Hej, hej, #pl-zdrowie!

in #pl-zdrowie6 years ago (edited)

pl-zdrowie.jpg

Dziękuję polskiej społeczności za wytypowanie mnie do sprawowania opieki na tagu pl-zdrowie i @mmmmkkkk311 za zaufanie i powierzenie mi 250 SP, aby większą mocą wspierać społeczność zgromadzoną wokół tego tagu. Mam nadzieję, że przełoży się to na jakość publikowanych materiałów, bo na tym nam wszystkim głównie zależy!

Według przeglądu polskich tagów zrobionego przez @jacekw, #pl-zdrowie to jeden z bardziej wynagradzanych tagów w całej społeczności! Mamy 4 miejsce zaraz po pl-artykuly, tematygodnia i reakcja. Wyglada na to, że polscy Steemianie lubią czytać o zdrowiu i z chęcią upvotują znajdujące się tu treści. Super, bo chyba wszyscy zgodzimy się, że to bardzo ważny obszar życia i każdemu wyjdzie na zdrowie, jeśli będzie więcej wiedział na ten temat!

Dodatkowo ekipa z @kurator-polski w swoim ostatnim wydaniu Tygodnika Kuratorskiego (które swoją drogą bardzo polecam przeczytać jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to najlepszy "ekstrakt" artykułów z #polish) poprosiła mnie o objęcie działu Zdrowie opieką i zgłaszanie najlepszych wpisów do kolejnych wydań tygodnika. Z miłą chęcią oczywiście się zgodziłam.

Tag przeglądałam regularnie i upvotowałam już wcześniej, więc w tej kwestii wiele się nie zmieni, jednak mogę od teraz wesprzeć Was trochę wyższym głosem i dodatkowo zgłosić do Tygodnika Kuratorskiego. Wierzcie, że warto się tam znaleźć i ogólnie śledzić całą inicjatywę, bo artykuły w nim się pojawiające to prawdziwe perełki z tagu #polish!

Jestem daleka od ustalania jakichkolwiek regulaminów, bo to nasz wspólny zakątek Steemu i nie roszczę sobie do niego żadnych praw, jednak oto kilka zasad, którymi warto się kierować chcąc być branym pod uwagę do kuratorstwa i bycia zgłoszonym do tygodnika.

Netykieta pl-zdrowie

Nie przeklejamy cudzych tekstów do naszych artykułów

Nie lubimy tu plagiatów. Plagiat to jednak nie tylko skopiowanie całego artykułu i udawanie, że jest on nasz. Jeśli chcesz dodać do swojego posta informacje np. o właściwościach zdrowotnych jakiegoś produktu, ale sam się na tym nie znasz, poczytaj! Poczytaj, poszukaj, zredaguj swój tekst. Jeśli nie masz ochoty tego robić, zrezygnuj z dodawania tych informacji lub w ostateczności oznacz wyraźnie jako cytat z podaniem źródła.

Nie wrzucajmy obalonych mitów i farmazonów antynaukowych

Moi drodzy, ja wiem, że ogólnie temat zdrowia jest dość kontrowersyjny i panuje tu wiele sprzecznych opinii, jednak zachowajmy pewien rozsądek. Jeśli sądzisz, że Jerzy Zięba to najwyższy autorytet w kwestii zdrowia, a naukowe metaanalizy są do niczego w porównaniu z tym, że brat koleżanki Twojego wujka wyleczył się z nowotworu, pijąc codziennie napar ziołowy, to oczywiście możesz się z nami swoją opinią podzielić, jednak raczej nie licz na kuratorstwo. Jeśli masz jakieś uzasadnione i poparte czymś więcej niż "Jurek tak mówił w sowim filmiku" dane, to z chęcią się wszyscy zapoznamy! Miejmy otwartą głowę na wszelkie spostrzeżenia. Dyskutujmy i poszukujmy prawdy o zdrowiu, jednak z rozsądkiem. O to bardzo proszę!

Dbajmy o to, aby nie kraść zdjęć

Ogólne przyzwolenie na kopiowanie i wykorzystywanie grafik z internetu spowodowało, że trochę to w internecie liberalizujemy. Steemit to jednak platforma na której Twoje treści mogą potencjalnie zarabiać, a korzystanie w celach zarobkowych z cudzych dzieł bez uprawnień to po prostu kradzież. Nie oznacza to, że aby Twoje posty były estetyczne musisz być od razu fotografem! Jest wiele miejsc w sieci pełnych obrazków na darmowych licencjach. Tutaj możesz przeczytać mój post na temat praw autorskich w odniesieniu do zdjęć, a tutaj kilka świetnych banków zdjęć zgromadzonych przez @strefanetu
Jeśli wejdziesz na mój profil pewnie zauważysz, że większość zdjęć w moich postach nie jest wykonana przeze mnie. Wszystkie jednak są na licencji CC0, dzięki temu nie trzeba nawet podawać autora zdjęcia. Szukajcie, a znajdziecie takie odpowiednie do każdego tematu. Jeszcze nie miałam poważnego problemu ze znalezieniem darmowej grafiki do posta, trzeba tylko chcieć.

Co za dużo to nie(pl-)zdrowo

Nie przesadzajmy z ilością dodawanych postów. Oczywiście, jeśli jesteś cyborgiem i jesteś w stanie codziennie wyprodukować 3-4 posty ze świetną, wartościową treścią, to gratulacje! Z chęcią dowiem się, jak to robisz, bo mi napisanie rzetelnego artykułu zabiera zawsze kilka albo kilkanaście godzin. Oczywiście postów możesz dodać ile chcesz, to Twoja sprawa, jednak weź pod uwagę, że każdy z nas ma ograniczoną ilość VP. Myślę, że jeden - max 2 posty dziennie na jedną osobę to taka optymalna, maksymalna ilość.

Do czego jest ten tag?

Możesz pisać w nim oczywiście o każdym temacie związanym ze zdrowiem. Psychicznym, fizycznym, o sporcie, o diecie, zrecenzować książkę o zdrowiu, sami dobrze wiecie o czym pisać:)

Wchodźmy w konstruktywną polemikę z innymi autorami

Sami dobrze wiecie, jak ciężko o rzetelne informacje w zakresie zdrowia. Ktoś napisał jakiś artykuł z którym się nie zgadzasz, albo masz świeższe informacje? Świetnie! Napisz o tym w komentarzu lub stwórz post będący ripostą (nie zapomnij zgłosić go do #tematygodnia jako riposta). Zdrowa dyskusja i wspólne dochodzenie do prawdy to jest to, na czym nam zależy!

Pomagajmy sobie wyjaśniać wątpliwości

Nie każdy jest wszechwiedzący, a dokładny i precyzyjny research zabiera dużo czasu, a często i tak internet nie zna odpowiedzi na niektóre pytania. Mamy wśród Steemian kilka osób, które mają wykształcenie zdrowotne. Wykorzystujmy siebie nawzajem. @anka jest weterynarzem, @hitsug i @lewybut studiują medycynę, ja jestem dietetykiem, pewnie o kimś ważnym jeszcze zapomniałam. Każde z nas z pewnością z chęcią udzieli Wam fachowej porady (zgodnie ze swoim stanem wiedzy), jeśli będziecie tego potrzebowali.

Poza tym, odsyłam do bardzo dobrego tekstu @bowess o Steemitowym savoir-vivre.

Macie jakieś uwagi co do tych podpunktów? Coś dodać lub coś odjąć? Jeśli nie, to też dajcie znać, że wszystko ok!

Sort:  

Szczerze gratuluję i życzę powodzenia :)

A ja zapraszam do aktywności na #pl-zdrowie 😊

Postaram się coś napisać lecz trochę się obawiam żeby mnie nie zlinczowano :) Tematy pod tym tagiem nawet z pozoru błahe często dostarczają sporo emocji .

Wiem, bywa ostro :D ale dzięki temu wszyscy jeszcze więcej się uczymy ☺

No nie powiem trzeba tu naprawdę się wykazać, co do tagu zdrowie czy kuchnia:) Nie będę wyróżniał ale są tu istne perełki:)

Gratulację, super, że ten tag się rozwija bo też go często odwiedzam, chociaż ostatnio nie miałam czasu na dodawanie komentarzy :) Czytałam Twój artykuł na temat tego cesarskiego cięcia i sposobu z tamponem i jak tylko mam okazje to pytam dziewczyn czy coś takiego robiły, niestety żadna z dziewczyn nawet nie słyszała o czymś takim, a szkoda :)

no właśnie, nikt o tym jeszcze nie mówi! szkoda, bo to takie proste rozwiązanie, a tyle dobrego może wprowadzić... Mam nadzieję, że Ty nie będziesz musiała wprowadzać w życie, ale na wszelki wypadek o tym już wiesz ;)

wiem i na pewno bym zastosowała w razie cesarskiego cięcia, ciekawa jeszcze jestem czy mój lekarz o tym słyszał, będę musiała zapytać

ciekawe bardzo! Ja myślę, że za jakiś czas to już będzie w miarę powszechna sprawa, ale jeśli Twój lekarz nie słyszał wcześniej, to może się mocno zdziwić :D

Gratulacje @ anna.urbanska 💪WALCZ o #pl-zdrowie jak lew :D 🔥

Gratuluję z całego serca, Tobie życzę powodzenia a tagowi szybkiego rozwoju :)

Gratulację za budowanie polskiej społeczności poprzez sprawowanie opieki nad tagiem i nie tylko.
Życzę powodzenia.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66094.73
ETH 3446.09
USDT 1.00
SBD 2.66