Skulica - Arthrosphaera brandtii | PASJA GÓWNA WARTA! [PHOTO]

in #polish7 years ago


Arthrosphaera  brandtii.jpg


kreska-2.jpg


Czy widzieliście kiedyś żywe piłeczki golfowe? Natchniony przez bajkę:
"Dawno temu w trawie" z 1998' roku, chciałem mieć Skulice.

To Ci dwaj jegomoście z bajki:


004_04_a-bugs-life_hi-res_still_014_-_960.jpg

Jeśli nie oglądałeś tej bajki to zachęcam:
https://www.cda.pl/video/1160829d


dawno_temu_w_trawie_08.jpg

Byłem kilka lat temu na giełdzie terrarystycznej w Czechach, tam właśnie wypatrzyłem skulice (Arthrosphaera brandtii), jedyne 6 sztuk na całej giełdzie! I zrobiłem coś bardzo głupiego, coś czego nigdy wcześniej nie zrobiłem, kupiłem zwierze bez wcześniejszego rozeznania, przygotowania i wiedzy... Co się okazało są one bardzoooo delikatne, strasznie wrażliwe na wszelkie zmiany środowiskowe, mało komu udało się je utrzymać dłużej niż 6 miesięcy.

Szybko zacząłem zbierać informacje na ich temat, szperać po forach, rozmawiać z innymi pasjonatami...
... i gdzieś przewinął się temat końskich gówienek... ktoś pisał że u niego ładnie się trzymają na podłożu zmieszanym z końskim gówienkiem... co mam do stracenia... spróbujmy z końskim gówienkiem... Rozmyślałem i przygotowywałem się do akcji "gówienko" ponad tydzień, do głowy przychodziło mi tylko jedno miejsce gdzie w Krakowie mogę zdobyć koński nawóz...


25323115_1323274347779144_348653018_n.jpg


25188141_1323274384445807_1658566448_n.jpg

Krakowski Rynek Główny i dorożki...

W pewne grudniowe popołudnie zebrałem się w sobie i poszedłem...

-Dzień dobry. Mam nietypowe pytanie...

-Tak? O co chodzi?

-Bo ja mam nietypową prośbę, mam zwierzątko które potrzebuje końskiego nawozu.

-Taaak?

Pani z dorożki ewidentnie nie zrozumiała o co mi chodzi.

-Potrzebuje końskie gówienko, czy ma pani na zbyciu końskie gówienko? Oczywiście jeśli trzeba to zapłacę.

Pani popatrzyła na mnie jak na idiotę a jej oczy zrobiły sie tak szerokie jak u "kosmity szaraka".

-Yyyy... Tak, tu jest worek, proszę sobie wybrać ile pan potrzebuje.

Byłem przygotowany, kilka reklamówek rękawiczki itp.
Założyłem rękawiczki, nabrałem pół reklamówki, zawiązałem włożyłem reklamówkę z zawartością do kolejnej reklamówki i jeszcze kolejnej i jeszcze kolejnej... tak na wszelki wypadek... bardzo podziękowałem, pani za gówienko nie wzięła ani grosza...

Jestem pewien, że Pani była w ogromnym szoku bo kto normalny chce końskie gówienko z dororzki na Rynku Głównym w Krakowie.

To się nazywa Pasja Gówna warta! :)


25188391_1323274394445806_1608559979_n.jpg


25188451_1323274374445808_800888804_n.jpg


kreska-2.jpg


Skulica - Arthrosphaera brandtii

Arthrosphaera brandtii to stonoga z rodziny Arthrosphaeridae.
Występuje w wielu krajach afrykańskich i krajach azjatyckich takich jak Indie i Sri Lanka. Ale głównie za kraj pochodzenia i odłowu uznaje się Tanzanię.


mapa.jpg

Jest to aktywny gatunek spędzający sporo czasu na powierzchni ziemi poszukując porzywienia, wszelkiego rodzaju materiałów organicznych w różnych etapach rozkładu.

Osiąga długość ok 3-4cm jest koloru jasnobrązowego i brązowego w różnych odcieniach.

Gatunek mało poznany i bardzo rzadki w hodowlach.


DSC02703.JPG


DSC02702.JPG


DSC02700.JPG


DSC02698.JPG


DSC02697.JPG


DSC02695.JPG


DSC02693.JPG


DSC02688.JPG


kreska-2.jpg

I am the autor of the photos / Fotografie są mojego autorstwa.


kreska-3.jpg

A tu możesz dowiedzieć się czegoś o mnie i przybić przysłowiową piątkę:
https://steemit.com/polish/@kamilkowalski/dzien-dobry-steemowicze-or-hello-all

Here you will find something about me and here you can say hello:
https://steemit.com/polish/@kamilkowalski/dzien-dobry-stemowicze-or-hello-all


kreska-4.jpg


donate.jpg

STEEM | STEEM POWER | STEEM DOLLARS: @kamilkowalski


kreska-5.jpg


follow.jpg


kreska-3.jpg

If you want to see other unusual animals click here: https://steemit.com/@kamilkowalski

Sort:  

Fotografie są mojego autorstwa.

I to sa super fotografie!!

dziękuje :) :) cieszę się że ktoś to docenia :)
Gdzieś już to pisałem , po "jedno małe zdjęcie" za rynku z koniami specjalnie zrobiliśmy sobie wycieczkę żeby "jedno małe głupie zdjęcie" było na steemit :)

Jak z koniami to i tak musialo byc special :-)

Dzis sie tu troche zestresowalam, napisalam artykul ( po ang) ktory wierzylam ze bedzie przydatny dla innych,
i... nikt go prawie nie przeczytal i... doszlo do mnie ze na Steemit nie wystarczy pisac :-)

Jakbym to napisala na swojej domain, wlozyla dobry tytul i meta opis, mialabym to na google w 2 dni max, a tu, no niestety... tresc sie nie za bardzo liczy, potrzebujemy wysoki SteemPower i jeszcze wyzszych sojusznikow ;-)

I wiecie, to glosowanie samemu na siebie, wydaje mi sie calkowicie bez sensu,
ale tak jak sie tu u mnie mowi:

you can't fight them - join them (nie mozesz ich pobic - dolacz sie)

robie swoj komentarz resteem,
moze ktos szybciej go przeczyta i pomysli ;-)

Super post. Dla ciebie pasja dla mnie atrakcyjny
kolor robaczka na ryby. Pozdro !!!

ojj drogi pokarm na ryby by to był :D

Tez lowie, i tez na tego robaczka z tej strony troche patrzylam ha ha

Kapitalna historia :)))). Super, że o tym napisałeś.
Czy ten gatunek rozmnaża się w hodowli?

Kilka osób na świecie rozmnożyło je w niewoli, ale to trudne, bo mało wiedzy jest na ich temat.

Boska historia! Uśmiałam się jak norka.

:D cieszę się że się podoba i że mogłem poprawić humor :)

Jesteś niesamowity :)

Qurator
Your Quality Content Curator
This post has been upvoted and given the stamp of authenticity by @qurator. To join the quality content creators and receive daily upvotes click here for more info.

Qurator's exclusive support bot is now live. For more info click HERE or send some SBD and your link to @qustodian to get even more support.

Szkoda ze nie dalo sie ich utrzymac a co wiecej rozmnozyc ....

No niestety :(

Czego nie robi się dla pasji!!!

Yhyhyh zbiera gówienka :D

😂😂😂😂 do tego na Rynku w Krakowie 🙊🙈🙊

Congratulations! This post has been randomly Resteemed! To join the ResteemSupport network and be entered into the lottery please upvote this post and see the following rules.

Ile czasu już je masz? Fajna historia.

Już nie mam, wytrzymały coś ok 4-5miesięcy.
Nie udało się rozmnożyć.

Szkoda, nie myślisz o następnych, już masz jakieś doświadczenie

Myślę o nich ale bardzo trudno je dostać, jak się trafi okazja to na pewno kupie ;)

Życzę powodzenia w poszukiwaniach.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 53933.04
ETH 2871.02
USDT 1.00
SBD 2.00