Plejade (M45) - Sedam sestara

in #yu-stem6 years ago

Napokon dođe i taj dan kada je vedro napolju. Posle silnih snegova i kiša koje su bile u proteklih mesec dana super je videti malo zvezde na nebu. Potrefilo se da bude vedro baš na vreme, kada je Novi Mesec. I eto, ja reših da vas obradujem novom fotografijom.

Na današnjem meniju, zvezdana grupa koja se nalazi u Messier-ovom katalogu, Plejade (M45) iliti Sedam Sestara.

Pleiades.jpg

CameraLensShutter speedF-stopISO
Canon 600DTair 11A 135mm3.2 sec. x 500f/2.86400

Plejade se nalaze u sazvežđu zvanom Taurus (kod nas Bik). Ovo sazvežđe se može videti samo tokom zime, tako da uživajte u ovom prelepom prizoru dok možete. To je zvezdana grupa od 120 zvezda od kojih su 9 najsjajnije, koje se mogu videti golim okom. Plejade predstavljaju sedam sestara, ćerke Atlasa i Plejone, prema grčkoj mitologiji. Da bi svih 9 najsjanijih zvezda imale svoja imena, astronomi su dodali još dva imena, a to su Atlas i Plejona. Imena zvezda su nastala, prema grčkoj mitologiji, nakon što je sin Hijant, sin Atlasov, umro tokom lova. Od žalosti, sestre Hijantove su sebi oduzele živote i bog Zevs ih je nakon toga pretvorio u zvezde.


Izvor fotografije WIKI CC BY-SA 3.0

Razdaljina od Zemlje do njih je oko 444 svetlosne godine. Galileo Galilej je bio prvi astronomer koji ih je video pomoću teleskopa. Nakon observacije, Galileo je napravio crtež ove zvezdane grupe, ali mogao je videti samo 36 zveda pošto su ostale bile veoma tamne da bi se videle golim okom. Naravno, nakon napretka tehnologije, astronomeri su uočili više zvezda, tačnije 120.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Glavni cilj koji sam postavio sebi jeste da pomoću stalka i fotoaparata izvučem najviše što se može od ove zvezdane grupe, magline koje proizvode ove zvezde.Dosta vremena mi je trebalo za obradu i fotografisanje. Ispričaću vam u detaljima.

Oprema koja je korišćena:

  1. Fotoaparat Canon 600D
  2. Objektiv Tair 11A 135mm 2.8 (M42) Imate moj detaljan test ovog objektiva ovde
  3. Stativ
  4. Žičani daljinski

Kao što vidite, sve je po starom, jedino se vreme produžuje. Napravljeno je 500 fotografija sa dužinom ekspozicije od 3.2 sekunde, iako bi prema pravilu 500 trebalo da ekspozicija bude nešto malo više od 2 sekunde. Razlog kršenja ovog pravila je taj što sam pokušao da povećam dužinu ekspozicije na što više sekundi i došao sam do maksimale od 3.2 sekunde. Time sam i dalje dobio okrugle zvezde, bez star traila. ISO osetljivost je bila veoma velika, morao sam da povećam na 6400 iz razloga što sam imao kratku ekpoziciju. Čak sam razmišljao da ISO stavima na 12800 ali time bih narušio kvalitet fotografije, tj svetli delovi fotografije bi bili preeksponirani. Nakon što sam napravio 500 fotografija ove zvezdane grupe, morao sam napraviti još 15 fotografija sa poklopcem na objektivu (to se radi kada se koristi tehnika usrednjavanja kod astro fotografije, time se smanjuje šum finalne fotografije, a detalji ostaju tu gde su). Tokom pravljenja tih 15 fotografija, ekspozicija, ISO, ostaju isti. To se inače zovu Dark Frame.

IMG-8268

ovo je samo jedna fotografija od 500 koje su napravljene

FOTOGRAFIŠITE U RAW FORMATU

To je najvažnija stvar, time dobijate mnooogo više detalja na fotografiji! Još jedna dobra stvar, koja bi vam uštedela malo vremena, jeste balans bele boje. Ja uvek stavim balans bele boje na neku od preseta što se dobiju uz fotoaparat. Time ne treba da prebacujete fotografije pa onda obraditi svugde isti balans bele boje pa tek onda stackovati fotografije. Ovako jednostavno, samo prebacite fotografije u vaš računar i stackujete pomoću Sequatora ili Deep Sky Stackera.

Pozicioniranje je veoma bitno. Uvek pozicionirajte vašeg glavnog subjekta u centar, time će vaš program za stackovanje bolje odraditi posao. Kada centrirate, nećete imati problema sa Koma Aberacijom o kojoj sam pisao ovde. Ukratko, koma aberacija se pojavljuje u uglovima vaše fotografije. Pojavljuju se zvezde koje izgledaju kao komete dok su u centru fotografije oštre.
Ja sam na svakih 30-40 fotografija centrirao subjekat.

Usrednjavanje kada se završi, dobija se jedan TIFF fajl od oko 100MB i to je vaša fotografija koja čeka da se obradi. Ja sam koristio Photoshop za obradu ove fotografije. Najviše sam se bavio Levels-ima, preko te opcije sam izvlačio detalje magline koja se nalazi oko zvezda. U ovom GIF-u možete videti pre i posle. Neverovatno je koliko se detalja može izvući.

My Video.gif

Za sada uspeo sam da napravim 4 (M45 je 4. fotografija) fotografije iz Messier-ovog kataloga. Ispod možete videti postove koje sam pisao za Steemit vezane za Messier-ov katalog. Link će vas odvesti do postova.

ORIONOVA MAGLINA (M42)

ANDROMEDA GALAKSIJA (M31)

PINWHEEL GALAKSIJA (M101)

ZAKLJUČAK

Rezultatom sam prezadovoljan! Neverovatno je kakve se fotografije zvezdanog neba mogu dobiti sa minimalnom opremom, bez trackera. Jedino što je potrebno jeste vreme, par sati ali vredeće na kraju svaki minut koji ste utrošili. Sa boljom opremom, poput teleskopa sa star trackerom, bi bilo dosta lakše napraviti još bolje rezultate ovih fotografija, ali nekako mi ima veću draž kada se radi "bebinim koracima".

Nadam se da vam ste uživali dok ste čitali, onoliko isto koliko sam i ja uživao pisajući. Hvala vam na pažnji! :)

Sort:  





This post has been voted on by the SteemSTEM curation team and voting trail in collaboration with @utopian-io and @curie.


If you appreciate the work we are doing then consider voting all three projects for witness by selecting stem.witness, utopian-io and curie!


For additional information please join us on the SteemSTEM discord and to get to know the rest of the community!

Ala si se izveštio! Neverovatan nepredak

Hvala! Mora da se napreduje, sledećeg puta možda i bolje bude. :D





Hey @miroslavrc,
This post has been upvoted by the ASTROSteem curation team and curation trail.
ASTROSteem is a project with the goal to promote and support astronomical content on the STEEM blockchain. If you wish to support the authors of astronomical content and the ASTROSteem project you can get more informations here.

Orionova mi i dalje ostaje favorit jer zaista ostavlja bez daha ali svaka čast, Plejade su ti stvarno dobro ispale. Bravo!

Hvala, slazem se sa tobom. :D

Hi @miroslavrc!

Your post was upvoted by Utopian.io in cooperation with @steemstem - supporting knowledge, innovation and technological advancement on the Steem Blockchain.

Contribute to Open Source with utopian.io

Learn how to contribute on our website and join the new open source economy.

Want to chat? Join the Utopian Community on Discord https://discord.gg/h52nFrV

Кад сам ја био клинац, моје друштво и ја једва смо чекали да изађе месечни часопис „Галаксија“, @miroslavrc. Твоје би фотографије у њему биле изванредне илустрације :)

Sad baš videh da se časopis ugasio 2001. godine, šteta. Nisam nikad čitao niti video časopis, ali moji roditelji se dobro sećaju njega. Hvala na komentaru i drago mi je da ti se dopada post! :)

Hey, hope you are having a nice day!

We stopped by to invite you to participate in the "Caption this photo" and "Finish this story" contests and win prizes worth 12 Steem!

Also check out 1Ramp on Android and Web.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56516.28
ETH 2315.44
USDT 1.00
SBD 2.34