[Konkurs #pl-filmy] - mój zestaw odpowiedzi :)

in #polish6 years ago

Zatem do boju! Oto moje odpowiedzi na konkurs @Kusior!  


1. Jaki jest Twój ulubiony film?  

„Ziemia obiecana” Andrzeja Wajdy. Czyli spotkanie 4 kultur u progu XX wieku z pulsującym życiem w mieście Łódź. No i genialne zderzenie skrajnej biedy ze skrajnym bogactwem, tego co ma przyjść z tradycją. Wielka robota, wspaniały film! 

(teledysk promujący film)  

2. Przy jakim filmie ryczysz jak bóbr? 

Kilka słów napiszę kiedyś więcej, ale film „Cztery wesela i pogrzeb” wydają mi się jak najbardziej smaczne w tym pytaniu. No i ta kwestia główniej bohaterki do naszego Hugh: „chyba straciliśmy fajną okazję”…. 

 3. Jaką filmową postacią chciałbyś być? 

Chyba Forrest Gump. Podoba mi się to jak gość ma wywalone na wszystko, a i tak osiąga wielki sukces ;)  

(zwiastun) 

 4. Której aktorki nie możesz zdzierżyć na ekranie?  

Bohater zbiorowy. Strasznie nie lubię, gdy aktorki grające w polskich telenowelach występują w filmach „głównego nurtu”. Bo strasznie zaczynają się wtedy wymądrzać w wywiadach itp.   

5. Jaki jest Twój ulubiony aktor?  

Janusz Gajos. Czy miał lat 20, 40 czy 70 jest genialny. Lista dzieł w których zagrał to coś co zwala z nóg i każdy, kto interesuje się Polską musi znać jego filmy.    

(Janusz Gajos w „Człowieku z żelaza)  

 6. Jaki serial mógłbyś oglądać bez końca? 

 Miasteczko Twin Peaks. Kiedyś pisałem tutaj dlaczego: po prostu uwielbiam tak pokazaną słodycz zbrodni. No i ta… muzyka… uffffffffff…    

(zwiastun)   

7. Który film animowany potrafi obudzić w Tobie dzieciaka? 

 „Król lew”. To spotkanie dorosłości w oczach dziecka (śmierć Mufasy) robi wrażenie do dziś. Wiem także po moich dzieciach.  

(zwiastun)   

8. Jaką aktorkę z radością obserwujesz na ekranie?  

Lubię chyba Robin Wright najbardziej – tu znowu „Forrest Gump” i „House of Cards”. Dwa zupełnie inne oblicza. Ale jej siła przekazu – mocna! 

9. Który aktor powinien według Ciebie zająć się czymś innym?  

Pytanie ciut skomplikowane, gdyż mam ostatnio nieodparte wrażenie, że każdy aktor oprócz grania zajmuje się także „czymś innym”. W tym roku najbardziej wkurzył mnie Hulk Hogan. Bo zagrał tak w sądzie, że zabił wolność słowa.  Wiem, że dla niektórych z was to „nie aktor”, ale jednak grywa. Mam nadzieję, że już coraz rzadziej.   

10. Jaki jest najczęściej oglądany przez Ciebie gatunek filmowy? 

 Zdecydowanie dramaty. Choć uwielbiam komedio-dramaty to jednak musi to być naprawdę dobra pozycja.   11. Ścieżkę dźwiękową do którego filmu kochasz najbardziej?  

Jest tego bardzo dużo. Ale największy sentyment to chyba jednak mam do pierwszego mojego kompaktu: Urodzeni mordercy Olivera Stone.  Ale muzyka filmowa to w ogóle temat rzeka. Ech, aż się rozmarzyłem :)    

  

12. Który reżyser powinien Twoim zdaniem tworzyć w nieskończoność?  

Jest grubo po 70. A nadal wyznacza to czym powinno być kino. Oczywiście Martin Scorsese, który w każdej dekadzie realizuje kilka filmów, które przywracają wiarę w kino. Zresztą jego filmografię wyznaczają filmy TYLKO CO NAJMNIEJ DOBRE.   

13. Którego artystę ze świata filmu chciałbyś przywrócić do żywych?  

Chciałbym przywrócić kilkoro i pytanie o jednego to jest Marcin Wrona. Zmarł w bardzo młodym dla reżysera wieku i tak jest mi z tym źle, że jego trzy fabuły były świetne, a ten targnął się na swoje życie…   

14. Jaki jest Twój ulubiony czarno-biały film? 

Oczywiście „Kanał” Andrzeja Wajdy. Wielka opowieść o tym, że wojna to nie jest zabawa w bohaterów. Klasyka światowa. Mistrzostwo.    

(film „Kanał”)  

15. Jaki film jest według Ciebie największym nieporozumieniem?  

Jest ich od cholery (zwłaszcza nie lubię przeintelektualizowanego bełkotu, więc może nie tyle nieporozumieniem, co smutnym przykładem na to, czym jest marketing w Hollywood. „Zakochany Szekspir” pokonujący w wyścigu „oscarowym” „Szeregowca Ryana” w kategorii „najlepszy film” to było żenujące. I robi wrażenie do dziś. 

  16. Który polski film jest według Ciebie najlepszy? 

Jak pisałem wyżej „Ziemia obiecana”. Ale rozumiem, że wybieram„drugi”. Czyli „Człowiek z marmuru”, także Andrzeja Wajdy. Wielka opowieść o tym do czego są potrzebni „bohaterowie” systemów politycznych. W tym wypadku czym był „sportowy robotnik” w czasach polskiego stalinizmu.    

(„Człowiek z marmuru” zwiastun)   

17. Jakiej filmowej postaci nienawidzisz? 

 Uff… Znowu „bohater zbiorowy”. Nie znoszę wszystkich bohaterek polskich komedii romantycznych, zwłaszcza tych, które pracują w „korpo” i szukają miłości.   

18. Jaka filmowa scena najmocniej utkwiła Ci w głowie?  

Finał filmu „Taksówkarz” tak mocno ryje beret, że lepiej, by go osoby bardziej wrażliwe nie oglądały.  

(finał)  

19. Za co uwielbiasz kino? 

 Za to, że daje ci poczucie, że jesteś świadkiem zmieniającego się świata.    

20. Dlaczego marnujesz swój czas na oglądanie filmów i seriali? :D 

Bo to jest tak znakomicie fajne, budujące i krzepiące. Dzięki temu możesz się lepiej odnaleźć na tym świecie. Bo znasz jego nadzieje i smutki.   


Dziękuję za uwagę ;) Tam gdzie są linki to odnośniki do moich steemitowych tekstów :) Pozdr!

Sort:  

Widzę, że wiele osób (w tym i ja) nie trawi polskich komedii romantycznych 😀

Bardzo dziękuję za odpowiedzi i udział w konkursie!

Czemu tak piszesz? ",P,o,d,o,b,a, ,m,i, ,s,i,ę, ,t,o, ,j,a,k, ,g,o,ś,ć, ,m,a, ,w,y,w,a,l,o,n,e, ,n,a, ,w,s,z,y,s,t,k,o,,, ,a, ,i, ,t,a,k, ,o,s,i,ą,g,a, ,w,i,e,l,k,i, ,s,u,k,c,e,s, ,;,), ,"?

???? Jeżeli chodzi o przecinki to ja ich w tekscie nie widzę. Dajcie znać czy wy je widzicie.

Nie ma żadnych przecinków, wszystko jest czytelne , chyba kolega ma złą apke czy coś

@zwora, @emsonic przeglądałem na busy i tak było, zmieniłem na steempeak i jest już normalnie. Dziwne to to, poprzedni wpis też tak samo widziałem na busy właśnie.

Kiedyś ktoś mi podobny komentarz napisał. Dlatego dopytuje co jest grane :)

Witamy w konkursie. Też mam przecinki - wina busy zapewne. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64848.13
ETH 3173.84
USDT 1.00
SBD 2.55