Nederlands, Vlaams en Zuid Afrikaans, van 80 naar 94 mensen die elkaar begrijpen.

in #nl7 years ago (edited)

Dat is een beetje optimistisch, Als je alle 94 bij elkaar zet, zullen een aantal elkaar niet kunnen uitstaan, en elkaar dan zeker niet verstaan!

Ik woon in Zuid Limburg maar spreek het dialect niet. Natuurlijk ken ik inmiddels best wat zinnetjes en woorden en verstaan doe ik het ook. Ik spreek Nederlands, Duits, Engels en een beetje Frans. Dat help om dialect te verstaan, woorden en zinnen begrijpen is vaak onbewust, en soms bewust, speculeren wat de ander zegt of bedoeld.

Er zijn hier inmiddels 94 Nederlands sprekende bloggers actief. Dat zullen er meer worden, dat staat vast. Nederland en België staan op plek 12 en 15 wat betreft pagina bezoeken op Steemit.com. http://www.hypestat.com/info/steemit.com



Wist je dat

Als je in het eerste half uur een stem plaatst op een goede blogger die altijd veel verdient met zijn publicaties zoals @papa-pepper @timcliff @sweetishhh etc. , je stem meer opbrengt dan wanneer je na 5 uur pas een stem plaatst....
Voor de meeste van ons is het maar centenwerk om heel gericht te gaan stemmen op goed betaalde bloggers. Als je 100.000SP bezit is het een heel ander verhaal. Dan kan het heel wat opleveren om alleen op goed verdienende bloggers te gaan stemmen in het eerste half uur. Er zijn dan ook speciale websites met stem robots. Af en toe gebruik in https://streemian.com. Daar kun je automatisch mee-stemmen met andere bloggers. Als je eens een paar dagen niet kunt stemmen, zet je die gewoon aan om voor jouw te stemmen.



Ik zag dat @oaldamster een chat is gestart in het Nederlands
https://steemit.com/nl/@oaldamster/kom-je-ook-in-de-telegram-supergroep-chatten


Hier zijn alle namen in alfabetische volgorde, de nieuwe namen staan onderaan.

@avezaath
@artwithflo
@beordo
@bartjan
@bart2305
@beesteem
@bynatasja
@benja
@cannabissativa
@cantribute
@cheeky88
@cryptotem
@dibaco
@dutchess
@eefje
@edje
@eqko
@exyle
@eagleye
@englishtchrivy
@erikdenoorman
@fathin-shihab
@finance2nomad
@gabberwes
@gerben
@guchtere
@glowbeauty
@gococonuts
@haastrecht
@jackjohanneshemp
@jordotto
@jpoaldamt
@jerrev
@jjhemp
@kamiaan
@locos
@livenowandwow
@marcovanhassel
@marieinamsterdam
@markush
@mirjamsvideos
@oaldamster
@ourlifestory
@onetree
@openheart
@ocrdu
@playfulfoodie
@pm-me-your-dog
@pinkielady
@patrickbijvoet
@peperhuis
@qsounds
@remoc
@roelandp
@rival
@rem3600
@rsauerschnig
@rene1989
@rynow
@rvanstel
@rickvisser
@rolf.bakker
@sgnsteems
@smappy
@stresskiller
@skytrex
@sireastbound
@sieses
@schlijk
@steemspoker
@skririm
@smasssh
@s3rg3
@the-traveller
@tomber
@thetimminator
@valderrama
@verelst
@vahidn95
@vipete

Bijgewerkt 14 nieuwe bloggers

@divyne
@maarten83
@loonatic
@roykattoussi
@robertok
@playforpleasure
@thephotoguide
@dekoning93
@glowbeauty
@cannibull
@ourlifestory
@chanceb
@rebelbuddha
@traderr

Wil je ook op dit lijstje, of er juist vanaf? Laat me dat weten.

Vriendelijke groet....



banner

Sort:  

En wat doen we met nummer 100 die de gelederen komt versterken?
Gratis tocht met een rondvaartboot door de grachten van Madurodam? Of we kunnen die persoon misschien ook wel 'blij maken met een dooie mus' van de Vogeltjesmarkt in Antwerpen.

😎

Hahaha, ik mag jou wel :-)
goed gevoel voor humor :-)

Je weet het hé; Een dag niet gelachen ...............

Is een dag niet geleefd!

Mee eens

Ik moet er nog op.. als je er toch 6 hebt s.v.p mij als 6e dan ben ik no.100 ;)

De dooie mus hoeft niet trouwens. Misschien dat ik de vogel dan over het net laat vliegen maar dan ben ik maar een pechvogel :)

Hahaha, je bent nr. 99 :-)
er is geen prijs voor nr. 100 hoor :-)
Mooie avond!!

Damn dat is een lange lijst met Nederlanders zeg! Zou er nog een plekje voor mij zijn? 😀

Zeker,
je bent de 102e
Je doet het al goed hier zie ik!! Knap.
Je kan vast goed denken en rekenen :-) als ik zo je post lees.
Vriendelijke groet..... Moi

je bent lekker bezig heb nog 2 Hollanders gevonden :
@s-agterberg en @mcrololo beide zijn nog maar net begonnen

Volgens mij sta ik er ook nog niet bij :D

Mijn collega @cedricdurand is recentelijk begonnen op steemit, hij is een ware Brabander.

Hoi Erik, goed ik zet hem erbij.
Bedankt en een mooie regenachtige (dat is wat het hier al de hele dag doet) dag.

Het weer is hier niks minder dan perfect, 38 graden celsius. Fijn weekend en hopelijk word het snel weer mooi weer in Nederland ;)
munument

Hahaha, dat ziet er bij jou beter uit, dat weer komt hier naartoe!

Ik duim voor jullie, het zou eens tijd worden na al die regen.

Ik heb net een nieuwe post geplaatst met meer foto's nadat ik deze gemaakt heb.
Een mooie blik op Sofia, deze stad heeft enorm veel natuur.

Ik zie dat @roykattoussi er nog niet bij staat groeten Dibaco

Okay, bedankt, ik volgde hem al wel....
Mooie dag, ik zet hem erbij...

Hop, (West-Vlaamse) Belg hier - nog een dialect erbij :) Ik blog hier wel in 't Engels, maar dat maakt nummer...?

Hoi @marty-art
Je hebt ons gevonden :-)
Jij bent nummer 104 gefeliciteerd, je hebt niks gewonnen :-)
Ik zet je in ons lijstje.
De meesten van ons bloggen in het Engels.
Ik ben benieuwd wat je te vertellen hebt.
Vriendelijke groet uit ZuidZuid Nederland (Limburg)

Hallo @steemspoker, 104 is prima, ik hoef niks te winnen ;)
Best wel interessant, en een hele lijst om eens te bekijken, goed inititiatief!

Hoi ik ben ook een Nederlander, post wel alleen in het engels. Maar wel leuk om allemaal Nederlanders hier te zien.

Hoi @cryptotalking
Je bent inmiddels de 113e
Ik zal je ook toevoegen.
De meesten onder ons bloggen in het Engels, logisch ook want dan heb je meer bereik. (in theorie dan)
Vriendelijke groet

https://steemit.com/nl/@steemspoker/nieuwe-lijst-van-nederlandstalige-bloggers-meme-uitdaging-op-zoek-naar-sponsoren-nl-tag

Thanks man zou ook is wat Nederlanders volgen dan

Elkaar een beetje steunen met af een toe een mooie vote plaatsen, beetje contacten opbouwen, succes meneer :-)

Handig om te weten van dat stemmen, wel jammer dat het via bots kan en door dit systeem de kleinere nieuwe accounts haast geen kans krijgen op een paar goede stemmen...

Zonder bots zouden die stemmen zowiezo niet geplaatst worden. Er word idd. wel misbruik van gemaakt. Vergeet niet dat grote accounts hun investering willen terugverdienen, en het kan-mag.
Als je goede posts plaatst, en je blijft dat doen, dan word je vanzelf opgemerkt.

Dat mag inderdaad, maar ik vind een geautomatiseerd proces niet helemaal passen bij een sociaal organisch platform. Op die manier profiteert alleen een klein groepje hiervan.

Maargoed je hebt gelijk, de echte authentieke kwalitatieve content zal het sowieso wel redden!

minnow support gebruikt het ook maar dan juist om de kleintjes te laten groeien

Weer een volger @thephotoguide groet Dibaco

Top wordt gezellig whaha

Ik heb er nog twee ontdekt. @thedanzel en @themonetaryfew

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.031
BTC 61123.62
ETH 2642.27
USDT 1.00
SBD 2.59