Chora miłość

in #polish6 years ago

Hej, mam nadzieję, że zastałem Szanownych Czytelników w dobrym zdrowiu - lub przynajmniej w takim, jakiego sobie w tym momencie życzycie.

Mi na ten przykład nie zawsze jest ze zdrowiem po drodze. Świadectwem tego niech będzie najnowszy poemat, który przygotowałem z myślą o VI edycji konkursu #pl-wierszokleci, organizowanego przez @lugoshi. Zapraszam do przeczytania mojego dzieła oraz innych wpisów opatrzonych tym tagiem. Zachęcam również do dołączenia do konkursu.

Chora miłość

Grypo, flegmo, chrypo – w twych ramionach wytchnienie!
U stóp twoich padam rozpłaszczony, jak jeniec
Niczym w dniach młodości, gdy miewałem dość szkoły
Dzisiaj znów rozwieram serca przed tobą poły

Nawiedź mnie, chorobo, zaciągnijże do łoża
Niech przed światem strzeże łańcuch twój i obroża
Dajże mi wymówkę, bym się schował przed życiem
Swych katarów dary rozlej na mnie obficie

Szlajaj się z innymi, ja nie jestem zazdrosny
Ale mnie też czasem powal tchnieniem miłosnym
Jeśli raczysz, grypo, złożyć drobną wizytę
Anuluję plany – ci oddany z zachwytem!

jak-jeniec.jpeg

Zdjęcie ze strony Pexels

Mam nadzieję, że doceniliście powyższy trzynastozgłoskowiec. Serdecznie zapraszam do głosowania, udostępniania i komentowania. Zachęcam ponownie do dołączenia do konkursu i obserwowania tagu #pl-wierszokleci. Tradycyjnie polecam również obserwowanie mojego profilu.

Moje inne posty o podobnej tematyce:

Sort:  

Miłość Twoja mnie dobija,
jam zazdrosny, nicpoń ci ja.
Więc odejdę, chylę czoła,
bierz ją sobie, lubuj ciągle,
aż od kaszlu spadną ci spodnie.

Wszedłem po tytule bo myślałem że to coś o miłości...
Taki już ze mnie romantyk :)
Ale gałki oczne odbiły mi się od monitora...
Przeczytałem i jestem pełen podziwu dla talentu autora :)
Poprawiłeś mi chumor autorze :)
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)

Haha, dzięki. :) Czyli trochę zawód i miła niespodzianka w jednym. ;)

Dokładnie tak. Więc watro było wejść na ten post :)
Wszak Miłość ma różne oblicza jak widać :)

Miłość do choroby :D Ja z niej się już trochę wyleczyłem. Aczkolwiek przelotny romans, kilka dni spędzonych razem w łóżku, co jakiś czas pozwala człowiekowi odżyć :D

Jak człowiek zaniedbywany przez kochankę, to nie myśli o przelotnym romansie, tylko ma wrażenie, że mógłby z nią wytrzymać całe życie. ;)

Świetne, brawo :)

Dzięki. :)

is it about you?
I mean the poem?
are you in love? :D
haha am being nosey :)

You know how it is with poems. I don't understand it myself, but I'll keep a straight face no matter what. ;)

Great poem. I translated it and read.
"Szlajaj się z innymi, ja nie jestem zazdrosny
Ale mnie też czasem powal tchnieniem miłosnym" ... Poignant lines :)

Thanks. :)

my pleasure :)

Super!🌟

Dzięki! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62062.59
ETH 3002.04
USDT 1.00
SBD 3.77