[Proof for Friends] Withdrawing money from Steemit in Poland by ATM :), [PL] Wypłata STEEM Dollars ze Steemit, na przykładzie wypłaty z bankomatu :)

in #polish8 years ago (edited)

[EN]: I recorded that video after few talks with my friends, which simply couldn't believe that this is real :)

I am big supporter of Steemit, but at some point I understood, that I need to make withdrawal, which I actually don't want to do! I decided to pay some additional fee, just to make a possibility of using ATM at the end.

I hope, that thanks to this video, I will be able to focus on "how and why Steemit works" and no on "are you sure it works?"

Did you made something similar for folks from your country? :)


[PL]: Nagrałem to video po kilku rozmowach z moimi przyjaciółmi, którzy po prostu nie byli w stanie uwierzyć, że to jest realne :)

Jestem wielkim fanem Steemit, ale w pewnym momencie zrozumiałem, że muszę zrobić wypłatę, której naprawdę nie chciałem jeszcze robić! Zdecydowałem się także zapłacić dodatkową prowizję, tylko po to by na końcu mieć możliwość wypłaty środków z bankomatu.

Mam nadzieję, że dzięki temu video, będę mógł się teraz skupić na tłumaczeniu "dlaczego i jak działa Steemit" a nie na odpowiadaniu na pytanie "czy jesteś pewien, że to w ogóle działa?" :)


Table of Content/ Spis Treści:

  • 1:08 - transfer from Steemit to Poloniex / przelew ze Steemit do Poloniex
  • 2:46 - buying bitcoins with SBD / kupowanie bitcoinów za pomocą Steem Dollarów
  • 3:22 - transfer to Polish exchange bitbay.net / przelew bitcoinów na polską giełdę bitbay.net
  • 5:25 - selling bitcoins for Polish złoty / sprzedaż bitcoinów za złotówki
  • 5:47 - preparing payout by ATM / przygotowanie wypłaty z pomocą bankomatu
  • 6:52 - me withdrawing cash from ATM / ja wypłacający pieniądze z bankomatu :)

#polish #pl-tutorial #pl-wyplata #pl-steemit #payout #atm

Artykuły powiązane:

Kliknij tutaj, by zobaczyć inne moje wpisy, będąc tam możesz także kliknąć by zacząć mnie śledzić.

Sort:  

Dosyć przejrzyście to wyjaśniłeś, ale rzeczywiście proces dla laika niezwiązanego ze światem kryptowalut może okazać się pracochłonny i skomplikowany. Ciekawy jestem stanowiska giełdy bitbay na temat wprowadzenia Steem dollars bezpośrednio na ich giełdzie, zaczynają być znani z wprowadzania nowych popularnych walut.

Według mnie to powinien zrobić InPay. Mają najlepszą pozycję wyjściową do tego z racji stanowiska Urzędu Skarbowego, od którego jako jedyni w Polsce mają indywidualną interpretację prawną.

A co do skomplikowanej procedury, to właśnie na ludziach takich jak my będzie spoczywać obowiązek i zaszczyt pomocy naszym znajomym, którzy w świecie krypto będą stawiać pierwsze kroki :)

Ostatecznie cała procedura może sprowadzić się do tego, że ktoś komuś wyśle przelew Steem Dollarów poprzez serwis, a ta druga osoba odeślę PLNy na wskazane konto. Zupełnie tak jak ludzie sobie radzili w Polsce z Dogecoinami ;)

Czyli nie miałeś żadnych problemów z wypłatą?
Ja sam zastanawiałem sie czy sie opłaca tu pisać,stwierdziłem że spróbuje to moze coś dostane :)

Tak czy siak masz upvote za dobrą robote ;D

Nie było żadnych problemów z wypłatą środków ze Steemit, natomiast dlatego, że próbę przed nagraniem robiłem z mniejszą kwotą, zapomniałem, że oba serwisy pośredniczące jakie wybrałem (Poloniex i BitBay), mają limity na wypłatę.

  • w serwisie Poloniex przy takich kwotach albo należało by albo dokonać pełnej aktywacji, albo poczekać 24h i zrobić kolejny mniejszy przelew
  • w serwisie BitBay prawdopodobnie mógłbym zrobić kilka wypłat z bankomatu na raz, albo zrobić przelew wprost na swoje konto

Natomiast oba te utrudnienia nie mają nic wspólnego z samym Steemit, lecz raczej giełdami bitcoinowymi :)

Równie dobrze można wypłacać, gdy uzbiera się 100 zł i problemów z limitami nie będzie :)

Chciałbym jeszcze zapytać co właściwie według ciebie sie bardziej opłaca: wypłacasz wszystko czy robić "Power up" swojego walleta?
Dużo ludzi radzi mi power up,ale nie rozumiem tego systemu.Jeśli dam power up to moge odzyskać to dopiero po 2 latach? Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś mógł mi to łatwo wytłumaczyć :)

Robiąc "power up" zamienia się STEEM na STEEM Power. STEEM jest tokenem technicznym/spekulacyjnym o bardzo wysokiej inflacji. Jeżeli nie jesteś pewien, że to właśnie w nim chcesz trzymać swoje środki, to prawdopodobnie znaczy, że nie chcesz :)

  • jeżeli zarobione środki chcesz po prostu wypłacić, to trzymaj je w STEEM Dollarach aż do momentu wypłaty
  • jeżeli sądzisz, że wartość całej platformy w przeciągu następnych 2 lat wzrośnie, to pomyśl o zamienieniu STEEM albo STEEM Dollarów na STEEM Power

Jeśli dam power up to moge odzyskać to dopiero po 2 latach?

Po 2 latach odzyskuje się całość. Generalnie proces wypłaty trwa dwa lata od momentu w którym zdecydujesz się na "Power Down". Wówczas kwota której robisz "power down" jest dzielona na 104 równe części, które otrzymujesz co tydzień.

STEEM Power nie dość, że ma mniejszą inflację, to jest tak jakby oprocentowane.. co wynika z faktu, że 9 na 10 nowo tworzonych STEEM trafia do właścicieli STEEM Power właśnie - planuje na ten temat napisać osobny artykuł w tym tygodniu. Natomiast każdej osobie, która rozważa zakup Steem Power za własne środki mówię: najpierw przeczytaj whitepaper, byś zrozumiał z czym masz do czynienia.

W tym momencie wydaje mi się że wiem naprawdę dużo na temat steemit.
Sam zastanawiałem się czy nie warto dać sobie "kopa" w tyłek,i kupic troche STEEM POWER żeby mieć dobry start :)
Teraz wiem że warto zacząć od początku-ciężka praca i zdobywanie doświadczenia to najlepsze co moge zrobić dla siebie samego.

Haha, that moment when you are making more money than you are prepared for:

Jesteś pewny że to poprawny adres BTC?

Robiłem zgodnie z filmikiem (adres z bitbay.net).

możesz wkleić tutaj ten adres? Nie chcę się machnąć przy przepisywaniu - wtedy sprawdzimy, czy przelew bitcoin został w ogóle zarejestrowany w sieci bitcoin . A sprawdzimy to na http://blockchain.info/

Napisałem do supportu wczoraj i dzisiaj dostałem info, że zostało mi zwrócone. Może jakiś chwilowy błąd. Adres: 1ABVUGz7ffbnmdK7CdUgwDeYZuKRqDoaZ8

jak widać na te adres nic nie było wysyłane: https://blockchain.info/address/1ABVUGz7ffbnmdK7CdUgwDeYZuKRqDoaZ8

swoją drogą... 0.10 SD to trochę mało jak na wypłatę (ok 40 groszy). Nie wiem, czy prowizja polskiej giełdy więcej nie wyniesie.

Pierw trzeba zarobić hehe

Jakiego serwisu używasz zamiast bitbay.net do robienia przelewów na własne konto?

bitmarket albo bitcurex

Cool! I'm trying to help more people have their own answers for the "Where does the money come from?" question. You can find out more here.

I like the way you just used google translator.
Just dont man,i recommend you deleting it,you would really laugh off your ass if you would understand the polish part :)))

Ah, bummer. I thought it would be helpful but I guess that's an assumption I shouldn't make. Thanks for the heads up!

No problem man,you just need to remember that actually google translate is stupid :D
It can be helpful sometime,but i would say for one word,nothing more.

Unless you want us to suffer from too much laugh :DD

We've used it quite a bit with my company (FoxyCart) for single lines of text here and there and haven't caused any laughing fits that I know of, but we also haven't supported Polish yet. Thanks again. :)

@noisy - następnym razem stań trochę dalej od ściany, nie będzie takiego cienia :)
dowód jest!
dla wszystkich osób, które mają jeszcze jakieś obawy lub potrzeby związane ze BTC i innymi altcoinami piszcie.

pokój jest za mały, bym mógł stanąć dalej od ściany ;)

Jakim programem zgrywasz pultpit na ubuntu?
I jakim programem składasz filmy, zakładam że też na ubuntu?

Od kwoty wypłacanej czyli w twoim wypadku 2k trzeba płacić potem podatek w Picie ?

ja defacto wówczas chwile później wpłaciłem, więc defacto nigdy nie traktowałem tych pieniędzy jako wyciągniętych. Zrobiłem to tylko i wyłącznie po to by pokazać jak to wygląda.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58470.94
ETH 2653.59
USDT 1.00
SBD 2.43