png

Benim Podcast ve İnternet Radyoculuğu Tecrübem


Sanırım 4 seneyi geçmiştir.
Sonra arkadaşlarımızla Podcast Türkiye youtube kanalını kurma kararı aldık ama ben önce kendi çapımda bir kaç radyo yayını ve bazı sitelerde bir kaç podcast paylaşmıştım. Aslında oralardan birbirimizi bulmuştuk. Bunların hepsini sildim ama youtube kanalı kurduktan sonra (3 Mar 2015) 'de ilk bölümü paylaştım. Kanal şu anda aktif değil ama hepimizin kayıtları orada bulunmakta.

Daha önce bu kanalda ''Mavi Yelken'' ismi altında yaklaşık 60 tane bölüm paylaştım. Ergenlik ve büyüme zamanımın kayıtlarıdır resmen bu yayınlar. Bölümlerimde genellikle felsefe ve hayat ile ilgili konuştum.
Şaka bir yana 3 seneyi geçmiş... Youtube çok sallantılı bir yer olduğu için podcastlerimizi spreaker ve Itunes gibi yerlere attık. Ama oralardan da beklediğimiz desteği göremedik. Ardından, çok fazla uğraştığımız ve bir türlü podcast kültürünü tanıtamadığımız için vazgeçtik ve kendi kabuklarımıza çekildik.

Bu kararı bir grup olarak almıştık. Şu anda hepimiz ayrı yollarda devam ediyoruz. Aslında kanala 10 yayıncıya yakın kişi geldi/gitti ama yalnızca biz üçümüz kaldık. Üç silahşörler...
Artık dsound'da podcast yayınlamaya karar verdim ama, ondan önce eski yayınlarımın linkini vereyim.

➰ Daha önce kaydettiğim podcastlere buradan ulaşabilirsiniz.
➰ Şu ana kadar DSound'da paylaştığım bölümlere buradan ulaşabilirsiniz.

DSound Podcast


Bildiğiniz gibi ben artık dsound'da podcast yayınlamaktayım. Şu anda dsound podcast etiketine bakacak olursanız hiç Türk yayıncı olmadığını göreceksiniz. Sanırım steemit'i keşfeden ve podcast işi ile uğraşan ilk Türklerden birisiyim.
Siz de kaliteli bir mikrofona ve biraz edit bilgisine sahipseniz podcastlerinizi DSound'da paylaşabilirsiniz.
Ayrıca daha önce podcastlerimi paylaştığım youtube ve spreaker 'dan yayınlarım silindi ve bir çok sorun ile karşılaştım. Ama steemit'te hiç bir şey silinmediği için, podcastlerim sonsuza kadar blockchain'in bir parçası olarak kalacak ve steemit kapanmadığı sürece kimse silemeyecek. Bu da benim için bir avantaj.

Hadi Tanışalım!


Geçenlerde Hadi Tanışalım! @gokhan83kurt ile Sohbet bölümünü paylaştım. Bu bölüm çok beğeni aldı. Hatta ondan önce paylaştığım Monomyth ile birlikte yaptığımız bölüm de çok beğeni almıştı.

Her iki kişiyle yaptığım bölümlerden gelen gerek yorumlar, gerek özelden mesajlar beni çok mutlu etti. Dolayısıyla bundan sonra konuk olmak isteyenlere kapım açık.
Kayıtları discord üzerinden yapıyorum. Eğer bir Türk sunucusu varsa ben muhtemelen oradayımdır, beni oradan bulabilirsiniz. Konuk olmak istiyorsanız bana yazmanız yeterli. Beraber uygun bir zaman belirleyip kayıdımızı yapabiliriz. Bir mesaj veya yorum kadar yakınınızdayım.

alex-blajan-223771-unsplash.jpg

Photo by Alex Blăjan on Unsplash

Podcast ve Son Söz


Neden canlı yayın değil de kayıt sorusunun cevabı, yanlış söylenebilecek bir sözü sonradan düzeltebilmek içindir aslında. Veya dinleyiciyi rahatsız edebilecek hapşırık, öksürük veya benzeri sesleri kesebilmek içindir.
Podcast, kişinin kendisini en rahat ve en temiz bir şekilde anlatabildiği yollardan bir tanesidir. Vlog çeken bazı kişiler kamera karşısında rahat edemez.
Blog yazan bazı arkadaşlar kendisini iyi ifade edecek kelimeleri bulamaz.
Ama bu radyo/podcast kayıtları ile bir sohbet şeklinde kendisini güzelce anlatabilir ve dinleyen kişilerle de bir bağ kurabilir. Dolayısıyla hepinizi podcast dinlemeye ve konuk olmaya davet ediyorum. 😊
Kendinize iyi bakın. 😊

Other Img scr is pixabay.

Sort:  

You got a 12.25% upvote from @flymehigh courtesy of @captainsailor!

Yardımcı olduğun için teşekkürler.

Diğer yazında bahsetmiştim, seni Mavi Yelken zamanında dinlerdim. Sesini burada görünce şaşırmadım o yüzden.

Bu yazı harika olmuş, hep böyle özenerek yazarsınız umarım, yazıdan birkaç içerik taktiği de öğrenmiş oldum aynı zamanda :D

@arafs
Doğrudur dostum görüyorum yorumları ama bandwith problemi yüzünden hepsine aynı anda cevap veremiyorum sonra da kaynıyor :D
Artık podcastlere buradan devam :)
Taktiklerimi çok çalmayın :D

güzel bir paylaşım olmuş, önerilerinizi dikkate alacağım

Düşüngeç,Kız Kaçıran gayet eğlenceli vakitler geçirtebiliyor hala devam etmeleri gerçekten beni çok mutlu ediyor.Zaten şahsen Mavi Yelken'in hala 15.podcasti '' Sen Hiç Fırça Yedin Mi ? '' podcastini playlistimde saklarım arada açar yeni dersler çıkarırım.PTR Ekibinin bu camiada da yerini alması ve popüler olması beni çok mutlu eder,biz hazırız kaptan umarım steem de hazırdır :D

Açıkçası yarın ''siliyorum siteyi hadi baay'' demedikleri sürece üretmeyi düşünüyorum. Bir zamanlar fastpod dediğimiz 3dk-10dk bölümler benzeri şeyler de yapacağım, 40 dakikalık bölümler de yapacağım. En azından dinleyen arkadaşlar hep olacaktır. İster üye olsun ister olmasın, buradan hiç bir zaman silinmeyecek bu kayıtlar :D

Güzel bir paylaşım.. Emeğinize sağlık..

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63643.10
ETH 2582.85
USDT 1.00
SBD 2.75