Orionova maglina postaje sve vidljivija!

in #yu-stem5 years ago

Noć pada, Orion se pojavljuje u ovoj prelepoj zimskoj noći sa Mesecom koji je tek počeo da se pojavljuje. Plan mi je bio da dobijem što bolju fotografiju Orionove magline i mislim da je ovo najbolja fotografija do sad.

Autosave.jpg

CameraLensShutter speedF-stopISO
Canon 600DTair 11A + telekonverter1.6 sec. x 515f/2.812800

Vreme utrošeno za ovu fotografiju se isplatilo veoma lepo. U pitanju je bilo 515 fotografija Oriona sa ekspozicijom od 1.6 sekundi. Kratka ekspozicija je zato što sam koristio Tair 11A 135mm 2.8 sa telekonverterom 2x što mi je dalo žižnu daljinu od 270mm. Takođe koristio sam Canon 600D koji ima crop faktor od 1.6x što mi je dalo pravu žižnu daljinu od 432mm što se može porediti sa žižnom daljinom teleskopa koji može da se kupi. Realna ekpozicija ove fotografije je oko 13 minuta što nije dovoljno za ostale magline ali za fotografisanje Oriona ta ekpozicija nije loša.

Memorijska kartica od 16gb je bila napunjena do kraja, svaka RAW fotografija je bila 29mb. Jedva da sam imao mesta na računaru da sve te fotografije prebacim pa zatim stackujem pomoću Deep Sky Stacker programa. Vreme koje je trebalo da prođe da bi se sve te fotografije ubacile u jednu bilo je oko 2 sata. Tada se kreirao TIFF fajl, od 178mb koji sam ja posle preko Photoshop-a obradio i dobio ovaj rezultat.

49836903_400200893855402_6760321009720492032_n.jpg

možete videti da mi je ostalo mesta samo za još jednu fotografiju (donji desni ugao)

Ova fotografija ispod je jedna ekspozicija. Detalji se bukvalno ne vide nikako, samo jezgro Oriona se vidi, ali to nije dovoljno. Zato se postupkom stackovanja (usrednjavanja) dobija ekspozicija koja ima drastično manje šuma i mnogo više detalja nego jedna ekspozicija.

IMG_6591.jpg

CameraLensShutter speedF-stopISO
Canon 600DTair 11A + telekonverter1.6 sec.f/2.812800

Hladnoća je bila dobar faktor za pravljenje ovih fotografija sa toliko velikom ISO osetljivosti. ISO 12800 nije nikako pogodan za moj Canon 600D, to je najveća osetljivost senzora koju on može imati. Napolju je bilo oko -5 stepeni što je doprinelo boljem kvalitetu finalnog rezultat. Zašto? Senzor se greje i time donosi više šuma na fotografiji, ali pošto je bilo hladno, senzor se nije toliko grejao i tako da je šuma bilo dosta manje. To možete sami uporediti sa vašim fotoaparatom. Na primer, kada bi se ista ova stvar fotografisala tokom leta, šuma bi bilo mnogo više, čak biste rizikovali da dođe do oštećenja vašeg senzora. Zato posebne kamere koje su namenjene za astrofotografiju imaju u sebi aktivno hlađenje koje dostiže velike temperature ispod nule. Odličan primer imate ovde možete videti koliko šuma fotografija ima kada je napravljena na 19 stepeni i na -5, rezultati su očigledni.

Na ovom screenshot-u možete videti koliko se detalja vidi u stackovanoj fotografiji koji su sakriveni u informacijama fotografije od 178mb i koje jedva čekaju da se pojave i iznenade vas tokom obrade.

Otprilike na svakih 25 fotografija sam morao da pozicioniram Orion u centar zbog okretanja Zemlje i velike žižne daljine, veoma brzo ga možete izgubiti sa ekrana ako čekate previše. Inače, smrzao sam se tokom tog procesa, da sam imao neki star tracker bez problema bih mogao da odem unutra u toplo i sačekam da on odradi posao. :D

Update što se tiče mog Barn Door Tracker-a je taj što sam došao do jednog problema. Step motor koji sam stavio da podiže šarku pravi male vibracije i time dobijam fotografiju na kojoj zvezde nisu oštre nego se vide kao mali talasi, to moram da popravim kako znam i umem.

Na kraju bih hteo da vam pokažem i fotografiju koju sam napravio pre nego što sam počeo da fotografišem Orion. Napravio sam snimak Meseca i pomoću RegiStax programa napravio fotografiju od njega.

My Video.gif

snimak je trajao 3 minuta, ovo je samo isečak iz tog videa

Za video sam koristio Vivitar 75-260mm sa telekonverterom 3x pomoću kojeg sam dobio žižnu daljinu od 780mm i kada se pomnoži sa krop faktorom mojeg fotoaparata 1248mm što je dovoljno bilo da se napravi dobar snimak Meseca. Koristio sam manuelni video mod gde postavio video da bude 1920x1080 24fps i shutter speed od 1/100 da bih dobio bolje frameove na snimku koje bih mogao posle koristiti za finalnu fotografiju.

Mesec 11.jpg

fotografija napravljena pomoću snimka

Kao što sam obećao, čim budem video Mesec na nebu napraviću i ja snimak jedan. Postupak ove obrade možete videti na mom postu u kom sam pisao ovde u pitanju je bio Saturn

Hvala vam na pažnji i nadam se da ste uživali čitajući moj blog isto tako koliko sam ja uživao pisajući ga.

Sort:  




This post has been voted on by the SteemSTEM curation team and voting trail in collaboration with @utopian-io and @curie.

If you appreciate the work we are doing then consider voting all three projects for witness by selecting stem.witness, utopian-io and curie!

For additional information please join us on the SteemSTEM discord and to get to know the rest of the community!

Hi @miroslavrc!

Your post was upvoted by Utopian.io in cooperation with @steemstem - supporting knowledge, innovation and technological advancement on the Steem Blockchain.

Contribute to Open Source with utopian.io

Learn how to contribute on our website and join the new open source economy.

Want to chat? Join the Utopian Community on Discord https://discord.gg/h52nFrV

Генијално! Не знам шта бих ти више рекла :) Али твоје фотографије неба ме сваки пут одушеве! :)

Hvala veliko! U budućnosti će biti boljih fotografija nego što su ove, jedva čekam . :D

Prelepe fotografije, ne razumem se mnogo u detalje zanata, ali slike su stvarno odlicne! :D

Hvala veliko, nauči se to vremenom. :D

Whaaaaaaaat???? this is an incredibly good photo, svaka čast majstore. I think I have been staring at it for a couple of minutes before I snapped out it lol. Amazing, simply amazing. The Moon video is brilliant too and so sharp and vivid. I have only wooow to say to you

Thank you very much! I'm glad that you enjoyed it as much as I enjoyed taking them. To be honest, I can stare on this photo and any photo related to deep space for whole day and just admire of its beauty. :D

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64266.94
ETH 3077.24
USDT 1.00
SBD 3.87