Çalışma Zorunluluğu

in #tr6 years ago (edited)

Evet hepimizin derdi "çalışma zorunluluğu" maalasef hepimiz çalışmak zorundayız. Yanlış anlaşılmasın tembel bir insan değilim. Çalışmayı ve mesleğimi çok seven bir insanım, herhangi bir gelir elde etmesem bile kesinlikle yapacağım bir iş ile uğraşıyorum. Hatta çalışırken çok büyük bir zevk aldığım da doğrudur. Ama neredeyse ölene kadar sürekli çalışmak ZORUNDA olmamız sadece bana ağır gelmiyordur sanırım.

de
Source

Neden zorunluluk

Çünkü temel ihtiyaçlarımızı (yeme,içme,barınma,emniyet vs) karşılamak zorundayız ve modern dünyada bu ihtiyaçların karşılanmasının en büyük kaynağı para. Para ya çalışarak yada ailenin daha önce senin yerine çalışmasıyla kazanılıyor. Maalasef ben ve çoğumuz ikincisine sahip değiliz bu yüzden çalışmamız gerekiyor.

Hayat ve Çalışma Zorunluluğu Değerlendirmesi

Geçinme, para kazanma, dolayısıyla çalışma zorunluluğu yüzünden hayatını yaşamadan ölmekte. 35 yıl boyunca 20 yaşından itibaren fabrikada çalışan vatandaşımız 55 yaşında vefat etmekte. Hayatında kendine zaman ayırdığı günler ; bayram izinleri tabi verilirse (zorunlu işler hariç), haftada yapılan bir günlük tatil tabi yine yaşam zorunluluğundan dolayı mesaiye kalınmıyorsa.

memur
Source

Hadi tüm büyüklerimizin yaşamamızı istediği memur hayatına bir bakalım. Her gün 8-5 çalışılan iş sabah erken kalkıldığı için gece 1 gibi uyunulduğunu düşünelim. Kişiye işten hariç olarak ortalama 8 saat kalkmakta bundan zorunlu harcanan yemek molaları,yol vs gibi saatleri çıkaralım bunlarada ortalama 3 saat diyelim kişiye kendine zaman ayırması için kalan zaman günlük 5 saat. Çok görülebilir ama öyle değil tecrübeyle sabit insanı delirtebiliyor. :D

weekend
Source

Ama hafta sonları tatil tabi. Bu sürede kendine zaman ayırabiliyor memur kişimiz. Bir yerden sonra sadece hafta sonunu bekler hale geliyor tüm işlerini hafta sonuna bırakıyor. Hafta içinden nefret etmeye başlıyor. Tüm olumsuzlukları kenera bırakırsak en azından memur kişimiz 35 yıllık çalışma hayatının ortalama 10 senesini (haftasonları) kendine ayırabiliyor.

Yemin ederim içim karardı. Sonuç olarak insanlar çalışmaktan kendilerine zaman ayıramıyorlar. Ve bu çok kötü bir durum.

Peki bu durumu nasıl hafifletebiliriz.

Doğru İş Seçimi

Eğer bir zorunluluk varsa zevk almaya bakacağız.

(Bu söz tam böyle değil ama anlaşılmıştır sanırım)

Çalışmaktan zevk alınan iş seçimi çok önemli çünkü "çalışma" hayatınızda ayıracağınız çok büyük bir zaman dilimi gördüğünüz gibi, en azından bunu yaparken her saniyesinden nefret etmemek ve sürekli mesai saatinin bitmesini beklememek sizin seçiminiz olabilir. Yaptığınız işten zevk almak, sizi geliştirmesi mutlu etmesi çok önemlidir.

Abartmamak

Her şeyin abartısı kötüdür. Evet çalışmak bir zorunluluk en azından aç kalmamanız lazım ama insanın tüketici hastalığına kapılıp hep daha fazlasını isteyerek, hep daha fazla çalışarak, hayatınızı bitirdiğinizde o aldığınız eve arabaya ağlayarak bakarsınız ileride diye düşünüyorum.

Şimdilik aklıma bu kadar geldi yorumlarda sizde aklınıza gelen konuları, önerilerinizi, düşüncelerinizi yazabilirseniz çok sevinirim. Bir şarkıyla veda edeyim, sevgilerimle. Okuduğunuz için teşekkürler.

Sort:  

Eğer bir zorunluluk varsa zevk almaya bakacağız.

İş konusunda bir çok insana katılmıyorum ben. Mesela bu yazdıklarınızı yapan birisi bile işini doğru düzgün yapmıyor.
İsterse dünyanın en keyifli işinde çalışsın mesela, ama düzgün yapmadıktan sonra kazandığı para falan işin etiği ne bileyim bana yeterli gelmiyor.

Bence insan o kadar güzel yapmalı ki işini, gönlü rahat olmalı. Oh be! demeli falan. Bilmem anlatabildim mi.
Tatmin olma hissi yani.

Güzel bir kıstas.

Anladım ben yine bunun işi severek ve karşılığını alarak yapmaya dayandığını düşünüyorum. İşini sevmeyen biri zaten öyle bir iş çıkartıyor ki hem kendisine hemde kimseye yararı olmuyor.

Slm iyi yayınlar bir şey sorabilirmiyim ?

İyi yayınlar derken anlamadım hocam. Ama tabi sorabilirsiniz.

Yayınladığın post için demiştim. Bu steempress'den oy almak için ne yapmam gerekiyor Müdür :) steempress'denmi post atmam gerekiyor ?

Evet postunuzun steempress eklentisiyle atılması gerekiyor. Ama maalasef bu yeterli değil oy verme kriterlerini bende tam olarak bilmiyorum. Postun steempress eklentisiyle atılması bir ön koşul yani postunuzu steempress ile attıktan sonra oy alma şansınız var, kesin oy alacaksınız diye birşey yok maalasef. Steempress ile ilgili @damla hanım'ın hazırladığı tanıtıma buradan ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederim. Ben bu yazıyı okudum ama her iki eklentiyide kuramadım nasıl kurucam bu eklentiyi anlamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.

Discord üzerinden özel mesaj gönderin hocam. Şimdi uyuyacağım, öğleden sonra yardımcı olmaya çalışırım. Discord:pars11

Sağolasın Teşekkür ederim

Yıldırdın beni üstat. Buna alışabilecek miyim emin değilim. Zorunda mıyım evet, zorunda olmamak için birşeyler yapıyor muyum, evet. Sonuç ne olacak muhtemelen hüsran. Ama olsun. Denemedik demeyiz.

@punky yazılımcıların için bu rutinden çıkmasını sağlayacak bir rehber hazırlamıştı yanılmıyorsam. Uğraşırsan bence olabilir. Hiç yoktan denedim dersin. :)

İleride pişman olmamak için bol bol deneme yapmak önemli. İnsan bir yerden sonra kazandığı tecrübeler (acılar) yüzünden denemeler yapmaya korkar hale geliyor ama buna izin vermemiz lazım ne kadar başarısız olsakta acı çeksekte bol bol deneme önemli. Çünkü eğer denemezsen ilerideki pişmanlık hepsinden daha kötü.

Sağ olasın, güzel motivasyon oldu. Doğru diyorsun, Beckett abimiz de güzel konuşuyor. Denedikten sonra olmadığında suç senin olmayacak, bunun bir gücü var ve bu güçle tekrar deneyebiliyorsun. Umudu kaybetmemek gerek. :)

Dünyadaki birçok gelişmekte olan ülkenin sorunu bu maalesef çalışma şartlarının ağır ve uzun olması.Sevdigımiz işi yapıyor olsak bile çalışmanın da bir sınıri olmalı yoksa özel hayata yer kalmıyor.:)

Evet :) Özel hayat ve insanın kendine zaman ayırması gerçekten önemli, gerekirse ülke değiştirmek lazım veya var olan ülkedeki koşulları iyileştirmek lazım elden geldiğince.

Haftada bei gün çalışma bence iyi. Fakat her yıl bir ay gibi bir süre tatil insanlara lazım. Tutin hayatta fatada 5 günden az çalışılıyorsa kişi zaten boşluğa düşebiliyor. Fakat haftada 5 gün de kolay ulaşılabilir bir durum değil :)

Evet öyle bir şeyde var. İnsan bir amaca sahip olmayınca psikolojik olarak bitiyor. Önemli olan ikisinin arasını yakalamak bence hem bir hedef ve iş hemde aynı zamanda hayatını yaşayabilme

Ben öyle kategorize ettim işte o dengeyi :) eleine sağlık bu arada :)

Teşekkürler hocam :) saygılar.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60122.55
ETH 3199.29
USDT 1.00
SBD 2.43