Jak się ma tag #pl-filmy? [październik]

in #polish6 years ago

Przed Wami kolejne miesięczne podsumowanie tagu #pl-filmy! Tym razem po raz pierwszy publikowane z nowego konta kuratorskiego @pl-filmy :) Wiem, że już połowa listopada, ale byłem... hmm... zarobiony :D

office-3295556_1280.jpg

Studenci (a przynajmniej niektórzy) ruszyli na uniwersytety, a na Steem wciąż okres chudych lat. Użytkownicy sieci są mniej więcej tak aktywni jak żak ostatniego roku na wykładach. W skrócie - nie jest dobrze :(

Co robiłem i robię obecnie?

Zarządzam nowopostałym kontem kuratorskim @pl-filmy, przeznaczonym do kurowania treści w naszym filmowym tagu. Więcej o tym możecie przeczytać w tym poście.

Publikuję na Steem co prawda niewiele, ale czytam ciągle sporo. Na bieżąco przeglądam tag #pl-filmy i #pl-seriale, głosuję na nie i komentuję. Póki co głosy oddaję ze swojego osobistego konta @kusior, bo konto kuratorskie ma zbyt mało RC. Ledwo starcza many na publikację posta... Muszę doładowywać Steem Power tego konta ze swojego prywatnego konta @kusior, żeby móc cokolwiek robić...

Przeglądam także inne tagi w poszukiwaniu filmowych tekstów, a także staram się zachęcać nowych użytkowników do pisania o filmach.

binoculars-1209011_1280.jpg

W październiku prawie każdy piszący w tagu #pl-filmy mógł na własnym portfelu odczuć skutki działania projektu Perpetuum Mobile, stworzonym przez użytkownika @mmmmkkkk31. Jak to dokładniej działa znajdziecie tutaj i tutaj.

Warto także zapoznać się z ostatnią aktualizacją projektu, zgodnie z którą kuratorzy (w tym ja) nie będą otrzymywać za raporty Perpetuum Mobile głosu z konta głównego MK. Motywacji do wspierania dobrych treści mi jednak nie zabraknie :) Cieszy mnie, że dzięki kilku kliknięciom myszą mogę sprawić, że Wasze posty zostaną podbite mocniejszym głosem. Bo dzięki temu cały tag może się rozwijać!

Dodatkowo wybrani eksperci mogą głosować na artykuły polskiej społeczności głosem @noisy za pomocą projektu Wise. Więcej o tym rewolucyjnym systemie możecie się dowiedzieć z tego źródła.

Dzięki powyższym projektom autorzy wartościowych tekstów mogą poczuć się bardziej docenieni. A chyba każdy z nas wie, że to sporo znaczy.

Dodatkowo od początku czerwca jestem współpracownikiem Tygodnika Kuratorskiego publikowanego przez @kurator-polski. Co tydzień wybieram po dwa teksty z tagu #pl-filmy, które trafiają do coniedzielnego zestawienia najciekawszych postów tygodnia.

W październiku nie odbyła się żadna edycja konkursu #pl-filmy. Tak, wiem. Nawaliłem. Jednak obiecuję poprawę :D Jestem świeżo po zmianie stanu cywilnego i liczę, że teraz uzyskam swego rodzaju stabilizację, potrzebną do publikowania postów i organizowania konkursów.

Co zamierzam robić?

Zamierzam oczywiście kontynuować czytanie, komentowanie i podbijanie Waszych filmowych postów. Współpraca z @kurator-polski ciągle trwa, więc każdy ma szansę trafić do Tygodnika Kuratorskiego.

Liczę, że uda mi się też wrócić do publikowania filmowych postów. Chciałbym zorganizować też jeszcze w tym roku jakiś konkursik ;-)

document-3268750_1280.jpg

Każdy upływający miesiąc zamierzam podsumować raportem podobnym do tego. Chcę, żeby wszyscy mieli jakieś pojęcie jak ukochany tak #pl-filmy się miewa :)

Trochę statystyki

Z poprzedniego podsumowania wynikało, że z tag #pl-filmy jakoś się trzyma. Spadki aktywności w porównaniu z poprzednimi miesiącami były widoczne, jednak niezbyt wyraźne. Październik zamiast oczekiwanego przeze mnie wybicia przyniósł jednak dalsze oznaki spadku formy. I to nieliche...

Korzystając z uprzejmości @jacekw, pozwolę sobie wrzucić w tym miejscu wykresy stworzone przez niego. Dostępne są w jego miesięcznych zestawieniach: sierpień wrzesień i październik. Pokazują one jacy użytkownicy byli najlepiej wynagradzani (w STEEM) za swoje teksty oznaczone tagiem #pl-filmy w ostatnich miesiącach.

Sierpień

Suma nagród: 196,224, liczba autorów: 33
sierpień pl-filmy.png

Wrzesień

Suma nagród: 150,791, liczba autorów: 32
autorzy.png

Październik

Suma nagród: 191,025, liczba autorów: 29
autorzy.png

Co prawda w aspekcie sumy nagród, październik był lepszy od września i zbliżony do sierpnia, ale to jedna z niewielu rzeczy, która wypadła nieźle.


Na stronie https://steemweb.pl/tags, której autorem jest @rafalski zbierane są bardzo przydatne i interesujące dane na temat polskich tagów, użytkowników etc. Pozwoliłem sobie zaczerpnąć z niej trochę liczb dotyczących tagu #pl-filmy i przedstawić je w odpowiedniej formie. Podobno liczby nie kłamią, więc zobaczmy co one nam powiedzą o kondycji polskiego około filmowego tagu.

Najpierw chciałbym pokazać jak w roku 2018 rozkładała się liczba postów w danym miesiącu. (Wykresy utworzono w arkuszu kalkulacyjnym Excel).

liczba postów.png

Oj słabiutko... Nurkujemy pod tym względem. Spadek o 20 postów w porównaniu do września może zasmucać... Zaczynam się modlić, by gorzej nie było...

Poniższy wykres przedstawia liczbę postów na dobę publikowanych pod tagiem #pl-filmy w ostatnich miesiącach.

posty na dobę.png

Ten widok przeraża... Tylko 2,5 posta na dobę. Tak źle po wprowadzeniu systematyzacji tagów jeszcze nie było. Ludzie, co jest z nami?

Ze strony https://steemweb.pl/tags pobrałem również dane dotyczące ilości publikowanych postów ze wszystkich tagów z prefiksem pl- oraz dodałem bardzo popularne tagi #reakcja, #tematygodnia i #sp-group. Dla każdego miesiąca bieżącego roku stworzyłem ranking najbardziej popularnych tagów ze względu na ilość publikowanych pod nimi postów. Na wykresie poniżej zobrazowałem jak w tych rankingach plasował się tag #pl-filmy.

miejsce w rankingu.png

Tutaj przynajmniej bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca. Trzymamy się mocno tej 14 lokaty. To jednak nie jest powód do radości. To tylko oznaka, że ogólna aktywność na Steem spada...

Jakby ktoś był ciekaw jakie miejsca zajmują inne tagi, to poniżej przedstawiam tabelę z pierwszą pięćdziesiątką.

ranking tabela.png

Niestety, po wpadce z HF20 użytkownicy wkurzeni na platformę zaczynają się od niej odwracać. Co prawda są ciągle z nami starzy Steemowi wyjadacze, którzy blogują nieustannie i na poziomie, ale brak świeżej krwi. Publikujemy coraz mniej. Sam do siebie mam pretensje, że tak mało piszę i chyba spróbuję nawet sam w siebie rzucać kamienie z tego powodu. Mam ciągle iskierkę nadziei, że nastąpi w nas przebudzenie mocy blogowej :D


Konkursu w październiku nie było niestety (mea culpa). Poniżej wykres przedstawiający liczbę postów w kolejnych edycjach.

konkurs.jpg

Podsumowanie

Kondycja tagu #pl-filmy nie jest najlepsza, żeby nie powiedzieć słaba. Publikujemy coraz mniej, a to zły znak. Poddaliśmy się ogólnej tendecji panującej na Steem i piszemy coraz mniej tekstów o filmach i serialach. Mam więc propozycję - postarajmy się wziąć w garść i wrócić do tworzenia :) Bo przecież to potrafimy!

Na końcu chciałbym podziękować wszystkim autorom publikującym i komentującym pod tagiem #pl-filmy. Liczę na to, że będzie nas coraz więcej i utworzymy sporą społeczność steemowych kinomaniaków :D

thank-you-362164_1280.jpg


Sekcję komentarzy pod tym postem zostawiam Wam. Będę wdzięczny za każdą sugestię czy pomysł mogący wpłynąć pozytywnie na tag #pl-filmy. Możecie mnie również ostro skrytykować ;-)

Będę również bardzo wdzięczny za każdy resteem. Niech cała społeczność się dowie, że tag #pl-filmy nie umarł i jeszcze pokaże pazur :D


Grafiki nie będące wykresami pochodzą z Pixabay.


Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Niestety, po wpadce z HF20 użytkownicy wkurzeni na platformę zaczynają się od niej odwracać.

Bez sensu, wpadka była, a teraz działa to całkiem prawilnie. Nie trzeba mieć SP by coś publikować (niewiele, ale jednak), a konto może założyć za darmo każdy wieloryb (a kiedyś były tylko płatne). Oczywiście zapłacić można.

Kiedyś tez za różowo nie było w tej kwestii

Dziękuję, że podzieliłeś się swoim zdaniem. Ja wczoraj musiałem sobie zwiększyć SP, żeby opublikować Twojego posta, przy poprzednim też miałem problemy. RC za szybko się wg mnie zużywa, za wolno regeneruje.

Nawet teraz nie mogłem opublikować tego komentarza z konta @pl-filmy, tylko musiałem z tego. Edytować posta, by poprawić nick MK też oczywiście już nie mogę. I raczej sobie tego nie wymyśliłem. Chyba, że mam poważniejsze urojenia niż twierdzą moi psychiatrzy...

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
SBD 2.31