Fruit and vegetable vendor in India, Czech only, About advantages and disadvantages of life in the Czech Republic

in #cesky6 years ago

P1070591.JPG
Také si všímáte, že fotosoutěže @juliank a @photocontests v posledních dnech nefungují, nebo fungují jinak? Nevím jak... Kdyby měly skončit, bylo by mi to líto. I když jsem na 60 poslaných fotek nevyhrál nic...

Ale o tom psát nechci. Švagrová přijela z Indie, vrátila mi foťák s kartou naplněnou fotkami. Vypálil jsem jí je a sám si je prohlížím. Že si s nimi mohu dělat, co chci... Pár jich dám na Steemit. Těch, u kterých mě něco napadlo.

U téhle mi jako první proletělo hlavou, jestli ten gentleman na fotografii má zdravotní průkaz. A živnostenský list. Jestli platí DPH a jakou formou, jestli je v Indii zavedená EET. Jestli má zdravotní a sociální pojištění, jestli provedl zábor místa v souladu s městskou vyhláškou a zaplatil za ně, jestli se k tomu vyjadřovali památkáři, hasiči... Jestli jeho zboží má příslušné atesty... No, asi ne. To jsme ale my v Čechách byrokratická společnost!

Včera vydal @czechglobalhosts článek, že Čechy jsou podle nějaké agentury 3.nejlepší zemí na založení rodiny. Teď mi nenaskakuje, jestli v Evropě, nebo na světě. První je Řecko, to si pamatuji.

Připsal jsem mu pod článek, že zdravotní péči a školství máme úžasné. Ale se zaplacením práce, to že je horší. Máme tu takový kříženec německých cen a rumunských platů. Mládež si často hledá profesní uplatnění jinde. A nepřipsal jsem, že přesto, jak je to tu úžasné, že vymíráme. Nebýt přistěhovalců...
A on mi zase odepsal, že se tu máme úžasně, nač si pořád stěžujeme...

No, oba máme pravdu. Chtěl bych já žít v Indii? Ani za zlaté prase! Mně je dobře tady. Jsem tu zakořeněný. Umím tu žít a je mi tu dobře. Ale kdo tu je na Steemitu déle, ví, že jsem 20 let učil. A v tak posledních deseti letech mi studenti, dobře polovina, říkali, že u nás zůstat nechtějí, že chtějí odejít žít a pracovat do ciziny.

Tak jak to u nás je? Osobně jsem nadšen z mírného klimatu. I když se teď očividně dějí změny a přecházíme ke kontinentálnímu... Nemáme tu přírodní katastrofy plinijských rozměrů. Nežije tu nic, co by mě mohlo sežrat nebo otrávit.

Neválčí se tu. Nebojím se chodit po setmění po ulici, ani po parku. Nebojím se o svého syna na hřišti, ani ve škole. Nemáme tu tradici atentátů a teroru. Skoro se tu nestávkuje. Nadáváme na infastrukturu. Ale voda teče, spašky odtékají. Proud proudí, silnice jsou sjízdné, obchody zásobované... Dokonce veřejná zeleň je nějak udržovaná. Jasně, jde to daleko, daleko líp...

Máme úžasné zdravotnictví a školství. (Dětská úmrtnost je tu mimo chápání třeba Afričanů.) Více méně zadarmo. (Vyprávěli mi o škoství Italové, Pakistánci, Jemenci, Rusové, Američani, Francouzi...) Dožíváme se skoro osmdesátky... (Nějaký kluk z Hondurasu byl v šoku. Staří lidé, šedo a bělovlasí lidé na ulici! A tolik! Neuvěřitelný blahobyt. U nich se umírá kolem čtyřicítky...)

To všechno si uvědomuju. A vážím si toho. A teď, co všechno by mohlo být lepší. Stát. Máme tradici, že stát je nepřítel, který nás okrádá, a úředník je vrchnost z něčí milosti. Stát a úředníci se podle toho chovají. A lidé se podle toho chovají také. Takže nám tu kvete (užívám středověké pojmy) simonie (všechno se dá za peníze), nepotismus (protěžování vlastních příbuzných), svatokupectví (korupce).

Jak je to tu rozšířené? Přijde na to, jestli nás budu srovnávat s Nigérií, nebo s Islandem. Z těch asi 200 samostatných států planety budeme (podle mě) mezi padesáti nejlepšími. No, možná mezi třiceti... Ale já bych chtěl, abychom byli úplně nejlepší!

A Evropská unie. Ta byrokratická hydra! No jo. Ale zase díky ní už skoro 75 let žijeme bez velké války. A máme tu v Evropě takový blahobyt, jaký tu nikdy v minulosti nebyl. Jasně, že je lepší být zdravý a bohatý než nemocný a chudý... A ve Finsku je lépe než v Albánii. Ale i ten nezaměstnaný invalida se má u nás objektivně lépe, než náčelník afrického kmene, který rozhoduje o životě a smrti svých poddaných. Teda, co se týče hmozných ukazatelů se mám lépe. Ten náčelník bude asi se svým životem výrazně spokojenější...

Jestli já nejsem moc kritický?! No jsem, no... Já si myslím, že třeba ve škole by měly být jenom dvě známky. Jednička a pětka. Jednička = perfektně, líp to nejde. Pětka = jde to líp. Vy byste chtěli mít spravené zuby na 3 - ? Nebo koupelnu vydlaždičkovanou na 4 +? A odoperované slepé střevo na 2? Ne, co? Tak proč máme učit děti, že to stačí udělat tak nějak... To ať se neznámkuje radši vůbec! Shrnout dítěti, co je v jeho práci dobře a co ne. On to ostatně sám vidí...

Ale venku je hezky, jdu něco dělat. A přitom si budu užívat života. I když už téma radost není tématem týdne, tak Vám ji každodenně všem přeji!

Tradice: @cleverbot @banjo

Sort:  

Mas uplnu pravdu...ked sa clovek narodi v zapadnej/strednej europe..tak vyhral loteriu. Mame uplne vsetko a stale pistime, ze sa nam nieco nepaci..

Z materiálního hlediska ano, máme téměř vše, na co si vzpomeneme, jen se tu čím dál víc vytrácí schopnost radovat se, být spokojený s tím, co mám. V tomto ohledu nás ta chudší část světa válcuje. Určitě jsi i ty na svých cestách potkal lidi, kteří neměli skoro nic a přesto byli šťastní a smáli se...

You too!!!!!! What is your favorite team?

If you're nice, everybody are going to use you.

You just planted 0.02 tree(s)!


Thanks to @krakonos

We have planted already 6957.85 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 22146.11
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

This post has received a 0.18 % upvote from @drotto thanks to: @krakonos.

Yes, agree with you

sneaky-ninja-sword-xs.jpg

Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 1.40% upvote!
I was summoned by @krakonos. I have done their bidding and now I will vanish...


woosh

A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.


Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

Loading...

Moc hezky napsaný...Souhlas!

Všude dobře, doma nejlépe. Doma je doma ;-) Máme krásnou vlast.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65046.03
ETH 3451.46
USDT 1.00
SBD 2.55