Lista laureatów konkursu PoznajEksperta... oraz pierwsze pełnomocnictwa projektu Wise :)

in #polish6 years ago (edited)

purple_present.jpg

Czas najwyższy ogłosić oficjalne wyniki konkursu Poznaj Eksperta. Z powodu regulaminu konkursu lista laureatów jest dość długa i zawiera aż 24 osoby. Jakie artykuły otrzymały najwięcej głosów?

Podium

MiejsceAutorEkspertArtykułLiczba głosów
1@grecki-bazar-ewy@fervi@fervi - #poznajeksperta23
2@jacekw@lukmarcus / @marszum@lukmarcus / @marszum: #poznajeksperta21
3@marszum@grecki-bazar-ewyPoznaj eksperta - Ewa w kuchni z greckiego bazaru20

Jak już można zobaczyć na przykładzie podium, wielu ekspertów nie tylko ma "szacunek na dzielni" w swojej dziedzinie, ale jak widać, ich umiejętności pozwoliły im też napisać całkiem niezłe wpisy konkursowe, które zostały docenione przez innych.

Dokładne wyniki

Selection_647.png

Link do Google Docs: Dokładne wyniki głosowania

Nagrody

Pozwoliłem sobie przygotować jeszcze jeden ranking, który podsumowuje wyniki finansowe wszystkich laureatów. Przypomnę, że 75% nagrody z danego wpisu wędruje do autora wpisu, a 25% do omawianego w owym wpisie eksperta. To złożyło się na poniższy wynik:


Selection_664.png

Nagroda dodatkowa (5 STEEM) za najlepszego lobbyste... wędruje (co chyba nie jest niespodzianką) do @glass.wolf.

Nagrody zostaną przesłane w ciągu 1-2 dni. Do tego czasu jest czas na reklamacje, jeżeli ktoś wykryłby nieprawidłowości w podliczonych wynikach.

Niespodzianko-spodziewajka 😛

W poprzednim wpisie zapowiedziałem małą fioletową niespodziankę. Niektóre osoby nawet się już domyślały...

Selection_666.png

Zgadza się! :)

Selection_667.png

Każdemu ekspertowi wskazanemu przez społeczność, postanowiłem stworzyć "pełnomocnictwo" Wise do mojego głosu i/lub flagi (nie chcę używać słowa "delegacja", by nie mylić ludziom tego z delegacją SteemPower - może wymyślimy lepsze słownictwo).

Piękno projektu Wise pozwala mi doprecyzować ile procent mojego głosu może użyć dana osoba, oraz na jakiego rodzaju posty dana osoba może oddać mój głos. Chciałbym zaznaczyć, że jeżeli jedna osoba otrzymała prawo dysponowania moim głosem w zakresie 0-100% a druga tylko 0-20%, to wcale nie oznacza, że taką osobę mniej lubię, szanuję, bądź mam ją za 5-razy gorszego eksperta w porównaniu do pierwszej osoby.

Starając się samodzielnie dobrać kryteria starałem się kierować przeróżnymi, czasami trudnymi do wytłumaczenia kryteriami. Np. jeżeli ktoś byłby ekspertem w zakresie tańców ludowych XIX wiecznej polski, to prawdopodobnie dostałby dużo słabszy mój głos do dyspozycji w porównaniu do eksperta od nowych technologii.

Tymsamym:

osobapełnomocnictwo w zakresie
@fervitagu #pl-artykuly, flagi na #polish
@lukmarcustagów #tematygodnia, w zakresie polskich tekstow o steem i steemi, oraz flagi na #polish
@grecki-bazar-ewytagu #pl-kuchnia, flagi na #polish
@bowesstagów #pl-ksiazki, #pl-pisownia, #pl-literatura, flagi na #polish
@barbarossastudiotagu #pl-nauka, flagi na #polish
@rafalskitagi #pl-nauka, #pl-technologia, w zakresie polskich tekstow o steem i steemit oraz flagi na #polish
@santariuspolskich tekstow o steem i steemit, flagi na #polish
@hallmanntagu #pl-tradycja, flagi na #polish
@pkocjantagu #pl-rekodzielo, flagi na #polish
@sauntertagów #pl-podroze, #pl-nauka, #pl-muzyka

Czy to wszystkie osoby, które otrzymają ode mnie pełnomocnictwo do głosowania?

Nie!

Codziennie planuje dodawać od 3-5 kolejnych osób (najpewniej sugerując się wynikami konkursu). Obecnie jeszcze nie zaimplementowaliśmy reguły, która by uniemożliwiała Wam zużyć mi mój Voting Power do zera... więc zaczynam przydzielanie pełnomocnictw stopniowo... by zorientować się tak naprawdę, jakie jest zapotrzebowanie. W późniejszym czasie, możliwe, że 10 osób zamiast dysponować głosem o wartości 0-50% będą dysponowały głosami o wartościach np. 0-25%, albo ściśle zostanie przeze mnie określone, że np. fajnie by było nie głosować na "#pl-pączki" częściej niż raz w tygodniu ;)

Na jak długo jest te pełnomocnictwo?

A to już zależy od bardzo wielu czynników :) Faktem jest to, że te pełnomocnictwa zostały przydzielone na podstawie zaufania jakim te osoby zostały obdarzone przeze mnie i przez społeczność. Jeżeli to zaufanie zostanie nadszarpnięte, bądź zmniejszone, to zapewne zostanie to stosownie odzwierciedlone w pełnomocnictwach.

Teoretycznie takie pełnomocnictwo można mieć na zawsze, albo na chwile. Od teraz to zawsze też będzie kwestia indywidualna. Każda osoba może ze mną porozmawiać, by dostać prawo dysponowania moim głosem także w innym zakresie.

Czy te pełnomocnictwo jest za darmo?

Jest bezpłatne, ale nie jest za darmo. Pełnomocnictwo otrzymały i otrzymywać będą te osoby, które udowodniły i udowadniać będą, że robią świetną robotę w zakresie swojego obszaru eksperckiego i w zakresie swojego zaangażowania na Steem.

Nie ukrywam też, że według mnie zaangażowanie w rozwój Steem i polskiej społeczności, to nie tylko głosowanie na dobre posty... ale także flagowanie tych złych postów. Chciałbym postawić sprawę jasno, osoby które otrzymały ode mnie pełnomocnictwo nie mają obowiązku flagować złych postów, niemniej jednak fajnie by było, by te osoby wzięły to pod uwagę :)

Wise został zbudowany w ten sposób, że cały system jest transparentny. Jeżeli ktoś głosuje moim głosem dokładnie to widać. Obecnie jednak trzeba wiedzieć jak to sprawdzić w Block Explorerach, bowiem Steemit nie pokazuje jeszcze oczywiście tych informacji. Możecie to wykorzystać flagując moim głosem :) Sami możecie napisać komentarz wyjaśniający co z danym postem jest nie tak, a oflagować możecie z mojego konta. Większość nowych osób będzie miało pretensje do mnie o flagę :)

Nie chciałbym jednak, by cały system został odebrany jako system do flagowania. Ma on też takie możliwości... jednak cel jest oczywisty - wspierać treści wysokiej jakosci. Stąd większość osób dostała prawo dawania upvotów o sile 25%-50% (a flagi tylko o sile maks 10%).

No dobra... ale jak działa ten Wise?

O tym możecie przeczytać w osobnym poście, przygotowanym przez Jędrzeja (upewnijcie się, że follow'ujecie także jego jeżeli chcecie dowiadywać się więcej o projekcie Wise):

Już wkrótce dowiedzie się z wpisów Jędrzeja, m.in. jak samodzielnie nadawać takie pełnomocnictwa innym osobom :)


PS. Został stworzony nowy kanał na Steem Chacie o nazwie #wise. Wszystkich zainteresowanych śledzeniem projektu, a w szczególności osoby, którym zostało nadane pełnomocnictwo... zapraszamy na https://steem.chat/channel/wise

Sort:  

Gratuluję Wilku :D

Pozamiatałeś :)

Dziękuję pięknie za głosy oddane na moje posty konkursowe i na moją kandydaturę (@tapioka, @marszum - dziękuję raz jeszcze!) :)

To że znalazłam się na podium w tym konkursie jest dla mnie wielkim wydarzeniem, znaczącym faktem, przełomem i daje mi to sporo do myślenia. Nie spodziewałam się że moja działalność na Steemit jest tak pozytywnie odbierana, to na prawdę miłe ale i zobowiązujące.
Obiecuję że w głowie mi się nie poprzewraca i że będę się nadal udzielać na naszym #polish, oczywiście nie tylko na #pl-kuchnia jednak o rozwój tego tagu będę się bardzo starać i mam kilka nowych pomysłów ;)

Oświadczam że nagrodę przeznaczę na podniesienie mocy SP mojego konta ale prześlę też małe "co-nieco" dla @diosbot.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie całą polska społeczność :)

Gratuluje wszystkim - nominowanym, nienominowanym, tym z podium i tym co po prostu są. Budujmy STEEM w każdy możliwy sposób, rozwijajmy sieć, siebie i przekazujmy doświadczenie oraz wiedzę innym.
W ten sposób zyskamy wszyscy i to nie tylko w materialnym zakresie.

P.S Gadam jak kołcz :D

Wielkie gratulacje dla ekspertów, a jeszcze większe dla autora pomysłu! Naprawdę świetny projekt. Chylę czoła.

Gratulację dla zwycięzców. Czołówka bardzo wyrównana. Wise świetny projekt gratki dla osób obdarzonych dodatkowym SP. Pozdrawiam.

Cieszę się, że mogłem brać w tym udział. Gratuluję wyróżnionym!

Ładniusie logo :) i gratsy dla ekspertów :)

Aż sam chciałbym się zaangażować w rozwój projektu :)

Dosyć pobieżnie brałem udział w całej akcji, ale fajnie obserwować, że wiele osób z dużą siłą głosu zamiast gwałcić basenik stara się decentralizować i poszerzać sieć rozumiejąc, że to w interesie wszystkich posiadaczy STEEM. A wiem, że pokusa jest, bo i ja nad tym się zastanowiłem nie raz ;)

Myślę, że nie jest opłacalne na etapie naszych kont gwałcenie - za mało hajsu z tego jest. Niemniej jak jesteś dużym kontem to raczej warto

wiesz co jest najlepsze? z pomocą takiego Wise będzie możliwe organizowanie akcji wieeelu osób przeciwko większym kontom. Nagle jedno mniejsze konto będzie mogło dysponować głosem 100-1000 innych osób.

Jeżeli znajdzie się osoba chcąca pociagnąc daną akcje, oraz będąca w stanie zebrać głosy od innych... to żaden większy użytkownik nie będzie straszny :)

To byłaby krwawa wojna. I nie wiem czy przegrana. Bo boty z roku na rok są potężniejsze. Warto sprawdzić ile witnessów jest twórcami botów, przynajmniej 2. Może sami siebie mogą obsadzać tak naprawdę?

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.036
BTC 65930.92
ETH 3387.67
USDT 1.00
SBD 4.75